Igår under vår andra dag i SF hann vi med mycket. Vi började dagen med att ta en uber ut till Golden Gate bron och därefter gick vi över bron. Det tog oss cirka 40 min att gå över den. Ungefär halvvägs stoppade en av dem som jobbar på bron oss för att berätta att han precis sett en val mitt ute på havet. Så resterande halvan av bron gick vi med blicken utåt för att se om vi kunde se valen. Men icke. När vi kom till andra sidan planerade vi på att gå upp till Battery Spencer som är en utkiksplats över bron. Dock så fanns där ingen gångbana att gå dit på så eftersom vi inte ville riskera livet (då man skulle korsa en motorväg) valde vi att ta en uber upp dit istället.
Väl vid Battery Spencer stannade vi där i cirka en timme och tog massvis med bilder. Så fin utsikt över bron. Mycket finare än från andra sidan! Då man även fick se hel San Francisco därifrån.
När vi kände att vi var klara och hade velat mellan om vi skulle skita i The hippie swing eller inte valde vi tillslut att ta ytterligare en uber till The hippie Tree som låg på motsatta sidan av var vi befann oss. Tillslut så hittade vi den dock och vi var helt själva där! Och vilken utsikt!!! Magisk!! Där stannade vi sedan i ytterligare en timme innan vi tog en uber ner till Sausalito, som är en jättemysig hamnstad. Vi käkade pizza och därefter strosade vi runt i Sausalito innan vi tognfärjan över till SF och Pier 39. När vi kommit i hamn strosade vi runt längs med pirerna innan vi vid 8 tog en uber till hostlet. Där vi sedan föll rätt ner i sängen, solbrända och trötta. "Kod för att importera min blogg till Nouw: 2470341829"

Första dagarna på resande fot är nu avklarade! Lyckades precis hinna med mitt flyg från Phoenix till San Francisco. Fick springa mellan gaterna men tack vare att mitt flyg till SF var försenat så hann jag med det!!!
Träffade iallafall Emme på flygplatsen vid bagage uthängningen och därefter tog vi subwayen till downtown SF. Vi lyckades hitta vårt hostel utan några större problem, fick vårt rum och delar nu rum med två tjejer från Holland. Vi gick i princip bara in på rummet och slängde in väskorna innan vi gick till Subway runt hörnan för middag haha.

Idag vaknade vi upp tidigt pga att vi båda är helt fel i tiden och var nere vid frukosten redan vid 7.15. Sen var vi ute ur dörren runt 7.45-8 tiden och började gå. Vi gick och gick och gick tills vi hittade Lombard Street! Sen därifrån gick vi till Pier 93 och kollade på sjölejonen. Supermysig pir!!! Där tog vi även en liten fika bestående av jordgubbar och smoothie. Mums!
Sen började vi gå igen mot Golden Gate Bridge. Utan en aning om hur långt borta den låg. Men vi började gå, vi gick längs jättefina vägar och hus och sedan kom vi till en strand. Väl där märkte vi på riktigt hur mycket det börjat blåsa och hur långt det var till bron så vi vände och försökte hitta ett ställe att käka lunch på. Vi hittade ett litet ställe med god mat på så vi hade Chicken teriyaki med ris. Väl där fick jag ett sms från min värdmamma där hon sa att om vi kunde ta oss ner till Burmingham så kunde vi möta upp henne och hennes kompis där. Så då blev vi introducerade till Uber. Har provat uber innan men aldrig haft appen själv. Men vi laddade ner den och GUD VAD SMIDIGT!!!! Så vi provade den direkt genom att ta den till bron som vi gav upp innan. Det gick jättesmidigt så vi kom till bron och det kändes jätteoverkligt! Så fin den är och vilken utsikt!
Efter ca 1,5 h där tog vi en uber till Burmingham där vi mötte upp min värdmamma som bjöd oss på middag. Jättetrevligt!!! Saknar henne redan. Efter middagen tog vi en uber tillbaka till hostlet. Kan ju säga som så att uber kommer användas flitigt haha!

Nu håller vi på att göra vid oss för sängen och imorgon bär det av på nya äventyr!!

