Lördagen den 16 September tog jag och Vera flyget tidigt på morgonen för att spendera 24 h i storstaden Chicago!!

Vi hade inga stora planer mer än att åka upp i Willis Tower, där man kan gå ut i en glasbox och ta foto, parken med den stora "bönan" som egentligen heter Cloud gate (????) och strosa runt på gatorna.

Vi åt en smarrig frukost på Wildberry pancakes och där blev vi verken besvikna på maten eller tomma i magarna..
Efter det promenerade vi till Willis Tower, då vi hört att man ska vara där så tidigt som möjligt för det är en väldigt populär turistattraktion så där blir lätt långa köer. Klockan hade inte ens slagit 9am när vi kommit högst upp i byggnaden!

Efter lite höjdskräck och spagettiben så promenerade vi till parken med den stora bönan. På vägen så gick vi upp på tågbanan och tänkte att vi skulle ta några bilder. Men man var tvungen att ha ett tågkort för att komma ut på perrongen. Men tågvakten var snäll och släppte förbi oss!
När vi hade fotograferat klart så ville hon visa oss hennes kontor och hon pratade och gav oss massa tips, och hon slutade inte prata heller! Så vi blev fast där ett tag, men det var kul att få lite tips från en chigago-are.

Vid parken var där huuuuuur mycket folk som helst, (inte så konstigt kanske) Jag och Vera valde verkligen den varmaste dagen att åka dit på.. 31 graders stekande sol (kändes dock som 40)
Vi gick till piren och gick runt där en stund, åt en glass och en hamburgare till lunch! ;-)

Vi satte oss och drack några glas öl på en uteservering som heter Beer Garden. Tiden bara for iväg och helt plötsligt hade vi suttit där i tre timmar!! Vi mötte upp Annie som också var i Chicago och gick och såg bio med henne!

Chicago har verkligen tagit första platsen på mina favoritstäder jag besökt här! Just nu ser listan ut såhär:
1. Chicago
2. Philadelphia
3. New York

Chicago var så mysig att bara gå runt i! Floden som rann igenom staden, wow! Tågen som åkte ovanför en! Allt man såg var ett nöje för ögat. Stämningen, alla uteserveringar, och att man både fick storstadskänsla och sen helt plötsligt så dök det upp en strand från ingenstans med hundra båtar!

Jag vill absolut åka tillbaka till Chicago och jag kommer göra det så fort jag får chansen till det!

Lördagen den 9/9 så åkte jag, Annie och Maja till Assateague Island som ligger i Maryland. Det är en national seashore park som är känd för den fina stranden och sina vildhästar! Jag körde hemifrån vid 7am för att hämta upp dem andra tjejerna sen körde vi 3 timmar för att komma fram till stranden.

När vi kom fram till stranden fick man betala $20 inträde. Vi åkte och parkerade bilen på en av parkeringarna sen promenerade vi till stranden. Det var väldigt varmt ute, jag svettades i min klänning. Men, det var jättekallt i vattnet så det blev inget dopp i det blå.

Det är väldigt populärt att campa på stranden, (dem har även campingplatser för husvagnar och husbilar) Vår plan var först att vi skulle tälta på stranden men när vi skulle boka var det fullbokat.. Vi pratade med personalen om det när vi kom hit och dem berättade att campingen är så populär att man måste boka flera månader innan sitt besök.

Som sagt, parken är väldigt populär för sina vildhästar och det kryllade av dem här! Det fanns hur många som helst här! Dock så får man inte gå nära dem (Jag har zomat in med min kamera så jag är egentligen inte så nära dem som det ser ut) och man fick heller inte mata eller klappa dem. Eftersom dem är 100% vilda så bits dem och sparkas. Men dem är fina att titta på.

Vi ville se så mycket av stranden/parken så vi bestämde oss för att hyra cyklar och cykla runt på ön. Även fast det blåste mycket så var det ändå väldigt skönt!

Ön är verkligen hur stor som helst och vi hann tyvärr inte se allt men det vi hann se var verkligen en frid för ögat. Denna park är hur fin som helst och jag vill verkligen åka hit igen!

Man tror att ett fartyg gick på grund här på 17th century och att hästarna överlevde och simmade i land på ön.

Runt 3-4pm tiden när vi började känna oss hungriga körde vi ut från ön för att hitta ett ställe här vi kunde äta lunch/middag. Sen åkte vi till en mataffär för att handla tillbehören för att göra smores (marshmallows+chocklad+kex) Men när vi väl höll på att köra till stranden blir vi stannade på grund av en jättelång kö och polisen kommer körades och berättar att det hänt en olycka och att det kommer ungefär ta 2 timmar innan man kan börja köra på vägen igen. Och detta var den enda vägen man kunde köra till ön på så vi bestämde oss för att köra till Ocean City och se hur där ser ut och vänta ut tiden.

