I dag har det enligt mig iaf varit höstens härligaste dag. Vi tog en lång promenad runt vackra Kottlasjön här på Lidingö. Den här ön bjuder på sån underbar natur att man har svårt att tro att Stockholm bara ligger några minuter härifrån.

Efter all frisk luft njöt vi av en super god söndagsmiddag hemma bestående av SUPER saftiga och goda hemmagjorda köttfärsbiffar, klyftpotatis och champinjonsås. Dagen till ära vart det även efterrätt i kväll. Äppelpaj och vaniljsås. Detta har resulterat i matkoma. Har ändå lyckats ren bädda sängen ( underbara känsla ) och tvättat några maskiner. Nu räcker det för i dag. Om några minuter börjar solsidan. Tydligen dags för 3:e säsongen. Är väl ensam om att nästan aldrig ha sett ett enda avsnitt, men ska ge det en chans i kväll. Bättre sent än aldrig. Tror faktiskt att jag måste gå och köpa lite ben & Jerry innan dess även fast jag är mätt. Känner mig värd d ;)

Ville mest bara ge lite livstecken med detta inlägg i kväll :) tror ja måste byta blogg igen för att åter komma i gång. Vill ha en blogg som är lätt att uppdatera från telefonen. Tips??

Love.

Följande fråga har jag nu fått SÅ många gånger. Många kanske redan har kommit på det, men det finns säkert dom som får stor nytta av detta tips också.

- Varför har dom gjort om Bare Minerals burken? Man får inte ur ALLT puder från burken längre.

Svar: Jo det kan du visst. Vänd på burken och ta hjälp av en krona så lossar du locket underifrån ist för ovanifrån som tidigare. Smart va? ;-)

Midsommarafton 2012....

....Spenderades enligt tradition ute i stugan med vänner och familj.

Lillebror och flickvän kom redan kvällen innan och vaknade upp med oss i stugan på aftonen. Efter en god lång frukost dök älskade vännen Jowa upp. Vi solade, spelade kubb, öppnade cidern /ölen i vanlig ordning vid 12 och åt en utsökt sill/lax lunch. Vi myste och njöt av vädret så länge det varade. Innan vi fick ta av oss shortsen och fick ta på oss byxor och sockar igen anslöt Sanna till laget. Bror och Eve åkte vidare till nästa stuga och vi brudar gick senare på eftermiddagen i vanlig ordning i väg på blomjakt. Lika spännande varje år att se hur många vi får ihop. Förra året fann vi EN brukbar = ingen krans. I år var det mer lyckad jakt. Vi satt alla tre på verandan fullt koncentrerade på våra kransar i över 1 timme och resultatet vart ta mig tusan bästa ever! Inte skit snygga men isf inte lika fula som tidigare år. Vi tog ETT kort på oss, sen tog vi av dom och där fick dom ligga resten av kvällen. Min barndoms vän vars familj också har stuga i området steg in i stugan precis lagom till middag. SÅ himla kul och se henne igen, var två år sen sist. För länge sen alltså. Som VANLIGT blev det en extremt sen middag som resulterade i matkoma och tröttmössor som aldrig tog sig till campingen som tänkt. Men vi hade otroligt trevligt iaf. MASSOR av skratt, minnen och prat. Vi la oss nöjda och glada strax efter 1, då många andra går över gränsen för att behöva vakna upp trötta och bakfulla. Shit vad förståndig jag blivit! ;)

I dag vaknade jag utvilad, pigg och svettig som en gris på loftet. En kall lång dusch startade ännu en bra och innehållsrik dag i norr. Vi hade en varm och skön förmiddag i stugan innan vi tjejer drog mot Kalix. Sanna skulle på nya midsommaräventyr, Jowa jobba som vanligt och jag skulle åka ut till Granholmen till pappa och Maggans stuga. Dit måste man åka båt så fick mig en liten vattenfärd i båt av pappa. Dom har så himla mysigt där ute. Förstår att dom älskar att vara där. Lugnt, stilla och skönt. Även där som i Frevis kan man verkligen koppla av. Fick en riktigt god grillad middag i form av grillspett och potatisknyten. Därefter jätte goda jordgubbar och grädde. Mums! PROPPMÄTT åkte vi i land några timmar senare.

