Detta må ha varit en utav de bästa helgerna som varit på detta "sommarlov! På fredagen efter att jag slutat jobba åkte jag in till stan för att spendera helgen hos Johan, när han kommit hem efter en hojtar blev det grillning till middag och sen frukt & choklad till efterrätt.

Under veckan som varit hade jag och några klasskompisar planerat att träffas på stråket för lite mat och chill, detta blev lördagens ståhej. Vid två tiden möttes vi upp i badhusparken och letade oss något mysigt ställe att äta på. Som tur blev det favoritstället Kajplats Nr 1.

Efter mycket prat om tiden efter studenten tog vi en sväng mot yran tivolit, som jag tyvärr i år inte alls blev nöjd över. Inga attraktioner som man blev speciellt uppspelt utav. Letade oss sen tillbaka till Stortorget där vi köpte glass som avnjöts i stekande sol. En runda på matmässan och sen var man ganska nöjd. Efter många timmars häng begav vi oss tillbaka till lägenheten för att mest ta det lugnt och käka någon middag.

Igår blev vi hundvakt till Labradoren Anton, blev några promenader för mig medan johan och johan planerade läger. Blev sent igår hemskjutsad av Johan och var ganska slut i kroppen när jag väl kom hem. Vilket resulterade till att jag imorse var väldigt trött när jag skulle iväg på jobbet.

Imorgon är man iallafall ledig, då laddar jag upp energin till de sista jobbdagarna innan Yran ( tagga!!) Nån utan er som ska på yran?

Hoppas att ni haft en bra helg och att ni fått en bra start på veckan <3

För några timmar sen kom jag hem efter ett sju timmars pass på Ica och dessa sju timmar känner man av i kroppen nu. Så har mest bara tagit det lugnt, körde dock ett litet magpass nu under kvällen vilket var behövligt!

Sitter just nu och pratar med Johan över Facebook, men vi ska snart säga godnatt eftersom att vi båda jobbar imorgon och vi är båda väldigt trötta efter dagens arbete.

Imorgon jobbar jag ett ytterligare sju timmars pass, fast mellan tolv och sju. Så kommer imorgon få en liten sovmorgon vilket man inte tackar nej till!

Nu ska jag återgå till samtalet med Johan, så får ni ha en fortsatt trevlig kväll. Kramar!

Ps: Vill även ha tips på vad man kan hitta på när man firar 1-årsdag, vilket jag och Johan gör snart. Så kommentera nedanför om ni har några tips.

Contains affiliate links

Hör och häpna, jag vill förändra mitt hår IGEN! Hur många gånger har ni hört mig säga detta?? Nä men nu är jag seriös.. Ni har säkert hört talas om hårfärger som man applicerar i håret och sen efter x antal tvättar så försvinner de..

Av vad jag har sett så verkar det har blivit väldigt populärt med just detta märke: colorista washout

Nu när snart yran inträffar tänkte jag att detta kunde vara en rolig grej, så nu till helgen funderar jag på att köpa hem Colorista Washout Pink..

Länk till färgen: Colorista Washout Pinkhair

Rosa hår, ja varför inte liksom.. Det kan väl alltid vara kul att pröva på någonting nytt!

Så i helgen kommer ni nog här att kunna se mitt "nya" hår, så spännande! Är själv väldigt tagg på detta!

Nyss kommit ut från en varm dusch, var även väldigt behövligt för att ladda upp och för att känna sig fräsch inför jobbveckan som jag har framför mig.

Imorse vakande jag utav att Johan var påväg mot jobbet, försökte somna om men slutade med att jag kikade på paddan. Kvart över sju blir jag uppringd om att ta över ett jobbpass på Ica mellan nio och två. Blev snabba ryck upp ur sängen och packa ihop sakerna mina för att ta mig iväg till bussen.

Jobbade mitt pass och påbörjade sen den långa promenaden hem.. Blev som tur uppplockad av nya grannen när jag hade några kilometer kvar.

Nu ligger jag efter duschen helt utmattad i soffan och bläddrar igenom bloggen.

Hoppas att ni har det bra så hörs vi framöver, kram!

Hoppas att ni har haft en bra helg, min helg har varit hur trevlig och mysig som helst. I lördags efter att jag jobbat kom Johan och vi grillade till middagen. Mot kvällningen blev det både moppe och hojturer. Besökte två badplatser som bjöd på fina vågor och solnedgångar. Åkte sen ner till Storhandsjön för lite fiske där vi båda fick napp, en gädda och en abborre.

