Uppenbarligen så var jag urdålig på att skriva "resedagbok" och att sitta här hemma och lägga upp allt i efterhand (så här långt efter) känns inte så viktigt så tänker att jag börjar slänga in lite vanliga inlägg och släpper detta med resedagboken lite. Kommer lägga upp lite bilder ifrån Thailand då och då ist!

Ja, det där med att skriva reseblogg under tiden man var iväg gick ju sådär... Här kommer iaf lite bilder ifrån Phi Phi, det var nästa stopp efter Ko Lipe, fest ön! Här mötte jag upp två kompisar och även här stannade jag en vecka.:) här åkte vi också på en båttur där vi bland annat besökte en strand med apor!! LYCKA!

Vart så dålig på att uppdatera men känns som att man aldrig har tid att sätta sig och bara skriva... Skulle isåf vara på dagarna när man är på stranden men då är det för soligt och varmt för att orka, haha! Men men, jag stannade på Koh Lipe i en vecka innan jag åkte vidare. Hade en helt underbar vecka där och det är absolut ett ställe jag vill tillbaka till! En av våra dagar på ön åkte vi på snorklingstur, plankton trip som dom kallade den. Vi var borta i princip hela dagen. Stannade på lite olika ställen för snorkling, kollade på solnedgången och käkade och avslutade allt med att åka ut i havet och bada bland planktonen på kvällen. Vilken upplevelse! Det var så himla vackert, som en stjärnhimmel i havet! Alla dessa små små plankton lyser blått när dom berörs så det var som att allas kroppar lystes upp när man simmade runt i det svarta havet.. Ah riktigt coolt va det faktiskt!

DRÖMMEN! I söndags kom vi hit till Koh Lipe och jag är helt kär i denna ön.. Vi var helt slut efter resan när vi kom fram så det blev att vi tog första bästa bungalow vi hittade. Gulligt men lite skruttigt... Nu bor vi på Gipsy resort på sunrise beach och trivs toppen!

(Skulle läggas upp i söndags men kommer nu istället) Resan till Koh Lipe från Bangkok i bilder.

Japp, igår kom vi fram till Bangkok efter många timmar på olika flyg. Vi bor på D&D som ligger på Khao San Road här i Bangkok och kommer stanna här tills imorgon då vi åker vidare mot öarna! Soom jag längtar😍 06.30 går flyget emot hat yai, där ifrån får vi ta oss till kusten för att sedan ta båt till ko lipe som blir vårt första stopp. Ska bli underbart att komma ut på öarna nu faktiskt, de man gått och sett fram emot! Det är kul att man fått sett Bangkok men de räcker med två nätter, hade inte velat stanna längre.. Alldeles för varmt just nu för att gå runt i en storstad så man vill bara till havet! Igårkväll tog vi oss iaf till China Town för att kolla runt lite där. Kul att se faktiskt! Nu blir det lite slapp vid poolen så får vi se om man kanske ser ut som en kräfta ikv.. Haha!

Ja, då var man äntligen påväg... Sjukt hur all oro och stress bara släpper så fort man kommer till flygplatsen och känner att man är påväg!! Nu har vi kommit till London och ska kliva på nästa flyg som tar oss till Hongkong och därifrån flyger vi vidare till Bangkok.