Okej. Sista inlägget? Ja kanske. Resan (& pengarna för den delen) är för denna gången är slut, ca 227 dagar och 3 nya länder senare . Jag har bockat av 5 av 6 territorys i aussie, båda öarna i nya Zeeland, 3 av typ 12000 öar i Indonesien. Har i princip gjort allt jag ville göra i Australien, gjorde allt jag ville i nya Zeeland och gjorde de mesta jag ville på Bali!

Jag har träffat nya kompisar från alla världens hörn. Vissa av dem kommer jag ha kvar för livet.

Det finns så mycket att skriva. Hur sammanfattar man den bästa resan man gjort, som dessutom varat i nästan 8 månader? Det går inte riktigt.

Det ända jag kan säga är att jag vilken dag som helst skulle göra om allt igen. Varje liten sak, för i slutändan är det helheten som har gjort det.

Alla utflykter, knasiga jobb, coola jobb, farmjobb, underbara människor, efterblivna tomtar, skit hostel, fancy hotell, sharehousen i Bondi, roliga fester, tradiga fester, fina vyer, skitiga gator på Bali, fina vita stränder, svarta tradiga stränder, alla olika fiskar, alla olika farliga djur, all solkräm, alla stormdagar, alla beachdagar och upptäckts dagar.

Ja mina vänner. Det finns sååååå mycket men går inte o skriva allt.

Jag önskar att alla skulle få chansen att göra något sånt här. Man förändras lite inombords. Man inser lite vad som är viktigt o vad som inte är det. Nu tycker ni säker de låter lame o lite som en klyscha men det är faktiskt sant.

Efter dessa månaderna har jag fått ännu mer skinn på näsan än vad jag hade innan. Jag tar absolut ingen skit så länge jag inte har förtjänat det. Spontant är mer kul än vad man tror, allting löser sig alltid på nått vänster och det är faktiskt okej att släppa på kontrollbehovet ibland. Karma is a bitch som man inte vill bråka med. När jag blir rik så ska jag anställa en kock eller hitta en man som kan laga mat, för de är helt klart de tråkigaste som finns på denna jorden. Vissa saker ser så sjukt mycket lättare ut än vad det är, tex surfing eller att få 50 fulla studenter att gå till samma barer på en pubcrawl.

Snart får jag komma hem till min egna säng. Jag behöver inte ha samma kläder på mig som jag haft de senaste månaderna, jag kan välja skor efter outfit, MATEN blir serverad(!!!!!!!), behöver inte boka tvättid på nån fattig tvättstudio. Jag kan åka till Ica och köpa LÖSGODIS och laktosfria mjölkprodukter!!! Sist men inte minns får jag träffa min familj och alla mina fina kompisar där hemma, DET ser jag så framemot. Träffa folk som känner en. Man behöver inte förklara hela sin livshistoria. (Har tyckt det varit så kul o träffa nya kompisar men just nu är jag bara socialtutmattad typ haha).

Nu väntar ett dygn på flygplatser o två olika flyg innan jag landar i Köpenhamn! Hoppas alla har tyckt min blogg varit underhållande o att jag har lyckats förgylla någon av era dagar. På återseende min familj, släkt och vänner. Denna gången i Sverige .

Okej efter några timmar på båten och två timmar i bil pga sån sjukt trafik kom jag fram till canguu där jag skulle spendera natten. Jag längre in mina grejer på rummet o tog taxi till kuta sjukhus. Efter några oklara receptionister lyckades jag hitta Annas rum. (Jag bruka jobba med henne på Elgiganten) hon var på Maldiverna innan hon kom hit och det var troligtvis där hon blev stucken men det finns här på Bali också så man vet inte riktigt. Hon har alltså fått dengu feber o ska ligga inne på observation i några dagar. Lider så med henne.

Efter någon timme där blev jag utsparkad av tomtarna för att besökstiden var över. Sen gick jag för att ta av mina lösnaglar. Och de är en helt annan historia men låt säga så här. Hon hade ingen aning om vad hon gjorde o förstörde mina naglar totalt o där satt jag o gröt för fr gjorde så ont.

Aja efter de åkte jag hem o sov. Vaknade upp i morse o käka frukost på talet av mitt hotell. Sen gick jag ner till stranden där de surfade i massor. Såååå bra vågor så var väldigt kul o titta på.

Gick hem vid halv två o då mötte jag Kris o käka lunch innan jag gick o bytte om o tog taxin hit till flygplatsen!

