Heeej på er!! Börjar med att be om ursäkt för utebliven uppdatering den senaste veckan men har varken haft tid eller ork att ta tag i det. Anyway så hade jag världens bästa födelsedagsfirande i lördags (kommer bilder), sååå nöjd med kvällen. Tacksam för alla som finns runt mig, familj, släkt och vänner, guldvärda allihop!

Annars har det varit full rulle med arbete och vänner denna veckan, fått ut mycket av dagarna trots jobb. Ikväll var Cornelia här på vin och tilltugg. Satt i mitt uterum med tända ljus och snacka skit, underbar vän.

Nu måste jag verkligen sova så jag orkar med morgondagen, är så förväntansfull, kommer bli superkul! Mer om min midsommar får ni i helgen.

Puss o kram.

Godmorgon! Startade dagen med en powerwalk/löptur innan jag hoppade in i duschen och fixade frukost som jag sitter och äter i uterummet nu.
På med lite kläder och smink så är jag redo för en lunch med Vicki i stan. Längesen vi sågs så ska bli kul att prata ikapp!

Kvällsoutfit från Nice.

Är inte någon stor expert på Stockholm men har besökt Vau de Ville de 2 senaste gångerna jag varit i Stockholm och varit lika nöjd båda gångerna. Första gången tog jag bara ett glas vin i solen medan vi bestämde oss för lunch nu i helgen vilket var så värt! Jag tog köttbullar och Alexandra och Cornelia beställde in deras minutstek, supergott!

Ytterligare några sköna bilder från helgens festligheter.

Hej på er! Har min sista lediga vecka nu innan jag börjar jobba nästa måndag så försöker njuta till fullo. Hade hoppats på bättre väder men jag ska inte klaga, livet äger ändå. Igår tog jag bara det lugnt här hemma, var så himla trött efter allt resande på sista tiden så var skönt att bara ligga på soffan. Nu är jag i fullgång med planering inför helgen då det är min tur att levla upp till 20 bast! Så på lördag vankas det party!!

Tänkte dra mig ut på en promenad innan jag ska åka hem till mormor och morfar och visa bilder från Asien.
Ha en bra dag!

​VILKEN HELG!!! Tack Summerburst, Stockholm och Supergirly Alex!

​Hemma igen efter fem härliga dagar i Nice. Första gången jag besökte både Nice och Frankrike och diggade det väldigt mycket. Påminde om Barcelona i miniformat just för att du har strand och storstad i ett, bästa kombon enligt mig! Vi har åkt runt till städer och byar i närheten, strosat runt på stan, suttit på uteserveringar och även hunnit med lite strandhäng. Så om ni aldrig varit i Nice borde ni fundera på att åka dit, stort tips!!

Kan inte greppa att det redan gått ett helt år sedan jag sprang ut från skolan med bästa klassen och viftade med våra mössor. Utan tvekan den bästa dagen i mitt liv hittills, kan inte sätta ord på hur glad jag var! Så mycket man hunnit med på ett år, gjort saker jag inte alls hade en aning om att jag skulle få uppleva, så tacksam för allt.

Glömt visa er hur fint Michelle fixa mitt hår förra veckan. Är sååå nöjd!! La i massor av slingor och en kall toning för att få det så ljust som möjligt. Längesen jag var såhär blond tror jag, me like me like.

I fredags köpte Tilda och jag lite småplock och en flaska vin som dela på hennes uteplats, hur mys?? Moa och Johanna kom även över och sedan drog vi in till Bastard med killarna där vi satt några timmar innan vi spontant bestämde oss för utgång. Inte bästa idén från min sida som skulle åka till flygplatsen 06.00 men ack som jag saknat att dansa loss med bästa gänget på KB ;-).

Godmorgon på er! Startade dagen med frukost framför nyhetsmorgon tillsammans med pappa. Tog sedan en promenix hem till farmor och farfar och sedan har jag packat klart väskan inför imorgon. Tänkte hoppa in i en dusch snart och ta mig in till Malmö för häng på stan med lillebror och sedan drinkar med ett gäng vänner ikväll, ska bli kul att träffas, längesen nu ju. Hoppas ni får en lika härlig fredag!

