Hej på er, ni som fortfarande kikar in här då och då!

Nu har det hänt som brukar hända ibland och som säkert kommer fortsätta hända på den här lilla bloggen. Som ni säkert har märkt så har det varit lite glest mellan uppdateringarna men nu har jag en stund över och tänkte köra en liten sammanfattning, både för er men också för min egen skull. Okej, vi kör igång så ser vi vart vi hamnar!

Helgen efter att jag varit på den efterlängtade Coldplay konserten så styrde jag, Nellie och Frida bilen mot Båstad, Nellies stuga och för att besöka Summer On festivalen. Hela fredagen regnade vi bort och vart lite besvikna men på Lördagen sken solen på oss och vi var sådär festival-glada som man kan bli då, när man får njuta av bra musik, öl, god mat och träffa härliga människor. På Lördagen slog även Lisa följe med oss och kvällen avslutades med en kort men rolig utgång innan bilen styrdes hem igen.

Sen blev det dags för mig, Felicia, Matilda, Matilda och Moa att bjuda in till fest. Vi satte upp tält i trädgården, lagade god mat och bjöd in våra vänner för att fira att vi blivit 20 år och vuxna på riktigt. En annan helg gick jag på dejt i Malmö med en fin kille, vi såg MFF mot Kalmar och åt och drack sedan gott i varandras sällskap.

Som de flesta andra månader detta året så har jag ätit och druckit gott. Min vistelse i Italien i början av året har gjort mig otroligt svag för goda ostar och vin.

En fin och solig kväll tog jag och syrran tåget ner till Lund för att käka goda hamburgare. Vi åt på Tugg som enligt mig har dem bästa burgarna och godaste sötpotatispommes jag någonsin smakat. Ett tips, åk dit!!

Har även firat att min älskade lillasyster har fyllt 18 år och hängt en del på Malmöfestivalen och som alltid var det det väldigt trevligt. Detta året fick jag chansen att se Deportees, Melissa Horn, Movitz, Jake Bugg, Miriam Bryant, Sabina Dumba och Silvana Imam.

Och då är vi framme till idag med en kort sammanfattning av vad jag haft för mig den senaste tiden. Och idag är det fredag och jag befinner mig i Västerås hos Anton, killen jag gick på dejt med i Malmö, och som jag nu kan kalla min pojkvän. Så medans han nu fortsätter sina studier så söker jag alla jobb som går att söka och springer runt i en nya stad och går på intervjuer och förhoppningsvis vill någon anställa mig så att jag kan flytta upp till Västerås. Håller alla tummar och tår jag har för det och önskar er en trevlig helg och fin fredag kväll!

Onsdagen den 6 juli tog jag och några tjejer tåget till Köpenhamn för att gå på konsert. Och det var inte vilken konsert som helst, äntligen fick vi se Coldplay och deras A Head Full of Dreams Tour. Men innan det var dags för konsert satte vi oss ner på en italiensk restaurang för att äta lite gott och prata en massa.

Felicia, Nellie och Moa.

Frida och jag.

Det beställdes in gott vitt vin, pasta och pizza. Och alla var vi mer än nöjda.

När klockan närmade sig åtta tog vi tåget till Østerbro och gick en bit för att komma fram till Telia Parken där vi tillsammans med ca 40.000 andra människor fick bevittna ren magi på scenen av Coldplay, detta fantastiska band. Det var mer en bara en konsert. Allt ljus och scensättning stämde så bra överens med låtarna och det var en helt magisk kväll. Mäktigaste konserten jag någonsin varit på.

Hej på er!

I helgen har jag planerat inför min 20 års fest med fyra vänner, familjen har varit en sväng på Ikea och köpt en ny bil (som jag mestadels kommer få använda, wiii). I lördagskväll fick jag sällskap av Nellie och vi gjorde allt i vår makt för att heja fram Italien i fotbolls EM, men det gick ju lite sådär.. Igår blev det god smörgåstårta till kvällsmat hemma i farmors nya lägenhet och kvällen avslutades med fotboll.

Måndag och ny vecka. Det ser ut att bli en riktigt bra sådan också, min sista lediga vecka innan jobbet drar igång igen. På onsdag tar jag tåget till Köpenhamn med ett gäng tjejer för att se Coldplay spela på Parken. Kan knappt föreställa mig hur magiskt det kommer bli. Beroende på vädret så kanske det även blir en sväng ut till Båstad och Summer On, men som det ser ut nu så lutar det inte åt det, tyvärr.

Idag åt jag detta till lunch och skriver cv. I eftermiddag blir det en tur till gymmet för att svettas lite tillsammans med syrran innan det vankas hamburgare och sötpotatis pommes hemma.

Hoppas ni får en härlig vecka oavsett om den innehåller en massa jobb eller lediga dagar!

En regnig onsdag förra veckan tog jag, mamma och lillasyster på oss våra regnkappor och åkte ut till Åhus trots det tråkiga vädret. Vi körde ner till stranden och beställde in varsin pizza medans regnet öste ner utanför. Mysigt att ändå sitta vid havet och pizzan den smakade bra.

Mamma och syrran.

Sen körde vi ner till hamnen och åt god ottoglass. Citron och lakrits för min del.

Även trots det svenska sommarvädret inte är det bästa får man ändå hitta på lite saker när man är ledig.

