Vardag

Vi klev upp vid 9 då vi måsta äta frukost eftersom dom stängde frukosten 10. Vi var ganska trötta efter att vi festat kvällen innan men det gick ändå ganska bra. Klockan 11 gjorde vi en guidad tour runt Prag som tog ungefär 2,5 timmar.

Maten där var så himla god! Åt godaste pizzan jag var där, godaste baguetten (på bild) och drack godaste Smoothien!

Smoothien är på bilden också som jag skrev om tidigare. Var så fräscht! Smakade bara frukt och inget annat. Prag måsta vara en av dem finaste städer som finns! Så fint där!

Dom hade fixat sängen så fint när vi kommit hem till hotellet! Efter vi varit på stan med Tour guiden så köpte vi baguetten på bilden tidigare och gick upp till slottet där vi hade en sån fin utsikt. Sen gick vi till hotellet då vi måsta vila fötterna lite och det slutade med att vi somnade i 30 minuter haha. Men sen gick vi in till stan igen och gick till en jättestor galleria där dom hade bland annat Topshop, mango och även Reserved! Så kul att kolla i ett annat land hur dom har i affären!

Sen gick vi till en italiensk restaurang och åt pasta. Var så sugna på det. Jag åt en pasta med hemmagjort pesto, bacon, körsbärstomater och ost. Var jättegott. Sen gick vi bara runt lite i stan och gick i alla små affärer som finns överallt utomlands. Sen gick vi hem igen och duschade och kollade på serier och åt chips i sängen. Så mysigt

Och dem sista bilderna är ifrån igår (söndag) då vi åkte hem igen! Vi åkte 10.20 med bussen och var framme i Hannover 18.20 ungefär! Vi köpte med oss baguetter och godis och kollade på serier och så. Himla mysigt, åkte dubbeldäckare också som var så bekväm och modern, såg helt ny ut!

Det var dom sista bilderna från Prag. Tråkigt men ändå skönt att vara hemma igen. Ska absolut åka tillbaka dit igen! Väldigt mysig stad! Nästa resa blir faktiskt till Sverige för mig den 5 maj! Stannar där i 8 dagar då och då har förhoppningsvis min storebror blivit pappa och jag blivit faster!! Längtar så mycket! Christian blir inte med denna gång då han precis börjat en ny semester på universitetet då så det passar inte så bra. Och jag ville så gärna åka till Sverige då min bror och hans flickvän förhoppningsvis har fått barn då! :)

Vardag, Mat

Hej alla! Nu är det söndag kväll och jag och Christian kom hem för 1,5 timme sedan ungefär! Tänkte berätta lite om hur det var i Prag! :)

I torsdags klev vi upp vid 06.30 och tog tåget från oss 07.15. Bussen till Prag gick 08.20 och det tog ungefär 8,5 timme att åka dit. Vi åkte med Flixbus som är jättebilliga och man kan åka lite var som helst med dom!

Jag satt och läste, åt, lyssnade på musik,
Kollade på nån serie och bara njöt. Det bästa jag vet är att åka långt, antingen med buss eller bil. Flygplan däremot gillar jag inte. När som där 8,5 timmarna var över kände jag verkligen att jag skulle kunna åkt längre. Ville liksom inte kliva ur haha.

Första dagen hände det inte så mycket. Vi var framme 16.45 och letade reda på hotellet som var en båt (jättemysig) och checkade in. Sen gick vi och åt burgare och gick igenom staden lite.

Dag 2 åkte vi 1 timme med tåg lite utanför Prag med en Tour Guide till staden Teracine. Där var det ett konsentrationsläger och guiden berättade om hur allt var och visade runt. Det sjuka är att folk faktiskt bor i staden nu där allt hemska hände. Guiden sade att de flesta som bodde där var antingen gamla, fattiga eller mentalt sjuka för ingen annan ville bo där så det var billigt. På den sista bilden är mentalsjukhuset med och det är det rosa allra längst till vänster som är lite avklippt. Guiden sade också att patienterna fick gå ut och in i huset hur dom ville så dom kunde gå helt fritt på gatan. Själva guiden räckte ungefär 6-7 timmar och vill ni läsa om det som hände så kan ni googla Teracine Tjeckien så kommer säkert nåt fram :)

När vi var hemma igen, skyndade vi oss iväg för att äta (den godaste pizzan jag någonsin ätit) och gick snabbt hem till hotellet igen, gjorde oss i ordning och lämnade grejer och sen gick vi in till staden igen då vi köpt biljetter för att vara med i Bar Crawl Prague som är att man betalar 22€ och går med en Guide och massor andra människor som också betalat (vi var ungefär 60 personer) och man festar VIP i 3 olika barer, en timme i varje bar och i den första baren fick vi dricka gratis och i resten kostade det och sen gick vi vidare till Europas största disko med 5 våningar. Det var hur stort som helst och vi hade jättekul. Träffade andra tyskar, svenskar, holländare och några fler :)

Kommer berätta mer om resten av dagarna i ett annat inlägg :)

Vardag

Nu är resväskan packad ännu en gång och denna gång för semester och Prag! Ska bli så himla kul! Christian och jag kliver upp vid halv sju imorgon bitti och bussen till Prag går 08.20. Då har vi nog med tid att göra oss i ordning, ta tåget in till stan och gå till busstationen. Vi har laddat upp med serier på MacBooken, bok, godis, baguetter, musik och har extra köpt såna där nackkuddar haha. Bra att ha när man åker buss i 8,5 timmar. Är där vid 16.45 ungefär så då ska vi bara hitta till hotellet och hitta någonstans att äta middag.

