Header
View tracker

Nördvarning!!! 😱 The last of us, ett av de bästa spel någonsin, och det kommer en tvåa!!! ALLTSÅ WHAAA!!! 😱 Jag tror jag blir lite knäpp, jag måste verkligen spela det! Lite förvånad själv över hur exalterad jag faktiskt blivit för det här, haha! Börjar nästan låta som Ahmad när han väntade på sitt Final Fantasy, som han har suttit med hela helgen nu, och faktiskt sitter med i skrivande stund bredvid mig. 😉

Jag förstår verkligen hur vissa säkert skakar lite lätt på huvudet nu, men man behöver inte vara någon riktig gamer för att finna det här spelet underhållande, det kan jag lova. Jag är ingen direkt gamer, det är väldigt få spel jag fastnar för, men det här... ! 😁❤Jag ska gå och lägga mig med ett leende på läpparna ikväll. LÄNGTAR!


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Åh, vad skönt det är att få komma hem efter ett tungt styrkepass, som gick awesome by the way... 😍 ...och få käka riktigt go middag! Kyckling med råris, yoghurtsås och spenatsallad. I think I'm in heaven!! 😍❤ Det är en sån maträtt jag skulle kunna trycka i mig hur mycket som helst av, bara för att det är gott.

Just spenat i salladen har börjat bli ett måste för mig nu dessutom. Bort med isbergssallaten, fram med spenaten! 👊 Inte bara för att det är otroligt nyttigt med spenat, men så mycket godare. Jag har börjat bygga upp ett avsky mot isbergssallat...smakar alltid så unket och tråkigt. Urk...får typ inte finnas i min kyl längre. 😝

Några riktigt bra fördelar med spenat:

- Bra för hjärnkapaciteten!
- Motverkar benskörhet tack vare vitamin K!
- Sänker ditt kolestrol.
- Bra för synen! 👀
- Galet mycket vitaminer!


Likes

Comments

View tracker

Veckans sista dag, och imorgon ska det jobbas hela dagen. Jag ska strax iväg och pumpa lite ben och booty, och som jag har längtat till detta! 😍 Känns som det var evigheter sen jag tränade ben, bara för att det egentligen skulle ha gjorts i förrgår. Men ibland är det bra att ta några extra dagar vila från en muskelgrupp har jag märkt, för att verkligen chocka kroppen och få svar från träningen. Håll tummarna för att det inte är smockat på gymmet. 👏

Bjuder på en liten selfie, bara för att jag kan, med oborstat hår men min makeup on fleek! Selfie-sunday! 💋


Likes

Comments

Sleepy time, eller jag ska i alla fall försöka. Såg precis på en film jag vill tipsa er om, en thriller som är ganska sjuk, men bra! Filmen heter "Pet" och handlar om en man som jobbar på ett hund shelter, hundhem?? (Vet inte riktigt vad det kallas på svenska?). Han träffar en tjej ute som han blir väldigt intresserad av, men hon nekar honom, vilket gör att han blir som besatt av henne. Han kidnappar henne och håller henne fånge i en bur under det där hundhemmet.

Lite creepy som sagt, men väldigt bra! 😃 Huvudskådisen är Dominic Monaghan, som var med i bland annat Sagan om ringen. 👏


Likes

Comments

Okej, det här har varit en konstig lördag. Inte speciellt intressant, bara allmänt konstig och...seg. Känt mig riktigt trött hela dagen och mest spenderat tiden åt att bara vara hemma. Tog tillslut på mig mina träningskläder, men så fort dom var på så droppade allt! Jag vet seriöst inte vad som hände, jag blev typ allmänt ledsen, extra trött och bara off, så jag var riktigt nära på att skippa träningen helt. I samma veva blev jag extremt sugen på pizza, haha, alltså jag undrar om det är PMS??? Men så tänkte jag, att om jag ska käka pizza så får jag fan se till att träna lite innan, och det gav mig faktiskt en ganska bra pepp. 😁 Så det blev ett cardiopass, pizza och efter det däckade jag i soffan medan jag kollade på Harry Potter som gick på tv. Helt ärligt...hur kunde jag någonsin tycka dom filmerna var bra?? Ursäkta mig alla Harry Potter-fans, men nej...det är inte bra filmer. Böckerna däremot vet jag inget om, har inte läst dem. 😜 Vaknade en timma senare, drack en kopp kaffe och nu är jag superpigg! I brist på annat ställde jag mig framför spegeln och la på en makeup, helt i onödan, för jag ska inte ut? Men ibland kommer det dagar då jag känner att vara fixad bara för att känna mig lite finare, känner ni igen er i det?? Jag blir lite gladare när jag är fixad. 😍 Så nu sitter jag här ensam med röda läppar och bara smilar för mig själv, haha!! Lite extra glad också för att jag nästa helg ska ut och ta några glas med ett gäng tjejer jag aldrig träffat förut, men vi alla vill lära känna nya vänner så vi har planerat in liten utgång ihop. Så kul!! 👏


