View tracker

Jag fick hem dessa proteinchipsen med smak av ost och jalapeno för ett tag sedan. Men jag tyckte inte att just denna smaken var någon sådär höjdare egentligen att äta bara så. Ändå kändes det lite halvt surt att behöva slänga dom trots att dom inte var dyra alls. Därav fick jag den lite skumma idéen att "krydda" min kycklingfilé med dom. Ungefär som chicken nuggets. Dom blev faktiskt gudomligt goda!

Hur gjorde jag?

Jag bankade sönder mina chips i påsen tills dom blev bara smulor. Sedan doppade jag min redan tinade kycklingfilé i ett vispat ägg och rullade dom i chipssmulorna. Efter in i ugnen 200 grader i ca 15-20 min. Voilà klart!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Ibland på helgerna brukar jag givetvis lyxa till det med lite roligare frukost. För just nu dricker jag annars min slim shake från womansbest som frulle varje dag. Då brukar det oftast bli knäckebröd toppat med avokado och tomat. Kan nog aaaldrig tröttna på just dessa linfröknäckebröden ifrån semper. De är helt glutenfria, vilket är bra för mig då min mage så sjukt lätt sväller upp utav mjöl och mjölk. Plus att det är knappt 50 kcal per knäcke. Sen håller jag mig faktiskt mätt ganska länge på en sån här frukost.

Träna när man är sjuk?

Jag har tänkt träna så länge nu men det har kommit så mycket emellan. Har en hel drös med träningskläder att inviga. Tanken var att jag skulle köra igång igen efter en vecka av massa tråkigheter. Men jag har blivit ÄNNU mer sjuk.. Vad tycker ni är okej när det gäller det där med att faktiskt träna trots att man egentligen är sjuk? Tror nog vartenda människa av oss inser att det aldrig är bra att anstränga sig som ett monster när kroppen inte är helt 100. Jag som tränat mot en bikinifitness-kropp förut har automatiskt lärt in att enda gången man ska skippa gymmet är när man har feber eller minsta lilla ont i halsen. Så lite snuva eller huvudvärk är ingenting som stoppar mig från att gå till gymmet. Men såna grejer har alla människor olika åsikter om. Det viktigaste är nog att man lyssnar på sin egna kropp och aldrig gör något om kroppen skriker totalnej.

Likes

Comments

View tracker

Något jag ofta äter som lunch eller middag är kyckling och några slags kolhydrater. Det är enkelt och jag brukar nästan alltid ha det klart som matlådor i kylen så jag snabbt kan äta ex efter gymmet. Idag har jag tagit marinad som krydda på kycklingen eftersom det va deg jag hade. I vanliga fall brukar jag annars försöka undvika söta kryddor som aromat och grillkrydda. Jag kan verkligen tipsa om olika kalorifria såser/dressingar som finns i olika träningbutiker. Tex gaspbbstorese, gymgrossisiten eller mmsports. Jag har ingen hemma nu men smaken BBQ/HONEY på just kyckling är såå nice.

Akta sig för kolhydrater?

Jag tycker det är synd att kolhydrater är så himla tabu i träningsvärlden. Just min kropp behöver det för att kunna fungera. Dock tror jag på balans. Och därför väljer jag att äta dom i mindre och rätt mängd. Men att utesluta dom helt är inget som just min kropp accepterar. Att ha lite ris, potatis eller pasta till maten är inget som är så fruktansvärt, om man har en gräns och äter RÄTT MÄNGD.

Likes

Comments

Att ha psykisk ohälsa gör inte att träning och kost är omöjlig. Men jag ska inte ljuga, det blir himla mycket svårare. Jag har länge kämpat med att må bättre psykiskt genom att ta till med maten. Vilket har gjort min kropp hemsk, fysiskt. Jag insåg heller aldrig att det beteendet jag hade då var något som var fel eller konstigt.

Så hur hanterar man det?

Givetvis så är det precis som allt annat olika från person till person. Jag har lärt mig med tiden att jag faktiskt inte mår bättre av att äta. Men dom dagar då jag har en dålig dag så är suget efter mat absolut mycket större. Men nu kan jag lätt dom där dagarna istället vräka i mig nyttiga saker om jag nu verkligen måste vräka i mig nåt. Detta är mina top five.

Frukt - nyttigt och väldigt sött och gott.

Riskakor - inte särskilt mättande men ganska få kalorier och är nåt att tugga på.

Morötter - även det är bra för sötsuget eftersom det är såå sött. och håller ett tag.

Bars - verkligen inte det bästa alternativet men om jag har chokladcraving så är det top noch.

Propud - proteinpudding. älskar den med smak av choklad. ett tips är att skiva i banan också.


​Detta setet är ifrån BIK BOK och heter Kylie för er som undrar :)

Likes

Comments