Bara några dagar efter att jag kommit hem från London så åkte jag, Sara, Isabelle och Neliz till Italien! Vi sov alla hos Sara dagen före, för planet gick riktigt tidigt på torsdag morgonen, Saras mamma skjussade ut oss till Arlanda runt 4-5 nånting på morgonen... Det blev inte så mycket sovande dock, vi satt uppe och spelade spel och hypade, tror jag somnade i en halvtimme.. Planet lyfte från Arlanda och vi mellanlandade sedan i Köpenhamn för att sedan flyga vidare mot Bologna. Där blev vi upphämtade utav Isabelles mamma och lillebror (som bor där) och åkte vidare mot Maranello hem till Isabelle. Där käkade vi världens godaste Lasagne till lunch, i vanliga fall brukar jag ej gilla Lasagne men denna var bland det bästa jag ätit! Vi åkte sedan till en pool och solade och badade ett bra tag, sedan åkte vi till ett köpcentrum om jag inte blandar ihop dagarna..Efter det åkte vi hemmåt och köpte sedan såklart äkta Italiensk Pizza till middag!

Även nästa morgon, fredag blev en tidig morgon för vi skulle nämligen ta tåget till Rom! Vi åkte hemifrån nån gång runt 7 tiden och var framme i Rom runt 10 tiden. Vi började med att gå till Colosseumet, vi gick aldrig in men vi såg det utifrån och käkade även lunch på en resturang precis bredvid. Vi fortsatte sen att gå runt i Rom, det var ungefär 40 grader varm så att gå var väldigt ansträngande, vi tog en hel del pauser där vi satte oss i skuggan/tog skydd i butiker med AC/köpte glass eller vatten. Därför han vi inte med alla sevärdigheter på grund av att det tog tid att ta sig fram i värmen. Men vi han förutom Colosseumet se Fontana di Trevi, som tyvärr var under renovering så det var inte så mycket att se.. Efter det var det dags att börja gå tillbaka mot tågstationen, vi satte oss på en resturang i närheten och käkade middag och sedan gick tåget tillbaka runt 7 tiden. Vi kom hem runt 10 och gick och la oss ganska snart efter det.

Lördagen kunde vi äntligen sova ut! Hela lördagen tog vi det ganska lugnt. Vi åkte till en liten marknad och sen till polen för mer sol och bad och sen vidare till köpcentrumet igen (har jag för mig). Efter det käkade vi ute på en resturang och sen hem för att sova.

Söndagen, även våran sista hela dag i Italien åkte vi till Sirmione, en jätte mysig liten stad några timmar bort från Maranello. Även där blev det sol och bad, nu i en sjö. Och ännu mer shopping. Det går ej att beskriva hur vackert det var där, definitivt värt ett besök! Efter en heldag spenderad i Sirmionen var det dags att åka tillbaka mot Maranello och äta våran sista middag i Italien. Även denna dag käkade vi ut på en jätte mysig resturang där jag käkade världens godaste Ravioli! Jag drömmer fortfarande om denna Ravioli, den går ej att beskriva och jag skulle kunna åka tillbaka dit endast för att få uppleva denna magiska mat igen!

Måndag förmiddag flög vi tillbaka till Stockholm, vi mellanlandade i Köpenhamn även denna gång och när vi väl kom fram till Arlanda blev vi upphämtade utav Saras pappa. Vi fick skjuts in till stan, där sa vi alla hejdå och åkte hemåt! En underbar resa fylld med glass, god mat och underbart sällskap!

En låt som för evigt kommer att påminna mig om Italien resan pga av den spelades konstant i bilen!

Ca två veckor efter studenten åkte jag till London med min farmor. Detta var min studentpresent från henne, en resa till London! Eftersom att hon inte bor i Stockholm så möttes vi upp på Gatwick flygplats i London och därifrån rörde vi oss vidare in mot stan. Vi gick först till vårat hotel för att lämna packning osv och sedan tog vi en promenad runt i området vi bodde, vi såg bland annat Big Ben. Sedan blev vi uppmöta utav min farbror (som bor i London) och gick vidare till hans lägenhet för att äta middag med honom och hans tjej. Därefter gick vi tillbaka till hotellet som låg i närheten.

Nästa dag började vi med att gå till Buckingham Palace och sedan fortsatte bort mot London Eye. Vi köpte biljetter och fick en tid klockan halv 4 som vi kunde ställa oss i kön till att åka London Eye. Under de två-tre timmarna så promenerade vi längst Thames floden och sen tillbaka för att åka London Eye. Fin utsikt. Sedan avslutades dagen med middag på en resturang som jag ej kommer ihåg namnet på men jag åt en god kycklingsoppa!

