Inte för att jag behöver fler jackor men är det billigt är det svårt att hålla tassarna borta! Besökte en outlet med en massa godsaker, även fast kläderna var billiga så var plånboken tom efteråt...
Blev en Ralph Lauren Jacka, Michael Kors kappa, en kaninpälshalsduk, pyjamasbyxor & två par tröjor!
Hann dock inte besöka alla affärer så det blir en runda dit igen när lönen kommer in! Mohaha

Så en hel vecka (plus lite till) har gått och jag trivs som fisken i vattnet! Värdmamman har varit hemma med mig och visat mig hur allt fungerar och alla rutiner, vilket var superskönt! Jag är familjens första au pair, men mamman har själv varit au pair! Så hon vet hur det är att vara i mina skor just nu.
Många grannar och familjens vänner har kommit och hälsat på och kommit med välkomstpresenter, hur gulligt??!

Såå..... Träffade kära Vera på Springfield Mall igår och det var hur mysigt som helst!
Fick med mig hem massa träningskläder (som jag redan hunnit tränat i *stolt*)
MEN, trafiken här.. jag har inte fått mitt amerikanska simkort än så jag kan bara använda telefonen när jag har wi-fi.. :'( Så igår skulle jag försöka köra till Springfield (15 minuters körning ish) UTAN gps och komma ihåg allt som värdföräldrarna sagt.. haha herregud....... Misslyckades ju totalt.. MEN jag kom fram tillslut, i tid.
Första gången jag körde på motorvägen och jag hade matat in i min skalle att det var superläskigt och att alla kör som idioter, men det var inte så farligt hehe. Jag överlevde.

Alltså Ä N T L I G E N ! Nu är jag äntligen här!! Som jag längtat till denna dagen! Vi lämnade skolan vid 09.00 tiden och var framme på busshållplatsen där värdfamiljerna skulle hämta upp en kl 15ish.

Vi blev avsläppta i Vianna, tog kanske 20 minuter att köra till Lorton sen. När jag kom fram hälsade jag på barnen som precis sovit middag sen fick jag äntligen duscha i en ren och fin dusch (!!!!) (Duschen på skolan var inte så fräsch) sen så gick vi och åt på en mexikansk restaurang som bara ligger 5 minuter gång från huset.
Sen kollade vi på film tillsammans och snackade.

Världens gulligaste familj alltså! Dem har gjort det hur fint som helt på rummet jag ska bo i! Dem har tryckt ut foton på mig och mina vänner och familj och ramat in!!! Jag trivs redan superbra!

Sightseeingen i New York var hur rolig som helst! Kallt... Men roligt! Jag har klickat riktigt bra med två andra tjejer från Sverige, Vera och Moa! Och det bästa är att vi kommer bo nära varandra sen (!!!!) Sååå glad att jag hittat dem!
Vi åkte runt i New York i bussen med guide i kanske 1,5 timme tror jag, sen åkte vi upp till "Top of the rock" där man hade en helt magisk utsikt över New York, efter det hade vi två timmars fri tid innan bussen gick hem till skolan igen.

Ja dag tre var ju inte precis så lugn den heller men en mycket rolig och underhållande dag! Dagen började 07.45 med CPR där vi fick lära oss hjärt- och lungräddning på vuxen och bebis. Det höll vi på med fram till lunch! Och sen åkte vi in till New York för sightseeing! Där stannade vi till ungefär 21.00

Igårkväll hade vi ju godispicknick, i ett för litet rum så det var väldigt trångt och man knuffades och trampade på folk hela tiden.. Stannade kanske Max 10 minuter där haha! Men lätt att det svenska godiset var godast, gick och åt mest av det kändes det som ;-)

Så, första dagen är avklarad och den har inte varit snabb.. Började dagen 07.00 och lektionerna satte igång direkt och slutades 17.00. Vi har bara suttit inne i klassrummet hela dagen förutom när vi haft rast/lunch. Imorgon kommer vi lära oss hlr sen på eftermiddagen kommer vi att åka in till storstan på sightseeing och shopping!

Senare ikväll ska vi äta middag och ha godispicknick!
Vi är ca 500 au pairer från hela världen och vi bor på skolan som är enorm! Under att jag hittar här.. Jag delar rum med två tjejer, en från Colombia och en från Kina.
Har dock lärt känna några svenska tjejer här, Moa x2 och Vera, och vi alla fyra kommer bo i Virginia!

Äntligen är man framme! Lämnade huset i Kävlinge 09.00 och jag anlände till Universitetet i New York 05.00.. Vilken resdag alltså!
Men nu är jag här iallafall och resan har gått bra. Imorgon börjar lektionerna och jag får ta mig en liten rundtur då, man ser ju knappt något nu när det är så mörkt ute..

Jag åkte från Köpenhamn 12.50 och mellan landande i London, Heathrow, flyget därifrån till NY gick 15.20 och vi landade i NY ca 23.30!

Sex dagar kvar nu tills flyget till New York går.. Kommer att landa i NYC klockan 18.30ish (00.30 svensk tid) och då kommer jag att åka till ett college och bo där i fyra dagar med alla andra au pairer. Sen på lördagen kommer jag att åka buss till Lorton med en annan tjej från Colombia.

Denna veckan blir en så kallad "hejdå-vecka", försöker att träffa så många kompisar som möjligt nu men det är tajt.. Men idag sa jag iallafall hejdå till handbollslaget och så bjöd jag på kaka. Muums

Nu börjar resan bli verklig. Fjärilarna i magen börjar bli fler och fler nu! Men det finns ju inget tråkigare än att packa.. Och jag får knappt plats med något, är det ens möjligt att packa för ett helt år?

Nämen titta vem som hittade hit!
Ja jag är ju egentligen inte något stort fan av att blogga, eller att läsa bloggar för den delen heller. Men jag tänkte att eftersom jag åker iväg snart och ska vara borta i två år så kan ni följa min resa här! Lovar inte att jag kommer vara aktiv, men ska försöka att inte svika er.
Som sagt så åker jag snart, redan den tredje januari flyger jag från Kastrup till NYC. Spännande! Sen vidare från NYC till en liten stad som heter Lorton, 20 minuter med bil från Washington DC. Jag kommer att bo hos en familj där mamman är från Stockholm. Jag kommer att ta hand om två barn, en flicka som är ett år och en pojke som är tre år.

Man kan ju undra varför jag gjorde en aupair-blogg redan nu.. Och svaret är för att jag orkar inte vänta (inte på att börja blogga dock) jag vill resa nu NU NU NU!!!! Så det känns som att tiden går liiite fortare nu ;-)

Här är huset som jag kommer att bo i!