Da er vi fremkommet i Australia!!
Allerede på flyplassen merket vi at folket her er mer hjelpsom enn de i Asia, da en kom bort til oss og spurte om vi trengte hjelp med det samme vi hadde kommet ut av flyplassen!

Vi hadde litt problemer med å komme oss til det rette hostellet, men etter noen turer med buss frem og tilbake kom vi til rett sted!

De 2 første dagene ble brukt til sightseeing! Fant til og med et treningssenter rett ved hostellet såå ble litt trening første dagen!

På hostellet fikk vi et kart og ble anbefalt en del steder vi brude dra til. Så de mest interresante jeg synes vi dro til var, Hosier Lane, et lite smug med masse gatekunst!

Så dro vi til den botaniske hage! Denne hagen var veldig stor! Og veldig fin! Og ved denne hagen spiste vi lunsj.

På slutten av denne dagen dro vi til et skydeck der man kunne så utover hele Melbourne!
Oppe på toppen forventer vi en rådyr restaurant siden vi måtte betale for å opp. Men det eneste som var var en liten billig kiosk og en utrolig fin utsikt!

• 20 lesere

Etter et par dager i Bangkok, hadde vi fått litt nok av byen... byen er ikke til å beskrive! Sinnsykt myr trafikk og i noen tider står denne trafikken helt stille. Og for oss var det rett og slett ikke noe å se i denne byen...

Så siste kvelden med G adventures hadde vi en felles middag i Bangkok på en skybar! Dette stedet hadde utsikt over store deler av Bangkok.

Siden Gadventures turen var ferdig måtte vi nå klare oss på egenhånd og kom plutselig på at vi måtte bestille transport ifra Bangkok til øya Koh Tao. Da fant vi ut at det skulle bli natttog igjen, siden det gikk så bra forrige gang!

Men dette toget visste seg å ikke være i nærheten likt. Denne gangen måtte vi sitte siden alle soveplassen vart utsolgt... og toget hørtes ut som om det skulle falle fra hverandre under hele turen. Menmen vi klarte oss igjennom turen og kom fram til nydelige Koh Tao!!

Her ble da gruppen vår litt splittet ettersom 6 av og skulle på dykkekurs, mens jeg og Rebecca ikke skulle det. Så på oss ble det noen avslappings dager ved stranden!
Meldte meg til og med inn på et treningsstudio, slik at jeg får holde formen litt i gang!

• 102 lesere

Da er man kommet over grensa til Thailand! Etter en natt med homestay, og enda flere timer med båt kom vi oss til Thailand! Homestay var en ganske fin opplevelse, vi fikk prøve oss litt på deres leve måte. Ikke noe strøm, bare solcellepanel for å ha litt lys før vi skulle sove. Vi fikk hver vår madrass på gulvet med dyne, pute og myggnetting.

Første kvelden i Thailand hadde vi veldig god mat! Vi fikk til og med potetmos på buffen vi hadde!!

Når vi ankom Chiang Mai igår(torsdag) hadde vi mye fritid. Vi gikk alle sammen ut å spiste på et kveldsmarked. Hotellet vi bodde på denne natten var kjempefint, også hadde det basseng så før vi i dag(fredag) reiste til Bangkok ble det soling og en dukkert!

Nå er det 13 timers togtur til Bangkok og siste stopp for denne gruppeturen med Gadventures!

• 162 lesere

De siste dagene har gått i ett! Etter at vi ble med på Gadventures turen, har vi hatt noe planlagt nesten hver dag, om det var reising eller aktiviteter!

Den ene dagen i Laos var vi i Vang Vieng og der padlet vi i kano, siplinet i "jungelen" og var i grotter!

Nå er det snart avreise ifra Luang Prabang! Dagene her har vi vært veldig fri, men har fått opplevd masse fint!
I dag tidlig stod vi opp klokken 5 for å ut å se på munkene gå i gatene.
Etter det ble det tilbake til hotellet for å sove litt til før det ble frokost og avreise til en foss! Det var veldig fint og vi badet selv om det var iskaldt!

