For noen dager siden kom vi fram til USA! Vi er nå i Honolulu på Hawaii. Her skal vi være en uke, og allerede etter den første dagen merket vi godt at vi var i USA, med all fast fooden som ligger på hvert et gatehjørne og vi har sett alle stereotyper mennesker man egentlig ser på film 😅shopping mulighetene her er My bedre, så de første dagene gikk til shopping og litt steking på stranda.

De neste 3 dagene nå skal vi ha leiebil, slik at vi får sett mest mulig. I går kjørte vi for det meste rundt langs kysten og stoppet på plasser vi syntes var fine. Vi fant flere fine strender og badeplasser. Også fant vi en topptur som noen av oss bestemte for å gå opp! 1094 trappetrinn opp var veldig hardt, men vi klarte det!

De de neste dagene med leiebil skal vi også kjøre langs kysten, også skal vi besøke Pearl Harbour, noen utsiktspunkt, fossefall og kanskje blir det snorkling!

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - klikk her!

Akkurat for øyeblikket ligger jeg i en hengekøye på øya Kuata på Fiji og hører på podcast. Livet er helt fantastisk! Men Når vi først ankom hovedøya Nadi ble vi først veldig skuffet... det var ganske Asia standard.. og der var vi i 2 netter før vi dro videre til dette paradiset!

Det er sååå fantastisk fint! Vi er så heldige som får være her. De ansatte er super hyggelige og jeg vil bare være her for alltid. Håper alle hjemme er supersjalu, og det anbefales alle som har muligheten til å reise hit!

Idag dro vi ut for å snorkle med hai. Det var kjempegøy! Det var bare små haier, men de kom opp mot overflaten og svømte rett ved siden av oss. Det blir nok flere snorkle dager her på Fiji. I morgen drar vi videre til en annen øy her på Fiji og vi håper at den blir like fantastisk som denne øya!

Hei! Den siste uka har bare gått i ett med reising frem og tilbake. Den 7.mars reiste vi ifra Byron Bay, og nå var målet Fraser Island! Denne øya hadde vi hørt at skulle være høydepunktet i hele Australia.

På turen hadde vi en stopp innom Gold Coast, også kalt surfers paradise! Vi fikk dessverre ikke tid til å prøve surfe ferdighetene, men vi fikk bo på et veldig fint og kult hostel som heter Bunk! Vi hadde bare en halv dag på dette stedet så det ble bare litt sightseeing.

Etter en natt i surfers paradise tok vi bussen videre opp til Hervey Bay der vi skulle bli hentet for å dra til Fraser Island! Byrået vi reiste med til Fraser heter for Dingo Fraser Tour. Vi ble hentet i ROOOSA 4WD, og de som var over 21 år fikk faktisk kjøre bilen på stranda og rundt om på øya! Selvfølgelig er jeg ikke gammel nok... men var artig å sitte på likevel! Øya har masse fin natur og by på. Det beste på øya ble spart til slutt og det var Lake Mckenzie 🙌🏻

Utrolig fin strand! Vi hadde en overnatting på øya, og på kvelden ble det litt drikking og masse kortspill. Og vi ble kjent med mange andre som også var med på samme turen. Dette var en veldig koselig og vellykket tur.

Nå var aller siste stopp i Australia Brisbane! Hun ene på gruppa vår kjenner ei jente fra Norge som bor her, så da ble vi invitert på BBQ hos henne. Så siste kveld i Brisbane var helt fantastisk, vi spiste supergod grillmat og hadde verdens fineste utsikt over byen!

De siste dagene med surfecamp har vært veldig gøy! Noen dager har bølgene vært enklere enn andre... men har faktisk klart å stå på brettet noen ganger!

Alle dagene har vi blitt hentet med buss klokken 07:15 på morgenen. Sykt tidlig men sinnsykt verdt det! Været har vært veldig fint under surfingen og etter timen får vi bade i et ferskvann med tea tree i!

Surfingen varer bare 3-4 timer om dagen, så ellers om dagene har vi bare ligger på stranden eller ved bassenget å slappet av. Vi har også gått litt i butikker og sovet litt på dagene 😅
Teepeene var faktisk ikke så ille når man først skulle legge seg. Vi var veldig redde for at det skulle bli veldig varmt, men endte med at vi nesten frøs på natta.

Det blir faktisk godt å komme bort ifra disse teepeene og inn på et hostel! For i morgen går turen videre til Gold Coast(surfers paradise)! Så det blir spennende 😃

Etter enda flere timer med buss.. er vi endelig fremme i Byron Bay! Denne plassen er virkelig "innvandret" (om man kan si det, hah) av backpackere!
Det første som møttes oss når vi gikk av bussen var veldig stereotypiske backpackere med dreads i håret og typiske backpacker klær. Følte ikke helt att vi passet inn..

Vi skal de neste nettene sove på Arts Factory, som er et hippie hostell 5 minutter unna sentrum. Vi er veldig spente på hvordan første natt blir, fordi vi skal nemlig sove i såkalte teepeer! Det er veldig likt en lavvo.

Mojosurf heter selskapet vi skal surfe med, og de har en egen camp på hostellet. Lavvoen var veldig varm, da sola sto på! Så håper det bli bedre til kvelds. Idag var faktisk første dagen jeg ikke har brukt noe penger, siden vi har alt av mat inkludert! Noe som lover bra for lommeboka.

Når vi hadde fått sjekket inn tok vi den gratis shuffle bussen fra hostellet og inn til byen for å se litt. Det var masse fine små kafeer og klesbutikker som ligger ikke så langt ifra stranda. Stranda var overraskende fin! Gleder meg veldig til å få surfe der i morgen!