Efter jag checkat ut gick jag ner mot hamnen där jag tog båten över till nästa ö.

Dessa två öarna, gili air o gili t tillhör Lombok och inte Bali. Här är de flesta muslimer medans på Bali är man hinduer. Bali är en av de få öarna i hela Indonesien som är det.

På ön stod hästarna o väntade på led. Jag som ute riktigt visste var jag skulle o inte hade wi-fi fick snällt ta o hoppa på vagn med min tunga väska. Som tur var va de en annan tjej som skulle till en liknande ställe så vi delade på hästen o fick ett billigare pris haha..

Väl på hotellet så lastade jag in mina väskor o sen så hyrde jag en cykel o cyklade runt ön, omedvetet. Jag skulle bara leta efter huvudgatan men hamnade fel hahha. Aja då hade jag gjort de.

På kvällen så spenderade jag större delen på mitt rum, med undantaget när jag gick och åt. Hittade en morgonrock som jag gick runt i. Somnade sedan väldigt tidigt.

Jag vakade 12 h senare, åkte o käka frulle nere vid stranden då mitt hotell samarbetade med b av restaurangerna..

Under dagen låg jag i en sackosäck o lyssna på musik, läste min bok o levde farligt när jag drack min islatte utan några piller.

Som vanligt blev de molnigt vid halv två men jag satt kvar en stund o sen gick jag o fick massage.

Sen åkte jag hem, chilla, duscha i min utomhus dusch och åkte och käkade mat nere vid stranden. Kolla lite film när jag kom hem o sen var de dags att sova.

Söndagen var liknande som dagen innan. Gick upp käka frulle och gick o tog en sackosäck på stället från gårdagen. Detta var enligt mina beräkningar bästa stället på den här sidan ön om man inte bodde på resort.

Gili air har tydligen haft en större storm innan jag kom dit och därför är där skit och söndriga grejer överallt berättade en local.

Skillnad från gårdagen var att jag bytte ut massagen mot snorkling. Dock fick jag världens sämsta snorkel o blev fett besviken när jag aldrig såg någon sköldpadda.
Sen ska vi inte prata om strömmen som fanns i vattnet. När man simmade mot den kom man ingenstans haha. Så blev lite av ett träningspass innan jag la av. Fick se massa fina fiskar iaf!

Just nu, tisdag, så sitter jag o väntar på båten. Jag gick upp lite tidigare, packade, cyklade o käkade frukost innan jag tog mitt pick o pack ner till hamnen.

Snart ska jag kliva på fastboaten som skall ta mig tillbaka till Bali. Ikväll ska jag bo i staden canguu men ska åka ner till kuta sjukhus och vända för att hälsa på Anna, som jag jobbade med. Hon har den stackaren fått dengue feber av något myggbett och blivit inlagd då hennes värden är för låga.

Imorgon är det dags för mig att åka hem. Åka hem till Sverige. Gud vad knasigt de känns men samtidigt kul! Jag åker inte förens på kvällen så ska nog hänga med kris och hans kompisar på stranden på dagen innan jag åker mot flygplatsen. Sen väntar ett dygn på flygplatser o flygplan. De är väl de jag minst ser fram emot.

Måndagen spenderades vid poolen på förmiddagen, käkade även lite lunch innan jag solade o badade lite till. Vid två/tre gick jag och tog en taxi. Som jag nämnde tidigare hade jag tänkt och gå och se solnedgången på potatis head beach club. De ska tydligen vara magiskt fint o massa goda drinkar. Jag åkte dit i hopp om detta. När jag väl kom fram, 1,5 h innan solnedgången kollade jag ut på horisonten. Här skulle fanta mig inte bli någon solnedgång. Mörka åskmoln överallt o enligt mina beräkningar skulle de nog snart regna. Jag tog lite bilder och sen gick jag o la mina 50kr (som skulle gå till en drink egentligen) och fick en massage ist.

Btw, översta bilden är massa kossor och hundar som går runt överallt helt vilt..

Efter det gick jag hem och beställde room service enbart för jag kunde o kolla lite film innan de var tid och sova.

Tisdagen checkade jag ut på hotellet och blev upphämtad för att åka till en hamn i nordöst för att ta båten till Gili öarna. Vi plockade upp tre andra och var framme där vid 12:30. Vi trodde båten skulle gå vid 13. Den gick inte förens 1430. Under den här tiden hittade jag några kompisar som jag sedan spenderade min tid på båten med.