Nu sitter jag på flygplatsen i Hartford. Var en tuff morgon kan jag säga. Att säga hejdå till min värdpappa och mina värdbarn. Usch och fy. Även om jag vet att det bara är cirka tre och en halv vecka tills jag ser dem igen så var det ändå jättesvårt att säga hejdå.
Men så fort C hade gått på bussen hoppade jag och den nya au pairen (som till och med hon stod och grät när jag sa hejdå till barnen) körde vi till Hartfords flygplats. Var här runt 9.20 tiden och fick checkat in min väska innan jag ställde mig i kön för säkerhetskontrollen. Var riktigt mycket folk för att vara en onsdag?! Männen kom igenom smidigt och lätt och nu har jag suttit vid gaten i cirka en timme. Om 10 min är det boarding och sen bär det av mot San Francisco. Dock så har jag två stopp längs med vägen i både Philadelphia och Phoenix innan jag kommer dit men det gör inget sålänge min incheckade väska kommer med alla flygen också haha! Är livrädd för att den ska försvinna längs med vägen haha.

Men nu ska jag gå på toa en sista gång innan jag går på planet! Puss och kram! Nästa blogginlägg kommer antagligen komma ifrån San Francisco!!

Fy vad jag grät igår kväll (söndag). Min värdmamma gav mig en avskedspresent som var minne av familjen. Nämligen berlocker som representerade varje familjemedlems månadssten samt en family berlock och en forever in my heart berlock. Grät så sjukt mycket. Fick även sagt hejdå till min värdmamma då hon åkte upp till Boston igårkväll. Och sen när hon hade åkt kommer barnen med varsitt handskrivet kort där dem förklarade hur mycket jag betytt för dem och att jag alltid kommer vara den bästa Au Pairen. Grät ju ännu mer. Sen grät jag mig till sömns också. Asså fy längtar verkligen inte till onsdag eller den dag jag faktiskt flyger tillbaka till Sverige. Kommer gråta ännu mer då, blöööö.
Sen fick jag typ ingen sömn heller då M tar upp mer än halva sängen så jag låg halvt utanför. Därför sover vi inatt i våningssängen så jag får en egen säng haha.

Idag har jag annars bara tvättat, städat ut min värdmammas kontor (som en överraskning tills dess att hon kommer hem på fredag), sen fixade jag med min värdfamiljs avskedspresenter. Dem kommer få varsitt foto med en text där det står lite om dem. Sen kommer jag även köpa lite saker till dem från min resa som avskedspresent.
Mailade även Au Pair in America idag för att se om dem har fått mina flygtiderna än, men svaret jag fick tillbaka var att pga mycket jobb så kommer jag inte få mina flygtider förrän nästa vecka. Så har fortfarande ingen aning om när/hur jag flyger hem.
Den nya Au pairen var iallafall och träffade en annan Au Pair som hon träffade på orienteringen så det var skönt att ha huset för sig själv en stund.

När hon sen kom hem igen vid 1 tiden körde vi till Stop & Shop för att handla och sen körde vi hem och åt glass innan C kom hem med bussen. Därefter gjorde vi läxor och satt och läste ute i trädgården i solen. Mysigt!
Vid 6 körde vi sen till mormorn och morfarn för att äta middag.

Imorgon är det min sista officiella arbetsdag som Au Pair. Hur sjukt?!!! Nu ska jag iallafall sova. Imorgon blir det till att fixa allt så att allt är redo till att åka mot San Francisco på onsdag!

Godnatt!

Så var helgen nästintill över. Ligger just nu i mina värdföräldrars säng och kollar på Big Hero 6 tillsammans med C. Helgen har varit bra. I lördags var det en lugn morgon, men vid halv 1 körde jag, nya au pairen samt M till Madison för att möta mamman i familjen G och J. Vi åkte till starbucks och köpte kaffe innan jag, nya au pairen och M och J körde till New Haven där dem skulle ha en konsert i Wollsey Hall. Dock skulle dem vara där redan 1.05 och konserten började inte förrän 4. Så jag och nya au pairen lallade runt i New Haven och snackade skit och drömde oss bort till att gå på Yale University. Drömmen ju.
Vid fyra mötte vi upp min värdmamma, mamman i familjen G samt hennes andra dotter C. Och sen satt vi och kollade på deras konsert som varade i cirka 1,5 h. Därefter körde vi till Branford för att äta middag på GW Carsons Buger Bar. Såååå gott. Sen åkte vi hem till familjen G där vi spelade Cards Against Humanity. Så roligt!! Riktigt mysig lördag kväll!

