Header

Här kommer inlägget om hur jag lyckades undvika socker och skräpmat så länge som 6 år.

Börja med att rensa bort all onyttig mat. Det kommer att hjälpa en hel del. Det kan bli jobbigt ifall man bor med andra som har andra matvanor men tänk på ditt mål. Du kommer ingenstans om du ska falla tillbaka till dina gamla matvanor. Tänk alltid framåt och positivt. Skräpmat må vara gott men bara för stunden. En dålig hälsa kommer alltid att finnas där. Kan du inte sluta direkt med att äta socker och skräpmat så ska du börja med att trappa ner.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Som kanske alla vet så är jag en ensamstående mamma till en underbar flicka. Efter ett misslyckat äktenskap så valde jag att skilja mig trots att han inte ville. Låt ingen trappa ner dig och få dig att känna dig mindre värd. Den som gör så är faktiskt en människa med dålig självkänsla. 

Nu till något helt annat, jag har tänkt skriva ett inlägg om hur jag undvek all slags socker och skräpmat under 6 år. Jag kommer att ge er väldigt bra tips som verkligen kommer att funka.

Likes

Comments

Idag vaknade jag jättetrött. Joline lät mig inte sova under natten . Men fick vila under dagen, vilket verkligen behövdes. Idag blev det ingen träning då det är min vilodag. Jag har tränat stenhårt denna vecka och det känns verkligen. Nu så ska jag passa på att äta granatäpple innan Joline vaknar.

Likes

Comments

Jag ser framemot vad 2018 har att erbjuda. Jag har en del planer inför detta år som jag ser framemot. Det kommer att ske en hel del förändring men det gillar jag. 2017 var verkligen ett år som jag gärna vill glömma, det bästa som har hänt mig var att jag fick Joline och att jag skilde mig.

Senare idag ska jag iväg på ett helkroppspass på gymmet. Jag ser redan en stor utveckling i min kropp, jag har byggt upp min styrka igen och det känns fantastiskt.

Likes

Comments

Jag fick knappt någon sömn och jag kände mig verkligen som en zombie. Jolines tandkött gör ont så jag har nu i flera dagar fått vara utan någon sömn men med ett par kopp kaffe och celsius så klarar jag av dagarna.

Jag börjar se resultat även om jag bara tränar tre gånger i veckan. Jag kör stenhårt dem dagarna jag tränar. Hade gärna velat träna oftare men det gymmet jag tränar på tillåter inte barn vilket är riktigt dåligt då jag är ensamstående. Ska byta gym men måste vänta tills bindningstiden har löpt ut.

Jul och Nyår börjar närma sig, jag håller på att köpa julklappar men är inte riktigt klar än. Jag hoppas verkligen på att nästa år blir mycket bättre än detta år.
Jag försöker tänka positivt men när julen börjar närma sig så kan jag inte låta bli att tänka på vad min föredetta man gjorde mot mig. Det finns verkligen äckliga män därute, han kastade ut mig från min lägenhet mitt på natten för att kunna ta hem tjejer. Än idag så krigar jag för att få tillbaka lägenheten som han bor i. Det roliga är att det är jag som betalar. Vissa människor har ingen hyfs.

Likes

Comments

Här har ni receptet på den nyttiga saffranskakan.

Ingredienser:
matfett till formen
200 g smör eller margarin
1/2 g saffran 1 dl honung
2 ägg
1 1/2 dl mjölk
4 dl vetemjöl eller mandelmjöl
2 tsk bakpulver

Gör så här

Sätt ugnen på 175˚C. 

Smörj och bröa en bakform.

Smält matfettet.

Stöt saffranet i en mortel. Blanda det med det smälta matfettet.

Vispa ägg och honung poröst. Rör ner matfettet och mjölken. Blanda mjölet med bakpulvret och vänd ner det i smeten. Häll smeten i formen. 

Grädda i nedre delen av ugnen 40-45 minuter.