Det sjukaste under den 3 h långa båt resan ( de var 3 andra stopp innan ön jag skulle av på) var att jag hittade två svenskar på båten. Nu tänker ni att de är väl inte så sjukt? Jo. Efter lite prat visar den ena kollen vara från Stockholm men han säger att han pluggar i Lund. Ja de är ju lite kul sådär men inget speciellt heller? MEN sen säger han att han har sina kusiner i Lund också o frågar om jag känner någon med det efternamnet.. Nu ni. Den här killen som jag helt random har börjat prata med, på en av hundratals olika företagsbåtar, mitt ute mellan två små pytteöar i Indonesien så är han kusin med en av killarna jag gick förskolan till nian med. Felix. DET är sjukt. Världen är bra liten.

Väl framme på gili t så skildes jag från mina nya kompisar o gick o leta reda på mitt hotel. Efter incheckning så gick jag o mötte upp dem
I hopp om att se solnedgången. Även denna gången var de det alldeles för molningt för den ens att existera. Tråkigt. Aja vi käka mat o sen gick vi och hängde på en av barerna o spela lite pingis o beerpong.

Morgonen började med att jag och kris gick o käka frukost på ett av de ekologiska caféerna.

Kris är från San Diego i USA o blev en av de jag spenderade min största tid med på Gili t. Han träffade jag när vi väntade på båten. Vi hängde med en annan från USA, i detta fallet Boston tror jag. Russel hade varit på gili typ 10 gånger så han var en bra tillgång haha. Sen var det även tre från England. Antonio, Zac och Marilyn. Med dessa spenderade jag den största tiden med. Alla dessa träffa jag på båten dit.

Efter frukost mötte vi upp de andra och åkte iväg på våra cyklar. Då de inte finns några bilar eller mopeder på ön är de cykel, gång eller häst o vagn som gäller.

Vi bestämde oss för att leta upp en strand där man kunde bada, paddla paddle board. De var dagens mission. Haha de gick inte riktigt som vi tänkt oss. Vi stannade på massa olika ställen och badade. Bland annat på ett där de höll på att tvätta o kyla ner hästarna.

Vi cyklade o stanna o bada, cykla o stanna och käkade, cyklade och stanna o bada. Helt plötsligt hade vi cyklat runt hela ön och när vi äntligen hittat paddle boarden (en stor surfbräda man står upp o förflyttar sig med en paddel) så hade vågorna blivit för höga och det gick inte. Vi badade en sista gång o bestämde oss för att åka hem o "fräscha upp oss" innan vi skulle mötas en timme senare vid solnedgångsstranden.

En timme senare var alla samlade igen. I detta läget i sackosäckar (som för övrigt måste vara världens bästa uppfinning) o redo för drinkar o solnedgång. Senna fången var de super molnigt igen men vi lyckades få se lite iaf, bättre än inget! Vi satt där ett bra tag o drack sangria drinkar innan vi cyklade för att käka på äns natt marknad. Fyll din tallrik med vad du vill ha inom den indonesiska typen av mat o betala för de olika delarna. Killen som tog mest betalade 70 000 rupier vilket är 7 aud som i sin tur är 42kr. Den mängden mat för den kostnaden är helt sjuk. Själv åt jag mätt för 21 kr🙌🏼 de kändes bra haha.

Kvällen fortsattes i en av barerna tills midnatt nät de stänger av musiken pga ramadan.

Torsdagen började med att jag käkade frulle på hotellet. Sen mötte jag upp kris och vi gick o leta efter snorklings turer men alla var heldagar o de var inget som jag o de andra var intresserade av. Jag bestämde mig för att hyra en snorkel nån annan dag.

Vi gick och la oss på typ världens finaste strand o jag låg mest i vattnet. De är så klart och 30 grader så man blir inte så trött på det!

Efter en stund åkte vi o kollade på ett ställe där de hade massa bebis sköldpaddor. Som överallt på denna ön finns de katter över allt. Ganska kul att på Bali är där mopeder o hundar ÖVERALLT och här är det cyklar o katter haha.

Vi gick o käka lunch o sen åkte han för att dyka o jag cyklade o mötte upp zac, Antonio o Marilyn. Vi hängde på deras hotell o badade i poolen en stund. De regnade en stund men de gjorde inte allt för mycket. Man har blivit van vid de molninga eftermiddagarna.

