Hej på er! Idag har jag fixat och donat lite hemma, vi har varit till Avesta en sväng och handlat. Sen var vi även barnvakt åt lillasyster, som prångt ville grilla idag, så det fick det bli! Var ju så fint och varmt väder så det passade bra med en grillpremiär med mina två favoriter. Var så mysigt och gott!

Hejhej! Nu har vi börjat landa hemma igen. Kom hem igår efter en lång och seg resa. Det enda som gick någorlunda fort (för en gångs skull) var flygningen hem då vi sov hela vägen. Brukar inte kunna sova på flyg, men kunde det denna gången då vi hade liggplats! ;)
När vi gick av tåget hemma så mötte Kristofer upp oss. Han hade med sig rosor och choklad ❤️ så skönt att se han igen.
Efter det så köpte vi pizza på vägen hem och åt tillsammans hemma hos mamma. Men så fort vi var klara åkte jag och Kristofer hem. Så skönt att komma hem och packa upp allt. Sen slängde vi oss i sängen och sov middag. Var så trött! (Vi hade varit vakna sen 2 på natten)

På kvällen åkte vi och köpte lite frukt och gott och bara myste i soffan tillsammans. Var så sugen på vattenmelon! Trodde att det skulle finnas på hotellet så hade förväntat mig det, men fanns tyvärr inte någonstans tydligen. Så var tvungen att ha det igår!

Såå gott med fruktplock!

Påväg hem i flyget tog vi alla en varsin rad med stolar och la oss och sov! Haha

Var även så fint ute på himmelen från planet!

Nu ligger vi redan nerbäddade och klara i sängarna. Packat ner det sista i våra redan överfulla resväskor. Inatt bär det av hemåt igen! Och det ska både bli kul och tråkigt.
Idag sista dagen hade vi hoppats på bra solväder, men nej det kan jag inte säga att vi fick. Största delen av dagen har det varit helt svart på himmelen med regn och åska emellanåt. Solen tittade fram en stund på förmiddagen, och då passade vi på att sola, haha. Även fast vi såg ett enormt åskväder komma emot oss uppe på himmelen!

Var ner till havet en sista gång och badade fötterna medan det fortfarande var uppehåll!

Här ligget vi och njuter av den sista solen, medan dom svarta molnen kommer sakna emot oss!

Men tycker ändå, trots dessa molniga dagar, att vi haft en toppensemester och vi har haft det så mysigt tillsammans. ❤️

Alltså Gud va fort denna vecka har gått! Kan inte riktigt förstå att imorgon är sista dagen här i värmen! Vill vara kvar här, skulle behöva en vecka till för att bättra på brännan! ;) men ska ändå bli så skönt att komma hem till Kristofer. Inte varit ifrån han såhär länge på två år! Så det ska bli skönt.

Låg vid poolen som vanligt på förmiddagen. Sen tog vi en lättare lunch vid poolbaren, då vi inte orkade med buffén haha.
Sen började det att mulna på lite och blåsa. Har blåsigt ganska mycket hela dagen idag faktiskt, så vi gick upp på rummet och duschade och fixade iordning lite grann. Efter det tog vi en tur ner till havet. Vi var alldeles själva på hela stranden! Det är en av alla saker som har varit riktigt skönt denna vecka, att man inte har behövt trängas ett dugg. Knäppte lite fina kort och saga badade en stund. Det var däremot stora vågor idag så hon fick bada lite vid strandkanten. Men det var riktigt skönt i havet. Nästan ljummet faktiskt.