Vid halv ett åkte vi tillbaka hem och däckade rätt fort där hemma.

För ca en timma sen kom jag och Johan in till stan efter en regnig tur med hojen, trots regnkläder droppade de om en när man kom in.

Nu sitter man i soffan, rätt så trött i kroppen och ska troligen snart sova.

Dagarna rullar framåt och bloggen ekar tomt, kan bero på att under de senaste dagarna så har jag inte gjort något speciellt mest varit hemma och tagit det lugnt. Skulle egentligen ha jobbat denna vecka, men så blev det inte. Men lite ledigt har man inte dött utav.

Så vad händer idag, om ca 1 h lite mer ska jag iväg och jobba fram till kl 4. Efter de kommer Johan hem till mig, har inget speciellt inplanerat, men eftersom det fina vädret äntligen kommit hittar vi säkert på någonting.

Hoppas att allt är bra med er, med mig är iallafall allt bra. Så glad att sommarvärmen äntligen valde att komma fram.

Hej allihopa! I lördagsmorse vid 05.42 kom jag och Johan hem efter en underbar vecka i Halmstad. Ni som inte visste, efter kongressen i Karlstad istället för att åka hem med de andra så påbörjade vi våran färd till Halmstad.

Innan Halmstad gjorde vi en snabbvisit i Göteborg för att träffa en kär vän som jag inte träffat på länge, blev lite lunch och även lite shopping.

På eftermiddagen tåg vi tåg till Halmstad för att möta upp Johans kusin, som sen visade oss vägen till macken där vi skulle hyra bil. Lämnade först av packningen i lägenheten. Kvällen spenderades i hamnen där det var någon slags festival med marknad, karuseller och artister.

Under denna vecka har vi hunnit med så mycket, Ullared, Ikea, stranden och en massa mys.

Detta var även min och Johans första semester tillsammans och det känns som om att vi vuxit. Man har tagit en hel del ansvar, allt de ifrån att boka biljetter till att boka bil och en massa annat.

Under tiden som vi var i Halmstad firade även jag och Johan 10 månader(300 dagar) vilket firades med mysig middag på Olearys.

Godmorgon från en trött och sliten Sara, om cirkus en halvtimma är jag äntligen framme i Karlstad. Igår kväll vid 20.40 påbörjades våran resa från Östersund, från Bräcke blev det buss till Erikslund, nattåg från Erikslund till Sundsvall där det blev tre timmars väntan, från Sundsvall till Lund och nu sista resan till Karlstad. Många timmars åkande och alldeles för lite sömn, tror jag jag sovit sammanlagt 3,5 h..

I Karlstad blir det incheckning på hotellet och sen incheckning på kongressen, som inte börjar förns 14.00.

Ska nu sista tiden bara ta det lugnt och lyssna på musik, hörs kanske senare under dagen!!

Ett x antal timmar kvar tills att jag och gänget från Östersund sätter oss på tåget som ska ta oss till Karlstad, har "typ" packat allt men finns fortfarande kläder som ligger kvar på skrivbordet som inte är genomgångna.

Något som jag alltid vill göra innan jag åker på "semester" är att städa rummet och bädda sängen "extra" fint, det blir liksom mysigare att komma hem till och man behöver heller inte känna sig tvungen till att städa när man kommer hem. Man kan bara droppa bagaget på golvet och droppa sig själv i sängen.

Vid tre tiden åker jag in till staden för att spendera de sista timmarna innan tågresan med Johan, även han ska med men behöver gå en runda på stan för att komplettera packningen.

Ska nu försöka få lite hjälp av mamma med packningen så att jag får den klar, hoppas att ni får en bra måndag!

Ligger just nu i en "rätt" så stökig säng, men det får man väl räkna med när man ska påbörja en packning. Imorgon kväll åker jag och ett gäng från Östersund mot Karlstad för kongress, vilket är något jag verkligen ser fram emot.

Men packning innebär alltid stress, speciellt för mig. Man vet inte riktigt hur mycket och vad det är man ska packa för något.

Har i nuläget lagt fram alla kläder på skrivbordet, så jag och mamma ska nog gå igenom det imorgon och sen får man se vad som åker ner i väskan. Det löser sig till slut.

Kommer säkerligen att sova otroligt inatt för jag som har sån resfeber, ligger alltid och väntar tills man får kliva upp och åka iväg..

Hoppas att ni iallafall har det bra så höres vi mer imorgon, pussar!