Någonstans vid Pålänge förlorade jag totalt mitt festsug. Vassholmen lockade inte. Jag orkade inte. Så styrde golfen tillbaka till Frevis. Här ligger jag nu och kollar på den enda kanalen som finns här just nu, 4:an. En snurrig men ändå rätt bra film. Ätit en kvälls macka med öring, sååå gott! Och lite the. Ska läsa bok sen tills jag somnar.. Men först ringa hem till Lidingö... Höra hans röst.

I morgon kommer mormor och morbrors familj och hälsar på. Hinner kanske med ett Tornedalsbesök i morgon också... Hinner mycket just nu!

Ha en fortsatt mysig midsommar helg där ute!

Love!

Dag 2 av mini semestern i Kalix och det känns som jag redan hunnit med en hel del.

Vaknade upp kl 5 i går morse för att hinna med ett tidigt plan norrut. Kysste min älskling goodbye med tårar i ögonen. Avskyr att vi inte ska "fira" midsommar tillsammans här uppe. Men framför allt vill jag aldrig vara utan honom. Jag saknar ihjäl mig! 6 dagar i från varandra har vi inte varit sen i januari. Om ens då... Fort blir man van ha någon vid sin sida varje dag.

Men nu är jag här och han där och Kalix är faktiskt underbart. Trodde jag inte för några år sedan att jag nånsin skulle säga, men plötsligt händer det.

I går började jag med att äta på den nya super fräscha restaurangen i Töre tillsammans med mamma, pappa och Johanna. Imponerad över vad dom åstadkommit med stället och tror verkligen dom kommer lyckas riktigt bra. Kul!

Därefter åkte jag och Jowa till Kalix. Vi drog en runda på stan och drog det senaste skvallret lite snabbt innan en timmes massage väntade mig på Massagezonen hos duktiga Carina. Å hjälp vad jag behövde det! Var helt underbart och samtidigt plågsamt. Precis så som jag vill ha det. Därefter gick jag direkt över till Kristoffer på Basement för att färga håret. Efter 2 timmar var jag super snygg i håret igen! Väldigt mörk, precis som jag vill ha det. Gick därifrån lika nöjd och glad som vanligt! Nu kände jag mig bortskämd och glad.

Dagen avslutades därefter med middag på Kina med Sanna och Lisa. Godare Kina mat får man verkligen söka efter. Sedan blev det skräckfilm, godis och trocadero med tjejerna hos Lisa där jag även tillbringade natten. Tack för nattuppehället Lisa! Det känns VÄLDIGT konstigt att komma upp och inte ha varken hem, bil eller jobb. Bara vara ledig och bo i en väska och bara dra runt.

I morse mötte jag upp Jowis på hotellet för en tidig frukost på hotellet. LYX! Sååå gott! Älskar verkligen det här hotellet. Sen gick jag ut på en långpromenad efter mina gamla promenadvägar, mysigt! SEN väntade ÄNNU en behandling. Pedikyr på mitt gamla jobb. På Hudverket. Behöver väl inte ens egentligen nämna hur konstigt det kändes att plötsligt vara kund där :) men dom sköter sig fint Sanna och Melinda :) riktigt kul att hälsa på.

Lånade mitt på dagen brorsans bil och tog mig ut till Frevis, och stugan. Åkte härifrån med mamma till Haparanda för ett snabbt besök på Ikea, Rusta och sen ett lite längre besök på Ica maxi för midsommar handlingen. Med tanke på vad mamma slängde ner i vagnen så ska vi äta riktigt gott OCH mycket! :) spännande!

Tillbaka i stugan kom huvudvärken som ett brev på posten. Kommer helt säkert från min knådade rygg. Hör till :) så somnade i soffan. Vilket jag faktiskt ALLTID gör när jag kommer hit. Sömn och mat stugan kallar vi den för. Både jag och brorsan somnar direkt vi kommer hit. Och sen är det ett evigt ätande. Det är bara så :)

I morgon kommer brorsan och Evelina och äter lunch med oss och myser. Och såklart även extra medlemmen i familjen Jowis. Senare kommer ännu några fina brudar och tillsammans ska vi fira att vi nu går mot mörkare tider, Jippi! Not! ;) skämt och sido kommer bli en hel mysig och rolig dag. Ser fram emot den men hade bara önskat att F varit med.