Fredagen började på Madame Tussauds, vi var där ungefär till när dom öppnade men ändå fick vi stå i kö i ca 2-3 timmar... Det var trevligt men hade det vart helt upp till mig hade Madame Tussauds kunnat skippas. Efter det gick vi igenom Regent's Park, en gigantisk och jätte mysig park enligt mig! Varför har vi inte stora parker utspridda i Stockolm? Rålis räknas inte... Det är något som jag älskar med London, parkerna som finns överallt! Vi fortsatta promenade till Camden market. En stor marknad där dem verkligen har allt! Kläder i alla stilar, smycken, väskor, mat, ja vill du skaffa en tatuering? Då kan du göra det! Det var så himla stort, kändes som att vandra igenom en labyrint.. Att hitta ut var inte lätt men vi kom därifrån till slut. Då tog vi tunnelbanan till Brixton för att äta middag med min farbror och hans tjej. Vi bestämde oss för thaimat och sedan gick vi till något annat ställe för att ta en drink och sen åkte vi hem för att sova.

På lördag förmiddag mötte vi upp farmors syster och hennes dotter som är några år äldre än mig, dom hade nu kommit till London. Sedan mötte vi upp min farbror och hans tjej och sen gick vi alla och åt brunch. Jag käkade riktigt goda pannkakor kommer jag ihåg. Efter det sa vi hejdå till min farbror och hans tjej för idag och vi andra gick mot Oxford Street för lite shopping och sen hade vi biljetter för att sen Lejonkungen musikalen kl.15.00. Riktigt bra föreställning, dock lite ovanligt att se Lejonkungen på Brittiska hahahah. Men den var verkligen sevärd! Rekommenderar starkt om du har vägarna förbi London! Efter det käkade vi på en Italiensk resturang och sedan åkte vi hem till hotellet.

Sista hela dagen i London, söndagen var den bästa dagen! Vi tog det lugnt på förmiddagen och käkade brunch i närheten av hotellet. Sedan gick vi hem till farbrorn och hans tjej och inväntade tiden till vi skulle åka till Warner Bros Studio Tour London, The Making of Harry Potter! Studion där de spelade in alla Harry Potter filmerna! Dit följde inte farmor med utan hon gick till ett konstmuseum istället under tiden medans jag var där med min farbror och hans tjej. Studion ligger lite utanför London i Watford, vi åkte tunnelbana, pendel samt buss, det tog ca en timme men sedan var vi framme! Att få se studion med egna ögon var så häftigt! Alla kostymer, rekvisita och kulisser! Det var också kul att få veta hur de har använt sig av specialeffekter för att få till vissa scener och massa annat som man fick veta. Jag smakade även Butterbeer, det var en besvikelse tyvärr.. Jag köpte även och Chokladgroda och en cool Ravenclaw penna. Gick runt i shoppen en bra tag innan jag kunde bestämma mig för något... Ångrade mig dock efteråt att jag inte köpte med mig fler saker haha. Men det häftigaste var att få gå igenom Diagon Alley, det kändes så overkligt! Wow vad jag vill tillbaka! Som du kanske förstår så är jag ett stort Harry Potter fan, detta är filmerna jag har växt upp men och absolut älskat sedan jag var sju år så att få se allt på riktigt kändes så surrealistiskt! Så fort jag kom hem så kollade jag om på alla Harry Potter filmerna samt beställde alla böckerna eftersom att jag inte läst alla böckerna tidigare utan bara sett filmerna, är nu på bok fyra. Man upptäckte så mycket mer detaljer i filmerna som man aldrig tänkt på tidigare efter att ha sett studion på riktigt. Efter att jag spenderat enormt mycket tid i shoppen pga min beslutsångest så åkte vi in mot stan igen och mötte upp Farmor, hennes syster och hennes dotter för att käka middag. Denna dag blev det Indiskt, riktigt gott! Efter det var det dags att säga hejdå till alla för måndag morgon skulle vi åka hem...

På måndagen åkte vi tillbaka till flygplatsen och där sa jag hejdå till Farmor eftersom vi inte skulle med samma flyg.. Planet gick runt 13-14 tiden och jag var hemma i Stockholm igen runt kl 17.00. En underbar resa och som jag nämnde ovan så var min favoritdel utan resan Harry Potter studion!

Måndagen den 8 Juni började med champagnefrukost med klassen sedan åkte vi till skolan för studentfotografering och lunch. Det hölls en del tal av rektor, lärare samt elever och de visades även upp lite filmer och tv-produktionen som vi elever hade gjort genom åren, sedan kl.13.00 var det dags för oss att springa ut! Efter utspringet åkte vi flak i ca 2 timmar, hemskaste två timmarna i mitt liv! Det var 12 grader ute och vi alla höll på att frysa ihjäl... Sedan åkte jag hem till min studentmottagning, nästan hela släkten kom och Sara och hennes mamma+hennes man svängde dessutom förbi en kort stund. Det var trevligt. Senare fram mot 22-23 tiden började jag röra mig in mot stan till våran slutskiva som skedde på Söder. Det var en kul dag, kväll,natt som jag alltid kommer att minnas!