Den här bilden tog jag igår morse (tisdag) när jag var påväg till tåget och jobbet klockan 06.15. Sååå härligt att det är så ljust tidigt!

Men nu ska vi försöka sova :) Ha det bra och vi hörs när vi är hemma igen på söndag.

Vardag

Äntligen är jag tillbaka från Köln och jobbveckan där! Själva jobbet var katastrofalt och stressigt! Men det gick ganska bra ändå. Jag och min kollega åkte dit i måndags och kom hem i lördags vid 17 tiden. Längtades faktiskt hela veckan tills vi skulle åka hem. Fast hotellfrukost och en ny stad är ju inte alls illa haha.

På första bilden var vi påväg och väntade på tåget från Hannover. Resten är tagna precis när vi kommit fram till hotellet i vårt rum. Var lite jobbigt att dela rum då man inte alls kunde vara ensam eller så haha, men det gick ganska bra ändå.

När vi lämnat grejerna i hotellrummet så åkte vi in till stan för att kolla vart exakt själva affären ligger som vi skulle hjälpa till att bygga. Tog självklart lite bilder på stan, den stora domkyrkan och maten haha. Blev pizza på Pizza Hut.

Bild på hotellfrukosten som såg nästan lika ut varje dag haha, ägg, pannkakor, juice och frukt. Nästa bild är tagen utanför affären i Köln innan vi började!

Det var verkligen KAOS när vi kom dit! Det var tre våningar, på nedervåningen var dam kläder och barn och även underkläder, på våningen över (där man kom in) var damkläder och på övervåningen herrar. Vi var säkert 30 olika Visual Merchendisers från olika städer och massa chefer var där osv. Var så mycket folk och så kaotiskt. Innan vi kom hade dom som ska börja jobba i den affären hängt upp alla kläder på galgar och sorterat så att T-Shirts var alla på samma ställe, lika med klänningar, byxor osv så att det skulle bli lättare för oss att fixa i ordning allt.

Efter jobbet gick vi runt i stan och antingen kollade i affärer eller bara gick runt. I torsdags hade vi 18 grader så efter jobbet gick vi runt några stycken och köpte glass och njöt av vädret

Efter ett tag medans vi var ute så såg vi en jättehög byggnad där massa folk var på taket så vi googlade för att se vad det var för byggnad och det stod att man kunde åka upp 100 meter och det kostade bara 2,50€. Var sjukt fint där uppe! Efteråt gick vi och köpte kebab i närheten av hotellet då vi alla som kom från andra städer bodde på samma hotell.

I lördags när vi jobbade sista dagen så var vi klara jättetidigt och fick tårta av cheferna för vi hade jobbat så bra dom där 5 dagarna och verkligen "byggt" klart affären som öppnar nu på onsdag. Vi fick gå vid 12.40 och tog vårat tåg hem klockan 13.50 så var hemma 3 timmar senare. Hann bara hem och måsta göra mig i ordning för att fira en kompis som hade födelsedagsfest hos henne. Hade hur roligt som helst och är så himla glad över att jag är hemma igen.

Idag har jag jobbat och jobbar två dagar till och på torsdag morgon vid 8 tiden så går bussen till Prag dit jag och Christian ska åka. Ska bli så himla kul då jag aldrig varit där. Christian var där på skolresa för ganska länge sedan så han får visa runt haha. Det tar ungefär 8-9 timmar med buss från oss så ska gå in på Primark imorgon efter jobbet och köpa såna där nackkuddar som man har när man flyger och reser så vi klarar att sitta i en buss så länge haha! :) visar självklart massa bilder därifrån också och hoppas på att vi har wi-fi på hotellet. Vi åker hem på söndag och på måndag har jag ledigt :)

Vardag

Idag är dagen då jag åker till Köln för att jobba där i en vecka! Kommer hem på lördag igen. Hoppas det blir kul, är lite nervös faktiskt då det kommer vara ganska många Visual Merchendisers från andra städer som också åker dit så känner ingen förutom min kollega. Vi tar tåget 12.30 idag och det tar ungefär 2,5 timme att åka. Ska försöka ta många bilder där :)

Gammal bild

Vardag

I fredags var vi på fest hos några kompisar som ska flytta ut ut deras lägenhet så dom hade en sist fest där och allt var neon. Dom hade målat massa teckningar och satt på väggarna så dom lyste upp neon och dom hade satt upp en lampa som blinkade och hade jättehög musik. Var jättekul iallafall!

