Godmorgon!!
Eller god eftermiddag, klockan är ju faktiskt 13.30 ;))
Igårkväll efter jobbet åkte jag och Amanda hem till Tova, och här ska vi hänga hela helgen. Vi kom fram sent igår kväll, tror vi var framme runt 00.30 så då gick vi och la oss ganska direkt. Idag vaknade vi vid 10 och gick upp och gjorde pannkakor(vilket jag dock inte åt för åt BRÖD<3)
Vet fortfarande inte riktigt vad vi ska göra ikväll, det återstår att se. kramkram

Så denna veckan sov jag hos Tova 2 nätter, från tisdag till torsdag. Vi har inte gjort så mycket, mest bara chillat och hållit oss inomhus eftersom de är så sjukt kallt här nu så är det inte jättehärligt att hänga utomhus allt för länge. I onsdags eftermiddag åkte vi dock in till Boston för lite shopping och middag. vi tog tåget från Swampscott till North Station, och sedan gick vi till ett shoppingcenter- Cambridge Side Galleria. Det var en hel del bra rea men köpte inte så mycket mer än 2 par byxor. Middag åt vi på Cheesecake Factory och jag åt lax och potatismos vilket faktiskt var jättegott!! Egentligen var det tänkt att jag skulle åka hem till mig efter det men det visade sig att jag inte behövde jobba på torsdagen heller så då åkte jag med hem till Tova igen istället.

På torsdagen vaknade vi runt 9 och gick sedan hem till Annika på pannkaksfrukost! supergoda pannkakor och fint sällskap. Vi hängde hemma hos Annika ett tag och såg på film innan vi gick tillbaka till Tova.. Då åt vi lite mat(rester från middagen på cheesecake dagen innan), sen runt 4 började jag dra mig hemåt. Vi bor rätt långt ifrån varandra, med bli tar de ca 40 min och med tåg och tunnelbana som jag åkte tar de ca 1.5 timme om alla tåg är i tid. Kollektivtrafiken är inte den snabbaste här borta ;)

Tova sötisen gav mig lite svenskt godis och dipp som hon fått skickat till sig hemifrån, som man saknat<333

Ps ps ps om ni vill läsa tovas blogg hittar ni den här: http://nouw.com/tovasjoman

Glad onsdag!

Julen nu är över och jag har verkligen haft en jättefin jul. Denna veckan har mina värdbarn jullov vilket innebär att jag inte jobbar lite mycket som under en vanlig vecka.
Igår åkte jag in till Boston för att träffa Tova, Amanda, Erika och Amandas familj som är på besök från sverige. Det var riktigt mysigt och Boston är fint just nu med all snö<3

Efter att vi turistat ett tag åkte jag med hem till Tova och hade sleepover, vi åt hemmagjord Pizza med hennes värdfamilj och sedan såg vi på film.
Idag ska vi till ett köpcenter inne i Boston för lite shopping, förhoppningsvis har det hunnit bli lite rea i butikerna!
Puss och kram

Igår slutade jag jobbet redan runt kl 3 PM, så då gjorde jag mig iordning och åkte in till Boston för att gå på bio med Tova, Toni och Annika. Vi såg Pitch Perfect 3, så rolig!!
Efter det gick vi till en restaurang vid namn Max Brenner och åt Chokladfondue. Sååå gott och mysigt, vi hade verkligen en toppenkväll!

Jag tycker att det är ganska jobbigt just nu med hemlängtan eftersom det är jul och jag gärna skulle vart hemma , men då är det jätteskönt att bara gå ut och göra något och träffa kompisar.

Snart är det jul och idag gjorde jag lite julshopping. Jag åkte till ett köpcenter som ligger i Chestnut Hill(ca 10 minuter bort med bil), inte så stort men det finns lite roliga butiker. Jag köpte lite julklappar samt ett underställ till mig själv eftersom vi ska åka skidor nästa vecka.

Nuu ska jag slå in lite julklappar och kolla New Girl, sen ska jag hämta tjejerna från skolan. Ikväll ska jag på Basketmatch igen men denna gången med min värdmamma, kuul!!

Just nu sitter jag på en buss påväg till New York eftersom jag ska på en weekend class på Long Island University. Även fast kursen vi ska läsa inte är så spännande så ska det bli kul att få resa lite och träffa moa och hennes kompisar!
Imorse jobbade jag 7-8.45 som vanligt, och sedan tog jag tåget från West Newton in till South Station där bussen gick ifrån. Självklart var tåget försenat så det blev ganska ont om tid as usual när jag ska göra något:-) jag var så nervös att jag skulle missa bussen eftersom det stog att man skulle va där senast 15 min innan(de visste jag att jag aldrig skulle hinna), och sen var jag rädd att jag inte skulle hitta bussterminalen när jag väl kom fram till south station. men allt löste sig och jag hann till rätt buss som tur var. Nu har jag 1.5 timme av 4 kvar, snart framme<3

Igår var jag och Tova på Celtics match! Celtics är altså Bostons basketlag som igår spelade mot Dallas. Så kul, en riktigt Amerikansk upplevelse!
Vi möttes upp utanför arenan typ 1h innan matchen började eftersom vi ville äta middag innan, så vi gick in till en restaurang i North end. God mat,dock blev de ont om tid och ganska så stressigt så vi fick slänga i oss maten och sen springa tillbaka till Arenan. Men vi hann i tid till matchstarten! Ja kan ca 0 om basket men de var så roligt att få se en match iallafall, det är så mycket som händer runt omkring med dansare och olika spel i pauserna och de var sådan bra stämning inne i Arenan. vinst för Celtics blev det också!!

Idag har vi hunnit med en hel del!

Imorse kl 8.20 satte vi oss i bilen och åkte till en skidanläggning, Wachusett Mountain, för säsongens första skidåkning. Det var inte jättemycket snö och bara ca 6 backar öppna men det var kul att få åka lite. Efter ett par timmar åkte vi tillbaka hem igen och lämnade av all utrustning innan vi åkte iväg för att leta julgran. Så stor skillnad mot hemma, här tar vi in granen redan i början på December och hemma gör vi det alltid typ veckan innan jul! Det gör inte mig något dock för tycker det är mysigt med gran haha. Vi åkte iallafall till ett ställe som hette Volante Farms, det fanns sååå många julgranar att välja mellan, samt massa andra juldekorationer och blommor.

Nu är det snart dags för middag, och sedan ska jag bara chilla här hemma resten av kvällen. Kanske kollar på en film, vem vet??