Fredag 16/6
Dagen började med att jag och Vera vaknade runt 6 tiden av att vår host trampade runt i lägenheten. Eftersom han skulle iväg och jobba och han ville inte ha två främmande tjejer själva i hans lägenhet. Så vi fick stiga upp då och vi traskade ner till Starbucks och åt frukost och fixade till oss där.

Vi beställde en Uber, som skulle ta oss till WALT DISNEY WORLD. Men såklart så råkade jag skriva in fel adress så chauffören tog oss till fel ställe (bra start på dagen) men han var snäll och körde oss rätt! Jag var sååå taggad när vi satt i Uber då det var första gången för mig att besöka disneyworld, Vera hade redan varit där en gång (men hon var lika taggad) Det första vi gjorde när vi kom fram var att köpa ett par Musse Pigg-öron (det är ett måste) sen så gick vi runt och tog en satans massa bilder. Vi kollade på en show i Askungens slott och åkte massa attraktioner (dock var det 75 minuters väntetid på nästan allt, och man fick bara 3 fast pass på den biljetten vi hade köpt) men det var verkligen värt väntetiden!

Vi käkade lunch inne på Pinocchio's restaurang och sen såg vi den stora paraden, fortsatte att åka massa attraktioner och åt supergod annanasglass!
Vi åt middag på Plaza restaurang, såklart att vi stannade tills dem stängde! Vi spenderade 13h inne i parken och det var dem mest roligaste 13 h jag upplevt! Kände mig verkligen som ett litet barn där igen och jag kommer lätt åka dit igen!! Priserna inne i parken var oerhört maxade men vad ska man göra? Jag köpte en poncho när det började regna som kostade 100kr.... Wiho! Men men, förutom det så var det toppen!! Har aldrig käkat så mycket glass som jag gjorde haha.

Klockan nio började fire work show och jag önskar att den aldrig tog slut. Det var sååå häftigt att kolla på. Man kunde inte slita blicken från slottet. Helt magiskt var det.

Disneyworld får 10/10 av mig!!
Efter disneyworld tog jag och Vera en Uber hem till vår Host och vi somnade gott i vår lilla bäddsoffa.

Disneyworld var såå mycket mer än bara människor utklädda till Disneyfigurer. Det var en hel värld där inne i parken och dem har byggt upp alla disneyfigurernas städer och deras hus och hem och en massa karuseller (inte bara barnkaruseller) Det är verkligen ett perfekt ställe där allt är nogrannt uttänkt.

Sov över hos Vera från onsdagen till torsdagen. klockan 4.15am ringde första alarmet och vi var på flygplatsen en timme innan flyget avgick. Det tog ca 2 timmar att flyga från DC till Orlando. Men jag var så trött så jag somnade innan flyget åkte upp i luften och vaknade av dunsen när vi landade i Orlando, en väldigt skön och behövlig power nap.

Torsdagen hade vi ingenting på schemat mer än att gå runt och kolla läget i downtown. Inte stålande sol, men det behövdes inte för det var sååå varmt och fuktigheten låg på 96% så vi svettades ändå!

Vi valde att åka trampbåt på Eola lake, vilket var supermysigt. Tills...... tills hela himlen öppnar sig och ner kommer världens ösregn. Och där sitter jag och Vera. Mitten av sjön, och vi har inget som kan skydda oss. Vi trampar på som bara den men det blåste så mycket så vi knappt kom någonstans. Väl framme på bryggan fanns det inte en torr glimt på oss. Vi tog skydd under en scen där vi stannade och väntade ut regnet.

Vi beställde en Uber efter vi bytt om och åkte till en jättestor outlet där Vera shoppade loss haha! Jag höll i mina pengar då jag redan hade shoppat jättemycket kläder innan jag åkte till Orlando.. Det var en utomhus outlet och det regnade fortfarande så man sprang mellan de olika affärerna.. Men kul hade vi! Det blev middag vid outleten sen åkte vi hem till vår coach surfer. Finns en app som heter så där man skaffar sig en profil och så hittar man olika hosts så får man sova gratis hos någon av dem! Låter väldigt creepy, Men det är det inte! Hur säkert som helst, dock så delade jag och Vera på en 90 cm säng/soffa, men det var mysigt att skeda med henne i tre nätter!

Jag visste inte, innan jag kom hit, hur starka mina känslor skulle växa. Att mina känslor för denna individen kunde ens växa så här mycket och så här fort. Så snabbt det har gått att jag inte förens nu har insett hur mycket jag älskar denna person. Hur mycket jag bryr mig om denna underbara varelse. Att jag skulle göra precis allt för denna människa.
Jag ser denna person som min lillasyster. En person jag älskar lika mycket som min egen familj. När jag ser denna person så ser jag familj. Jag ser kärlek som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva.
Hon driver mig till vansinne, hon gör mig galen, hon gör mig trött. Men när hon kommer fram och kramar mig eller vilar sitt huvud mot mitt bröst, ler sitt störta tandlösa-leende eller sover i min famn, smälter jag.
Jag älskar dig så mycket.

