View tracker

Nu har jag kommit fram till för att jag ska kunna träna 6 dagar i veckan som är mitt mål så har jag börjat lägga in ett rent cardiopass en gång i veckan. Det är för att jag inte riktigt orkar ge 100 annars på styrkepassen, räcker med 5 sådana i veckan eller så får man lägga in ett lättare men det här fungerar bäst för mig och min kropp. Försöker köra lite cardio varje dag men ibland blir det inte riktigt så, men hittils är jag väldigt nöjd som kämpar på. När jag kör cardio på styrkepass blir det ca. 10 min gång i börjar av passen avslut med 15 min gång eller intervaller.

Då kan det se ut såhär ungefär!

Måndag: Marklyft, benböj

Tisdag: Bröst, triceps, mage + cardio

Onsdag: Rygg, biceps + ev cardio

Torsdag: Cardio ca 40-60 min

Fredag: Ben

Lördag: Vilodag

Söndag: Axlar, mage + cardio


​Här är en skön övning jag brukar avsluta böj passen med! Fler reps och lättare vikter.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Längesen man faktiskt bloggade hära. Har hänt en del saker som gjort att jag lagt bloggen mycket åt sidan!

Har blandannat slutat jobba på det kundtjänstföretaget jag började på för några månader sen! Är verkligen inget jag ångrar att jag började på då jag fått en jobb erfarenhet samt vänner! Var inte ett jobb som passade mig som person, att sitta stilla är inte min grej helt enkelt!

Sista tiden på Teleperformance var den bästa tiden, på grund av att jag kommit två vänner närmare och vi har haft väldigt roligt! Sen började jag sitta i ett annat team i smyg som gjorde det hela roligare! Nu är det dags för mig att gå vidare, mot nya äventyr så att säga.

Ska utbilda mig till arbetsledare på Burger King och har även ett annat jobb på gång som är verkligen ett jobb jag vill ha!

Dessa två tjejer är så fina och så glad att jag lärde känna er!! Även om livet har blivit upp och ner sen jag lärde känna er så är det nog precis det jag behövde, grymma är ni två! 💗

Likes

Comments

View tracker

Igår var det dags för invägning igen och denna vecka har det varit lite upp och ner i livet, samt tjejveckan. Så att summera det hela så har min mage varit svullen och även resulterat i att jag lagt på mig vätska och gått upp 0,8 kg. Känns ju kul. Det är sånt man får ta, kommer fortsätta kämpa och har verkligen slitit hårt på gymmet den här veckan! Nu i skrivandes stund ska jag snart ge mig ut på ett litet lättare konditionspass för att sedan mosa axlarna tillsammans med Emelie! Igår var jag med på after work en stund mest för det sociala och sen åkte jag hem tidigt för att ladda upp inför gymmet idag.. Ikväll blir det lite festligheter då min syssling Laila fyller 20 år så ska på tjejmiddag senare hos henne. Det ska bli jättetrevligt!

Tänkte ta och visa er en bild på min backprogress på 3 veckor. Känner mig endå nöjd med resultaten so far har endå bara gått tre veckor!


Likes

Comments

De senaste dagarna har bestått av träning för det mesta och matlagning såklart. Tycker den här veckan har gått bra träningsmässigt. Har ökat 5 kg varje vecka hittills i både knäböj och mark.

Imorgon blir det en välförtjänt vilodag och en afterwork med sköna jobbargänget. Slutar där nästa vecka vilket är lite tråkigt men samtidigt väldigt skönt. 

Likes

Comments

Som varje fredag har jag vägt in mig och fotat skillnadsbilder. Har droppat 1,8 kg totalt och det är jag väldigt nöjd med. Det har krävts mycket slit och planering och ätit massor av bra mat. Magen är nog den delen jag har varit minst nöjd med och har svårast att tappa på.. Det blir bara bättre iallafall och det är bara fortsätta kämpa. Kommer komma ett inlägg senare om helgen!

Tänk på att jag inte spänner mig på några av bilderna, man ser självklart bättre ut och man spänner magen eller putar med rumpan osv. 

Här är några skillnadsbilder

Likes

Comments

Består av träna, äta, jobba, sova, laga mat och repeat på det! Nu har det gått över en hel vecka på dieten och jag mår jättebra i kroppen. Vill bara fortsätta och se vilka resultat man kommer att få! Anledningarna till att jag verkligen vill lyckas med mitt kostschema är dels att jag vill bygga mer muskler och för att nå det krävs det bra mat. Fär att orka träna som jag gör krävs det dessutom att jag äter mycket mat! Imorgon är det dags för invägning och nya progress bilder ska tas!

De fem främsta anledningarna är:

* Resultaten - Svårt att se resultat varje dag, man blir lätt blind men man ser resultat efter varje vecka speciellt när man fotar skillnadsbilder.

* Målmedvetenhet - Vet att jag måste vara i en god form inför Tough Viking jag ska delta i 14 maj.

