Header

En liten magnesiumboozt

" Godmorgon folket! 😊 Är ni lika pigga och glada som jag är? I sure hope so! Jag gör mig redo för gymmet, som vanligt vid den här tiden. Ry…"

Om jag kan, så kan du

" Ursäkta mig om jag låter tjatig, men vissa grejer i livet känns så pass stora så man måste nästan upprepa sig om det för att själv kunna t…"

Jag gör fel hela tiden

" Färdigmålat för idag! Jag blir verkligen helt slut i kroppen, och jag tror det kan bero på att jag inte har någon riktigt bra plats att må…"

Lugnet före stormen

" Ny vecka och det inleddes med triceps och mage på gymmet. Det lär kännas imorgon, det känner jag redan nu. 😳 Och appropå träningsvärk...m…"

Jag kommer aldrig ge upp mig själv

" Jag är den viktigaste personen i mitt liv. Min omgivning kan påverka mig, vänner kan höja mitt humör och stötta mig på min väg, men det li…"

Medelintensivt cardiopass

" Som jag sa tidigare skulle jag köra ett litet träningspass här hemma som kompensation för att mitt gympass blev kortare än vanligt, och nu…"

Allt firas på gymmet!

" People keep asking me why I do it... I'm wondering why they don't. Andra advent och det firades på gymmet. ALLT firas på gymmet. 😂 Det bl…"

Så spenderar man en kylig kväll

" Håret i en lös knut på huvudet, en kopp te, något gott att mumsa på, inlindad i en filt och två kurrande kissar bredvid. Det här är ett av…"

Julklappstips!

" Ouff, vad jag har målat idag. Det är ju väldigt avslappnande för hjärnan att måla, men jag gör det stående, så man blir faktiskt lite tröt…"

Spenatomelett med champinjoner och majs, följt av en liten efterrätt i form av frukt och bär. 😊 Inget direkt fancypancy, men simpelt, nyttigt och gott. Det ger kanske inte heller någon form av fredagskänsla, men jag är ensam hemma ikväll och eftersom jag ska dricka alkohol imorgon vill jag inte trycka i mig några tomma kalorier idag också. Gott var det i alla fall! 😍
Jag känner att jag kommer somna snart, morgonmänniska som jag blivit. 😉 Det är ändå lika bra, då jag tänkte gå upp tidigt imorgon för att ägna mig åt lite marketing. När jag kommer hem sen blir det nog ett litet HIIT-pass innan jag tar en tupplur för att orka med hela kvällen. Jag har ju lovat fröken Sarah att vara ute med henne till klockan 6 på morgonen. 😳 My gosh!


Xoxo, Sandora

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Ursäkter är något som vi människor är sjukt duktiga på. Vi försöker hitta genvägar och flyktvägar för att göra allt så enkelt för oss som möjligt. Det är dock när vi gång på gång lyssnar på dom där ursäkterna som vi misslyckas. "Nej, jag orkar inte träna idag heller..", "Jag kan inte", "Någon annan dag kanske...". Vi måste vara starkare än våra ursäkter, för det är ursäkterna som är våra största fiender. Så fort du hör dig själv säga eller tänka en ursäkt, uppmärksamma det och bevisa för dig själv att det är inget mer än en fånig ursäkt, och att den inte kan kontrollera dig. Keep going!

Jag är helt utpumpad i armarna just nu. Inte ofta jag kör endast armar på gymmet, oftast blir det någon större muskelgrupp tillsammans med antingen biceps eller triceps, men...variation is the key.. 😌 Och det är ju fredag idag! You know the math... Friday + arms = Flexfriday! 😍😉 Man kan visserligen flexa vilka muskler som helst, men personligen tycker jag det är roligast med just armar. Feelin' strong, baby!


Xoxo, Sandora

Likes

Comments

Det är lite sjukt hur livet går sin egna väg. Hur våra visioner och drömmar förändras på vägen. När jag tänker tillbaka på olika stunder under barndomen eller gymnasietiden känns det som ett helt annat liv, så långt bort. Jag är inte alls där jag trodde jag skulle vara vid den här åldern. När jag var liten drömde jag om att bli allt från professionell dansare till veterinär. Just veterinär finns fortfarande kvar som ett intresse, även om jag är supernöjd med nuläget, ni vet ju hur mycket kärlek jag har till djur. Men tänk om jag faktiskt hade gått den vägen och blivit veterinär, eller åtminstone djursjukvårdare... 😊 Det hade varit ett jobb jag hade ÄLSKAT att gå till! 😃 Få ta hand om och hjälpa skadade och oskyldiga varelser. ❤ Nu får jag istället hjälpa människor, på ett lite annorlunda vis...istället för att fokusera på att fixa något som redan är skadat är min främsta uppgift att förebygga skador. Som sagt...livet är lustigt på det viset. Man känner sig så säker på vart man är på väg, och sen plötsligt, innan man anar det, är man på väg någon helt annanstans.