Vi cyklade in till alla små butiker o gick där en stund innan vi splittrade på oss o åkte hem o duscha.

Denna kvällen blev en av de bästa kvällarna. Vi började med att käka mat på en irländskpub där de även skulle sända matchen England spela. Med 150 st fulla engelsmän o några brudar o enbart typ 10 från motståndarlaget skrev de hejarramsor hela matchen. Jag såg inte mer än de sista 20 min då jag inte alls är intresserad..

Men jag ska berätta en grej. När England gjorde sitt sista mål, med typ 2 min kvar. Jag har aldrig sett något liknande från den mängden av människor. Det var som att de släpptes en bomb i mitten av folkmassan. Ölen, borden o killarna flög åt alla håll. Mängden av skrik ovh glädje rop hahaha. Det var de 20 min av fotbollstittande värt.

Efter matchen var de fest. Vi gick en rejäl bar runda med alla engelsmän. Hade hur kul som helst. De händer ju alltid smågrejer men överlag var de sjukt kul!!!

Vid 01 stängde de av musiken och någon av killarna fick idén att vi skulle se soluppgången?!?! Vems idé de var är fortfarande oklart. Många försök att ge upp så lyckades vi hålla ut till 0615 när den gick upp! Var otroligt fint o nu i efterhand var de värt det!!! Jag cyklade sedan hem o försökte sova i nån timme.

Det blev 1,5 h innan jag var så hungrig att jag var tvungen att gå upp o äta frukost. Jag låg på solstolen tills de var dags att checka ut vid 12.

Mina vänner, jag är på bali, jag är i indonesien. Jag landade här runt 5 tiden i onsdags. På flyget satt jag helt själv på tre säten, det kan ju faktiskt inte bli bättre eller vad säger ni. När jag landade delade jag en taxi med några tomtar jag träffade på flyget, checkade in på mitt hotell och sen gick jag och käkade med dem och deras kompisar. Dessa visade sig vara i mammas o pappas ålder och jag hamnade på en drakula inspererande resturang. Det här mina vänner var väldigt väldigt random kan jag berätta för er.

Aja, jag käkade mat där och kollade på deras underhållning. Sen gick jag tillbaka till hotellet för att sova och njuta av att ÄNTLIGEN få sova själv i ett rum. Att äntligen känna att man inte har någon som typ ligger över en eller under. Att ha en säng som är större än 80 cm bred. Notera att denna sängen är över 2 m bred. Kan ligga på BÅDA HÅLLEN... haha.

Torsdagen och fredagen spenderades på liknade sätt, dvs njuta av att äntligen vara själv och inte vara tvungen att skaffa nya vänner. För er kanske detta låter väldigt konstigt men för mig så är det konstigt nog väldigt skönt, man hat blivit väldigt van vid att alltid ha massa med människor och vänner runt om kring sig. Tolka mig rätt, jag ha älskat nästan varje minut ut av det men det tar på en. Så att inte behöva vara social eller bry sig om någon annan än sig själv var otroligt skönt. Men som sagt, jag vaknade. Gick och käkade hotell frulle, gick till poolen, käkade lunch där, lyssnade på musik, läste bok, drack iskaffe. Sen vid fyra gick jag och tränade i en timme ish och sen var det dags att duscha och klä på sig. Efter det åkte jag till huvudgatan, käkade mat och tog en massage och sen åkte jag hem och kolla tv innan jag gick och la mig. Som sagt, detta var de två första fulla heldagarna jag var på bali. Och det var så nödvändigt.

Lördag bestämde jag mig för att göra en liten utflykt. Jag gick och letade upp en taxi efter frullen, (finns typ en miljon på bali så inte så svårt hahah) och bad honom köra mig till södra delarna av ön. En timme senare i kaos trafik kom jag fram och spenderade dagen där med att ligga och svettas och sen gå och försöka kyla av sig i det 30 gradiga vattnet. haha. Ska inte klaga men det är fruktansvärt varmt när det inte blåser någonting. Vi snackar 35 grader med 80% luftfuktighet mitt på ekvatorn.

Efter några timmar tog jag en annan taxi tillbaka. Jag pratade med nadine i tele innan jag gick iväg för att käka och få lite pedikyr. Det är ju så fruktansvärt billigt med sådant här så man får ju passa på att unna sig haha.