Sen är det bara att äta kakan med ett gott samvete :)

Likes

Comments

Att det finns hemska människor är ingen nyhet. Visst är det bra att jag lever i ett demokratiskt land med regler och lagar. Men det känns som att vilken människa som helst kan komma undan med vad som helst. Jag och min dotter försöker att leva ett tryggt och stabilt liv men när den människan man var gift med ständigt hotar och utpressar en och att man har blivit misshandlad och kommer undan är något jag inte förstår mig på. Jag blir riktigt besviken...

Likes

Comments

Idag började jag dagen med att besöka en bilfirma. Vi fick med oss en ny bil. Trots allt som vi behöver genomgå jag och min dotter så ser jag positivt på livet. Vi har så mycket att se framemot. Att jag har varit gift med en narcissist/psykopat är något jag aldrig kommer att glömma. Såren finns alltid med mig för att påminna mig för vad han har gjort. Önskar man vågade öppna upp sig men ibland är det bättre att vara tyst.

Likes

Comments

Min vikt har pendlat en hel del från år till år. Jag började tänka på min vikt redan som 15 åring. På den tiden så var man "tjock" om man var kurvig och hade en putig rumpa. Jag påverkades så mycket av media och människor i min omgivning. Jag ansågs som "tjock" eftersom jag har kurver. Vilket nu jag är stolt över. Jag vägde 51 kg då jag var 15 år. Ni kan se på bilden att jag inte var ett dugg "tjock" men tyvärr såg inte jag det och lyssnade självklart på min omgivning. Jag började träna VARJE DAG, två timmars promenad oavsett väder. Efter promenaden så gick jag till gymmet. Mat var min fiende. Åt knappt något. Under en dag så åt jag två ostmackor och frukt. Jag såg mig själv i spegeln och jag såg inte hur sjukt smal jag var. Efter två stenhårda månader så vägde jag 42 kg....
Om inte min familj hade pratat med mig och fick mig att förstå hur smal jag verkligen var så hade jag bara fortsatt. Det är sjukt hur mycket vi människor påverkas av andra. Älska dig själv för den du är!

Likes

Comments

Frågan om hur ofta man måste träna för att få synliga resultat är en väldigt bred fråga. Du kan träna tre gånger i veckan och få grymma resultat om du sköter träningen, kosten, återhämtningen, progressionen, sömnen och allt runt omkring till 100 procent. Å andra sidan kan du träna två gånger om dagen sju dagar i veckan och få knappt märkbara resultat, om du inte vet hur du ska lägga upp din kost, vilket schema du bör följa, samt slarvar med sömnen och återhämtningen mellan passen.

För de flesta människor i dagens samhälle (inklusive mig själv) krävs det ett stort pusslande för att få in träningen på ett bra sätt. Familj, vänner, fritid, jobb, barn och deras aktiviteter är bara några saker som även dessa måste prioriteras. Har man inget eller bara några av dessa andra ”åtaganden” och kan och vill fokusera på träningen till 100 procent.

Jag älskar själv att träna och tycker det är bland det roligaste som finns, men jag har även andra saker jag vill få plats med i min vardag. Jag vill få egentid tillsammans med min dotter,  jag vill umgås med min familj, jag vill träffa mina vänner, jag vill se på tv, jag vill gå på bio, jag vill göra utflykter på helgerna.

Att ha som mål att träna tre dagar i veckan är något jag anser vara rätt realistiskt. Själv försöker jag ha som mål att träna fyra dagar i veckan. Det klarar jag allt som oftast, och gör jag inte det är det inte hela världen. Att ha som mål att träna varje dag är säkert realistiskt, men då behöver jag göra avkall på något annat i mitt liv och det är jag inte beredd att göra. Många kanske säger att vill man verkligen bli bäst på något så måste man satsa allt – och det stämmer säkert – men då får jag erkänna att jag inte är beredd att bli bäst och satsa allt. Jag ser hellre till att ge min dotter all den kärlek och tid hon förtjänar.

Likes

Comments