Idag tog vi oss iväg till Melbournes Zoo där vi träffade en massa olika djur. Jag är egentligen inte så jättemycket för zoon då jag alltid tycker synd om djuren som är så i stängda men jag måste oxå säga att det var faktiskt lite häftigt att se t.ex. giraffer på så nära håll. Dock nästa gång blir det nog hellre en safari om jag ska se något sådant djur igen. Vädret var iallafall på vår sida lite mer idag och det ska förhoppningsvis fortsätta så imorn.

Vädret har ju inte varit på vår sida här i Melbourne än så länge med gråa dagar och en massa vind. Dock har vi lyckats gjort det bästa av situationen och ändå tagit oss ut i nån timma och kikat runt i butiker och ätit lunch.

Efter vår två timmars powernap på eftermiddagen vaknade vi faktiskt till en blå himmel med lite sol så vi tog oss iväg till en stor marknad i närheten där vi åt god middag, kikade på olika framträdanden och åt lite mer sötsaker, super mysig kväll och imorgon väntar bättre väder så förhoppningvis hittar vi på något kul.

Hade turen att hamna med två svenska tjejer i rummet här i Melbourne så har faktiskt umgåtts med dem idag. Jag, Anna och Joanna gick runt lite stan bara då vädret har varit super tråkigt och kikade i någon affär. Sen när Joanna skulle iväg gick jag och Anna och åt lunch och sen iväg för att handla lite mat inför kvällen. Det verkligen började spöregna när vi var ute så det var tur min mamma hade övertalat mig att packa med en regnjacka för den fick första gången komma till användning nu.

Idag har varit en spännande dag med vinprovningar och mysiga tyska byar. Jag följde med en liten rundtur upp bland vingårdarnas kullar idag, jag testade två olika vingårdar som båda hade sina fördelar och så hann jag oxå besöka två olika småbyar i trakterna. De som känner mig vet att jag knappt dricker vin men jag må säga att denna lilla resa har ändrat den delen hos mig lite grann iallafall. Vin kommer fortfarande inte vara min go to men visst kommer jag nog börja dricka lite mer ibland, speciellt de vita och rosé vinerna.
Dock så tror jag inte min kropp är van vid dagsdrickandet eller så tål jag inte för mycket vin av någon anledning för jag har nämligen fått en ordentlig huvudvärk som har vägrat att försvinna. Hoppas den är bättre när jag vaknar imorgon för då har jag en 11 timmars bussresa framför mig.

Så i onsdags rörde jag ifrån Adelaide centrum för att ta mig ut till Glenelg som ligger vid stranden 15 minuter utanför Adelaide. Det har varit 3 fina dagar med god mat, sol, fina kvällar och delfinbad. Det här har definitivt varit det bästa boendet jag har bott på hittills med sköna singel sängar, stora utrymmen och ett fungerande wifi. Idag packar jag ihop mina grejer igen och rör mig tillbaka in mot centrum för 2 dagar till och sen på måndag blir det resa mot Melbourne!

Och vilken kväll jag hade dessutom, bestämde mig bara för att gå ut för och se om jag kunde hitta något att äta och oj vad fint det är här. Gick bredvid denna å tills jag kom fram till ett festival område där jag bestämde mig för att gå in och äta. Efter att ha gått runt där inne ett tag och ätit hade solen hunnit gått ner och jag fortsatte min väg hemåt över bron. Så himla härligt, den här staden är mer min grej alltså.

Så idag har jag haft en sån himla skön dag med besök på en vildmarks park på förmiddagen. Där träffade jag b la koalor, kängurus, wallabies och en massa andra otroliga djur som jag aldrig stött på förut. Man fick gå runt själv i denna enorma park och mata djuren om man ville det och bara njuta av naturen lite grann. Himla skönt i detta väder var det.

Så det här hände på riktigt. Jag har nu alltså väntat typ ett år för att få se denna kvinna eftersom jag missade henne förra året i Sverige men nu förde äntligen ödet oss tillsammans här i Adelaide av alla ställen. Vilken fantastisk kväll det har varit, hon är verkligen otrolig. Så himla skön, rolig och fräck om man kallar det så. Hon bjöd inte bara på hennes otroliga sångröst utan oxå en massa skämtsamma stunder och hennes himla sköna personlighet. Jag verkligen avgudar denna kvinna alltså, så himla tacksam att jag fick möjligheten att se henne vid den här tiden.

Hade bokat frukost på denna svenska restaurang jag gick förbi i fredags, tänkte det kunde vara lite kul och se vad dem uppfattade som svenskt. Det var en väldigt fin restaurang med stort smörgåsbord som det så fint kallade det. Fick äntligen äta mig mätt på morgonen och var nöjd när jag gick därifrån. De spelade ABBA, hade skyltar på svenska vilket jag uppskattade men maten var väl som vilket annat frukost upplägg egentligen, skulle tro att luncherna/middagarna kanske är lite mer speciella och "svenska".

Det har oxå regnat, åskat och blixtrat en massa idag, jag råkade ta mig ut för lunch när det var som värst så jag fick ta mig en springtur till subway som ligger närmast. Flyger ju till Adelaide tidigt imorgon bitti och har köpt biljetter till ADELE på kvällen! Helt sjukt.

Känslan följde med även idag men jobbar på att tänka positivt bara, att tänka på det jag har framför mig här just nu. Tog mig iväg till en av de kändare stränderna här i Perth idag, nämligen Cottesloe Beach. Den var inte allt för full och man hittade lite rum för sig själv, dock var det otroligt varmt så jag klarade inte att vara där så länge. Tog mig sedan upp för att äta lunch, hittade något ställe som sålde nyttiga burgare och den var otroligt god faktiskt även om det var ägg på den. Lugn dag har det varit, får se hur lugn kvällen blir.