​I måndags var jag tillsammans med min mamma och syster och träffade Katarina som är hudvårdskonsult och representerar det amerikanska hudvårds- och makeup märket Mary Kay. Vi fick möjligheten att testa deras produkter, ifrån skrubb, rengöring, krämer, serum, primer, foundation, mascara, skuggor och puder. En väldigt rolig och lärorik eftermiddag och i september kommer Katarina hem till mig för att låta mina tjejer testa Mary Kay's produkter. Blev ni nyfikna? Kika in på deras hemsida -> http://marykay.se/

Natten innan midsommar bjöd på ett riktigt åskoväder och det var med trötta ögon jag gick upp på midsommarmorgonen och började förbereda båda mat, lekar och krans och efter en kalldusch satt kransen på huvudet och klänningen var på. Efter 16 på eftermiddagen samlades vi ett gäng härliga personer för att avverka en femkamp och sedan förbereda en god midsommarbuffé. Kvällen bjöd på många skratt, god mat, snapsvisor, varmt väder och en vinst i kubb. En mysig och midsommrig midsommar. Tack för det gänget!

Frida, Nellie och jag.

Buffé.

Tobbe och Frida.

Maaaaaaaaat.

Glad midsommar lite för många dagar försent, men men, jag hoppas att ni hade en fin midsommar iallafall, kram på er!

Varje dag hängde vi vid poolen. Badade, solade, sov och läste böcker.

På lunchen åt vi ibland god melon och vilade i skuggan.

En kväll beställde vi pizza och tog med den upp på balkongen. Där njöt vi utav den, drack öl, spelade kort och lyssnade på musik.

När det var dags för Sverige att möta Italien i fotbolls EM, samlades alla svenskar kring hotellets storbildsskärm och hejade, tyvärr så hjälpte inte det särskilt mycket och Sverige förlorade.

När ens eget land inte kan hålla måttet måste man ha en backup plan och min är att heja på Spanien. Så mot kvällen byte vi om till röd klänning och Spanien tröja och som tur är så vet Spanien hur det ska göras. Vamos Espana!!

Vi hamnade kvällen till ära på en svensk/spansk restaurang där all personal hade Spanientröjor så jag kände att vi hade inget annat val än att slå oss ner. Ägaren gav oss fina flaggor på kinderna och kvällen slutade med att Spanien vann med 3-0 mot Turkiet.

En kväll promenerade vi längs strandpromenaden och kom tillslut ner till hamnen.

Där valde vi en av många restauranger och beställde in vitlöksbröd till förrätt.

Jag fick sedan in en god laxbit och syrran åt en mumsig hamburgare.

Sista kvällen gick vi också ner till hamnen och satte oss på en restaurang med utsikt över havet. Victoria beställde in fantastisk plankstek och var nöjd med sitt val.

Jag beställde in lamm och blev lite förvånad när detta kom in, men det smakade bra med var inte riktigt vad jag trodde att det skulle vara. Sen åt vi glass och en chokladfondant och gick sedan för att shoppa upp våra sista pengar.

​Sen var vår semester slut i Alcudia och morgonen därpå åt vi vår sista hotellfrukost och åkte sedan till flygplatsen för att ta flyget hem till ett något kallare Sverige. Allt som allt nöjda och utvilade efter en underbar vecka i värmen.

Den 14 juni tog jag och lillasyster tåget till Köpenhamnsflygplats med solhattarna på huvudet och redo för sol och värme i en vecka med destination Alcudia.

Efter 3 timmar i luften kunde vi se ön Mallorca och runt klockan 8 på kvällen landade vi på flygplatsen i Palma och fick våra resväskor. Därefter väntade en timmes bussresa till Alcudia och därefter var vi framme på vårt hotell Sea Club.

Vi var såklart jättehungriga när vi kom fram och så fort vi checkat in och fått vår jättefina lägenhet gick vi ut på gatorna för att hitta något snabbt, gott och billigt att äta. Jag som besökte Alcudia förra året visste ett ställe som har god kebab, så dit gick vi.

Morgonen därpå var det dags att smörja in våra bleka kroppar med solkräm, knyta på bikini och gå och käka hotellfrukost. Mumsfillibaba!

Vi bodde som nämnt på hotell Sea Club och vi fick en jättefin tvårumslägenhet , hotellet hade 4 stora pooler, en liten butik, gym och spa och god frukost. Vi var mycket nöjda med vårt val och solen den sken för det mesta.

Vår andra kväll gick vi bara rakt över vägen till den omtalade restaurangen La Traviata. Där fick vi bröd och en jättegod vitlöksdippa och sedan beställde vi in gott kött.

Jag beställde in anka och det var en väldigt fin och god bit jag fick. Kunde inte vara mer än nöjd.

Dagen därpå var det lite mulet mitt på dagen så vi duschade och gjorde vid oss lite tidigare och tog sedan en taxi in till gamla stan. Där strosade vi runt bland små gränder och hade det mysigt.

Jag hade på mig en ny byxdress från Zara, gubbskor från Novita och väska från Monki, allt i svart.

Efter ett tag åt vi glass och det var så klart himmelskt gott, tyckte jag som älskar glass.

Världen bästa syster.

När klockan slog kvällsmat hittade vi en italiensk restaurang med en mysig innergård så där slog vi oss ner och beställde in god mat.

Vi började med en förrätt, närmare bestämt bruschetta med tomat och basilika.

Victoria beställde in en god lasagne.

Och jag valde en skaldjurspasta med lite för lite skaldjur men med goda smaker.

​Och till efterrätt valde vi en mörk chokladmousse som rundade av maten alldeles perfekt. Det var våra första dagar i Alcudia, resten får ni läsa om en annan dag!

​Den 12 juni gick studenterna på bal på Kurhotellet i Tyringe, precis som jag gjorde för ett år sedan. Det var så roligt att se hur fina alla var, alla glänste verkligen när dem gick på röda mattan och jag slår vad om att dem hade en underbar dag och kväll med allt vad den innebar.