På jakt efter skogens guld.

Vi började dagen med att göra klart Olivers dinoland som han har velat göra länge nu. Ett land där hans dinosaurier kan bo. Så vi fixade fram en kartong, tog lite färg och målade, han tyckte det var superkul.

Sen begav vi oss till skogen, packade ner lite picknick med varm dricka. Vi gick och gick och hittade bara två stycken kantareller😂. Oliver hittade två älghorn så han och Alva lekte älg, haha. Efter några timmar i skogen var det dags att åka hem och fixa i ordning oss inför kalas, min kusin fyller nämligen 13 år.

Det jag inte visste om var att min käre sambo hade fixat barnvakt. Tanken var att gå på bio och käka gott, men blev bowling och god mat istället. var så skönt att bara komma iväg en stund själva och ha kul.

Varit dåligt med uppdatering nu under Juli månad, vi har nämligen varit på semester nere på landet samt en sväng ner till västkusten.

Vi bestämde oss för att ta en tripp ner till Västkusten när vi hade lämnat Oliver på landet hos farmor. Kim har nämligen aldrig varit i Göteborg. Bilresan gick bra ned, Alva var så duktig, men vill gärna bråka med den som kör när hon sitter fram. Väl nere i Göteborg så lämnade vi av sakerna för att sedan bege oss ner och ta en tur med paddan i kanalen. Sedan blev det lite mys i parken innan vi gick för att äta lite mat.

Dag 2 så begav vi oss till Kinna som jag tjatat om så länge att jag vill åka till. Tygparadiset skroten ligger där. Så på morgonen så var det frukost för att sedan sätta oss i bilen för att åka mot Kinna, c:a 1 timme från Göteborg. Väl framme så shoppade vi loss, så nu blir det att sy barnen och sambons höstgarderob. Vi besökte även Rickard som Kim känner, tog en fika medans deras barn och Alva lekte lite. På kvällen så blev det övernattning på Två Skyttar som låg i närheten.

Dag 3 så tog vi en sväng till Smögen. Vi (Kim) åt räksmörgås och kollade på de gigantiska båtarna som låg i hamnen. Efter det så åkte vi till Vann SPA , så underbart spa hotell. Verkligen anpassat för alla åldrar, fanns aktiviteter för yngre barnen samt att dom hade speciella tider då barnen fick vara med i spat, efter så fanns det en fin uppvärmd pool ute som barnen gärna fick bada i efter spat.

Dag 4 så bar det av mot Kims arbetskompis landställe som låg en bit bort. Vi stannade hos dom i 2 dagar. Så skönt att bara vara. Mycket trevligt sällskap, god mat och mycket skratt blev det. Vi åkte till Hunnebostrand en dag, fikade i hamnen och gick runt på en fin Ö. Blir att åka tillbaka hit nästa år , då med båda barnen. Dom har nämligen 4 barn och deras yngsta är lika gammal som Oliver.

varit och plockat blåbär nu på förmiddagen. Alvas hink är lika tom som när vi gick ut, hon plockar och äter upp 😂. Alla hundar fick springa lite men även dom äta blåbär.

Nu blir det lite våfflor till lunch, mums 😋

Även en dag som denna spenderades på stranden. Vi packade med oss både lunch och mellanmål. Dom älskar verkligen att bada, som fiskar. Jämfört med när vi var på Tenneriffa i Januari, där var det stora vågor så dom vågade inte ens gå ner till vattnet, vilket var ganska skönt.

Senare på eftermiddagen så följde jag och Alva med Linda till port73, medans Oliver följde med sin pappa tilljobbet och klippte lite plåtar.

Blev sen middag 19.30 😁 Sen blev det i säng med de små.

Haft en underbar dag i Mariefred och på stallarholmen. Vi åkte hemmifrån vid 10 tiden och var i Mariefred runt 11.

Kollade på det lilla tuffetåget. Oliver tyckte det var jättespännande. Efter det så gick vi till Grippsholmsslott. Enligt deras morfar så har han och hans syskon tagit kort när de sitter på kanonerna, samt när jag och min lillebror var liten. Så deras morfar ville ta bilder på sina barnbarn på kanonerna också. Det fanns även fängelsehålor, barnen tyckte det var riktigt spännande.

När vi varit runt i Mariefred så bar det av mot Stallarholmen för att fira min farmor och faster som fyller år nu i veckan båda. Blev fika, lunch och lite bad nere vid stranden. Lyckad dag👌🏻

Nu sitter vi i bilen på väg hem med två sovande barn 💕

Idag så bar det av ner till stranden. Göra något utöver det vanliga hemma. Packade ihop oss vid 10 tiden. Nere på stranden så mötte även morfar och Helena upp oss. Efter badet så blev det lite lunch på Thairestaurangen några hundra meter bort.

Man får ta tillvara på de soliga dagar som sommaren bjuder på.

Idag så har vi varit på skansen och kollat på djuren tillsammans med Emelie och hennes son Harry. Vi var där vid 13 tiden då vi var lite sega alla på morgonen. Sommarlov och sovmorgon är underbart.

Det är sjukt jobbigt att ta sig in till stan under sommaren från oss, dom stänger nämligen av tågen för att bygga dubbelspår. Så går bussar från oss till Farsta strand, för att sen byta till tunnelbanan och sen ta båten över till djurgården. Barnen som inte är inne i stan ( Stockholm) så ofta tyckte det var spännande. Att åka tunnelbana under marken var jättekul enligt Oliver, men även att åka båten över till Djurgården.

Hade tur med vädret och såg massor av djur. Alva älskar kossor just nu och fick ju komma så nära den, så hon var överlycklig. Oliver han fick klappa getterna så dom var nöjda. Glada och nöjda barn på vägen hem <3

7 underbara år med min kärlek idag❤️
Så mycket vi har hunnit med under dessa år, bästa åren utav tvekan❤️ Utan honom hade jag ju aldrig haft våra mirakel, Oliver & Alva💕. Kommer aldrig glömma första gången jag såg honom, redan då sa min magkänsla att det var honom jag skulle ha. Å här är vi idag , en familj på fyra❤️ Jag älskar dig, tack för allt i gör för mig och för att du stått ut med mig så länge 😂❤️ Hoppas du står ut många år till❤️