Likes

Comments

Jag plockade fram min lite kreativa sida idag, vilket jag inte gjort på ganska länge nu. Som jag har sagt tidigare, det går lite i perioder, och jag kan inte tvinga fram det för då blir det ändå inga bra resultat. Ibland känns det bara i kroppen att nu är det dags, och resultatet idag blev detta ⬇ ! Rätt nöjd själv, även om världskartan inte blev exakt så som den faktiskt ska vara. Orkar inte sitta och pilla med smådetaljer. 😉 Vad tycks? By the way...är det inte typ meningen att man ska döpa sina bilder? Dom stora konstnärerna gör ju det, men hur fan tänker man då? Det ska ju låta schysst också, inte sådär lame. 😁 Vad skulle man kunna döpa den här bilden till i så fall?

Nu ska jag i alla fall packa ihop pennorna och ta fram min sportiga sida, as usual. Träning! 💪 Har suttit ner för länge med det här, börjar känna mig lite stel i kröppen!


Likes

Comments

Ohhh gooood morninn sunshine! 🌟 För lite sol är det ju faktiskt idag, så härligt! Jag funderar på att ta mig en rask promenad idag, eller ett cardiopass i vardagsrummet, för något gym blir det inte. Dom stänger så pass tidigt på lördagar, asdåligt, så dom få timmar det väl är öppet är det SMOCKAT med biffar. Inte värt. Benpasset som från början skulle ha varit igår blir alltså inte av förrän imorgon. 👎 Men med tanke på att min rygg inte är riktigt okej än så är det väl bäst så, men jag måste hålla mig i rörelse, för om jag sitter still så får jag bara mer ont.

Jag skulle vilja hitta något bra promenadstråk här. Jag och Ahmad gick ju en väg, men skulle vara kul att ha något annat att variera med, för jag känner mig själv. Jag kan inte gå samma väg om och om igen, för jag blir tyvärr grymt uttråkad. 😁


Likes

Comments

Fråga: Sen jag började träna har jag ökat vikterna i många övningar med 100%, känner mycket starkare och når mina mål med viktetna, men ser ingen förändring på kroppen, är det så att jag ska ha tålamod eller köra ännu mer cardio? Jag kör cardio varje pass, men jag kanske borde köra pass med endast cardio som är längre, är lite osäker då jag har skada i rygg och ljumske.

/Linn

Svar: Först och främst, fan va gött att du ökar på och känner dig starkare!! 😃 När det kommer till att se förändring på kroppen så beror det lite på vad du har för mål, men det handlar om kosten. 70% är kost, 30% träning. Vill du bli bulkigare och större måste du ligga på ett kaloriöverskott, inte bara för att orka ta mer på gymmet vilket du ändå redan gör, men också för att kroppen ska ha extra energi under natten för att bygga upp musklerna.
Om du vill få dina muskler mer definerade så måste du bränna fettet som ligger över dem. För du kan bygga upp muskler, men har du fett som ligger över så syns dom ändå inte så tydligt. 😊 Då krävs ett liiitet kaloriunderskott, men fortfarande högt proteinintag för att inte bryta ner musklerna.

Att du kör cardio på varje pass skulle jag nog säga att du bör sluta med. Separera dom passen hellre, och dom cardiopass du gör ska hellre vara högintensiva och korta. Långa cardiopass har en negativ effekt på muskeluppbyggnad, medan HIIT-pass (högintensiva) både förbränner fett extra mycket OCH behåller muskelmassan. Men du ska inte göra för mycket cardio i överlag, utan fortsätt hålla dig till mycket styrketräning, för det bränner mycket fett också.

Jag ska försöka sammanfatta mitt svar till dig.
Kolla först på din kost. Hur mycket äter du? Lägg dig på ett litet kaloriunderskott, ät långsamma kolhydrater, ät inte för mycket fet mat och håll dig till rätt fetter, ät mycket protein. Planera dina måltider, speciellt kring dina träningspass! Fortsätt träna styrka, och variera dina träningsupplägg, inte bara med övningar men också med hur många reps och set. Träna kondition 2-3 gånger per vecka MAX och då gärna högintensiva pass!

Sen kan det lätt ofta vara så att man själv inte ser skillnad, men alla andra gör det. 😉 Hoppas du blev något klokare!

Likes

Comments

Wooptidoo! Gissa vad jag har fått hem i brevlådan nu? 😃 Inget paket den här gången, även om det hade varit rätt nice det också. Jag har fått hem papper på mina certifieringar! 😍 Ska lätt köpa hem två ramar och sätta upp dom på väggen, för dom här ska synas! Är så jäkla stolt över mig själv och det känns så häftigt att ha en titel på riktigt. Jag har ju vetat om det här ett tag nu, men det är en helt annan grej att få det på papper.

Jag är nu officiellt certifierad personlig tränare och kostrådgivare. YES SIR! 👏💪


Likes

Comments