Här märker man skillnaden på hur bali austrailen är vana med turister. I australien var det aldrig någon som ifrågasatte att jag skulle käka själv. Här däremot blir jag upprepad minst två gånger om det är sant när jag säger att det bara är jag som ska äta och att ingen annan kommer haha.

Under denna måltiden så käkade jag indiskt och även om jag sa till dem tre gånger att det bara var jag som skulle äta så dukade de ändå för två... Det är ju inte så att jag mår bättre utav det haha...

Söndag, vilket även är idag, har jag varit på äventyr. Jag bestämde med min första taxishaffis från igår att han skulle plocka upp mig vid 10 för att vara min personliga chaffis hela dagen för 300 kr. Ganska sjukt enligt mig men han var nöjd och glad.

Många hyr moppe när dem är här men i och med jag reser själv, är fruktansvärt klumpig, trafiken är kaos och där är en väldigt stor språk barriär, så väljer jag hellre att ta taxi överallt. Det är även väldigt mycket enklare då jag inte hittar heller.

Vi åkte först till ett tempel som ligger mer mot mitten av ön.

Dagens outfit inne på templet.

Efter templet åkte vi vidare till monkey foresten där man kunde klappa apor och hänga med dem. En tomte fick till och med dem att klättra på mig, ganska fräckt. De små var super söta men de stora var fett läskiga och jag gick stora omvägar för att inte bråka med dem.

Sista anhalten var risfälten i Ubud. Det är en stad som ligger mer i mitten av ön och det tog typ 2,5 h att komma dit. Detta är mer för turister men de odlar ris på detta sättet över hela ön. Att gå runt på de där små gångarna var fan en utmaning i flippflopp kan jag berätta för er.

När jag kom tillbaka till hotellet så hängde jag vid poolen en stund och snackade med mamma och pappa. Sen gick jag och duschade och sen var det dags för dagens massage innan jag käkade lite thaimat.

Och nu sitter jag här, bloggar till er, kollar lite tv och ska nog sätta på en film och gosa ner mig i sängen. Imorgon blir det poolhäng och sen till en beachclub för att se balis solnedgång. På tisdag checkar jag ut från hotellet och åker till en annan ö här i indonesien.

Vi hörs när jag har bättre internet igen! pusspuss

Okej nu tänkte jag visa er lite fler bilder från perth.

söndagskvällen gick jag till Perths nationalpark, även kallad Kings Park. Det är en utav de största parkerna i sin klass i världen och nä, jag gick tyvärr inte igenom hela. Jag gick mest dit för att checka in deras monument från första och andra världskriget och kolla på solnedgången med Perth skyline som bakgrund.

Det blev den del snapchat bilder innan de började hända något på himlen.

måndagen hade jag bokat en biljett till Rottnest Island. Detta är ett av de ställen som alla mina kompisar som varit i Perth rekommenderade.

Jag gick upp med tuppen och tog en uber till hamnen. Fick hoppa på båten vid kvart över åtta och sen tog de 2,5 timme dit. FYFAN vad jag frös. Ursäkta svenskan men asså det var galet. Det var 10 grader, jag hade tre tröjor och min regnjacka men fyyy vad kallt det var. Det blåste och regnade när vi kom fram så jag gick och satte mig på bussen som var hop-on-hop-off men det blev att jag bara satt på den hela rundan innan jag kom tillbaka och käkade lunch. Efter det sprack de upp lite iaf, det slutade regna iaf. Då hoppade jag på bussen igen och kollade när det var lite bättre väder. När jag kom tillbaka så gick jag i deras marknad och sen var det dags att åka tillbaka.

Det roligaste med ön var deras quakars eller vad de nu kallas. Det är ett djur osm ser ut som en blandning av råtta och kängru. Väldigt söta och man kunde klappa dem. De existerar enbart på denna ön dvs de finns inte någon annanstans i heeeela världen.

Jag är glad jag åkte dit men kan tänka mig att det är bättre när man har fint väder och kan snorka och liknande ist för att frysa rumpan av sig. När jag kom hem stannade jag kvar i sängen hela kvällen för att försöka få tillbaka värmen.

tisdagen som skulle bli min näst sista dag i australien så fixade jag allt som har med att avsluta sitt liv i australien att göra. Jag stängde av mitt bankkort, eller förberedde det iaf. Gick och pratade om min pension haha med ett företag och sen gick jag och fixa lite med min deklaration. Jag gick även och klippte mig (värsta upplevelsen ever) och fixade mina naglar inför Bali. På kvällen packade jag och käkade den sista domino pizzan på väldigt länge. Sen var det dags och sova sista natten. Vad som sen hände vet ni ju redan!

