Den siste uka har for det meste gått ned til kjøring... men vi har også fått sett en del! Vi har vært i Santa fe, kjørt på route 66, spist bbq i Texas, blues festival i Louisiana, alligator tour og masse mer! De siste 2 dagene har vi vært i New Orleans. Vi bodde i the frence quarter og dette var et livlig sted ihvertfall på kvelden!

Vi var på en veldig søt pianobar, som bare var opplyst av telys! Ikke noe strøm! Pianomannen kunne 1800 sanger så der var det bare å gi tips også spilte han den sangen du ville ha.

New Orleans tror veldig på vampyrer og spøkelser, og i denne byen har det skjedd veldig mye! Vi dro på en ghost-tour, og der fikk vi vite masse om mange ulike massemord, vampyrer og masse mer. Dette var veldig interessant å høre.
I går var vi i Mephis! Fikk ikke så mye tid der, men vi rakk å gå på en basketballkamp, noe som var veldig gøy.

Nå er vi kommet til Nashville og i kveld ble det linedance! Veldig gøy at nesten hele gruppa ble med på å lære seg det. I morgen skal vi prøve å få mest ut av tiden her i Nashville, usikker på hva vi skal men noe må vi nok finne på😊 litt uttpå dagen skal vi reise videre til Ocoee og der starter de siste fire nettene med camping. Selv om det er koselig blir det godt å ikke sove i telt på en god stund 😅 nå er det bare en uke til hjemreise! Blir rart å ikke være på reisefot lengre, men blir veldig godt å komme hjem til familie, kjæreste og venner! 🙌🏻

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - Klikk her

For et fantastisk sted! Ubeskrivelig, og kan ikke vises med bilder, men må oppleves. Poster likevel noen bilder

På disse første bildene kan man se starten av Grand Canyon, kalt horseshoe bend. Noe av det fineste ved hele Grand Canyon. Vi måtte også selvfølgelig ta en hike i Canyonen. Hiken vi gikk het Bright Angel.

Den første kvelden vår i Grand Canyon hadde lederen vår kjøpt pizza. Så kjørte vi til en veldig fin utsiktspost der vi fikk se sola gå ned over Grand Canyon!! Er ikke hver dag man spiser pizza og ser på solnedgangen over Grand Canyon.

Den siste dagen i Grand Canyon var det ventet regn ifra klokken 12 på formiddagen, men det ble ikke noe av. Vi hadde strålende fint vær! Helt til klokken halv 5... da begynte det først å regne og så etter hvert å SNØ! Trodde jeg hadde reist ifra vinteren 😓 menmen... lederen vår sa vi nå måtte ligge flest mulig i hvert telt, siden det også var meldt -4 grader på natten. Syv av oss la seg faktisk til å sove i vanen vår også 😅 så fort vi våknet pakket vi sammen teltene våre og kjørte ett stykke for å komme til noe varmere for å spise frokost. Er nå på vei til Monument Valley 😊

Dagene i USA har gått veldig fort! I los Angeles hadde vi ett par dager før vi skulle bli me i gruppeturen southern sun. De dagene gikk til å dra på Universal studios 🙌🏻 gå på Walk of fame, se på verdens dyreste gate, Beverly hills! Vi besøkte også Santa Monica pier og venice beach, og selvfølgelig få et glimt av Hollywood skiltet

Når vi ble med gruppeturen var første stopp Las Vegas! Når vi ankom hotellet ble det å pynte seg og møtes på lederen sitt rom for middag. Ett par timer etter middagen skulle vi ut og sitte på partybuss! Som lederen hadde bestilt bare for oss. Dette var syyyykt gøy og en bra måte å bli kjent med de andre på!

Etter dagen i Las Vegas ankom vi Zion national park. Denne natta var første natten på camping, så da ble det å sette opp telt og legge ut soveposen. Vi spiste lunsj der før vi skulle ut på vår første hike til Weeping Rock eller da en såkalt gå tur i Zion national park.

