Vi bestilte brått en flybillett til Laos i går og nå sitter vi på flyplassen å venter på flyet. Første stopp er Luang Prabang. Flere av vennene våre fra Afrika er der nå, så da blir det reunion i samme slengen, gleder meg til å se de igjen<333 Vi har booket oss inn på et hostell og skal bo på mixed dorm med 8 andre. Nå starter backpackerlivet for real, og det er moro. Vet ikke helt hvordan nettet er på hostellet, men skal prøve å oppdatere litt. Blir i Laos i 6-7 dager tror vi, før vi setter kursen mot Kambodsja!

Snakkes i Laos☀️

- SARA

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - klikk her!

Helloo Bangkok!!
Etter en lang reise i natt er vi endelig fremme i Thailand. Hotellet vårt ligger perfekt til midt i Bangkok i en superkoselig gate, med mange hyggelige barer, restauranter og små boder. Med en gang vi kom frem til hotellet sloknet begge to, helt utslitte etter reisen og våknet til middagstid. Så vi fant et anbefalt sted på tripadvisor og tok middagen der. Bangkok er noe helt annet enn India, positivt!! Hyggelige, glade og ikke masete mennesker, god service og fin stemning i gatene. Vi trives allerede, og gleder oss til å se mer av byen i morgen 😁

- SARA

Fargerike og fine Goa, her har vi trivdes!! Litt trist å si hadebra til denne solfylte delen av India, men nå venter nye eventyr på oss. I natt går flyet vårt til Bangkok, så da har vi en hel måned i sør-øst Asia. Det blir spennende og veldig nytt. For første gang skal vi reise helt på egenhånd, uten noe som helst hjelp av guider eller gruppe. Gleder meg litt til å kjenne på det virkelige backpackerlivet. Ønsk oss lykke til 💙

Heihei!

Lite med oppdateringer fra Goa, ja jeg vet. Men er seriøst ikke så veldig mye å oppdatere om. Vi nyter solfylte dager på stranda, og spiser god mat, thats it hahah😁 Klager ikke da for å si det sånn!

I går sjekket vi inn på et superdeilig hotell, whispering palms beach resort og aldri før har luksus smakt så godt. Fra shitty hosteller og dårlig service til deilig og (<rene3) rom, hyggelige ansatte og gode senger. Vi er såå fornøyde! Vi våknet opp i dag til den diggeste frokosten. Buffeet med alt du kan tenke deg. Var 2 greit stappa sjeler som vandret ned til stranden i dag tidlig. Stranden som bare ligger 1 min unna hotellet. Der har vi tilbragt hele dagen vår, fra 11 til 7. Superdeilig og fargen begynner å sette seg nå, endelig!!

I dag spiste vi middag på en veldig koselig restaurant, og vi er igjen alt for mette... Men yum, var verdt det! I morgen er vår siste dag her i fine Goa. Flyet vårt til Bangkok går midt på natten, så vi har en lang dag foran oss. Fikk heldigvis flyttet utsjekk til 8 på kvelden, så da er det ikke like stress. Blir nok en chill dag ved bassenget i morgen tenker jeg ☀️

Natta!

- SARA

Hei! Lite med oppdateringer nu, men er liksom ikke så mye å oppdatere om ATM. Vi lever livet i fargerike Goa, bruker mesteparten av dagen vår på stranda, spiser !!!frukt!!! og endelig sjømat. Har fått fargen tilbake, og alt er bare bra.

Akkurat nå sitter vi å spiser vår siste frokost med indiagruppa før vi splittes senere i dag. Jeg og ulle har booket oss inn på et supernice hotell, så vi gleder oss greit mye til litt luksus etter 2 uker på hosteller.

Vi blir på stranda til lunsj, før vi tar en drosje til det nye hotellet😁 Exited!!

8 MARS

Idag våknet vi tidlig og spiste frokost på hotellet i Tordi før det ble enda en villagewalk. Denne var i en village ved hotellet, og det var igjen veldig spennende å gå rundt å titte. Er så fargerikt, alle klær er fulle av farger og bygningene er malt i både rosa, blå, grønn og gul.
Etter villagebesøket var det 3 timer i buss. Vi skulle nå forflytte oss til Pushkar. Vi kom frem til et veldig koselig hotell, og fikk et stort og fint rom. Chilla litt med god lunsj og Internett før vi skulle ut å utforske byen. Så kult sted!! Og veldig hippie. Mye dreads, rastafletter, bare føtter og store sekker. Stort marked med alt mulig forskjellig og ikke minst Pushkar lake. Det er en hellig innsjø midt i byen hvor hinduene vasker seg for å bli "rene". Mye kule folk her, og masse sadhuer haha! Hele denne byen er vegetar og alkohol er forbudt, så ble middag på en restaurant ved innsjøen hvor vi fikk ALT for mye mat. Mata de stakkars kuene med noen vårruller før vi tok kvelden.