Heei! Etter en laaang busstur på 7,5 time kom vi fram til Coffs Harbour. Det var trist å forlate nydelige Syndey... men skal man rekke alt man vil så må turen gå videre!

På bussen ble det litt lite søv så når vi ankom hostellet klokken 07:15 ble det å sove i resepsjonen til vi kunne sjekke inn. På starten av dagen idag var det mye overskyet, men på formiddagen begynte det å lyse opp med masse sol og varme!

Vi tok oss en tur til stranden som er 200 m fra hostellet for å legge oss for å steike i sola.
I kveld blir det ut å spise en felles middag for så å tilbake til hostellet for å spille kort og brettspill.

I morgen klokka 06:55 skal vi reise videre til Byron Bay! Da starter surfecampen som blir sykt gøy! Gleder meg masse!!

På vei ifra Melbourne til Syndey hadde vi 2 stopp på veien! Først stoppet vi i Albury og så i Canberra! Begge stedene var veldig søte, men ikke så My å gjøre der...

Når vi ankom Syndey var det mye som skulle bli gjort! Men aller først på planen var det skydiving!!! Noe av det kuleste og sykeste jeg har gjort! Det siste jeg villa var å være først... så gjett hvem som måtte hoppe først da! MOI!! Livredd på tur opp, begynte å gråte litt, wellwell... mange tanker i hodet, men det e være festet fast i han bak meg gjorde at jeg bekymret meg litt mindre. Da tiden var inne åpnet han døra, og jeg måtte ha føttene mine ute av flyet!! Plutselig kaster han oss ut med ryggen først. Hvor lenge vi var i frittfall vet jeg ikke men det var fantastisk! Ubeskrivelig følelse, og dette anbefaler jeg alle å gjøre en gang!

Ellers i Syndey den siste uka har vi vært mye å sett de vanlige turist stedene som operahuset, harbour bridge, palm beach(summer bay), Bondi beach, taronga zoo osv.

Vi var faktisk på en homestay her i Austalia også, hah! Vi møtte en i Asia som bor her i Syndey. Han inviterte oss på bbq, men vennene hans! Var en superkoslig kveld! Og i tillegg så hadde han tidligere vist oss rundt i Sydney "sentrum" og han viste oss noen av de fine plassene rundt der han bodde.

Så Syndey er fantastisk! Nå blir det snart busstur videre til Coffs Harbour som er et mellomstopp før vi skal til Byron Bay på surfcamp!! Det blir veldig spennende!

Stranden som var ved hotellet vårt på Koh Tao var ikke så veldig fin, så derfor tok vi en tuktuk til denne fine stranden nært hotellet!

Etter Koh Tao tok vi ferja over til Koh Samui! Veldig fin og ikke minst rolig plass iforhold til Koh Tao som var et mer party sted. Hotellet her lå helt ved stranden og var helt for seg selv. Var ikke så mye å gjøre her annet enn å bade å sole seg.

Den siste øya i Thailand vi var på var Koh Phangan! Dette var den mist fine øya, men vi var der mest for å være med på fullmoon party! Vi måtte selvfølgelig kjøpe slike fullmoon party t-skjorter også! Sykt mye folk, men gøy var det!!

Da er vi fremkommet i Australia!!
Allerede på flyplassen merket vi at folket her er mer hjelpsom enn de i Asia, da en kom bort til oss og spurte om vi trengte hjelp med det samme vi hadde kommet ut av flyplassen!

Vi hadde litt problemer med å komme oss til det rette hostellet, men etter noen turer med buss frem og tilbake kom vi til rett sted!

De 2 første dagene ble brukt til sightseeing! Fant til og med et treningssenter rett ved hostellet såå ble litt trening første dagen!

På hostellet fikk vi et kart og ble anbefalt en del steder vi brude dra til. Så de mest interresante jeg synes vi dro til var, Hosier Lane, et lite smug med masse gatekunst!

Så dro vi til den botaniske hage! Denne hagen var veldig stor! Og veldig fin! Og ved denne hagen spiste vi lunsj.

På slutten av denne dagen dro vi til et skydeck der man kunne så utover hele Melbourne!
Oppe på toppen forventer vi en rådyr restaurant siden vi måtte betale for å opp. Men det eneste som var var en liten billig kiosk og en utrolig fin utsikt!

Etter et par dager i Bangkok, hadde vi fått litt nok av byen... byen er ikke til å beskrive! Sinnsykt myr trafikk og i noen tider står denne trafikken helt stille. Og for oss var det rett og slett ikke noe å se i denne byen...

Så siste kvelden med G adventures hadde vi en felles middag i Bangkok på en skybar! Dette stedet hadde utsikt over store deler av Bangkok.

Siden Gadventures turen var ferdig måtte vi nå klare oss på egenhånd og kom plutselig på at vi måtte bestille transport ifra Bangkok til øya Koh Tao. Da fant vi ut at det skulle bli natttog igjen, siden det gikk så bra forrige gang!

Men dette toget visste seg å ikke være i nærheten likt. Denne gangen måtte vi sitte siden alle soveplassen vart utsolgt... og toget hørtes ut som om det skulle falle fra hverandre under hele turen. Menmen vi klarte oss igjennom turen og kom fram til nydelige Koh Tao!!

Her ble da gruppen vår litt splittet ettersom 6 av og skulle på dykkekurs, mens jeg og Rebecca ikke skulle det. Så på oss ble det noen avslappings dager ved stranden!
Meldte meg til og med inn på et treningsstudio, slik at jeg får holde formen litt i gang!