Nu har vi lämnat kära Australien & det känns sådär.. vi kom nästan inte med flyget till Bali haha för vi inte hade bokat någon utresa från Bali vilket vi inte visste. Så vi hade en jätte stressad timme där! Tänk er vilken kaos när han gubben säger att vi inte får flyga & vi har knappt vaknat & ville bara ha frulle!

Vi kom med iaf & nu är vi här:D
Jag har aldrig varit i ett asiatiskt land så detta är nytt för mig. Ronja har varit i Thailand förut & tycker det är liknande. Ska bli väldigt spännande att se! Vi har redan fått uppleva fattigdomen iaf.. en liten tjej kom från & knackade på bilrutan & ville ha vatten:( mitt hjärta brast!

Vi kommer vara på main land till den 15 december, vi bor på samma hostel hela tiden men kommer görs dagsutflykter!
Sen den 15 december ska vi möts upp våran kompis Dan som vi träffade i Melbourne:) vi ska spendera en vecka ihop! Ska bli så roligt! Vi ska ta en färja över till gilli T ön & ha det bra!
Sen blir det nya äventyr!

Nu har vi varit i brisbane i tre dagar & bara njutit! Vi har också bokat både biljetter & hostel i Bali! Vi åker imorgon bitti!
Haha känns jätte sjukt men sorgligt att lämna Australien. Men vi kommer komma tillbaka:)

Vi har haft en sån himla underbar dag! Fikat, shoppat lite, njutit av stan, och sen snart ska ni få se vad vi gjorde för galet idag!

Avslutade på favorit restaurangen med pizza!
Vi fick också lite julkänsla av denna fina julgran!

Vi har de senaste dagarna bott på fri campingar & gjorde ett försök att hitta ett solros fällt men efter en hel dag av sökande fick vi fråga runt & dom berättade att pga det dåliga vädret har dom inte blommat än.. Blev lite besviken faktiskt!

Idag har vart en stressig dag! Städa, packa ur & lämna tillbaka älskade chubby, som har varit vårat hem de senaste två månaderna.. Sorgligt men jäklar vilka minnen. Bara första dagen i bilen haha, köra på fel sida haha aa ni förstår.
Nu har vi iaf två dagar i Brisbane som vi redan fått tycke för!
Här är dagens lunch!

Efter en heldag på Australia zoo känner vi oss väldigt nöjda! Vi blev som barn igen! Så fantastiskt att få vara nära, mata & klappa kängururna! Sen fick vi se en jätte häftig krokodil show haha lite läskigt nästan för det kändes som krokodilen skulle äta upp killen som gav den mat!
Sen kikade vi på tiger bebisar som var tio månader gamla! Såg också mitt favorit djur! Giraffer!

Noosa är verkligen en stad jag tycker om! Vill verkligen komma tillbaka. Vi spenderade sista kvällen på ett favorit ställe & njöt av god mat!
Efter fem nätter här så drar vi vidare!
Imorgon väntar en hel dag på Australien zoo!!

​Idag har vi provat på stand up paddel board! Vi trodde det skulle vara enklare men vi fick oss ett träningspass, ganska höga vågor men svin kul var det!

Just nu sover vi i våran kära van! Känns så sjukt att vi om några dagar ska lämna vårt hem vi har haft i två månader.. Vet inte ens hur jag ska få ner allt i min väska haha eller ens orka bära min väska:p

Vi har varit i noosa i fyra dagar & stannar en natt till efter idag! Sen rullar vi ner mot Melbourne där vi lämnar bilen & förhoppningsvis tar en buss ner till Byron bay! Vi har elva dagar innan flyget går till Bali den 14 december. Där har vi bokat en vecka sen har vi inga alls planer. Men som det ser ut nu ska vi gömma oss i någon Bungalow i Thailand i en månad! Slippa kylan i Sverige!

Hallå ni!
Vi är nu i noosa beach som är jätte fint! Mysig liten stad, lite rörig kan jag tycka men mycket surfing här & massa butiker! Igår så spenderade vi hela dagen med några vänner som vi mötte i fraser! Abby & Gary som är paret från England som faktiskt är här på sin smekmånad! Eller dom ville helt enkelt resa mer efter, dom har vart borta typ 13 månader. Dom är ett så fint & inspirerande par! Dom andra två May & Bas är här & pluggar med har lite ledigt nu så dom reser! Sköna människor!
Vi gjorde idag en hike på tre timmar & vi såg delfiner, sedan göttade oss med glass! på kvällen hade vi en svin god BBQ! Verkligen en mysig dag!

Nu är vi tillbaka från en helt underbar resa! I måndags morgon så fick vi en grupp som vi skulle hänga med i tre dagar & måste ju säga att våran grupp var bäst! Ett par från England, två kompisar från Frankrike, en kille från Österrike & en tjej från schweiz!
Under dessa tre dagar har vi fått laga mat tillsammans, köra bil & haft så kul! Första dagen fick vi se lake mckenzie som va helt underbart! Sen champagne poolerna andra dagen, skepp vraket & en annan sjö! Jag valde att inte köra bil för tror inte jag hade klarar de haha! Men det var helt awesome att sitta i bilen när vi körde på stranden! Sån jäkla rolig upplevelse!
Både jag & Ronja är nöjda med fraser! Alla saker vi gör bara toppar allt annat haha! Är detta verkligen vårat liv!?

Här i Airlie beach har vi det underbart! Vi har bott här i ungefär en vecka, tagit det lugnt! Solat badat men också en del fest! Nu i tisdags åkte vi iväg på en båt i två nätter och fick snorkla, se whiteheaven beach som är på bilderna ovan! Helt magiskt!!! En jätte rolig upplevelse att få vara med om. Vi var ungefär 50 personer på denna stora segelbåten. Man fick jätte god mat och "the crow" var de härligaste jag träffat! Höll alltid uppe stämningen & bjöd på sig själva. Deras fest lekar var dock helt galna men det är en annan historia . Man har också träffar så många underbara människor!