* Leva mer hälsosamt - Om jag inte följer ett strikt schema brukar jag oftast dricka på helgerna och det är ju inte direkt hälsosamt så att nu kan min kropp verkligen bygga upp sig utan massa skräpmat och dricka. Välmåendet är verkligen på topp kan jag säga!

* Utmaningen! Jag är en person som gillar att utmana mig själv och därför har jag kört stenhårt sen jag började med kostschemat den 9 februari och kommer fortsätta!


Likes

Comments

I alla år sen jag var ett litet barn har jag sportat på många olika sporter för att rabbla upp alla. Fotboll, ca 3 år - Innebandy 7år - Trampolin 6år - Pingis 1år - Simning 3år - Ridning 13 år, som ni kanske ser vad det aktiviteter varje dag när jag var liten tills jag började satsa på ridningen och slutade med allt annat. När jag sålde min ponny som jag brukade vara hos 5 dagar i veckan tre timmar minst per gång gick jag in i en period när jag hade för mycket tid och hade inget utlopp för min energi. Blev nere och visste inte riktigt var jag skulle ta vägen, lite vilse i mig själv.. Tills jag började träna det var träningen som fick mig att ta mig ur det och fick mig att bli glad och kunna ''gå vidare'' ska jag nog kalla det. Det var precis när 2014 hade börjat jag började träna flera dagar i veckan, men endast på gruppträningspass. Blev mycket samma muskelgrupper samma dag så hade inte mycket muskler då. Det var på senare tid i november 2014 jag började träna mer seriöst då jag bytte till gymmet min kille gymmar på och han visade mig hur man gymmar i gymmet faktiskt även min kompis Nathalie hjälpte mig. Så här står jag idag nästan ett år senare helt fast för att träna i gym. Älskar det! Träning är min räddning i vardagen, om man mår dåligt får man tänka på något annnat eller om man är arg får man ta ut sin ilska på vikterna. Dom finns alltid till hands <3 Kärlek till gymmet


​Nu tror säkert många som ser den här bilden att jag inte åt någonting eller haft ätstörning? VARFÖR VAR JAG SÅ SMAL? Nejnejnej jag åt mycket speciellt mellis då jag hatade skollunchen. Jag och min kompis brukade göra kladdkaka och käka halva var ibland, och käka chips osv. Men mitt skelett hängde inte riktigt med mig. Skolläkaren blev orolig när jag bara vägde 36kg och frågade ju ut mig om jag åt ordentligt osv, vilket ej var så kul. Jag växte typ i dvärgfart för var knappt 145 cm i grundskolan. Det var efter 7-8:an jag växte ca 20 cm på något år för att jag fick ta växttillskott. Därav fick jag ganska så sne rygg som jag även har idag och det kan man inte göra något åt. Men jag mådde faktiskt bra dock var mitt självförtroende jättelågt vilket jag tror kan bero på detta jobbigt nog, red ju flera gånger i veckan på den tiden så hade endå energi. Fast jag var smal men mår jättebra idag både fysiskt och psysikskt. Skulle säga att jag inte har mått bättre än nu!

Likes

Comments

Nu är det gymdags, klockan stod på 06.00. Så nu är frukosten intagen och all mat fixad inför dagens jobb och matintaget! Åker direkt efter gymmet till jobbet , så let's do this! Btw så är mina ben och rumpa helt mosade från gårdagens benpass. Gör ont att gå runt men älskar smärtan på något sätt! 👊🏽

Likes

Comments

Började att dieta i tisdags och redan idag var det dags att checka formen. Har följt kostschemat till punkt och pricka och inte fuskat någon gång. Har även följt träningsschemat och tränat hårt. På 3 dagar visar vågen minus 1 kg, och jag har verkligen ätit mycket bra mat! Mer än vad jag brukar äta vanligtvis men självklart saker som innehåller bättre saker. Tog även en vilodag igår då jag jobbade 9 timmar och kände att jag behövde det. Det gör mig så motiverad att redan ha fått resultat på sådan liten tid. Hoppas de fortsätter gå såhär bra. Har absolut inga planer på att bryta schemat! Kanske unnar mig någon sockerfri läsk i helgen som exempelvis cola zero, men det tillåter faktiskt schemat! ;)

Vikten håller jag hemlig.


Likes

Comments

Många av er undrar säkert varför jag gör detta? Kan börja med att säga att jag gör det här för mig och för ingen annans skull. Jag vill verkligen se vad det blir för skillnad när man verkligen sköter kosten rätt med bra mat. En del kanske undrar om det är för någon tävling eller så och svaret på den frågan är nej, det är verkligen inte tanken att jag ska komma till en sådan låg fett procent. Är verkligen nyfiken på resultaten och är taggad på att dra igång detta. Det största utmaningen är att man inte får äta onyttigt eller dricka alkohol. Jag ska under alla omständigheter verkligen försöka att följa detta kostschema. Kommer att blogga när jag känner för det.

Första dagen på kostschemat har varit kämpigt. Inte alls van vid så mycket mat, men är ju som så att när maten innehåller mycket protein så blir man proppmätt.  Hoppas på att sockersuget håller sig i skikt också när man äter bra, känner på mig det!


Likes

Comments