Helgen har varit väldigt bra! I lördags började vi kvällen med att ta några drinkar i en bar innan vi vår bil kom som skulle ta oss till båten. Det var väldigt mycket folk, gratis alkohol och bra musik så kvällen var verkligen en 10-poängre! Kvällen slutade redan vid 1 men det var rätt skönt då vi börjat rätt tidigt. Tog en uber hem vilket inte var jättesmart då jag betalat för ett boende över natten i stan men känslan när man vaknade upp i sängen hemma dagen efter gjorde det värt det haha!

Dagen efter båten var jag tvungen att åka in till city igen och hämta lite saker jag lämnat där dagen innan då jag inte tänkte på att ta med dom hem på kvällen, kändes extremt drygt då vädret var dåligt och som pricken över i:et håller dom på att bygga om något med tågen så det gick bara en liten bit innan jag var tvungen att hoppa av och byta till buss istället.. När jag väl var framme passade jag på att ta en lunch på kfc, drickan på bilden ovan är verkligen Guds gåva till mänskligheten!! Wrapen var dock inte lika god så nästa gång blir det en vanlig hamburgare.

Idag var första jobbdagen på egen hand och det gick jättebra! På förmiddagen körde & vek jag maaassa tvätt då allt från helgen skulle fixas och det blir en del när man bor 7st i ett hus! Fixade sedan lite lunch innan vi for till en lekpark här i närheten där vi spenderade några timmar innan himlen blev svart och vi fick skynda oss tillbaka. När vi kom hem skulle mamman ha ett möte så resten av dagen satt vi uppe på mitt rum och lyssnade på afl-låtar (australienska fotbollsligan) och kollade på kattklipp på youtube haha!

Klockan är 8.30 för tillfället och har i princip bara hunnit vakna och äta frukost. Sov väldigt dåligt inatt då jag vaknade till ett tag vid 4 och även drömde mardrömmar..

Idag däremot är en dag jag sett fram emot sedan jag kom hit mer eller mindre! Det är nämligen så att jag och Lu fått gratisbiljetter till ett fotbollslags fest dom har för att säsongen är över. Det är iallafall ett boat party med temat formal nautical vi ska på och är jättetaggad! Vi tar tåget in till city klockan 12 för att försöka hitta några kläder (det vi beställt hann inte komma..) och sedan far vi till vandrarhemmet vi ska bo på för att göra oss i ordning och ta några drinkar innan vi ska gå på båten vid 8. Är som sagt jättetaggad på kvällen så hoppas verkligen allt blir lyckat!

Gårdagen var en väldigt bra dag även fast vi fick jobba 2,5 timmar mer än planerat. Trots det gick dagen fort och som pricken över i:et så gick vi ut och åt igår eftersom det var Lu's sista arbetsdag. Så från och med nu så är det jag som officiellt är deras au pair!

Idag är planerna lite oklara. Planerade en promenad men det låter som att det är halvt storm ute så är inte jättetaggad på det för tillfället. Annars ska jag nog försökte ta mig ut med bilen vilket jag inte vågat ännu då det är vänstertrafik här haha! Har även funderat på att fara in till city med lu och shoppa lite och äta middag med henne och en kille hon känner, men den punkten är fortfarande väldigt oklar. Vi får helt enkelt se vad som händer idag!

Igår var en riktigt bra arbetsdag! Började dagen med att ta bussen till ett shoppingcentrum som ligger här i närheten där vi gick runt och kikade lite. Provade en cupcake som var jättegod och köpte sedan lite godis till rummet. Resten av dagen flöt på väldigt snabbt då Ruby skulle sova när vi kom hem = ca 2h för att se film och äta godis. Efter det lekte vi bara lite tills resten av familjen kom hem.

Idag jobbar jag bara till 2 och efter det tar jag helg. Imorgon åker jag eventuellt in till city igen för att äta middag med Lu och en kompis till henne. Blir det inte på fredag så är det för att på lördag ska vi nämligen in dit igen och är osäker på om jag hänger med båda dagarna. Vad vi ska göra på lördag tar jag i ett annat inlägg för nu måste jag ta mig upp ur sängen och göra mig i ordning!

För tillfället har jag precis vaknat, klockan är 6.53 och jag börjar jobba klockan 7.30. Idag är planen att fara till ett köpcenter på förmiddagen med barnet jag har hand om idag. Mer än så är inte planerat så jag får helt enkelt se vad vi hittar på idag!

Igår däremot hade jag en jättebra dag! När jag slutat jobba runt 5 slängde jag mig in i duschen och satte på lite smink för att ta tåget in till stan. Väl där gick jag och den nuvarande au pairen runt och lärde känna stället lite innan vi slog oss ner vid en mysig pub precis intill floden. Jag tog en fried chicken burger som verkligen var jättegod! Det blev helt enkelt en toppenkväll och jag kommer garanterat fara dit igen!

Nu är klockan snart 10 här och jag har varit vaken sedan 2 inatt. Somnade efter lunch igår då jag tänkte ta en nap som dock blev lite längre än vad jag tänkt. Hann med en promenad i området där jag bor iallafall innan jag somnade så bilderna ni ser ovanför kommer därifrån!

Barnen har farit iväg till skolan/dagis nu förutom en av pojkarna som är hemma på måndagar. Hittills har tvätten blivit vikt, barnens väskor packade och lite sånna småsaker. Nu ska jag vila ett tag innan jag och Lu ska ta med B till en park och ha picknick där till lunch!

Hejsan allihopa! Klockan är nu 7.30 och jag har precis vaknat. Flygresan gick oväntat bra med tanke på hur lång den var, hade dock en del problem med öronen vid start/landning eftersom jag är förkyld..

Jag landade vid 8 igårkväll och allt gick väldigt smidigt och snabbt genom security osv så vid 9 var jag framme vis huset som för övrigt är jättefint!!! Fick en snabb genomgång av huset och sen gick jag och la mig ganska direkt. Idag ska jag fixa simkort till mobilen, gå på en promenad i området och bara ta det lugnt! Hittills har jet lagen varit väldigt snäll mot mig, känner inte av den alls och hoppas det fortsätter så!