9 MARS

Startet dagen med en massasje. Digg!! Så tok jeg og Ulrik turen til markedet for å titte. Er et superstort marked og du kan seriøst få tak i alt mulig til en så sykt billig penge. Kjøpte et stort strandteppe til typ 20kr, masse smykker og armbånd til 2kr hver osv. Så møtte vi på noen av jentene fra gruppa og spiste lunsj med de i en superkoselig hagerestaurant. Olivenpizza❤️❤️❤️ Som også kostet 12kr, lever bra og billig her da for å si det sånn!
Ettermiddagen kom og vi skulle på kameltur. 1 time på kamelryggen innover i Pushkars ørken. Her møtte vi resten av gruppa og fikk servert middag, prøvde de typiske indiske klærne og ble underholdt av både dansere og tryllekunstnere. Veldig veldig fin dag i Pushkar!! Hit vil jeg tilbake.

10 MARS

Våknet og var virkelig ikke i form. Skikkelig typisk for i dag skulle vi kjøre tog i 6 timer!! Karra meg til togstasjonen og kom meg på toget, fikk heldigvis sovet og med en film på skjermen gikk det bra. Fremme på hotellet i Udaipur ble jeg bare liggende i sengen resten av dagen, mens gruppa utforsket byen og spiste middag.. En dag måtte vel jeg bli syk også, eller hva?

11 MARS

Ulrik tura på et malekurs på morran og jeg ble liggende i senga.. Fortsatt ikke i form, sykt kjipt. Etter 4 timer på rommet ble jeg så rastløs og siden gradestokken viste 30 grader og hotellet hadde basseng forflyttet jeg den slitne kroppen min ned på solsenga. Og der ble jeg liggende...litt for lenge. Sovna i sola og våknet når de andre kom hjem fra kurs. Da var det på tide å få noe i magen, for den hadde ikke fått noe næring på over et døgn. Naanbrød hjalp på formen, og en greit rød Sara følte seg mye bedre. I dag skulle vi på en danseforestilling på theateret i Udaipur. Det var veldig artig, og veldig spesielt Hahah. Indisk kultur er veldig annerledes, og det er gøy å se. Etter showet spiste vi på en takterasse, med veldig god mat.
Var ikke før vi kom tilbake på hotellet på kvelden at jeg forsto hvor solbrent jeg faktisk var! Tror aldri jeg har vært så rød før... Lobstersash :-//

12 MARS

Møtte de norske vennene våre til frokost og tilbragte resten av formiddagen med dem. Vi tok en båt til et palass i vannet og spiste lunsj i byen. Visste du at Udaipur blir kalt Vestens Venezia? Sykt fint vær i dag, så vi koste oss. Er fullt kjør i gatene i dag, for alle forbereder seg til Holifestivalen. Alle gleder seg så mye og de pynter byen med masse blomster og farger. Superkoselig å gå rundt, og Udaipur er en veldig fin by.

Klokka 5 møtte vi flere fra gruppa, vi hadde meldt oss på indisk matkurs! Matkurset ble holdt på en koselig restaurant av en super flink mann. Vi lagde så mye god mat, og alle fikk prøve seg frem. På slutten av kurset fikk vi servert alt vi hadde laget og fy fela så flinke vi hadde vært. Beste indiske måltidet hittil iallefall. Fikk med meg alle oppskriftene hjem, så nå skal Sara bli flink på kjøkkenet. Etter kurset gikk vi opp til tempelet som ligger midt i byen. Her hadde de Holi kick off, med masse store bål, høy musikk og dansere. Vi fikk også kjøpt oss hvite outfits til morgendagens feiring, så nå var alt klart til Holi.