Noe av det siste vi fikk med oss i kveld i Luang Prabang var solnedgangen og nattmarkedet.

I morgen tidlig skal vi avgårde igjen til en ny plass! Der skal vi overnatte på en litt annen måte, der skal vi sove hjemme hos noen! Det blir veldig spennende!

• 211 lesere

De siste dagen har vært fylt av mye reising og forflytting av land. Så nå kommer en liten oppsummering av dagene!

Onsdag

Etter en natt på hotell i Halong Bay skulle vi tilbake til Hanoi. Vi ble hentet av båten på formiddagen og på båten fikk vi faktisk et lite kokkekurs, slik at vi fikk lære å lage vietnamesiske vårruller!
Når båten ankom havna ble vi hentet av en buss som skulle ta oss til hotellet, når vi gikk av bussen fikk vi beskjed om at vi måtte bare gå litt lengre ned i gata, så var hotellet det. Bussen var for stor til å kjøre ned gata... så vi begynte å gå men fant ikke hotellet, så vi måtte spørre om hjelp flere steder. Etter omtrent 20 minutter fant vi endelig fram til hotellet!

Klokken 18:00 denne kvelden skulle vi møte opp nede på hotellet for å starte på en ny gruppetur me Gadventures! Vi fikk noen instruksjoner og fikk møte de andre som også skulle være med på denne turen igjennom Vietnam- Laos - Thailand!
Resten av gruppa som var der hadde visst allerede vært med på Gadventures tur, så vi ble nykommerne i gruppa.

Vår såkalte CEO, leder, hadde bestilt bord på en restaurant, så på kvelden ble det ut å spise og bli kjent med alle sammen.

Torsdag

Denne dagen hadde vi litt fritid tidlig på dagen før vi skulle fly til Laos. Så da bestemte noen av oss å se litt i gaten og prøve å finne den berømte "egg coffee" som var overraskende godt! Smakte eggedosis med kaffe.

Klokken halv 2 var det avreise til flyplassen, og der fant vi burger king!!!! Gjett om det var godt!
Godt med en annen smak en vietnamesisk.
På flyturen satte jeg ved siden av en eldre koreansk mann, han var ganske prat som i og grei. Like før vi skulle lande, tok han frem en papirlapp og spurte om han kunne på Mailadressen min, Hahah. Så det blir spennende å se om jeg får noe Mail! Hehehe

Når vi ankom på hotellet torsdag kveld ble det litt avslapping på rommet før vi dro ut å spise. Etter middag gikk vi til et kveldsmarked som var utrolig koselig! Minnet meg om alt man kan få kjøpt å eBay bare i boder!

Fredag

Idag stod vi opp i rett tid for å få tid til å oppleve litt av byen før vi skulle videre til Vang Vieng. Noen valgte å reise med tuktuk, mens jeg og noen flere valgte å leie sykkel å sykle rundt for å se! Det var rundt 26 grader idag, og veldig deilig å sykkel rundt!

Første plassen vi besøkte var Pha That Luang! Dette er det nasjonale symbolet til Laos.

Og den andre plassen vi besøkte var Patixai.

Etter sykkelturen møtte vi opp på hotellet til halv 2. Der skulle vi bli hentet av en buss som skal ta oss til Vang vieng!
Så nå er vi kommet på hotellet i Vang vieng, klokka er 18:00 og alle sitter med mobilene for nå har vi fått tak i nett, hahah!
I kveld blir det ut å spise med alle sammen, før det kanskje blir en drink og en tidlig kveld før mange aktiviteter i morgen!

• 258 lesere

Etter en ganske behagelig natt på sjøen måtte vi opp til frokost klokken 7! Dagen var full av aktiviteter vi skulle gjør så da gjaldt det å stå opp tidlig.
Klokken kvart på 8 skulle vi besøke en annen øy i Halong Bay, som het Ti Top. For å komme oss opp til utsikten, måtte vi gå opp hele 400 trappetrinn... det er litt for mye så tidlig på morgenen. Men vi klarte det alle sammen, og utsikten var nydelig!