Det blåste så otroligt mycket så håret var precis överallt när vi skulle knäppa korten! Haha sorry för kvaliteten på bilderna. (Mobilbilder) får lägga in fler bilder sen när jag kommer hem och kan ta från kameran!

apropå blåsigt, så hängde jag ut lite kläder på balkongen som skulle få torka över natten. Hängde upp dom på en sån här special torkstång som satt på väggen. Men gissa vad jag såg när jag kom ut på morgonen och skulle plocka in kläderna? Haha, hälften hade blåst bort! Det var ett par underkläder, så det spelade inte så stor roll, men jag undrar ju vart dom hamnade någonstans! Haha

På eftermiddagen när det hade blivit lite molnigt så satte vi oss inne i lobbyn och beställde in en varsin kaffe av olika smaker!

Nu har vi precis kommit tillbaka upp på rummet och har umgåtts lite. Så mysigt att vara själv med mamma och systrarna ❤️

Nu är vi precis hemkomna från Kusadasis centrum. Fötterna värker och vi är helt slut! Vi åkte dit direkt efter lunch då vädret inte var så passande till att ligga vid poolen och sola idag! Och typiskt så började det regna också nästan direkt vi hade klivit ut taxin. Men vad spelade det för roll liksom. Lika mysigt var det ändå! Hittade också lite småsaker idag.

Nu ska vi göra oss i ordning för kvällsbufen. Ha det bra!

Älskar alla dessa mysiga små gator med fullt av olika butiker! Här hittade vi ett så fint ställe med paraplyer längs hela gågatan!

Go' kväll! Stora delen av Förmiddagen bestod av att ta det lugnt vid poolen! Vågade mig på att sola kortare stunder med då brännan börjar lägga sig lite. Men är fortfarande riktigt röd upptill på bröstet och axlarna. Inge skönt alls! Så tråkigt att inte kunna vara så mycket i solen som man gärna hade velat.

På eftermiddagen mot kvällen så tog vi taxi in till centrum på lite shopping. Hittade en del saker, men jag blir så trött på att alla försöker lura en hela tiden, och i precis varenda liten affär man sätter foten i! Haha, men det är väl det som är charmen med det hela. Tycker iallafall att det är riktigt mysigt att gå runt på alla småvägar och titta runt i butikerna, även fast de flesta bara säljer skor, väskor, kläder, haha! Vi kom in på någon bortglöm gågata med några få affärer i, där vi hittade så trevliga människor, för en gångs skull! Så passade på att handla lite extra där.

Den ena var en dotter och hennes pappa som ägde affären, där dom sålde lite annorlunda saker så som tvålar, smycken, inredning osv. Där vi handlade lite småsaker. Tyckte att dom var så snälla och trevliga. Den gamla gubben berättade genast att det var dotterns första dag där och att han var så stolt över henne när vi skulle betala. Dom fick lite dricks och man såg glädjen i deras ögon. Det kändes så bra att man kan göra någon sådär glad för så lite!

Och saga har hittat en kompis här på hotellet som är lika gammals som henne, som hon har lekt i poolen med större delen av förmiddagen, jag och Emma gick och köpte en gigantisk stor uppblåsbar krokodil till henne, så dom har något att leka med i poolen. Det roliga var att se lilla pluttans min när vi kom gåendes mot henne med den dära stora krokodilen. Så kul att se henne så glad!

En bra dag med andra ord! Nu ska vi snart sova, helt slut är vi alla.

Tog ett varv runt poolen innan vi gick upp till rummet! Så fint såhär på kvällen med alla lampor.

Hej på er! Just nu ligger vi i skuggan under ett parasoll, har precis tagit ett dopp i poolen. Känns som vattnet är flera minusgrader nu när huden kokar. Ja vi är helt röda idag med, fast nästan ännu värre. Har inte alls kunnat solat någonting idag, vilket är tråkigt... Bara smörjer och smörjer!

Vi insåg också att allt i menyn vid poolbaren ingick i vårt all inklusive, där vi testade en såå god pizza-aktig sak, haha. Nästan som pizza med enbart ost på. Blev en helt klar favorit som vi kommer beställa fler gånger!

Dagen blir lugn idag tänkte vi, inte göra något speciellt alls. Vilket är så skönt det med! Önskar alla en bra sista april!