13 MARS

Klokka ringte klokken 07:00, og vi spratt opp. Vi hadde nemlig fått anbefalt å gå ut i gatene mellom 06:00 og 09:00 for å oppleve de lokales Holifeiring. På ettermiddagen kan det tydeligvis være ganske farlig for turister å være i gatene, i og med at feiringen er ganske heftig, spesielt blant menn. En gjeng med skuffa turister møtte opp ved tempelet i 8 tiden, og det var ikke en eneste inder i gatene. Haha, er det mulig? Følte meg så turist når vi sto der, så gira for litt ekte holifeiring også var vi de eneste på hele stedet. Jaja, guiden vår hadde fikset vår egen holifeiring på hotellets takterasse så holifølelsen fikk vi. Vi koste oss masse med å kaste farger og vannballonger på hverandre, og ble alt i alt en veldig kul ettermiddag. Dagens nedtur: får ikke fargen ut av håret mitt, så jeg har herved gått fra blondine til pinkhead. Og det suger:)

Klokken 2 skulle vi videre, 5 timers kjøretur til Ahmedabad sto foran oss. Herifra skulle vi ta nattog til Mumbai.
Det er virkelig det værste jeg har vært med på. Aldri før har jeg følt meg så ukomfortabel. Jeg ble plassert alene i en vogn med bare indere, i øverste køya. Når jeg først fikk høre at jeg var alene ville jeg egentlig bare gråte, synes det var så kjipt. I hver vogn ligger det 6 personer. I min vogn var det meg, 4 voksne menn og en dame med en liten gutt. Først ville jeg ikke sovne, for jeg var så redd. Lå å holdt rundt håndbagasjen min oppe i senga, i frykt for at noen skulle ta den om jeg sovna. Æsj, alt med denne togturen var bare ekkelt. Og er så sykt mange indiske menn som bare ikke eier manerer, de er dødsekle. Mennene rundt meg rapa, prumpa og snorket i kor. Fikk sovet kanskje 30 min av 8 timer. Og når toget endelig var fremme i Mumbai var jeg faktisk ganske stolt av meg selv som hadde overlevd denne natten, og aldri igjen skal jeg ta et nattog i India. Det er helt sikkert.

14 MARS

Mumbai, Indias mest befolkede by. Her bor det 26 millioner mennesker og 10 millioner av dem bor i slummen. Mumbai har en av verdens aller verste slummer, og tenk at Norges befolkningx2 lever i slum her.
Vi kom frem til hotellet i 8 tiden, rommene våre var ikke klare enda så det ble en rask frokost før vi satt oss i hver vår drosje for å se Mumbai. Og vi fikk sett mye. Tror vi hadde 13 punkter på lista vår, blant annet "tower of silence", Mumbai's kyst, Ghandi museet, slumbesøk, huset til Indias rikeste mann og Victoria railway station. Mumbai ligner ikke på resten av India i det hele tatt. Det er stort, mer moderne og dyrere. Er Indias Bollywoodhovedstad også, og de fleste bollywoodskuespillerne bor her.

Senere på dagen tok jeg, Ulrik og Johanne turen til et senter her for å bruke opp litt av våre 4 timer med fritid. Sykt fint og stort senter. Var en opplevelse i seg selv å bare gå rundt å titte. Marmorgulv og en egen pianist som spilte musikk utover senteret. Ble med noen nødvendigheter tilbake til hotellet før vi dro ut for middag på et kult sted, Leonolds.

- SARA

Heihei! Nå sitter vi på flyplassen og venter på boarding. Akkurat fått i oss en etterlengtet smoothie og er nå klare for 5 dager med sol, strand og moro i Goa 😁

Snakkes der!

- SARA

Heihei! Dagen i dag startet når vi selv ønsket med en kaffe på cafeen over gata med de norske vennene våre<33 Så dro vi til City Palace for båttur. En kort liten båttur over til et palass som ligger midt ute i vannet, veldig fint og deilig med litt frisk luft. Så ble det lunsj på en shitty rooftop restaurant hahah, helt OK mat men sykt dårlig service haha. Vi hadde utsikt da, så det var jo nice. Alle forbereder seg til Holi idag, så er helt kaos i gatene og mange av de fine spisestedene er stengt:((

På ettermiddagen hadde vi booket oss med på indisk matkurs. Og det var såå gøy. Lærte masse om den indiske maten og vi fikk være med å lage måltidet vi til slutt spiste sammen. Så mye digg mat og oppskriftene ble også med oss hjem! Wohoo indisk til middag i Norge også💚💚

HOLI festivalen starter i dag så gatene er stappet med glade mennesker, farger, bål og igjen glade mennesker. Er så koselig hvor mye alle gleder seg og hvor stort dette er for de. Alle går rundt og smiler og roper "happy Holi". Vi har kjøpt oss hvite outfits, for i morgen skal vi feire Holi. Gleder meg masse!!

Skal få tatt masse bilder i morgen, og prøve å få postet de før vi tar nattoget til Mumbai.