Neste dag måtte vi opp klokken 6 om morgenen for å på en ny hike! 😩 Da skulle vi til Angels Landing. Vi forventet en ganske lang gåtur, men den var faktisk kortere enn forventet. Men det var ganske bratt 😅

Etter den siste gåturen pakket vi sammen campen og dro videre til lake powell! Her ble der bare avslapping med middag, bål og s'mores! S'mores er en spesiell bålkos i USA som består av kjeks, sjokolade og smeltet marshmallows. Enda en natt med telt, og i natt var det ikke like kaldt som natten før. Vi stod opp klokken 8 for frokost og innen klokken 9 hadde vi pakket sammen og var klare for å dra videre mot Grand Canyon!! Den blir spennende å se 🙌🏻

Da var reisen på Hawaii over og neste stopp blir Los Angeles! 🙌🏻 Vi gleder oss kjempemye. Når vi ankommer LA har vi noen dager der vi kan se oss litt rundt selv, før vi skal bli med på en gruppetur fra LA til New York.
Denne gruppeturen varer i 20 dager, der det bli 5-7 timer kjøring hver dag... og overnattingen består for det meste av camping i telt, som blir veldig spennende!

For noen dager siden kom vi fram til USA! Vi er nå i Honolulu på Hawaii. Her skal vi være en uke, og allerede etter den første dagen merket vi godt at vi var i USA, med all fast fooden som ligger på hvert et gatehjørne og vi har sett alle stereotyper mennesker man egentlig ser på film 😅shopping mulighetene her er My bedre, så de første dagene gikk til shopping og litt steking på stranda.

De neste 3 dagene nå skal vi ha leiebil, slik at vi får sett mest mulig. I går kjørte vi for det meste rundt langs kysten og stoppet på plasser vi syntes var fine. Vi fant flere fine strender og badeplasser. Også fant vi en topptur som noen av oss bestemte for å gå opp! 1094 trappetrinn opp var veldig hardt, men vi klarte det!

De de neste dagene med leiebil skal vi også kjøre langs kysten, også skal vi besøke Pearl Harbour, noen utsiktspunkt, fossefall og kanskje blir det snorkling!

Akkurat for øyeblikket ligger jeg i en hengekøye på øya Kuata på Fiji og hører på podcast. Livet er helt fantastisk! Men Når vi først ankom hovedøya Nadi ble vi først veldig skuffet... det var ganske Asia standard.. og der var vi i 2 netter før vi dro videre til dette paradiset!

Det er sååå fantastisk fint! Vi er så heldige som får være her. De ansatte er super hyggelige og jeg vil bare være her for alltid. Håper alle hjemme er supersjalu, og det anbefales alle som har muligheten til å reise hit!

Idag dro vi ut for å snorkle med hai. Det var kjempegøy! Det var bare små haier, men de kom opp mot overflaten og svømte rett ved siden av oss. Det blir nok flere snorkle dager her på Fiji. I morgen drar vi videre til en annen øy her på Fiji og vi håper at den blir like fantastisk som denne øya!

Hei! Den siste uka har bare gått i ett med reising frem og tilbake. Den 7.mars reiste vi ifra Byron Bay, og nå var målet Fraser Island! Denne øya hadde vi hørt at skulle være høydepunktet i hele Australia.

På turen hadde vi en stopp innom Gold Coast, også kalt surfers paradise! Vi fikk dessverre ikke tid til å prøve surfe ferdighetene, men vi fikk bo på et veldig fint og kult hostel som heter Bunk! Vi hadde bare en halv dag på dette stedet så det ble bare litt sightseeing.