Och såhär rödbränd vaknade jag upp imorse! Är så mycket rödare än på bilden!

Första dagen idag och redan röd som en tomat! Helt otroligt vad solen har tagit idag. Det var lite halvdisigt på himmelen hela förmiddagen så vi trodde ju inte att solen skulle ta så mycket som den gjorde, så redan efter lunch tog jag denna bild där jag är helröd hela jag! Men det är ännu värre nu mot kvällen när det svider över hela kroppen också... Haha. Får ta det lugnt imorgon med solandes, men tänkte ju vara lite brun tills vi far hemåt iallafall.

Ja alltså halva dagen bestod av att ligga vid poolen och havet. Där vi varvade solningen med bad. Sen mot lite senare eftermiddagen, när det hade blivit lite svalare, så tog vi taxi in till gamla staden här i kusadasi som stället heter och gick runt lite och kollade där. Var så mysigt med alla små butiker och gator, bortsett från att folket kan vara väldigt tjatiga.. Tyvärr.

bilder från vår solning! Och det är såå fin utsikt härifrån!

Hej på er! Nu har vi nästan precis kommit upp på rummet efter en gigantisk middagsbuffé.

Hela dagen har bestått av ett evigt väntande. Från vi gick upp imorse klockan 5, tills bussen stannade vid vårt hotell runt klockan 18, men det var det faktiskt värt. Hotellet är helt fantastiskt. Har fått en ny syn på Turkiet efter idag. Trodde inte att det fanns sådana här fina platser i detta land, haha.
Först när vi kom så fick vi välkomstdrinkar, vilket var så uppfriskande efter denna dag. (Och redan där började vi känna av lugnet) Sen var vi upp till vårt superfina hotellrum som nästan är en liten lägenhet med två olika delar, Så jag och Emma bor lite för oss själva, så mysigt.
Sen har vi varit runt hotellet och sett oss omkring. Helt underbart! Vägen till havet var så fin! Den bestod av en stentrappa ända ner till stranden. (Fast var inte så kul att gå uppför den sen, haha) och så fint och klart vatten för att vara här, tyckte jag! Vårt hotell ligger på ett berg ute på en udde!
Fanns även flera gigantiska poler och saltvattenspool. Så dagen imorgon får spenderas där har vi bestämt!

Allt är helt perfekt och det är så mysigt att umgås med familjen, även fast jag saknar Kristofer så enormt mycket! Men det är ändå bara en vecka, så nu ska vi försöka njuta!

Här är bara några av alla fantastiska platser!

Hej på er! och förlåt för såå dålig uppdatering på ett par dagar. Har jobbat och stått i! Men nu är det dags för lite ledighet! så ska försöka blogga mer igen. Tidigt imorgon bitti bär det av mot Arlanda! Och allt är så gott som klart. Väskan packa, kameran laddad och solkrämen inköpt! så nu är jag redo. Men tänkte gå igenom väskan en sista gång för att eventuellt ta bort något onödigt plagg, haha.

Så just nu sitter jag och inväntar Kristofer som ska komma hem från jobbet då vi ska åka runt och säga hejdå till folk! Sen så tänkte vi bara mysa och passa på att umgås resten av kvällen. Ska bli lite tråkigt att lämna han, men det kommer nog att gå bra! ses ju om ungefär en vecka igen så. Och ska bli såå mysigt att bara umgås med mamma och systrarna ett tag för en gångs skull! det längtar jag efter!

Tycker både det är kul att flyga som det är såå långtråkigt och segt att bara sitta still. Men flygningen hör till resan på något vis ändå! Plus att det är så fint där uppifrån! Här flög vi i en soluppgång! var så vackert.

Här är också en så vacker bild uppifrån! Vet faktiskt inte vart det är någonstans, haha. tråkigt att det är så suddiga kort bara! ska försöka ta bättre denna gång, då vi faktiskt också åker när solen går upp!