Vi gick på den långa board walken och kände på vatten (som var jättekallt haha) Sen när det gått 1,5 timme så körde vi tillbaka till ön och gjorde upp en eld och grillade marshmallows! Supermysigt med stjärnhimlen ovanför en och elden som värmde en.

På fredagen vaknade vi alla hyfsat tidigt då vi somnat rätt så tidigt kvällen innan plus att mamma och Ulrica fortfarande var jetlegade..

Vi fixade till oss och sen så åkte vi och tog en kaffe på Starbucks sen hade vi sen tidigare köpt biljetter till Top of the Rock. (En jättehög byggnad där man åker upp till toppen och får gå ut på terrassen och få utsikt över heeela NYC)

Men när vi väl kom fram till Top of the Rock så fegade mamma ur, hon vågade inte följa med upp pga höjdskräck, så hon fick gå runt och mysa själv i Rockerfeller center medans jag och Ulrica tog hissen upp till toppen. Där missa du verkligen något mamma!

När vi kom ner på marken igen mötte vi upp mamma och åkte och åt brunch tillsammans. Sen gick vi till Time Square. Vi satte oss och vilade på den kända trappan och bara njöt av utsikten. Gick in i massa affärer. Sen traskade vi oss vidare till Central Park, där hyrde vi cyklar och cyklade igenom hela parken. Efteråt så tog vi en uber till området "Little Italy" och åt pizza (såklart) Sen åkte vi hem och sussade.

På lördagen vaknde vi och tog en uber direkt till ett brunchställe och åt frukost, sen köpte vi en kaffe och satte oss på trappan igen och satt där ett tag bara för att låta fötterna vila litegrann. Sen shoppade vi det sista och sen började vi gå till bussen för att åka tillbaka hem till Lorton.

På torsdagsmorgonen, 6.30am för att vara exakt. Åkte vi buss från Lorton till New York City!
Tog oss ungefär 4,5 timme att ta oss dit, jag sov ungefär hela resan så för mig så gick det jättesnabbt!

När vi kom fram i NYC så gick vi för att hämta nyckeln till vår lägenhet. Tog oss en bra stund att gå hela vägen så vi stannade på vägen och åt lunch på TGIF. hihi

Sen så promenerade vi till Brooklyn Bridge för att gå över den, stannade några gånger för att svalka oss i skuggan, då det var supervarmt och svettigt ute....

När vi kände oss färdiga där så tänkte vi åka för att se Frihetsgudinnan. Då träffar vi på några killar som sålde biljetter för båtturen runt Frihetsgudinnan och vi föll i fällan och köpte biljetterna. Vilket (jag iallafall) inte ångrar, för det var superhäftigt att åka ut på vattnet och se henne på så nära håll! Dock så tycker jag att detta är en engångsgrej. Hade inte gjort om det igen.

Efter vi åkt båtturen beställde vi en uber till 9/11 memorial (World trade center) För att vi var så trötta i benen och orkade inte gå dit..
Vi gick runt lite i staden sen blev det en tidig kväll i säng så vi var helt slut efter ha gått så mycket i värmen.

Den 29 Augusti kom min mamma och lillasyster hit för att spendera nästan en hel vecka med mig. Dem landade i DC på tisdagskvällen, jag körde och hämtade upp dem direkt efter jobbet och vår första destination blev Cheesecake Factory! Hehe...

Sen åkte vi hem och dem fick träffa mina värdföräldrar och sen fick dem packa upp i lugn och ro. Jag hade städat och gjort fint i gästrummet för jag tänkte att någon av dem kunde sova där inne, men icke sa nicke. Vi alla tre trängde ihop oss i min säng. Vi fick plats, men det var precis.

Vi vaknade runt 8 på onsdage,fixade till oss litegrann, sen så promenerade vi till IHOP som är ett väldigt populärt diner/brunch restaurang. Vi åt frukost där sen åkte vi hem för att sen köra in till DC.

Sightseeingen började på The National Mall, vi började vid Capitol Hill och tog lite fina bilder sen fortsatte vi att gå upp till Washington Monumentet, World War 2 memorial och Lincoln Memorial.

Må säga att även fast vi gick i hyfsat bra tempo och tog inte allt för många pauser så tog den här promenaden nästan halva dagen...