Här är några av bilderna..​

Några veckor innan studenten så hade vi också våran studentskiva! Temat var Superheroes VS Supervillains, och jag klädde ut mig till Harley Quinn! Kvällen började med middag då de flesta hade med sig föräldrar och syskons osv. Jag hade bjudit Sara och Johanna. Under middagen så presenterades alla "Klassens". Jag blev utsedd till klassens mysterium! Efter middagen började alla föräldrar röra sig hemåt och kompisar till alla i klassen började kom och sedan festades det hela natten lång! Mycket rolig kväll!

Detta med att blogga är något som både jag och Sara verkar vara helt värdelösa på... Senaste inlägget postat i Mars?! Men nu tänkte jag iallafall slänga in ett inlägg pga uttråkad?

Det har hänt ganska mycket sen senast! Bland annat så tog jag studenten i början av Juni, jag reste till London med min farmor och sedan var jag i Italien med Sara, Isabelle och Neliz. Min mamma gifte sig, och vi har äntligen fått reda på vem A är i PLL! Men om jag försöker inkludera allt detta i ett inlägg så kommer detta bli till en novel.. Så återkommer med separata inlägg om dessa saker där jag kan berätta om allt som gjorts under sommaren och inkludera massa bilder!

Nu under det senaste veckorna har det inte hänt jätte mycket.. Har träffat Sara, Isabelle och Neliz ett par gånger och haft sleepovers fyllda med Cards Aginst Humanity och andra frågespel och filmer. Jag var på Grönalund med mina småkusiner (som inte är så små längre hehe). Det var trevligt, jag blev tvingad att åka Insane som jag hade lovat mig själv att aldrog åka igen :))), och vi gick det nya Spökhuset som verkligen var en besvikelse! Tyvär men jag vill ha tillbaka det gamla spökhuset! Hmmm vi vann även två stora Marabou choklader, WHUUUT! Jag har aldrig vunnit något på Grönan i hela mitt liv och vi lyckades vinna två i rad! Det var en trevlig dag och sen har jag varit på bio en del i sommar såklart! Antman, Insidan Ut, Pitch Perfect 2, Tomorrowland och Ted 2.

Men nu är ju sommaren över och jag antar att det är dags att ta tag i mitt liv och hitta något jobb nu.. Men jag har verkligen ångest över detta för jag har inte en aning om vad jag vill göra med mitt liv!...

Här får ni en random bild på mig och Sara från en dag spenderad inne i Butttericks pga har knappt några bilder på denna dator

I måndags så startade Nicki Minaj sin världsturné, och i Stockholm dessutom! Konserten var i Globen och jag var där med mina två systrar, vi fick nämligen biljetter i julklapp. Dock hade jag knappt lyssnat på hennes senaste album The Pinkprint innan konserten så var många låtar man inte kände igen. Och den låten jag lyssnat mest på "Bed of Lies" och som var den låt jag var mest taggad på att se live körde hon inte... Men hon spelade även en massa gamla låtar också som man kände igen! Förbanden var inte illa dom heller, nämligen Ester Dean och Trey Songz! Vi hade en grym kväll helt enkelt!

Nyligen hittade jag en ny artist som snabbt har blivit en av mina nya favoriter! Nämligen norska Aurora Aksnes!

Kan ju ta och slänga in en outfit bild även idag!
Klänning, tröja, tunika, vad man nu vill kallade är ny. Köpte på Gina igår och koftan är från HM.

Fyra inlägg på samma vecka?! Wow, rekord? Jag ska försöka slänga in nått inlägg här och där så att det inte går flera månader mellan varje inlägg men jag kan inte lova nått, vi får se hur detta går helt enkelt!

Dom senaste dagarna har spenderats i skolan, no surprise there i guess?! Herre gud vad är det med mig att alltid blanda Svenska och Engelska? Ni får helt enkelt vänja er vid det! Igår var morfar här en stund på en fika och sedan kom mina små kusiner hit och sov över så kan säga att jag blev väckt nån gång mellan 6-7... Dock lyckades jag somna ca 9 i går kväll vilket är extremt ovanligt!

Idag hade jag foto hela dagen, vi samlades kl 9.50 vid Nationalmuseet för att kolla på en (foto) utställning av Denise Grünstein. Intressant utställning tycker jag med många fina bilder. Sedan fick vi lunch, blev en macka på Espresso House och sen tillbaka till museet. Efter lunch fick vi nämligen fria händer att fota! Eller aa, nästa fria händer. Vi skulle försöka fota "porträtt" utan att ansiktet syns, typ. Också blev vi uppmuntrade till att ta bilder med långa slutartider, men inget av detta var ett måste, så vi fick helt enkelt leka hur vi ville. Det var meningen att vi skulle få inspiration från utställningen och sedan fick vi tillgång till ett flertal utav museets lokaler och rekvisita att använda oss av och bara släppa loss och leka vilket jag tycker var väldigt kul!

Här är några av resultaten (oredigerade) än så länge!