Så, nu är tiden inne. Sista natten avklarad på Australiensisk mark. Efter 7 månader i detta underbara land är det nu min tur att lämna. Har sett många av mina kompisar åkta hem o åka vidare men inte riktigt förstått känslan. Det gör jag inte riktigt nu heller. Det tror jag inte att jag riktigt kommer förstå förens att jag har lämnat landet och jag landar i Bali. Eller kanske när säkerhetsmännen stämplar ut mitt visa på flygplatsen. Eller kanske till o med när jag kommer hem. För just nu känns de bara som en vanlig utflykt, en av dem många som jag har gjort de senaste månaderna.

Som ni nog vet vid det här laget flyger jag till Bali idag. Planet lyfter om cirkus 3 timmar. 3 timmar kvar. Där ska jag vara i ca 2 veckor innan jag sätter mig på planet mot hemlandet. Galet. Om två veckor är jag hemma. Tiden har gått så himla fort.

Jag är taggad att komma hem men har lite separations ångest för att lämna Australien. De var ju som när jag lämnade Sverige i höstas, ish. Jag har skapat mig ett liv här, de har blivit som mitt andra hem. Jag vet att de väntar massa nya o coola upplevelser nu inom kort framtid men de är ändå jobbigt o lämna. Speciellt nu när jag inte har full koll på framtiden, eller iaf efter mitten av augusti. Det är faktiskt nästan exakt som när jag lämna bara motsatt sätt. När jag åkte hit så sa jag; vad händer om jag inte trivs o inte får nått att göra? Ja, så är de ju nu också. Mitt svar var då att jag kan alltid åka hem, och ja vet ni vad. Jag kan alltid åka tillbaka hit. Men just nu är denna resan slut, detta kapitlet och DET ÄR SÅ OTROLIGT TRÅKIGT. För vem vill att roliga äventyr ska ta slut? Inte jag iaf. Jag är sååå glad att jag gjorde det här, de må ha tagit många timmars lön men oj vad de har varit värt de. Varenda dollar.

Som tur är har jag massa roliga saker planerade när jag kommer hem o ser jättemycket framemot att träffa alla. ♥️ sen efter sommaren får vi se var de bär av.

Nästa gång vi hörs får jag väl berätta lite om vad jag har gjort här mina sista dagar. Just nu har jag dock inte tid, ska beställa en uber o åka till flygplatsen. Vi hörs när jag är på Bali!

Btw, ett extra GRATTIS till alla studenter! ♥️ hoppas ni har den bästa dagen ever!

Såå fredag, jag vaknar upp vid halv 11 efter en lång natts sömn. Kollar runt på hostelet och sen tar jag mitt pick och pack och ger mig ut på upptäcksfärd i den nya staden; Perth. Jag börjar med att åka runt med en av bussarna som går runt hela CBD här i Perth. Alla deras innerstads bussar är gratis vilket är helt fantastiskt. Jag gör de i typ en timme innan jag hoppar av för att gå och käka. Det blir sushi, två rullar så är lunchen fixad. Hur enkelt är inte det? och billigt är det också. Detta borde helt klart finnas hemma, eller de kanske de redan gör bara att jag inte vet?

Efter lunchen gick jag runt och kollade i alla butiker här inne i staden, gick och snackade med min bank och sedan gick jag på en liten sightseeing.

Där efter gick jag och bokade en båttur till en av de viktigaste sevärdheterna utanför perth. Köpte biljett och dit ska jag på måndag, ni får se då vad det är!

Jag gick även och bokade en bil för morgondagens roadtrip. Sen gick jag hem, käkade och pratade med några kära kompisar. Jag bokade sedan hotell för första veckan på bali och även flygbiljetter till härnösand i sommar, ska dit med Emelie under deras stadsfest. Följde inte med förra året så fick bli detta, tacka gud för sas poäng!. Efter det kolla jag något avsnitt The walkning dead innan jag tänkte sova. Hade dock fett svårt med de. Väldigt mycket som springer genom huvet just nu men tillslut somnade jag som tur va haha.