Xoxo, Sandora

Likes

Comments

Varför ska jag stå och baka ischoklad när man kan köpa färdig? 😏 Kalla mig lat, för det är precis det jag var idag. När man precis har köttat ben så pass att dom skakar, då blir man bara anti att gå i affären och leta ingredienser. 😂 Jag kommer ändå inte äta den där ischokladen, jag tycker inte det är speciellt gott, men det var sambon som ville ha och han bryr sig inte om det är hemmagjort eller köpt. 😉 Frågan är om jag ska ta och lägga det på ett fat och säga att jag har gjort det själv...han lär ju inte märka någon skillnad. 😉

Dags för en kaffe och lite målande. Jag är inte långt ifrån att bli klar med min fågeltavla, som by the way redan har en möjlig köpare. 😊 Kul när det går undan!


Xoxo, Sandora

Likes

Comments

Helgen närmar sig med stormsteg! Som jag längtar! 😄 Jag ska strax iväg och pumpa lite ben, och sen är det bakning som gäller. Jag har fått i uppgift av sambon att göra ischoklad, nu när det är juletider och allt. Helt ärligt har jag nog aldrig gjort ischoklad själv, men det ska ju tydligen vara superenkelt. 😊Dock undrar jag lite....vilken choklad är bäst att använda? Är det mörk blockchoklad eller någon annan sort? Vad rekommenderar ni?

Dagens låt hörni! Den här kommer spelas mycket på lördag när jag gör mig redo för utekvällen. 😊

Xoxo, Sandora

Likes

Comments

När man har sug att träna, men man vet innerst inne att man bör vila, det är en ganska jobbig känsla. Jag har erfarenhet av att pusha på ordentligt och vila max 1 dag i veckan, och även om det inte gjorde mig någon skada så hämmade det nog mina resultat lite. Nu blir det hela 2 dagar, vilket känns precis lagom, men jag skulle ljuga om jag sa att suget inte finns. Även om det går mycket lättare att ta dom här pauserna så är det fortfarande ett beroende, och jag måste ha en liten diskussion med mig själv i huvudet om det. Att vila är viktigt. Kör man på alldeles för hårt kan man skada sig, och resultaten man strävar efter kan bli förskjutna, men vi är ju alla så vana att hela tiden höra "Träna mer, ät mindre", och då är det vi ser som lösning. Vad gör man för att komma över det där beroendetänket? Hur tar man sig en vilodag när hjärnan skriker att man ska byta om till träningskläder? Tyvärr finns det inget direkt svar för det...för vi alla är olika, och vi har olika knep som fungerar på oss. Jag går all in, för att verkligen möta min utmaning. När jag har vilodag släpper jag i princip allt annat också, förutom jobb och möten så klart. Jag gör bara dom saker som får mig att slappna av, för jag vet ju att det är precis det jag måste öva på, att låta mig själv relaxa ordentligt. Har man svårt för att slappna av så det är just det man ska göra dom här dagarna, inte hitta något annat att stressa över, som tar energi, för träning är en typ av stress för kroppen. Du tar en vilodag för att ladda batterierna. 😊 När jag kom hem från mötet idag tog jag det lugnt i soffan en stund först, för att sen måla eftersom det är en slags terapi för mig och jag blir relaxed, och nu ansiktsmask, en kopp te och film. 😌 SÅ SKÖNT!! Och jag är så glad att jag fick tyst på den där lilla rösten inom mig tidigare som sa "HIIT...." 😉

Vad gör ni för att slappna av?


Xoxo, Sandora

Likes

Comments

Först och främst...vilket jäkla skitväder vi fick då. Igår var det en massa snö ute vilket jag för en gångs skull faktiskt tyckte var väldigt mysigt, men nu har allt regnat bort. Åh, Sverige...vad är det du vill ha sagt med detta beteende? 😞

Nu till dom goda nyheterna! Jag har spenderat hela förmiddagen på infomöte. Det var väldigt få personer dock, så jag antar att han har delat upp oss i små grupper, vilket makes sense to me i alla fall. (Hej svengelska!). Några nya ansikten fick jag däremot se vilket var kul. Majoriteten av dagens möte handlade om visionen och vad som kommer krävas av oss som PT:s. Ett väldigt givande möte som fick hjärnan att spinna igång lite extra, och den kommer nog spinna på hela kvällen skulle jag tro. Jag tror jag kommer behöva sätta mig ner och skriva ner lite tankar och idéer. 😊
De roligaste nyheterna är dock att nu har jag fått mina visitkort och lite arbetskläder! Jag kan inte låta bli att känna mig lite extra professionell i dessa. 😁 Fab! På bilden nedan ser ni ju dessutom mina kontaktuppgifter ifall ni bor i Göteborg och skulle vilja ha min hjälp med träningen. Vi öppnar den 8 januari, så det kan bli en fin julklapp till dig själv eller någon annan. 😊