Imorse vaknade jag redan vid 6 men låg kvar i sängen till 7 innan jag gick upp och hoppade i duschen. Sedan vid 9 körde vi till kyrkan hela familjen. Var där tills runt 11 sen körde vi min värdmamma till familjen G då hon lämnade sin bil där kvällen innan. Sen körde jag och nya Au pairen till Walmart för att försöka hitta simkort till min telefon som jag kan ha under min resa. Förhoppningsvis funkar det vi köpte hahah. Vi ska förmodligen sätta in det imorgon så min värdpappa kan hjälpa till haha. Efter det snackade jag en snabbis med syrran och därefter gick jag och min värdmamma på en promenad med hundarna. Mysigt mysigt. När vi kom tillbaka planerade vi lite i kalendern för att göra det enklare för allt och alla. Känns så konstigt att sitta och planera och veta att allt det snart inte kommer vara mina bekymmer.
Efter det skrev jag ner vad som kommer hända onsdag - fredag då det är ett par stressiga dagar , speciellt onsdag. Bara för att göra det enklare för den nya au pairen. Efter det kollade jag ikapp Criminal Minds, sååå bra omg.

Sen hjälpte jag min värdmamma packa då hon åker upp till Boston ikväll och efter det förberedde vi middag. Spaghettisquash med köttbullar och sås. MUMMMMMS. Och nu ligger jag här i sängen med C. Kommer gråta sol in i senare när min värdmamma ska åka, även om jag vet att jag kommer se henne igen om några veckor. Usch vill verkligen inte lämna dem.

Men, bara tre dagar kvar tills resan nu!!! Håller verkligen tummar och tår att allt kommer gå som smort!
Och glöm inte följa oss på vår resa på instagram @sissyochmissy !!!!

Solen har äntligen hittat tillbaka till Connecticut!! De senaste dagarna har vi haft runt 20-25 grader och jag klagar inte!
Jag har på nått vis lyckats hålla mig och den nya Au pairen underhållna. I torsdags hade vi roadtrip till alla möjliga ställen hon hade lubbats tänka behöva köra till och igår körde vi till Westbrook Outlet samt Walmart innan vi hade lunch på starbucks. Känner att jag lyckats representera alla platser man måste veta och käka på när man är i USA haha. Starbucks och Dunkin Donuts. Behövs inget mer haha.

Iallafall igår så hade C ridning och efter hans lektion fick han hoppa upp på M's häst Cody! Tyckte han var lite annorlunda men Gud vad han var lycklig haha!
Därefter körde vi till kyrkan i Madison där M hade en konsert med sin kör. Så då var vi där tills halv 8 innan vi körde till Dinert för middag. Mums mums.

Nu är det min sista fredag med min värdfamilj. Känns konstigt att säga det. För kommer inte vara här nästa fredag och när jag kommer tillbaka från min resemånad åker jag hem en torsdag så, ja.. Sista fredagen.
Städerskan kommer idag så vi får rensa upp lite i huset nu på morgonen så hon kan komma åt att städa, sen hämtar vi hem M från skolan då hon ska klippa håret i New Haven. Sen får vi se vad mer som händer idag. Men min sista helg sker denna helgen. Asså fy.

Men längtar ändå riktigt mycket tills onsdag haha!!!

I helgen skedde det inte många knop kan jag säga. Vädret sög jämfört med vädret Sverige har haft de senaste dagarna. Det har seriöst regnat i en vecka. MEN igår började det ge vika och solen började titts fram och idag är det sol och 20 grader. I helgen var vi iallafall på Westfarms Mall tillsammans med min värdmamma och visade runt den nya Au pairen där. Sen igår låg vi och slöade typ hela dagen. Efter lunch åkte min värdmamma till Köpenhamn haha, så då körde jag med den nya Au pairen till Clinton Outlet, Walmart och DSW samt djuraffären. Introducerade även nya Au pairen till Dunkin Donuts iskaffe haha! Ett måste!

Idag fick vi iväg barnen till skolan sen tog vi hundarna till Chatfield Hollow för en runda. Där träffade vi barnens gamla spansklärare så det var roligt att få träffa henne nu innan jag åker. Annars har jag visat henne hur tvätt maskinen fungerar och snart ska vi köra till Roberts och köpa ketchup. Hon fick även köra bilen idag så nu har vi typ klarat av allt hon måste veta innan jag åker så kan dessa dagarna typ flyga nu? Man har ingen frihet längre haha, vilket suger.

Okej. En liten uppdatering for you guys. Nya tjejen kom alltså i torsdagskväll. Skönt som det var var jag och barnen ute på aktiviteter fram tills sju och därefter mötte vi upp min värdpappa och den nya Au pairen på Dinos. Hon är jättetrevlig. Värmde dock i hjärtat när C sa att han inte ville träffa henne, men det får vara vår lilla hemlis haha.
Vi åt iallafall på dinos och därefter körde vi hem och gav henne en tur runt i huset. Sen körde jag och hämtade M från sin kör och körde hem henne så hon fick träffat henne också.