Mamma har precis hällt upp en glas ros'e med jordgubbar så nu ska jag fortsätta njuta av den norrländska semestern. Har ni tur kommer ännu en uppdatering senare i helgen om hur den fortsätter :)

Om den fortsätter i den hör takten kommer den verkligen bli innehållsrik :)

Önskar er alla iaf en glad och trevlig midsommar!
Ta hand om varandra.

Love / Sandra

Vaknar upp av mardröm deluxe gråtandes, blir åter lycklig när jag ser mitt hjärta brevid mig. Helt borta i sina egna drömmars värld. Hans verkade mer lugna. En hand i min hand fick mig äntligen att somna om. Drömmer så kosmiskt mycket just nu. Mardrömmar. Ursh!

( Bild från google)

Ledig även i dag. Jobbar sedan fre,lör,sön. Har ätit min sena frukost som nu för tiden mest består av ägg. Men min nya favorit är lätt kesella och bär. Mums! Håller mig åtminstone till en "nyttig" frukost om dagarna. I går var jag skeptisk i bloggen mot mitt träningskort. Strax efter att jag skrev det fick jag ett erbjudande från sats som jag inte kunde säga nej till. Så i dag skall jag cykla (tror jag) till Sats här på Lidingö och hämta ut kortet och köra mitt första pass i gymmet hade jag tänkt. Sweet! Längtar redan efter känslan efteråt! Helgen på jobbet lär bli en plåga eftersom jag vet hur min kropp reagerar. Hur min träningsvärk KÄNNS :-) Plåga och lycka på samma gång för kroppen. Nu gäller det bara få in rutinerna igen så jag gör mig värd kortet :-)

Har börjat beta av min "behöver" lista. Man kan inte få allt på en gång, men den här månaden blev det en nikejacka, I LOVE IT!

( Bild från www.sportamore.se )

Beställde även ett par Fred Perry skor som kom i går men dom var för smååå. Så dom åker tillbaka. Men får nog lov beställa ett par i större storlek. Tycker dom är lite nättare än converse. Så det får nog bli dom efter mycket funderingar. Beror ändå på om dom större ser ut som båtar, då ryker dom också! :-)

Ska ta mig en thekopp i solen på balkongen nu innan jag ska starta upp dagen på riktigt. Dessa lediga dagar går bara så FÖR****** fort! Men wish me luck på Sats i dag. Framför allt att jag tar mig dit ;-)

Om en vecka kommer pappa och Maggan till stockholm. Längtar <3 Ser fram emot maj, då kommer det många jag håller kär ner och hälsar på. Sen är det KRYSSNING! 35 dagar kvar!

Love

Dagens: SOL & 15 GRADER VARMT! Jag gillart!

Har extrem besutsångest för hur jag skall göra med min träning. Framför allt vart jag skall börja.

Funderar starkt på om det är någon idé att köpa kort precis innan sommaren. Kommer jag att träna inomhus då? Tveksam... Men man vet aldrig. Kanske är det bättre köra så mycket träning utomhus som det går i sommar istället, och köra till hösten/sensommaren istället? Jag vet ta mig tusan inte...!!! Det kostar ju en förmögenhet (iaf för mig) att teckna årskort där jag vill träna. På Sats. Tänker så mycket träning nu att det blir kortslutning i skallen och jag faller platt och gör ingenting åt det. Blir bara rund och go som en köttbulle ;-) Skämt och sido, kanske joggning, inlines och cykling ändå får bli min sommarträning? Får se...

I dag är jag iaf ledig. Helt underbart få vara det en sån här dag då man bara vill vara ute! Promenerade till stan och tog sedan tunnelbanan till Ropsten för att därifrån gå hem till ön. Så halva dan har redan gått åt till att gå! Smällt i mig lite mat och funderar på om jag skall orka mig ut och kuta i lite trappor sen... Får se om solen håller sig uppe länge nog :-)

Gick alltså in till stan och hamnade på världens rea på Bikbok! Halva priset på HELA ordinare sortimentet. Förstår ni vad folk där var? Shit pommes! Jag brukar vara den som inte pallar och vänder direkt och går ut. Men jag behöll lugnet och kom ut med två linnen för en struntsumma :-) Nöjd! Var nog tur att lönen tagit en omväg till mitt konto så den inte fanns där just i dag... Då hade det kunna bli dyrt :-) Finns en mening med allt!