Dag två i Niagara fallen. Klockan ringde vid 9 tiden då vi var tvungna att hämta ut våra biljetter till båtturen vid 10 tiden. Efter vi gjort det gick vi till ihop och åt en stoooor frukost. Må säga att hela den måltiden räckte för dagen haha.

Efter vår stora frukost gick vi över till dem amerikanska sidan där båtturen skulle avgå ifrån. Man fick blåa kapuschonger eftersom när man kom nära fallen så verkligen regna det över en! Båtturen tog kanske 20-30 min, och man kom verkligen supernära fallen!

Efter båtturen så stannade vi en stund uppe på utskicksplatsen och tog en massa bilder! Efter det så hade vi köpt biljett till Cave of the wind. Då fick man verkligen gå under och bredvid fallen. Och blev man inte tillräckligt blöt på båten så blev man verkligen dyngsur där! På cave of the mist fick man gula kapuschonger och man såg verkligen ut som en liten tjock minion i dem!

Titta så snygga sandaler man fick på cave of the mist. ;-)

Efter cave of the mist gick vi runt och tittade på fallen, åt glass. Min solbränna ska man ju inte leka med. Brände sönder mitt ansikte och jag har aldrig sett en fulare bonnabränna än den jag fick.. Men! Hellre sol än regn.

På kvällen käkade vi på en mysig restaurang Kelseys. Blev några drinkar och sen gick vi tillbaka till rummet och fixade oss sen drog jag och två andra svenskar ut.

Vaknade tidigt på söndagen då bussen körde kl 9 hem till DC igen! Och tio timmar senare så var jag hemma! Alltså denna resan var så intensiv, man var helt slut på grund av värmen, men fy vad kul jag hade! Och taaack mitt grymma side kick crew för att ni gjorde denna resan amazing med mig!!

Wihoooo då är man 22 år gammal nu då. Och dagen har rullat på som vanligt. Pojken har sommarlov nu i en vecka innan han börjar på sommarskola så jag har båda barnen hemma dessa tre dagarna jag jobbar denna veckan. För på torsdag flyger jag till Orlando, Florida.
När jag Vaknade fick jag presenter av barnen och värdföräldrarna. Ett nagellack (som jag är beroende av) från Sephora, lite spagrejer från lycko, fick även presenter av grannarna också :')

Var och lekte med barnen på en ny lekplats och hängde vid poolen hela dagen. Efter jag slutade jobba körde jag till Arlington för att ha picknick med Vera i Gravely point. Det är en park precis framför flygplatsen, så flygplanen åkte precis över en. Coolt coolt!

Då har man kommit hem från underbar och skitrolig helg i Kanada!
Vi åkte buss dit som tog ungefär 10 timmar, vi lämnade DC på fredag morgon och åkte till Niagara fallen. Jag satt bredvid Vera och dem andra svenska tjejerna satt runt omkring oss! Även fast det tog 10 timmar så gick tiden fort, kan ha varit för att man sov rätt mycket och tittade på film, även mitt sällskap gjorde resan så mycket bättre!

När vi kom fram till den kanadensiska sidan packade vi upp våra grejer på hotellet och gick direkt och handlade alkohol! Mina underåriga kompisar fick äntligen köpa alkohol lagligt då gränsen i Kanada är 19+ Efter det så kollade vi läget i själva "turist-staden" Det kändes som ett litet mini Las Vegas. Sen
Gick på upp på rummet och fixade till oss och sen var det utgång på det!

Jag och några andra i gänget lyckades fixa in oss på 4D bio gratis. Kanske inte dem bästa filmerna men det var kul att uppleva det med alkohol i kroppen, den alkis som man är. Tror det skulle kostat oss $15 var om vi skulle betalat för det.

Hur går det med träningen?
Jo men den går faktiskt förvånansvärt bra. Tränar så mycket jag kan, men kommer det till att jag ska välja mellan träning eller träffa kompisar så väljer jag alltid att träffa kompisar. Jag kan bara träna på kvällarna då jag jobbar hela dagarna och inte har möjlighet att gå till gymmet mitt under dagen. Jag brukar gå långa promenader med lillan i vagnen.

Vad tränar du mest?
Först när jag inte hade fått mitt gymkort så var jag ute och sprang en gång om dagen, men det gör jag verkligen inte längre. Jag är lycklig om jag lyckas trycka in två löppass i veckan. Just nu så gymmar jag mest. Det jag tycker är roligast på gymmet är att köra backintervaller på löpbandet saaay whaaaat?! Haha ja galet kanske, och ja, det är jättejobbigt men det är såååå skönt efteråt!

Har du gått upp i vikt?
Jag vägde faktiskt inte mig innan jag kom hit, men ja jag kan säga att jag har gått upp i vikt men hur mycket det vet jag inte för jag har inte heller vägt mig här. I början när jag kom hit tänkte jag "jag är här bara ett år, jag ska njuta" jag åt vad jag ville, när jag ville. Det har jag slutat med nu och försöker att äta det onyttiga på helgerna istället eller inte alls.