Idag, lördag, satte jag klockan på halv 9 och gick och tog bussen till biluthyrningen. Jag fick en söt liten bil, liknande den jag hade förra gången, dock med lite bättre motor och lite bättre ljudsystem haha. Jag försökte klura ut hur man kom ut från perth och söder ut och efter lite omvägar så lyckades jag hitta ut. Det var ganska mulet på morgonen men de klarnade upp när jag kom utanför staden.

Jag körde längst med kusten och stannade när jag hittade nått fint ställe.

Här ser ni min söta lilla bil.

Området kring perth och hela vägen ner till Margret river området är otroligt fint, det här kanaler över allt, båtar och stora hus.

Det blev en del tråkig motorväg också även om jag försökte hålla mig ifrån de då man typ bara ser det hära och döda kängrus på sidan av vägen...

Hade pratat med Jess som jag bodde ett tag med i sydney och även träffade på i Cairns om var jag skulle köra. Hon bodde här i området och gjorde en del av hennes farmjobb på vingårdar här omkring i vintras så hon hade lite koll. Hon tipsade mig bland annat om detta söta lilla stället.

Och även det här, detta var ute på en udde i Margret river området. Hur fint är det inte?

Sedan var det dags att köra tillbaka. Stannade och käkade och tanka innan jag kom tillbaka till hostelet ca 60 mil senare.

Det är en konstig känsla de där med att sitta i en bil alldeles själv, på andra sidan jorden, lyssna på svinhög musik, köra på fel sida vägen och att man kan köra var man vill.. Det kan jag säga mina damer och herrar är att känna sig lagom fri och självständig haha.

Tisdagen spenderades mestadels hemma hos Jasmine innan jag tog tag i saker o ting och åkte in för att vara med på hennes två timmars jobbpass efter hennes jobb! Det blev en sista partybusstur med ett gäng studenter o de var hur kul som helst !!

Onsdagen bestod utav sovmorgon och mysfrulle med Jasmine. Sen åkte jag in till stan för att försöka deklarera mesans hon plugga. När jag sedan kom hem igen fixa vi oss, gick o köpte en sash (ett sånt där band man har på skönhetstävlingar o sånt) till Yash (jobbkompis) som fyllde år. Sen gick vi mot tåget och åkte ner till området där opera huset och harbour brigde ligger.

Där mötte vi upp Yash och hans kompisar och jasmines två kompisar. Vi tog några drinkar där innan vi gick bort för att ta foto framför operahuset. I och med vivid är det massa foto bås och fotoramar överallt vilket vi tyckte va super kul!! Haha...

Där efter åkte vi en snabb vända hem om till Jasmine så hon kunde byta om till jobb och sen åkte vi till Sidebar. Medans Jasmine och Phil åkte o jobba i 2 h så festa vi andra där inne. Efter ett tag kom de också och vi stannade där till stängning. Det var ju trots allt Yashs födelsedag och min sista kväll i Sydney. Den kunde inte ha blivit bättre.

På morgonen mådde jag ändå ganska bra. Gick och duscha o fixa innan jag åkte iväg vid 12 för att ta mig ner till Bondi. Där mötte jag upp de tre tomtarna till kompisar. Vi käkade en sista lunch tillsammans på favvostället och snackade en massa skit. De hade tagit med ringar som de skojade om, att jag skulle gifta mig med en av dem så jag fick stanna kvar i landet. Hade de varit så enkelt så absolut! De sötnosarna hade varit på Ikea några dagar innan och då hade de köpt med sig SALTLAKTRIS till mig. De själva hatar de men de vet hur ofta jag tjatade på dem varje gång de var där så denna gången hade de faktiskt tänkt. ♥️

Vi sa hejdå o de bomba mig med bilder på snapchat. Som jag kommer sakna dessa tomtarna.

Jag tog bussen tillbaka till jasmines, packade de sista. Myste lite med henne och sen gick jag bort mot tågstationen för att åka till flygplatsen.

På flygplatsen käkade jag, prata med catto i telefon, som satt där hemma o solade medans jag hade 14 grader haha. 😭 (De är ni alla värda där hemma, hoppas bara de håller i sig tills jag kommer hem!!)

Vid halv nio gick jag på planet från Sydney en sista gång på ett tag. Jag kommer komma tillbaka dit, vi får se om de dröjer ett halvår eller tre, men snart!!

Att flyga till Perth tog 5h, det är helt och hållet motsatt sida från Sydney. Samma våglängd ish men på västsidan. När jag landade hade det dock bara gått tre timmar på klockan. Så den som är smart o snabb inser nu att jag bara är 6 h före er i tid. Det är faktiskt inte så mycket om man jämför med de 10 det varit under den största tiden under detta året.