Rockkryssningen! Here I come ;-)

Nu skall jag fixa lite här hemma och samtidigt fundera på middagen... är extremt sugen på kallrökt lax av någon konstig anledning. Sen att jag inte alls vet vad man kan göra för mat med det var en annan femma. Tur jag lever med en kock.

Love

Alla bor vi under samma himmel, men varför så långt ifrån varandra?

Alltid är det någon man skall sakna, någon man ska säga hej då till. Alltid roligt träffa nya människor världen över men jag önskar alla kunde på runt mitt torg. I mitt kvarter.

Haft en underbar påsk hemma i Kalix. Den gick dock på tok för fort. Det vart en lugn och sansad helg för min del. En utgång sen fick familjen resten av min tid. Både min egen och Fredriks.

Man märker tydligt att livet går vidare fast man själv försvinner. Mycket hinner hända på bara 2 månader. Kan även vara jag själv som förändrats, men allt går så fort att man nästan blir rädd. Man stannar upp och funderar.

Bilresan upp gick bra. Men jag har känt mig trött efter den exakt hela helgen. Crossen var lila innehållsrik som vanligt :) träffade dom flesta jag ville krama på torsdag inne på Valhall . Och åkte hem i trött men sansat tillstånd :) fredag träffade jag bror och hans nya Goa tjej i stugan över en middag. Johanna följde med som min plus en som vanligt varje påsk :) skippade den planerade utgången och myste med sambo och svärmor... Somnade före midnatt på soffan efter ett glas vin. Lördag åkte jag hem till byn och hälsade på pappa. Önskade ingen festlig påskmiddag utan det blev mjölkklimp. Fruktansvärt gott!! Min favorit!! Och pappa är grym på den :) kvällen spenderades i stugan med mamma med brietårta och påskgodis. I dag var det åter dags att säga hej då. Orkar inte ens berätta hur jobbigt det kändes, det överlåter jag till er egen fantasi. Nu sitter jag på kAllax och det är strax dags att gå ombord. Det mest lustiga som hänt den här helgen är att Fredrik just skjutsat MIG till kalla och själv stannat kvar...?? Skum känsla. Men tack gode Gud så kommer han ner i morgon. Med min lilla bil, och svärmor :) jag ska upp och jobba i morgon så måste i väg nu. Krogfesten i Luleå i kväll och kan säga nu att jag önskar jag kunde delta, vore grymt skoj. Men får bli en annan gång.

Avslutar detta för det är dags gå ombord med en bild.... Som lär bli felvänd när jag bloggar i telen... Men jag är så nöjd!! Helt sanslöst nöjd!! Tack Kristoffer!!! Du är grym!! Äntligen mörk igen, det är såhär jag ska vara... Det känns som jag. Bilden är dock INTE bra :)

Puss på er alla!

Love från kAllax!

Jag har börjat landa och förstå.

Börjat förstå att detta nu är min vardag. Att Stockholm/Lidingö är mitt nya hem. Har äntligen börjat jobba och trivs verkligen som fisken i vattnet. Salongen är den finaste man kan tänka sig. Mina kollegor likadant. Invigningshelgen var GALA! och nu har det redan gått en vecka sedan den svävat förbi. Rullningen är i gång inne i MOOD.

Välkommen till Unni Mood

Vänthörnan

Shopen

Bare minerals

Bare minerals regnbågen :-)

"Caritarummet"

Bästa laget <3

Förutom jobbet är jag fortfarande lika lycklig och kär. I helgen var F borta en hel natt för första gången sen jag flyttat hit och jag sov som en kratta! Det bevisade bara hur fort man vänjer sig vid att alltid ha någon där vid sin sida. Utan honom blir det tomt. Började plötsligt höra en massa konstiga ljud som jag aldrig hört i lägenheten förrut. Och utanför fönstret härjade någon runt på torget som höll på att göra mig galen. Som med tvn på hela natten.