Tränar du fortfarande handboll?
Jag har varit på en träning. Och nej, jag planerar inte på att gå dit fler gånger. Det var kul att lära känna nya människor och alla var verkligen supertrevliga! Men nivån på handbollen var urusel och sen var det ganska dyrt också att vara där och träna och spela matchen, och jag känner att jag lägger hellre dem pengarna på resor och upplevelser istället, handbollen finns alltid kvar när jag kommer tillbaka till Sverige :-)

P.S på fredag åker jag äntligen till NIAGARA FALLEN (!!!!!!!!)

Efter ha jobbat några timmar på förmiddagen och en mysig power nap körde jag till Arlington och hängde vid poolen med Vera och Therese. Mycket mycket uppskattat. 31 graders sol och pool, då finns det inget att klaga på.

Efter poolhänget drog jag och Vera till Panera Bread i Falls Church och åt middag. Blev en broccolisoppa och en Chinese citrus cashew sallad. Må säga att vi var väldigt mätta och belåtna efter denna måltiden.
Efteråt körde jag Vera hem och sen körde jag hemåt. När jag kom hem tog jag en mysig power walk med Sara innan jag gick och lade mig i sängen för att glo på lite tv serier innan det var dags att sussa.

Jaha, resten av veckan då? Jag har jobbat som vanligt, träffat kompisar, tränat, festat och ätit god mat. Vi hade en barbecuefest här med alla grannarna och det slutade med att alla pappor sov ute i tälten med sina barn. Jag sov gott i min egen säng, inomhus. Jag har planerat en massa roliga roadtrips i sommar can't wait!!! Och beställt en massa gottis från Sverige av mamma!

Denna helgen är en riktig jobbhelg. I fredags jobbade jag sen slutade jag tidigt så drog till gymmet och sen gick jag och lade mig tidigt, jobbade morgon i lördags hos min familj och på kvällen ska jag sitta barnvakt för grannarna. På söndag ska jag ut och äta lunch med Vera (mycket efterlängtat!!!) sen ska jag vara barnvakt hos mina andra grannar på kvällen. Vad gör man inte för pengar.......

Jag ber så hemskt mycket om så dålig uppdatering.. Nu tänker ni säkert vadå händer det inget mer i ditt liv eller? Svar nej. Haha! Eller... Nä men just nu händer det så mycket så jag hinner inte med att blogga ;-) Men jag ska försöka förbättra mig, för er skull.

förra helgen var det Memorial day weekend. (dagen var på måndagen), en dag då man hedrar de soldater som gått bort. Så alla var lediga på måndagen (tror jag) = lååååååååånghelg. Tänkte först åka på roadtrip men det blev inte av så jag stannade hemma och satt barnvakt till grannarna och (!!!!!!!) JAG HOPPADE FALLSKÄRM!!!!

Och hur coolt var inte det???!!! En mycket spontan grej jag bara bestämde mig för att göra, helst själv. Men wow alltså!!!!1 Jag vill göra det igen och igen och igen!! Det var helt otroligt!! Jag rekommenderar detta verkligen! Även fast man är höjdrädd eller rädd för karuseller (vilket jag är) så är det sååååååååå värt det!!!!

Jag åkte 2 timmar för att komma fram till West point, VA. som ligger i samma höjd som Richmond fast mer öst. När jag kom fram till deras kontor fick jag skria på en maaaassa papper. Sen betalade jag, sen fick jag sätta mig ner i deras "väntrum", som tur var hade dem en tv så jag satt och kollade film. Efter att ha suttit där i 30 minuterish. Kommer det in ett killgäng i min ålder på fem pers. Dem skriver också på maaaaaassa papper sen så sitter vi och snackar i väntrummet ett väldigt bra tag innan dem kommer och säger att vi ska ta på oss våra dräkter och hoppa in i bilarna. Vi får följa efter en man till själva "flygplanan", där parkerar vi bilarna och precis när vi kommer fram så ser vi två stycken som hoppar ut från flygplanet. Och just då tänker jag "vafan har jag gett mig in på", Det var ett litet propellerflygplan vi skulle hoppa från så man kunde bara hoppa två åt gången och jag var först ut med en av dem andra killarna. Vi sätter oss i flygplanet, som inte har några stolar så vi sitter på golvet. (jättetrångt) Vi flyger i kanske 10 minuter och sen så öppnar dem dörren, eftersom han andra killen satt närmst dörren så hoppade han ut först. Sen var det min tur. Jag var inte nervös när vi var på planet, jag satt och skrattade. Men när jag tog tag i kanten till dörren och såg ut över heeeela USA, DÅ!! Då snackar vi adrenalinkick!! Han räknade inte till tre eller något, han bara slängde sig ut. Millisekunder kände jag skräck, sen var det bara magiskt!! Han bara falla rakt ner, det låter helt galet, men det är sant. W O W !!! Säger jag bara.