I lördags åkte jag på gymmet och det var 16(!!) grader ute och sol, så himla skönt. Idag var det varmt också men typ 9 grader så idag var jag ute på promenad också vid sjön som ligger här i närheten.

Bilder från i lördags.

Och sen badade jag på kvällen

Och sorterade även ut massa kläder och lite nagellack.

Så fint! Längtar tills sommaren då vi kan gå dit och bada!

Just nu kollar jag på Grey's Anatomy och äter chips! Nästa vecka har jag kvällsskift så jobbar måndag-tisdag, torsdag-lördag mellan 12.30-21.00 och är ledig onsdag. Ska bli skönt att få lite omväxling och jobba kvällar! Då kan jag iallafall sova längre och vara vaken lite längre på kvällarna än att sova 21.30 och vakna 04.45 haha! Veckan efter det åker jag och en kollega till Köln och jobbar där en vecka och hjälper till med en nyöppning av Reserved och ska hjälpa till att "bygga upp" den nya affären. Ska göra exakt likadant som jag gör nu, alltså fixa varorna och bygga så att dom är bra representerade osv, sånt som Visual Merchendisers gör haha!

Veckan efter det har jag fått semester torsdag-måndag så jag och Christian åker buss till Prag då, stannar i 3 nätter så det ska bli jättekul :)

Nu ska jag fortsätta kolla på serien, ha en bra söndagskväll :)

Kläder

För ett tag sedan så såg jag en sån snygg jacka på Shein.com och bara måsta ha den! Så jag kollade runt lite grann och hittade även lite fler saker. Älskar dom!

Här är jackan! Alltså hur fin!! Den är mörkgrön med guldiga detaljer. Jag trodde faktiskt att den skulle vara tjockare och vara som en "riktig" jacka men den är lite tunnare så när det är lite kallare på sommaren och så så kan man ha en jacka över. Eller ha den som typ en kofta när man är inne och ha på den då. Eller när det är varmt på sommaren så kan man ha den över och verkligen ha den som jacka.

Denna är lite kortare men tänker mig den med svarta jeans eller vita shorts på sommaren! Så fint!

Den här tröjan var så svår att ta bild på haha. Det är liksom som hål på armarna så man visar lite hud! Älskar färgen på dom båda gråa, lite gråspräcklig.

Denna är också så fin. Ska nog ha den på jobbet imorgon men får be någon stänga knappen i nacken haha.

Vardag, Mat

Igår kväll kollade jag på film och bara myste. Kollade på Safe Haven. Har sett den förut och läser boken till den nu också så vet hur det slutar haha. Men älskar verkligen boken och filmen. Och självklart sköna hemmakvällar. Bästa som finns :)

Och imorse gjorde Christian och jag Meal prep, alltså middag för hela veckan. Vi gjorde kyckling teriyaki med ris och wokgrönsaker.

Och ikväll ska jag träffa några kollegor och äta sushi! Blir nog kul. Sen väntar en veckas jobb igen och jag längtar tills imorgon då jag ska träna efter jobbet! Tränade igår morse (lördag) också och ville till och med träna på kvällen haha, men gjorde inte det då kroppen behöver vila!

Önskar er en bra söndag och start på veckan :)

Vardag

Hade bästa fredagen igår. Efter jobbet så åkte jag hem och gjorde pizza, lade mig i sängen och kollade på Skam. Sen gjorde jag mig i ordning för att träffa en kompis och dricka cocktails.

Klar och påväg till stan för att träffa Claudia

Drack två cocktails var och pratade så himla mycket, vi var aldrig tyst haha. Vi träffades vid 19.00 i stan och jag tänkte att vi kanske skulle dricka några cocktails och sen åka hem igen och vara hemma senast 23.00 haha. Men vi lämnade baren/restaurangen vid 23 och gick på disko. Vi fick lust till att dansa så vi tänkte att vi går till ett disko i nån timme så då var vi där och hade jättekul och åkte hem igen vid 2 tiden! Var en riktigt bra fredag! :)

Vardag

Jag var till jobbet från 06.00 till 10.30 idag då vi inte hade så mycket att göra och eftersom jag har jobbat över så mycket så fick jag gå hem. Hur skönt som helst ju! Haha :D jag som egentligen inte hade tänkt träna idag, tänkte egentligen träna imorgon direkt efter jobbet men jag stack till gymmet ändå idag eftersom jag slutade så tidigt så struntar jag i det imorgon :) har sån motivation till att träna och dom dagarna jag inte tränar så vill jag det haha!

Älskar föresten mitt nya träningslinne från Gymshark. Beställde det i fredags så fick det igår :) har inget annat vitt träningslinne så tyckte jag behövde det haha!

Idag lite senare har Christian en tenta så hoppas verkligen att det går bra. Jag håller på att tvättar just nu och sen ska jag bara sitta vid datorn, kolla youtube, läsa bloggar osv :)