Ovan har ni gårdagens klädsel, svart och enkelt som jag piffa upp med min nya favoritväska från mango. Inte denna klädsel jag föreställt mig att komma hem och bära, vill kunna gå barbent utan att frysa ihjäl men svensk sommar är vad den är ;-).

Dagens lunchdejt tillbringades med Tilda och Fanny på Njutbar där vi beställde in vars en kycklingsallad som var himmelsk god. Pricken över i:et var att vädret sprack upp på eftermiddagen så vi kunde sitta på uteservering i sköna solen. Första gången jag besökte stället men absolut inte sista! Rekommenderar det verkligen, god mat och trevlig personal.

Ikväll var jag ute och sprang 5 km tillsammans med pappa och sen har jag provat outfits och packat inför Nice som jag flyger ner till på lördag, sååå excited!

Godmorgon torsdag och första juni. Jag vaknade utvilad strax innan 7.00 idag och tänkte ta mig ut på en powerwalk men insåg att det blev för stressigt. Gjorde istället bananpannkakor till frukost som jag åt tillsammans med vanlijkvarg, mumma kardemumma. Idag står det frisörbesök och lunch med några vänner på schemat. Så himla taggad på att fixa till mitt hår efter allt slit från sol och saltvatten. Ha en bra dag!

Efter tio veckor i Asien vart man tillbaka i sitt kära blågula land med blandade känslor. Har verkligen haft the time of my life på andra sidan jordklotet. Fått uppleva så himla mycket, Thailand, Malaysia, Singapore och Bali, wow säger jag bara, vill göra om det igen! Strandhäng, exploring och framförallt god mat beskriver resan väldigt bra.

Innan vi stack iväg trodde jag att jag skulle kunna blogga och uppdatera er emellanåt men tyvärr har det varit för segt internet för att ladda upp bilder så bestämde mig för att göra inlägg från lite olika ställena nu när jag kommer hem istället.

Annars har jag hunnit med en vända på gymmet, packat upp väskan, ätit grillat (som jag längtat!!) med familjen och nu tänkte vi titta på alla foton och videos med en skål jordgubbar, perfekt förstadag hemma i Sweden.

Vi lekte Dora the explorer och klättrade upp till en viewpoint för att sedan ta oss ner till en magisk lagun!

Det var värt allt klättrande när vi möttes av denna vackra plats.

Stranden på Railey bjöd på fin utsikt och mysiga solnedgångar.

Sista stoppet i Thailand stod Koh Lipe för, perfekt avslut enligt mig. Fem dagar med beachhäng, lemondrinks och mysiga restauranger, guld i mun. Åker mer än gärna hit igen för att uppleva det fina vattnet och vita stränderna!

Hej på er!! Just nu befinner vi oss i Bangkok som vi spenderat två hela dagar i. Flygresan gick super och jag klarade det galant trots min flygresa jag fått på senare tid. På flygplatsen tog vi taxi till hotellet vilket tog cirka en timme men kostade oss vars 15 kr haha.

Framme på hotellet fick inte checka in då vi kom redan 8 på morgonen. Så vi byta om till kortkort och satte på oss sunglasses och begav oss ut i trafikerade Bangkok. Tog en taxi till shoppingcentret MBK som inte var någon höjdare mer än att jag fick med mig en snygg väska där ifrån, whoopwhoop!!

I mitteln har ni Emma, en tjej från Helsingborg, vi träffade på planet som gett sig ut på egen hand för att upptäcka Asien, modigt säger jag bara. Så hon hängde med oss lite igår på dagen innan hon åkte vidare till sitt hotell. Superkul att stöta på andra backpackers!!

Efter några svettiga timmar på MBK åkte vi hem och slängde oss i poolen, daaajligt, som vi längtat efter sol och bad alltså. Fräschade sedan till oss och drog ut för lite käk innan det var dags för bingen, vi var så trötta haha.

Första dagen i Bangkok slutade mysigt trots 4 supertrötta tjejer. Mer om dag 2 får ni imorgon för nu måste vi sova, klockan är 01.30 här och ny flygtur väntar imorgon, godnatt!