Började kolla på serien SKAM tidigare idag, och herregud säger jag bara. Kan inte slita mig från den. Har strax kollat klart på första säsongen, och är helt fast. Har sett att många skrivit om den förut men har inte orkat börja kolla på den för trodde inte jag skulle gilla den. Men oj vad fel jag hade. Den är absolut en av mina favoritserier. Så om ni inte redan kollar på den, så rekommenderar jag verkligen er att göra det!

Ni hittar den på SVTplay appen eller hemsidan.

Idag var jag till Las Palmas, och tog sedan bussen till shoppingcentret Las Arenas. Tycker verkligen om det shoppingcentrumet, så om ni är på Gran Canaria någon gång och vill shoppa, så åk dit. Det ligger även en shoppinggata endast några minuter där ifrån, så om ni inte hittar något som passar i Las arenas så hittar ni defenetivt något längst shoppinggatan. Personligen fyndade jag faktiskt rätt mycket där, så är nu ett par euro fattigare, men ett par snygga plagg rikare.
Las arenas ligger även precis bredvid Playa de Las Canteras och där är väldigt många och surfar, så passade på att fotade lite (över 300 bilder) efter jag hade shoppat. Så här är några av dom bilderna.

Idag så firade vi mammans pojkvän som fyller år imorgon. Började dagen med att åka upp till byn och köpa queso de cabra, honung och lite hundmat. Sedan hjälpte jag mamman i köket tills pojkvännen och hans vänner kom och började grilla uppe på tak terrassen. Åt supergod kyckling, med sallad och mangosås. Hans vänner var supertrevlig och hela dagen har varit himla bra faktiskt.

Imorgon så ska jag passa barnen medan mamman och pojkvännen åker ner och ska springa lite. Sedan kommer två vänner till mamman upp vid tre och så ska vi fira lite eftersom det är Shellys födelsedag nästa vecka.

Eftersom mamman till flickorna slutade på sitt jobb i går så har jag mycket mer fritid nu. Så idag åkte jag och Jip till Mógan för att ligga på stranden och bada hela dagen. Så himla skönt!!

Blev kvar på stranden till fem, så vid halv sex var vi tillbaka i San Fernando. Jip åkte hem och jag åkte och letade oljefärg som mamman vad mig köpa med hem. Köpte även med mig lite choklad hem. Kom hem vid sjutiden, åt middag och fixade i ordning frukosten för imorgon medan mamman och hennes pojkvän var ute med hundarna.
Nu ska jag ta och sova och hoppas på att vakna upp till att USA fått sin första kvinnliga president istället för ett rasistiskt svin. Godnatt.

I fredags var jag ner och fixade lite saker i San Fernando innan jag åkte hem och hämtade upp flickorna från bussen. Vi var ute och cyklade och rastade hundarna innan vi gick in för att duscha. Åt supergod pasta med tomatsås och sedan myste vi framför tvn innan det var dags att sägs godnatt. Vid nio kom mamman och pojkvännen hem och jag tog moppen ner till San Fernando igen för att först träffa Jip och sedan ta taxin till Olivia, Cornelia och Dani. Var även tre svenska tjejer till där. Satt i deras lägenhet och spelade lite spel innan det var dags att dra till pacha. Eftersom jag inte drack någon alkohol under kvällen så tog jag moppen hem vkd halv fyra.

På lördagen vaknade jag vid elva, men orkade verkligen inte gå ner så låg kvar i sängen till ett. Gick ner och åt frukost och sen låg jag bara och slappade i sängen och kollade på Youtube tills klockan blev fyra. Då tog jag moppen ner till Maspalomas och mötte upp Jip och tre kompisar från Las Palmas. Vi satt ett tag på stranden innan vi alla började känna att vi ville ha något att äta. Åt på en mysig liten restaurang alldeles ovanför stranden, och avslutade det hela med att dela på en chokladtårtebit med Julia. Vid halv nio måsta dom ta bussen hem till Las Palmas igen så då skjutsade jag först hem Jip innan jag själv började köra upp mot bergen igen.

Idag så var tjejerna lediga från skolan så tänkte ta med dom upp till byn för att leka, och för en gångs skull tog jag faktiskt med mig kameran. Så tänkte att eftersom många av bilderna blev väldigt fina så tänkte jag dels med mig av några av dom.

Dom är så otroligt gulliga!!

Förra helgen så var jag och tre andra tjejer ut i Playa del Ingles. Åkte ner vid åtta och satt på Jips takterras och drack, lyssnade på musik och bara pratade innan vi gick för att möta upp Mirkka och Debora. Vi började kvällen med att sitta vid min favoritbar (som för övrigt är en kareokebar), och vänta på att klockan skull bli ett. Anledningen till att vi väntade på att klockan skulle bli ett var att vi då skulle gå till Pacha och komma in gratis eftersom Deboras värdföräldrar känner ägaren. När vi väl kom dit så åkte Debora hem eftersom hon inte kände sig så bra. Vi andra var kvar ett bra tag.

Jag kom hem runt halv tio tiden på morgonen, gick upp och vilade lite och laddade mobilen. Vid tolv fick jag ett meddelande av Sonja som sa att hon var på väg till San Fernando och undrade om jag ville följa med till The Dunes. Så en halvtimme senare var jag på väg ner igen. Tog ett tag innan vi hittade rätt men tillslut så kom vi fram. Efter vi varit där så kände vi båda att vi var väldigt hungrig, så vi gick och åt en pizza på en mysig restaurang innan Sonja skulle ta bussen hem till Las Palmas igen.

Jack Moy & Glöden släpper ju nytt album Live fast, Die last snart och är så, så, så glad för det. Har lyssnat på dem ända sedan 2011 och älskar verkligen deras musik.

Och idag släpptes första låten från deras nya album CAN'T STAND MYSELF och den har gått på repeat hela dagen.

Ligger seriöst och kollar på bilder av tacos för är så himla sugen på det. Har inte ätit det på snart två månader och annars jag brukar äta det MINST en gång i veckan annars.

Seriöst, ser nu hur gott detta ser ut eller???

I fredags så tog jag moppen ner till San Fernando för att träffa Jip och äta tapas. Plockade upp henne hemma hos henne och körde till Playa del Ingles för att försöka hitta ett bra ställe att äta på. Men efter vi kört runt i över en timme och gått längs massa gator struntade vi i Playa del Ingles och körde tillbaka till San Fernando och åt på en mysig restaurang en gata ovanför hennes hus haha.

Även på lördagen tog jag moppen ner till Jip, låg och solade och badade vid poolen innan vi vid fyratiden tog bussen till Las Palmas och träffade två andra Au Pairer. Var till Las Centras och var i ett superbra shoppingcenter som jag absolut kommer besöka en gång till innan jag åker hem för att fylla på min garderob. Gick även längst stranden och nästa gång ska jag definitivt ta med kameran då det var så många som surfade där så skulle blivit hur bra bilder som helst.

På söndagen så hade jag lovat mamman att jag kunde ta barnen eftersom hon ville ut och springa med sin date. Så hade bara en mysdag med tjejerna där vi ritade, cyklade och kollade på film innan mamman kom hem och vi åt middag.