På onsdag åker vi uppåt. Till våra hemtrakter heter det väl nu när man har sitt"hem" här nere :-) Sanslöst så jag längtar. Bara några dagar där kommer ge mig så mycket glädje och energi. Få träffa alla mina nära och kära. Myyys! Dessutom löste jag och Sara precis mitt extrema hårproblem, så hinner även få det fixat. Har drömt tre nätter att jag varit till en frisör här i stan och varje gång kommer jag därifrån med KORT page ( stavning? ). Var inte en fin syn för världen kan jag bara meddela. Ska även äntligen få träffa Vilda känns underbart! Sara och Phils lilla prinsessa <3 Skitunge som kom när jag hunnit flytta :-) Men nu så.... :-)

Kan man mer än längta? :-)

Vilda <3

I dag är jag ledig efter att ha jobbat hela helgen. Är extremt dagvild när jag jobbar varannan helg och ledig under veckorna. Det tar väl ett tag innan man börjat anpassa sig :-)

Nu ska jag återgå till att städa lite här hemma och sedan göra lite ärenden på ön. I eftermiddag kommer F hem med Salma. Så blir en riktig mysmåndag.

Lev och må!

Ses!

Love

"Kärleken kan göra människan tjugo kilo lättare"

Ordspråk.

Eller...? Haha!

När man är nykär och uppe på dessa rosa moln blir det lätt att man tar en alldelens för stor del av den onyttiga kakan. När varje kväll ska innehålla mys och goda tilltugg. Så typiskt. Nu har vi kommit till den gränsen då vi måste bromsa oss själva :-) Så nu har vi tagit bort kolhydraterna. Inte STEN hårt. Men ganska. Kött och grönsaker till varje måltid. Och inget bröd och dylikt. Jag måste börja träna på riktigt. Både min kropp och mitt huvud behöver det. I dag var vi på badhuset med Salma. Försökte så gott det gick bland alla skvättande barn OCH vuxna att simma några längder, men det var näst intill omöjligt :-) Nå väl, det var ju faktiskt inte därför vi var där, utan för att faktiskt plaska. Men det var ju ett tillfälle ;-) MEN grejen var att precis innan vi ska gå upp har jag tagit tag i kanten på bassängen och trampade vatten i min egna lilla värld där jag började tänka på just det. Hur jag ska ta mig tillbaka till träningen. Då kommer Malin Ewerlöf in och hoppar i plurret. Alltså.... SHIT POMMES, den kvinnan är VÄLtränad. Inte för att jag vill bli SÅ vältränad. Då skulle jag inte hinna med ett vanligt liv känns det som men jag imponeras av dom. Hur dom har orkat så länge. Hur disciplinerade dom är. Och även efter den stora karriären håller dom fortfarande i det och lyckas se ut sådär. En elouge till dessa. Alla är vi ju dock olika. Våra kroppar fungerar olika. En del har lättare att lägga på sig än andra. Jag hör till den som väldigt LÄTT lägger på mig. Jag sitter inte här och säger att jag är tjock jag känner bara hur mina muskler snabbt tynar bort efter att ha tränat väldigt hårt ( för att vara jag ) senaste 2 åren. Jag har sett för många skräck exempel på detta när man gått från 100 - 0. Det skall inte hända mig. Så det är bara ta tag i det. Inte fan är det svårare än så! Eller??

I morgon börjar jag iallafall jobba. Nu är det dags. Vardagen är faktiskt välkommen. Jag vill jobba. I veckan är jobbet att färdigställa salongen innan invigningen på fredag. Det ska bli himla skoj att få vara med om det. Att få vara med från start! Är otroligt förväntansfull över hur det ser ut där nu när allt börjar bli färdigt.

Har väldigt mycket att se fram emot i veckan, hoppas på att jag hinner visa er lite på vägen :-) Dessutom kanske jag får chansen att hinna se darling uppträda med ett annat band än Hablasgänget här nere i Stockholm. Spännande :-)

Nu är det dags för ananas! Vi behöver socker! Suck.... ;-)

Love!

Jag börjar allvarligt få panik. Över en så stor sak som min hårfärg. Det är illa nu. Håret är lika risigt som en piassavakvast. Och jag vill dessutom bli mörk. Riktigt mörk. Helst NU! Vågar inte göra något själv med alla dessa miljoner slingor och det risiga håret. Skulle bara ångra mig. Duschvattnet i Sthlm har aldrig varit bra för mitt hår. Det blir katastrof!

Hittade dessutom dessa bilder i går. Här älskade jag verkligen mitt hår!

Det ser ut som jag är näst intill svarthårig. Men svart är jag inte. Jag är bara extremt mörk brun :-) I love it! Nå väl får se hur jag gör. Om jag lyckas våga lägga tilliten i någon frisörs händer här i stan. Livrädd.