Igår var hon uppe tidigt och hjälpte mig med morgonrutinen. Så då fick hon ett smakprov av hur den kunde vara. Efter att barnen åkt till skolan körde vi till Middletown för att fixa ett Social Security kort till henne och därefter körde vi till mataffären för att delvis visa henne runt men även för att köpa saker som hon gillar att äta. Därefter körde vi hem och käka lunch och tog det lilla lugna tills dess att C kom av bussen.
Vid 5 körde vi till stallet och hämtade hem M och visade henne runt där och sen körde vi hem för att laga mat tillsammans med mina värdföräldrar.

Men både jag och barnen har kommit fram till att det känns som att hon bara är här på besök, och inte att hon är här för att stanna. För det är precis så det känns. Som att vi har lämnat över mitt rum till henne bara för att hon ska ha en bekväm vistelse typ.

Men ända sedan jag flyttade in i barnens rum känns det som jag är ännu mer en del av familjen om det nu ens kan vara möjligt haha. Men fasar ändå inför nästa vecka för jag kommer spendera runt 8 timmar ensam med den nya tjejen varje dag. Och jag har inte en aning om vad jag ska göra med henne. Ska bli skönt att visa henne vår veckorutin så att hon får ett känn på den men ändå 8 timmar per dag. Vad kan man ens göra?!
Hon har iallafall sagt att hon kan köra mig till flygplatsen nästa onsdag (inte för att hon hade något val, men ändå) haha.

Idag är det lördag, M ska iväg till Boston över en natt tillsammans med sin kör. Och imorgon åker min värdmamma till Köpenhamn, där hon ska träffa mina föräldrar! YAY! Så det kommer alltså bli jag, min värdpappa och C denna helgen. Hoppas ändå min värdpappa kommer ta lite ansvar över den nya Au pairen och göra något med henne.

Det konstiga är att det kommer vara jag som känner den nya Au pairen bättre än någon annan i detta huset by the time jag åker haha. Men men.

Nu ska jag duscha, puss och hej!

Imorse började jag dagen med att dra av alla mina sängkläder och slängde in dem i tvättmaskinen, sen alla handdukarna, sen kläderna som låg i tvättkorgen. Efter att barnen kommit iväg till skolan började jag flytta ut mina resväskor. Sen städade jag det sista inne på toan och flyttade över alla mina toalettsaker in på barnens toalett. Nu är rummet inte längre mitt.
Det känns jättekonstigt. Fruktansvärt. Rummet man bott i i två år är inte längre mitt.
Fyfan.
Ikväll kommer den nya Au pairen. IDAG. IKVÄLL. OM TYP 6 TIMMAR ÄR HON HÄR.
Nu får de kommande veckorna gå fort.

Så är det onsdag och imorgon kommer den nya au pairen. Imorgon. Hur sjukt? Vart tog dessa två år vägen? Just nu känner jag bara för att de kommande två veckorna ska vara överstökade så att jag bara kan åka iväg på min resemånad. För det känns bara som "onödiga" veckor för min del om ni förstår vad jag menar.

Iallafall i söndags kom farmorn och farfarn upp ifrån New Jersey, då både farmorn och min värdmamma fyllde år i förra veckan så därför firade vi dem i söndags. Det var även sista gången jag antagligen får träffa dem under min tid som Au Pair.. Usch för hejdån.

I måndags spenderade jag iallafall dagen med att köra till Westfarms, Walmart, Stop n Shop och Target. Så fick äntligen införskaffat bikinis, baddräkt, keps, ansiktstvätt och lite annat som behövde inhandlad för avresa. Så nu är allt klart och packat, och jag hade kunnat åka imorgon haha.

Igår, tisdag, fick jag ett ryck och började storstäda köket. Städade ytorna, vissa skåp, kylskåpet och massa annat. Köpte även tulpaner som jag satte på köksbordet så nu ser det vårigt och grannt ut i huset, me gusta.

Idag ska jag tvätta barnens sängkläder, bädda rent, samt försöka dammsuga mitt rum (speciellt under sängen vilket ska bli intressant för den är sjukt tung att flytta på). Sen inatt är det sista natten för mig i mitt rum sen blir det till att tvätta sängkläderna imorgon.
Det som kommer vara skönt imorgon är att barnen fortfarande ska iväg på sina aktiviteter vilket betyder att den nya au pairen kommer redan ha kommit till huset innan vi är hemma. Vilket är rätt skönt antar jag.

Fattar dock inte att hon kommer imorgon. Vill bara iväg på min resa nuuuu så man slipper dessa två obekväma veckorna. Blä.