Etter en natt i surfers paradise tok vi bussen videre opp til Hervey Bay der vi skulle bli hentet for å dra til Fraser Island! Byrået vi reiste med til Fraser heter for Dingo Fraser Tour. Vi ble hentet i ROOOSA 4WD, og de som var over 21 år fikk faktisk kjøre bilen på stranda og rundt om på øya! Selvfølgelig er jeg ikke gammel nok... men var artig å sitte på likevel! Øya har masse fin natur og by på. Det beste på øya ble spart til slutt og det var Lake Mckenzie 🙌🏻

Utrolig fin strand! Vi hadde en overnatting på øya, og på kvelden ble det litt drikking og masse kortspill. Og vi ble kjent med mange andre som også var med på samme turen. Dette var en veldig koselig og vellykket tur.

Nå var aller siste stopp i Australia Brisbane! Hun ene på gruppa vår kjenner ei jente fra Norge som bor her, så da ble vi invitert på BBQ hos henne. Så siste kveld i Brisbane var helt fantastisk, vi spiste supergod grillmat og hadde verdens fineste utsikt over byen!

De siste dagene med surfecamp har vært veldig gøy! Noen dager har bølgene vært enklere enn andre... men har faktisk klart å stå på brettet noen ganger!

Alle dagene har vi blitt hentet med buss klokken 07:15 på morgenen. Sykt tidlig men sinnsykt verdt det! Været har vært veldig fint under surfingen og etter timen får vi bade i et ferskvann med tea tree i!

Surfingen varer bare 3-4 timer om dagen, så ellers om dagene har vi bare ligger på stranden eller ved bassenget å slappet av. Vi har også gått litt i butikker og sovet litt på dagene 😅
Teepeene var faktisk ikke så ille når man først skulle legge seg. Vi var veldig redde for at det skulle bli veldig varmt, men endte med at vi nesten frøs på natta.

Det blir faktisk godt å komme bort ifra disse teepeene og inn på et hostel! For i morgen går turen videre til Gold Coast(surfers paradise)! Så det blir spennende 😃

Etter enda flere timer med buss.. er vi endelig fremme i Byron Bay! Denne plassen er virkelig "innvandret" (om man kan si det, hah) av backpackere!
Det første som møttes oss når vi gikk av bussen var veldig stereotypiske backpackere med dreads i håret og typiske backpacker klær. Følte ikke helt att vi passet inn..

Vi skal de neste nettene sove på Arts Factory, som er et hippie hostell 5 minutter unna sentrum. Vi er veldig spente på hvordan første natt blir, fordi vi skal nemlig sove i såkalte teepeer! Det er veldig likt en lavvo.

Mojosurf heter selskapet vi skal surfe med, og de har en egen camp på hostellet. Lavvoen var veldig varm, da sola sto på! Så håper det bli bedre til kvelds. Idag var faktisk første dagen jeg ikke har brukt noe penger, siden vi har alt av mat inkludert! Noe som lover bra for lommeboka.

Når vi hadde fått sjekket inn tok vi den gratis shuffle bussen fra hostellet og inn til byen for å se litt. Det var masse fine små kafeer og klesbutikker som ligger ikke så langt ifra stranda. Stranda var overraskende fin! Gleder meg veldig til å få surfe der i morgen!

Heei! Etter en laaang busstur på 7,5 time kom vi fram til Coffs Harbour. Det var trist å forlate nydelige Syndey... men skal man rekke alt man vil så må turen gå videre!

På bussen ble det litt lite søv så når vi ankom hostellet klokken 07:15 ble det å sove i resepsjonen til vi kunne sjekke inn. På starten av dagen idag var det mye overskyet, men på formiddagen begynte det å lyse opp med masse sol og varme!

Vi tok oss en tur til stranden som er 200 m fra hostellet for å legge oss for å steike i sola.
I kveld blir det ut å spise en felles middag for så å tilbake til hostellet for å spille kort og brettspill.

I morgen klokka 06:55 skal vi reise videre til Byron Bay! Da starter surfecampen som blir sykt gøy! Gleder meg masse!!