Sämst på att uppdatera, I know.... Men jag lever, typ. Så stört varmt vissa dagar är de typ 45 grader. Och det är bara början av juli, kommer dö. Men annars är det bara bra. Jobbar & sover typ, haha! I onsdags va vi lediga som vanligt, så vi hyrde en bil & åkte till ett ställe som heter Öludeniz (blue lagoon). Det är en strand med jättefint vatten. Det va vackert, men inte amazing. Vi va där några timmar, hyrde trampbåt & åt lunch. Men det var för varmt för att ligga och sola. Så vi bestämde oss för att åka till en liten vattenpark i närheten. Älskar vattenparker! Den va inte så stor, men det va typ inga folk där, så inga köer, vilket va asskönt!! När det stängde åkte vi in till en stad som heter Fethiye. Supermysigt, vi strosade runt. Kom in på lite marknader, och på en gata med två jättebra butiker. Köpte en hel del faktiskt, och det kostar ingenting!! Sen åt vi en riktig kebabtallrik med ris & grejer på en riktig turkisk resturang, asgott!!

Älskade midsommar, är ju en av dom bästa helgerna. Årets midsommarfirande va lite annorlunda, men roligt! Jobbade såklart, men vi hade firande på hotellet. Dansade runt midsommarstången, åt jordgubbar, spelade kubb, brännboll & självklart gjorde vi kransar. Vi slutade runt halv sex. Så åkte hem och fixade mig innan vi drog in till byn för middag. Sen hemåt igen där vi hade "midsommarfest" på taket. Åter igen spelade vi kubb & en massa andra roliga spel. Stannade inte uppe så länge dock, eftersom att jag började kvart i nio idag. Så gick & la mig runt ett. Men dagen var faktiskt lyckad! Hopps att ni också hade en fin dag!

Så, Marmaris. Det var så mycket bättre än vad jag kom ihåg. Gillade stället denna gång! Supermysigt att strosa runt i marinan & sitta på uteserveringar och äta & dricka gott. Vi körde dit på tisdag eftermiddag, tog strax över en timme att åka. Så inte alls långt. Vi kom fram runt halv sju på kvällen. Checkad in på hotellet & sen satte oss i poolbaren & tog en öl och bara pratade i solnedgången. Så underbart & så välbehövligt! Kändes som att man verkligen bara kunde pusta ut & va helt avslappnad. Och det va så skönt att vara gäst för en gång skull, haha! Sen gjorde vi oss i ordning för middag & utgång. Blev en mycket lyckad kväll! Gick upp för att lägga oss vid poolen runt 9. Sen låg vi där till halv tre typ innan vi gjorde i ordning oss & checkade ut. Tog en promenad längs strandpromenaden till "stan". Där strosade vi runt & shoppade lite. Hittade faktiskt en liten butik med jättefina kläder!! Så kom hem med lite nytt, så kul! Vi käkade middag i marinan & sen rörde vi oss hemåt strax efter nio. Kändes faktiskt som en riktig liten semester, underbart!

Bildbomd från Marmaris

2 månader, fattar ni 2 månader. Allt har gått så galet fort, kan inte förstå! Vissa dagar är tuffare än andra & man vill bara åka hem till nära & kära. Men för det mesta så trivs jag så bra & har det så roligt. Tjejerna jag jobbar med är verkligen så bra, vi har det jätteroligt ihop. Visst tjafsar vi ibland & så. Men vi bor, arbetar, äter & skiter ihop. Så inte så konstigt kan jag tycka! Imorn har jag & några tjejer hyrt bil och ska åka till Marmaris. Vi har bokat hotell & ska bara ha det gött! Ska bli skönt att bara få komma bort lite med dom närmsta här borta. Äta gott, strosa runt på gator, ingen stress & bara chilla ihop. Ska bli underbart!

Work, work, work. Ja men typ så. Var ledig igår dock, spenderade dagen vid poolen, lovely! Börjar dock bli galet varmt nu. Så låg i poolen för de mesta. Inte lika gött att jobba i värmen dock... Svettas sönder! Så man känner sig sådär väldigt fräsch, mums! Efter poolen åkte vi hem för en nap & fixade oss lite snabbt innan vi drog ut för middag & fotboll. Tui vs turkarna igen. I tisdags kväll hade vi som en liten karneval/beachparty på stranden med teamet.

Ikväll jobbar jag sent eftersom att vi har ett party. Så kommer vara hemma runt 22. Blir nog dusch & sen sängen direkt.

Äntligen onsdag igen, alltså ledig! Underbart! Synd att dagen går så himla fort bara... Blev en sen kväll igår, så tog sovmorgon till 10. Sen mötte jag upp ett gäng & åkte in till byn & åt brunch. Sen hängde vi kvar vid poolen hela dagen. Och jag har bränt mig, Yeay! Kommer troligen va ännu värre om några timmar. Men men, måste ju börja få lite färg nu. Fortfarande blek.... Eftersom att man bara är ute & solar en dag i veckan, eller inte ens de. Nu ska jag ta en lång dusch & en nap. Innan det är dags att göra i ordning sig för middag & fotboll ikväll. Ett gäng från Tui möter ett gäng turkar några gånger i veckan, ganska kul faktiskt.

Enda jag skriver om här är ju typ mina lediga dagar, men finns inte så mycket att säga om jobbet. Jobbar fortfarande mycket. Men trivs i gruppen & landet så himla bra! Igår kväll kom också dom första skandinaviska gästerna, så kul!!

Finner inga ord. Va så otroligt vackert, som en dröm! Går inte att fånga på bild... Vi hade iaf en helt otrolig dag igår. Vi hyrde bil, helt löjligt billigt. 260kr för ett dygn, galet! Så vi åkte till Butterfly valley. Jag körde, gick faktiskt bra. Sjuka bergsvägar som va smala & helt galet skarpa kurvor! Men de va kul! Turkiet är underbart! Lite kossor på vägen, ibland lite getter & gummor som går med tjurar i koppel, haha! Underbart!! Det går inte att ta sig till den stranden (stranden som ni ser på fjärde bilden, mellan bergen) , så vi fick ta en taxibåt. Underbar dag helt enkelt!

Är verkligen helt värdelös på att blogga, jag vet.... Men dagarna rullar på. Har varit en tuff vecka på många sätt. Men börjar gå åt rätt håll nu. Fick min första hemlängtan känsla i helgen. Kommer verkligen missa hela sommaren i Sverige & komma hem i höst när det är grått & tråkigt. Sommarn är ju bra härlig i Sverige ändå. MEN jag vill absolut inte åka hem. Känns fortfarande jättebra & jag trivs jättebra! Men skulle ju va konstigt om man inte längtade hem, eller oroväckande rättare sagt, haha.

Idag har jag varit helt sjukt trött, knappt kunna hålla upp ögonen. Hade halvdag igår, så låg vid poolen halva dagen, så skönt! Men inte sovit så bra dom senaste nätterna... Men idag slutade vi iaf 18, så skönt! Efter jobbet åkte vi hem & duschade & fixade oss. Nu sitter vi på restaurangen & ska käka middag. Sen blir det nog lite drinkar innan läggdags. Och imorgon är vi lediga! Vi har hyrt bil & ska åka till en jättefin strand. Ska bli så härligt!