Xoxo, Sandora

Likes

Comments

Lookie lookie! 😄 På lördag händer det grejer. Då ska jag träffa min vän Sarah, som pluggade till hälsocoach tillsammans med mig, och jäklar vad vi ska parta! Hon har flyttat till Alingsås och dessutom fått ett till barn ganska nyligen, så vi har knappt hunnits träffas något alls den senaste tiden. We have some catching up to do! 😊❤ Först blir det en den middag på Pinchos, och jag tänker hålla mig till det minst fettiga, annars kommer jag behöva gå med svullokänsla resten av kvällen, och det känns inte sådär superlockande. Deras mumsiga godisdrinkar blir det i alla fall, och sen lär vi nog dra vidare till gayklubb. 😍 Det blir första gången jag besöker en gayklubb faktiskt, och jag är sååå pepp! Äntligen kunna dansa utan att bli grindad av en massa äckelkillar, finally!! 😍
Åååh, vad jag ser fram emot detta, det var så längesen vi sågs! Celebration, goddammit, celebration!


Xoxo, Sandora

Likes

Comments

Q: Jag har en del fett, mest runt magen som jag vill bli av med. Jag styrketränar en del hemma och jag går mycket promenader, för jag har hört att promenader är bäst för att bränna fett. Stämmer det?

A: Det första man ska kolla på när man ska tappa fett är kosten, då den avgör till ca 70%. 😊 Men när det kommer till träning som du frågar om, så är det lite lurigt. Lågintensiv träning, som promenader, fokuserar på att använda fett som energikälla, ja, men du bränner inte så många kalorier som du skulle kunna göra om du tränade hårdare, plus att kroppen är smartare än man kan tro. Den balanserar gärna mellan fett och kolhydrater, så om du tränar lågintensivt och fokuserar på fettet kommer du senare under dagen bränna mer kolhydrater istället. Jag tycker absolut att promenader är bra, det kan man göra varje dag även om man dessutom tränat tyngre tidigare under dagen. Däremot är det så att just styrketräning, och tung sådan, är bästa alternativet. 😊 Just bukfett är det farligaste, och det har visat sig att styrketräning är det som skyddar bäst mot just det. Så fortsätt gå dina promenader så mycket du kan, men öka på styrkan lite, gärna på ett gym där du har tillgång till mer och tyngre vikter. 😊


Xoxo, Sandora

Likes

Comments

Godmorgon folket! 😊 Är ni lika pigga och glada som jag är? I sure hope so! Jag gör mig redo för gymmet, som vanligt vid den här tiden. Rygg och biceps ska få arbeta lite idag tänkte jag. Imorgon blir det däremot vila, eftersom jag kommer spendera största delen av dagen på mitt kommande jobb för info, vilket jag nämnde häromdagen. 😊
En liten magnesiumboozt, så drar jag sen. Varför just magnesium? Helt ärligt, jag är inte den som tar en massa olika kosttillskott i olika former varje dag. Jag dricker fortfarande moringa eftersom jag blir så pigg av den, men annars är det inget speciellt, för jag känner att jag får nog i mig bra från maten. Däremot prenumererar jag ju på en hälsobox som jag får varje månad, och titt som tätt kommer det med något kosttillskott, och då känner ju jag att det är klart det ska förbrukas, inte bara stå och samla damm. 😉 Så nu är det magnesium som gäller, och det är ju bra för muskelfunktionen, skelettet, bildandet av DNA, hormonsystemet osv....det finns många anledningar att få i sig ordentligt med magnesium. Det är ovanligt att man får brist på just magnesium, då det finns i många baslivsmedel, och precis som med allt annat kan man överdosera, men en brustablett om dagen är ingen fara. 😊 Man ska ju inte överdriva och hälla i sig flera tabletter om dagen! 

Symtom vid brist: Benskörhet, migrän, muskelsvaghet, ångest, depression, darrningar. (Detta är bara några av symtomen) Och vad jag har hört, jag vet inte hur mycket sanning det ligger i detta, men om man är deprimerad och har mycket inre stress, så hämmas upptaget av magnesium bland annat, så kroppen tar alltså inte upp tillräckligt mycket av det som du får i dig via maten. Kan vara värt att kolla upp!

Symtom vid överdosering: Lågt blodtryck, diarré, illamående och magkramper. 


Xoxo, Sandora

Likes

Comments


Better Blogging Nouw