Når vi hadde kommet ned ifra utsikten, satte vi oss på båten igjen og reiste videre til øyen vi skal overnatte på i natt, Cat Ba Island!

Vi ble hentet av en minibuss og halvveis framme til hotellet skulle vi besøke en Nationalpark. Vi gikk av bussen, og det eneste vi hadde fått beskjed om var å ha på gode sko. Når guiden kom pekte han opp i fjellet og fortalte at dit skulle vi!!

Slitne som vi allerede var, satte vi til fots. Melkesyren i føttene gjorde at det ble en del pauser på vei opp. Det var visst bare 1 km opp, men guuud det var bratt!

Svette å enda mer slitne ankom vi hotellet og var klare for lunsj. Etter lunsjen kunne de som ville bli med til monkey Island!! Jeg ble selvfølgelig med.

Det var veldig spennende! Apene kunne være aggressive fortalte guiden, så vi bruke ikke gå for nærme...

Veldig morsomt!

• 327 lesere

Hei! På lørdag morgen klokken 09:15 gikk flyet vårt fra Gardemoen til Vietnam. Første mellomlanding var i Doha, Qatar. Her hadd vi såpass god tid, så vi meldte oss på en gratis guide-Tour inn i Doha.

Ikke før på søndag ankom vi Vietnam. Etter lange flyturer med lite søvn var alle veldig slitne når vi ankom hotellet. Så da ble det ut å spise før man tok en tidlig kveld. Hotellet vi sov på var over all forventing! Store rom og store senger! Denne natten nøt vi veldig, for slike hotell kommer vi sikkert ikke til å sove på ofte under denne turen.

På mandagen stod vi opp i rett tid for å rekke frokosten på hotellet før vi ble hentet av en buss som skulle ta oss til Halong Bay, der vi skal på cruise!! Når vi kom fram til cruiset fikk vi utdelt rom før det så ble lunsj.

Etter lunsjen skulle vi på en øy å se på de mest populære grottene i Halong bay!

Etter grottetittingen så skulle vi på kanotur!! Vi satte 2 og 2 i en kano og fikk utforske litt for oss selv. Rundt oss var det mange klipper, og noen klipper var det til og med aper på!!

Har dessverre ingen bilder av dette, fordi at mobilen ikke tåler vann, Hehe.

• 340 lesere

Nå skjer det! I hele dag har jeg sagt adjø til familie og venner, men var ikke før jeg tok siste farvel med kjæresten og satte meg på toget at jeg innså at nå drar jeg. Så det bli mildt sagt en tårevåt avskjed... Når jeg var kommet meg på toget, med tårevåte kinn så var side mannen så snill å gav meg papir til tårene, haha!

Nå kribler det virkelig i magen og jeg gleder meg til å møte reisefølget på Gardemoen klokken 7 om morgenen! Første reisemål er Vietnam!!

Vi ankommer Hanoi 16:05 på søndagen i deres tid, som vil tilsvare 10:05 i norsk tid. Her skal vi bli med på en gruppereise med flere turister, kanskje backpackere før vi reiser videre til Thailand!

Er så spent!

• 448 lesere

Hei og velkommen til min blogg! På bloggen min kommer jeg til å skrive en del om min tur jorden rundt. Jeg kommer til å vise dere reiseruten min, hva jeg pakker med meg og mye annet. Kanskje dere har noen tips til hva man skal ha med seg eller hva man bør oppleve?

Turen jeg skal på er organsiert og planlagt igjennom kilroy.no. Kilroy arrangerer mange ulike fellesreiser, der de som vil ute å reise men ikke vil reise alene kan melde seg på. Gruppen jeg reiser med består av 8 jenter inkludert meg. Jeg har ikke møtt noen av de ifra før, så dette blir spennende. Vi skal heldigvis møtes på forhånd i oktober, slik at vi kan bli litt bedre kjent før turen.

Vi starte reisen vår 21.januar 2017, og jeg gleder meg sykt mye! Håper dette er noe dere vil følge med på, og kanskje blir dere inspirert til å planlegge deres egen tur.