Efter vår lååånga promenad så tog vi en Uber och åkte till Goergetown. Gick runt och myste där och åt cupcake. Sen bestämde vi oss för att åka till en Outlet och shoppa lite kläder. (man får ju passa på när mamma är på beskök ;)

På kvällen åt vi middag med hela min värdfamilj. Sen gick jag, mamma och Ulrica och satte oss på den enda restaurangen som finns i denna lilla stad och drack några drinkar, dock så fick Ulrica dricka cola då hon är underårig i detta land. Mohahaha

Så förra helgen åkta jag, Vera och Therese till Tennessee's huvudstad, N A S H V I L L E.
Vår resa började 8pm på fredagen och vi kom fram klockan 7am på lördagen. Vi parkerade på Wallmarts parkering och tog en snabb power nap innan vi gick in i affären för att (försöka) fräscha till oss!

Sen så körde vi till några "kända" målade väggar och tog några snabba bilder! Må säga att även fast klockan bara var 8 på morgonen så var det väldigt många som var och tog bilder vid väggarna...

Sen så åkta vi snabbt till ett väldigt berömt brunch ställe som heter Loveless, låg en bit från själva storstaden men det var ett gulligt område, även fast man fick vänta 30 minuter på ett bord.. (Här i USA lever man för brunchen en lördagmorgon)

Mätta och belåtna körde vi in till Downtown Nashville, parkerade bilen och traskade runt i den fina staden. Må säga att jag blev överraskad över hur stort och behagligt Nashville var. En väldigt väldigt trevlig stad jag gärna besöker igen!

Såklart när man är i Tennessee så måste man prova cowboyhattar och boots!!

När klockan slog 2.30pm så körde vi till hotellet för att släppa av våra väskor och duscha av oss all svett. Det blev en power nap på två timmar också! Väääldigt behövligt!
Sen fixade vi till oss och åkte in till Storstan igen för att denna gången titta på Professional Bull riding! (OBS!!!! Bara för att vi var där och tittade betyder det inte att vi stödjer denna sport... Vi ville dit och titta på det för ingen av oss har någonsin sett denna sport och var nyfikna eftersom detta är en av dem populäraste sporterna i Tennessee)

Efteråt så gick vi och åt middag (klockan 11pm på kvällen.....) Sen körde vi hem och somnade, vaknade 6am för att köra tillbaka hem till DC!

Så igår åkte jag och Annie in till DC för att besöka Game of throne pop-up bar! Vi fick köa 1,5 timme innan vi kom in! Hur mycket folk som helst där!
Baren bestod av tre rum med olika tema. I första rummet så var temat house Stark, där hade dem gjort weirwood trädet som finns i the godswood of Winterfell!

I andra rummet var temat House Targaryen, och i det rummet hade dem satt upp Drogon, och dem hade Sons of the Harpy vid baren men det var för mycket folk runt baren för att få någon bra bild på dem..

Och i det tredje och sista rummet så var temat Faceless men.
Man kunde även få sitta på Iron thronen men väntetiden var på 155 minuter, jag och Annie kände att vi inte riktigt orkade vänta så länge då klockan blev halv 11 när vi kom in i baren. Så en bild där får vänta tills nästa gång!

...SÅ ÄR DEM HÄR!!!!! Om exakt 12 dagar så är min mamma och lillasyster här och hälsar på mig i en vecka!!

Dem kommer hit på tisdagkväll och då ska jag köra och hämta dem på flygplatsen, på onsdagen ska vi ha lite sightseeing inne i DC och massa shopping! På torsdagmorgon ska vi ta bussen upp till NYC och tillbringa två nätter där innan vi åker hem igen!

I torsdags 3/8 så åkta jag och några andra svenska au pairer till National Harbor i Maryland för att se på The Blind Side på utomhusbion!
Supermysigt! Bion låg precis vid hamnen och man hade det stora Parishjulet i bakgrunden!

Jag jobbade kväll både fredagen och lördagen 4-5/8. Men jag hann följa med mina kompisar till McKee solrosfält i Maryland på förmiddagen på lördagen. Det var en väldigt varm dag och stå mitt på ett fält och posera, var väldigt svettigt må jag säga! Men resultatet blev en ny profilbild på fb så jag är nöjd!

I söndags 6/8 träffades jag och tjejerna upp i National Mall för picknick i parken! Detta var andra gången jag åkte metron hehe.. har alltid annars tagit Uber...
Vi satt och åt och spelade spel och flydde emellanåt från ekorrarna som attackerade oss.. (eller maten, men does it matter?)
När jag kom hem från parken så såg jag det senaste avsnittet av Game of thrones, OCH HUR BRA VAR INTE DET???!?!!!?!!

Har snart blivit expert på utomhusbio, fast ändå inte. Var och tittade på Djävulen bär Prada vid Georgetown, och det var också supermysigt! Dock så var där jättemycket folk och vi kom ungefär när filmen började så vi fick inte precis dem bästa platserna hehe.. Men vi alla hade sett filmen innan och vi åkte mest dit för det sociala!