Hej där!

Som rubriken säger, de är bara en snart vecka kvar till tävling! 😐 Nyss kändes de som att de va flera veckor kvar och snart är den här!

Idag så förberedde ja lite inför tävlingen. Försökte titta på min ingångsvikt i marklyften. Kroppen är inte helt återställd men känns så mycket bättre! 😍 Fick i hop mig att de kommer vara ca 130. Just idag kände de halvdant tungt men ska ge ett försök nästa vecka sista chansen och testa igen!

Fokucerade bara idag på en av de muskel delarna som ska användas i tävlingen! Måste nog göra så så att ja har energin tills tävlingen 👍

Likes

Comments

Hallådär!

Idag är en bra dag! Varit glad hela dagen, kan äta som vanligt igen och ska ge ett tappert försök att träna 😍 Det har gått dåligt nu och måste verkligen träna upp mig! Är pigg igen så har förhoppningar 😊

Helt sjukt .. min tävling är nästa vecka 😂

Likes

Comments

Hej på er! 😄

Idag har jag varit hos frissan, klippte mig och färga 😊
Känns sjukt ovant att ha klippt bort en bra bit (i mina ögon) och fått ljusare igen! Bara ett litet missförstånd mellan min frisör och mig som blekte mer av håret än vad jag hade tänkt. Så är typ praktiskt taget blond nu ..Haha! Har inte varit såhär på flera år 😂

Som alltid är man ju jätte snygg när man färgar hos frisören 😂

Likes

Comments

Hej på er allesammans!

Som ni vet har jag och kroppen inte riktigt kommit överens. Har inte kunnat ätit som vanligt och bidragit till att min mage spökar. Uppblåst som tusan vilket jag hatar.
Funderar på att ta en snabb detox kur bara få bort det värsta i mig och bli av med en del uppblåsa känslan etc. Så jag kan äta som vanligt igen! 😩

Detox express är en detox som jag har kört förut och sätter verkligen gång på magen och tarmar! Snabb detox vilket innebär 7dagar, ett rör blandar du med ett stort glas vatten och dricker extra vatten under dagen 😊

Känns bra att rensa kroppen ibland som inte kroppen alltid kan göra på naturlig väg!

Likes

Comments

Hallådär!

Som rubriken säger så sjukt utmattad! 😩 Jag verkar inte kunna få tillbaka krafterna efter mina 2veckor av sjukdom. Skit irriterande och närmar sig tävling dessutom. Har haft stor tvekan numera om jag ska avanmäla mig elr ge det ett försök i alla fall. Ska ge de en chans till måndag och hoppas på det bästa!

Stort hopp nu om att kroppen hinner återhämta sig snart! 😩❤

Likes

Comments

Hej på er! 💓

Har varit frånvarande de senaste veckorna som ni har märkt. Men nu måste jag ta tag i detta igen! 😊

Just nu funderar jag på att om jag ska klippa och färga mitt hår igen! Håret växer som ogräs och färgen som jag satt i sist har nästan försvunnit totalt 😊 Tänkte denna gång att göra lite ljusare variant och jag älskade när jag fixade till det sist 😍 Lite självförtroende boost kan man behöva!

Likes

Comments

Hallå där!

Nu va de längesedan, jag har en sådan otur o lyckas på magsjuka direkt efter förskylningen. Usch! 😩

Försöker komma tillbaka på rätta vägar i kosten och ta de lugnt i träningen. Rädd att bli sjuk annars. Samla krafterna till tävlingen som är snart! ❤

Likes

Comments

Hallådär!

Nu va det ett tag sen jag skrev. Men har haft helvettes veckan med min förskylning! 😩 Men nu är jag tillbaka frisk och mer sugen på att träna någonsin! 😁

Efter att ha varit dunder förkyld och inte orkat brytt mig om kosten. Så har jag gått upp 2kg som skall tas bort och igång med träningen igen! Dessutom är jag så sjukt trött allt va de gäller snabb mat och godis i huvudtaget 😄

Likes

Comments

Hallå där!

Har varit mycket frånvarande de senaste dagarna! Men har en bra anledning. Har varit dundersjuk och jag kan säga på en gång... gud vad jag saknar att träna! Vill lyfta vikter och springa på löpbandet 😩

Men jag ska försöka friska till mig och hoppas på det bästa!

Likes

Comments

Hej på er!

Snart är det en månad kvar till tävlingen och jag insåg att jag måste börja ordentligt att bygga mina muskler och styrka!

Känner just nu för att bygga upp min styrka ordentligt, måste jag få all den energi jag kan! Så istället för 1500 kcal som jag har strävat efter så blir det 2000 kcal för att hålla kroppen vid samma vikt och samtidigt bygga upp styrkan. Så deffningen får ligga på hyllan ett tag och bli efter tävlingen istället inför sommaren. Mycket bra proteinrik kost, styrketräning och vilja!

För den som vill träna upp sin styrka har jag lite kunskap och tips hur du skall nå det!

Alla som styrketränar har olika mål, från öka i styrka, bygga muskelmassa, uthållighet eller något blandat av de tre. Inom styrketräning har man olika rekommendationer för olika mål inom repetitioner inom detta.

Rekommenderat antal repetitioner för olika träningsmål

  • 1-4 reps: Styrka.
  • 5-8 reps: Både styrka och muskelmassa.
  • 8-12 reps: Muskelmassa, med viss styrka och uthållighet.
  • 12-20 reps: Uthållighet och muskelmassa.
  • 20+ reps: Mest uthållighet, med lite muskelmassa.

För att utveckla styrka gäller de att i omgångar variera sin träning så kroppens muskler inte vänjer sig. Jag varierar genom vissa pass köra medeltunga repetitioner mellan 5-8st och ganska tunga vikter bara fokuserar på styrkan och kör då 1-4st som rekommendationen visar.

​Kost

​Som för allt genom träning gäller det att äta rätt kost till rätt träning! Inom styrkelyft ialla fall så gäller de självklart att äta mycket protein och ha i sig tillräckligt med energi! Inom kosten för att ladda upp för ett pass är kolhydrater bästa källan att få energi ifrån naturlig matväg.

Kolhydrater före och proteinintag efter! Så du får energin och sedan fyller på musklerna med protein eftersom man bryter ner muskelmassan under träning för att den ska kunna växa! 


Likes

Comments