Jag tog taxi från flygplatsen till mitt hostel där jag däckade direkt, klockan var ändå typ 02 på natten vid det laget. 🐨

Okej, så nu har det blivit nästan en vecka sedan jag uppdaterade bloggen, jag vet, inte bra. Jag får dock skylla på att jag i detta nuet inte har haft tid till att lägga tid på det. SÅ jag antar väl att jag får börja om från början!

I torsdags så mötte jag upp Jess som jag bodde med i en månad i sydney. Hon skulle egentligen inte vara i Cairns vid detta tillfället men som man har lärt sig så kan allting hända i detta landet och hon fick för sig att åka dit någon dag innan. Vi möttes upp och hängde vid lagunen på förmiddagen. För första gången sedan jag kom dit så var et fint väder och vi kunde passa på att sola lite. Sen var jag tvungen att åka tillbaka till hotellet för att duscha och hämta ut mina grejer. Vid ett beställde jag en taxi och sa hejdå till mina nyfunna kompisar från Frankrike och Tyskland...

Jag kom till flygplatsen, pratade med familjen då PH fyllde år och sen satte jag mig på det 3 h långa planet ner till Sydney.

När jag landade smsade jag Jasmine direkt och sa till henne att möta mig på mitt hostel om 45 min, för fyfan vad snabb jag var. Jag landade 1845 och 1930 var jag utanför Wake Up! hostel (där jag bodde första veckan jag kom till sydney också, fick till och med samma rum, HELT SJUKT). Jag checkade in och tog mina grejer och sen gick vi och tog bussen hem till jasmine.

Vi käkade och sen kom Yash över och vi förfestade innan vi gick ut och stannade där hela natten. Det var en otroligt rolig kväll som jag sent kommer att glömma haha.

Fredag så låg vi i sägen en bra stund, gick och käkade och sen gick jag hem till hostelet och duschade och bytade om. Där efter åkte jag till bondi för att träffa killarna jag brukade bo med.

Vi gick ut och käkade mat och lite glass på mitt favvo ställe. Sen gick vi tillbaka till deras hus och chillade där och kollade film innan jag åkte tillbaka till mitt hostel och sov.

Lördag spenderades chillade på hostelet till en början med. Träffade på nån kompis som jag jobbat med och käkade frukost/lunch med honom. På eftermiddagen gick jag och kollade Djungelboken i 3d på väldens största Imax i darling harbour. Helt sinnessjukt stor bioduk. Filmen var bra den med så jag var nöjd. Jag åkte sen tillbaka till hostelet, bytte om och gick bort till ett annat hostel där några nya killar från mitt gamla jobb hade förfest. Vid halv 11 gick vi ner till darling harbour igen och mötte upp Jasmine och festade heeeela natten lång. Detta var även den en mycket bra kväll.

Söndag vaknade jag och mådde som jag antar att jag förtjänade. Jag och Jasmine beställde pizza och jag hängde hos henne fram tills eftermiddagen innan jag åkte tillbaka för att duscha och åka till killarna igen. Där chillade vi med film och bara hängde innan jag gick hem och sov.

Måndag gick jag runt på stan under dagen. På kvällen så gick jag och en kompis ner och kollade in Vivid festivalen, Det är Sydeys största "vinter festival" och är mestades med ljus och musik. Alla sydneys största sevärdheter var upplysta och det var ljus i alla olika färger överallt. Det var en mysig kvällsrunda.

Idag är det tisdag och jag har checkat ut från Wake up! Jag checkade ut där i morse och tog mitt pick och pack och flyttade in här hos Jasmine för att spara lite pengar och för att jag ändå hänger här så mycket hehe. Om ni undrar varför jag inte bor hos killarna är det för att dem har flyttat och bor med nya människor som jag inte ville tränga mig på . Idag ösregnar det och är 15 grader så jag passar på att fixa lite med min australiensiska deklaration och tvätta. Ska nog lite senare ut och kolla runt lite, vi får helt enkelt se.

Avslutar med en bild på mig och jasmines housmates hund. HUR SÖT ÄR DEN INTE?!??! Hoppas alla har det bra där hemma och att alla hade en go morsdag osv. Jag kommer lämna Sydney på torsdag och flyger då till Perth. Spännande men gud vad jag kommer sakna denna staden. Helt galet.