Vet ni vad?

JAG SKA FLYTTA TILL MIN FÖRSTA LÄGENHET!

Det låter sååååå sjukt att säga och skriva det, tror inte riktigt jag förstått att det är sant ännu.
Så mycket som ska köpas, packas, fixa och planeras.

Har adress ändrat, köpt det mesta som jag behöver. Men soffa å lite dynor samt annat smått å gott är kvar.
Måste kolla försäkringar, välja bolag för tv och internet, planera inflytten, mäta och räkna. Såååå mycket! Men det är så himla roligt också.

En helt sjuk känsla!
Längtar tills jag får sätta nyckeln i dörren och kliva in i mitt egna hem!
27 days to go!

Hej på er sockertoppar!
Jag har haft en så skön och bra helg och jag hoppas eran var varit minst lika bra.

Fredag

I fredags var jag uppe tidigt för en VIP shopping morgon på hm men mor å syster, det bjöds frukost å mysig shopping. Jag hittade knappt någonting å kom hem med ett puder å ett nagellack. Mer spännande än så vart det inte ;)
Efter det tog vi oss bort till Ikea i kungens kurva. Jag älskar Ikea! Är där så ofta nu för tiden, haha! Men nu inför flytten finns det så mycket som ska inhandlas, kollas och fixa med, så Ikea är ett toppen ställe. Kom hem med kuddfodral, flyttkartonger, skoställ och ljus. Köper man inte alltid ljus på Ikea? Jag kommer sällan där ifrån utan ett paket värmeljus eller några doftisar!

På kvällen nalkades det middag och mig med en tjejkompis, taco bar och girls trip! Den filmen var verkligen hur bra som helst och så genomtänkt. Tycker alla borde se den verkligen. Man får sig en tankeställare och lite perspektiv på saker. Gillar verkligen filmer som ger mig något efter jag lämnad biostolen.

Lördag

Sov alldeles för länge, och gjorde inte så mycket allmänt resten av dagen faktiskt. Tog en sväng ner till matbutiken och handlade inför hemmakvällen med pappa.
Spontant så vart det en kväll i Italiensk anda. Vi gjorde en grymt god pasta med körsbärstomater, lök, vitlök och massa parmesan. En tomat och mozzarella sallad, vitlöksbröd å ett gott rödtjut.
Till efterrätt gjorde jag en äppelkaka med kardemumma som vi åt med vaniljgrädde och drack lite bubbel till.
Sen la vi oss i varsin ände av soffan å kollade på spiderman homecoming. En så bra lördag verkligen!

Söndag

Dagen började med höststädning med grannarna hos mina föräldrar. Sen tog jag och mamma en tur till Haninge där vi kilade in å tog ett varv på blomsterlandet å sen Ica maxi.
Väl tillbaka hemma började vi stor röja och packa bland alla mina saker inför flytten. Nu börjar det äntligen bli lite koll på alla lådor och Ikea kassar. Men ännu lite kvar.
Så mycket som ska tvättas, diskas, slås in i papper och sen packas ner i rätt låda. Det är såklart hur roligt som helst, men också energi och tidskrävande.
Men snart så, är allt nedpackad i kartonger och jag behöver inte tänka på det mer fören det är dags att packa upp allt, i min lägenhet! Känns sjukt att tänka den tanken!

Xoxo

Hej på er!
Längesen sist nu, har legat och läst igenom bloggen å inser att jag saknar det lite. Är så skönt att få skriva av mig, men också så roligt att ha något att gå tillbaka till och minnas allt roligt man vart med om och fått uppleva.
Å nu i höst händer så himla mycket roligt som jag ser så mycket fram emot. Känns ju som ett ypperligt tillfälle att skriva då å dela med mig av tankar, funderingar å kanske ett och annat litet tips.
Så, vi testar och ser vart det leder helt enkelt :)

Idag har varit en lugn å väldigt skön dag! Vaknade runt 08, gick upp och lagade american pancakes! Hur gott?! 😍
Sen åkte jag med mamma och handlade lite saker, bland annat en julgran (lite tidigt kan tyckas, men hittade en fin så lika bra att passa på!), och en så himla fin rosa teddyjacka! Inte att av de vanliga plaggen jag skulle ta på mig men jag fullkomligt älskar den! Så mysig, varm och gosig. Älskar att man ändrar sin tycke och smak för saker vart efter man blir äldre.

Väl hemma igen väntade middag med mamma och pappa innan jag tog bilen till Nacka och mötte upp Emma för lite matshopping inför veckan.
Resten av kvällen har jag mest packat så mycket jag kan.

Nu ska jag försöka sova för om några timmar ringer klockan och jobbet kallar.

Hopps ni haft en fin måndag <3

Hej fina ni!

Alltså denna helgen, hur underbar har inte den varit?! Strålande sol å så mycket roligt har jag hunnit med.

I lördags började jag dagen med att ta med mamma på en överraskning, en förtidigt morsdagspresent helt enkelt. Vi tog bilen in till stan och så bjöd jag henne på frukostbuffén på det nya designhotell At six som ligger väl beläget på Brunkebergstorg här i Stockholm. Å som jag älskar hotelfrukostar!! Bland det absolut bästa jag vet.

Det fanns verkligen lagom mycket, goda pålägg, juicer, bröd och bullar från deras egna bageri. Bullen var verkligen to die for! Så roligt också att äntligen få möjlighet att gå dig då jag känner säkert 10-12 personer som jobbar där nu :)

Efter frukosten bar det av hemåt för att möta morfar å så tog vi båten ut å fiskade strömming. Älskar detta med kontraster i livet! :)

Morfar, fiske, solen, sjön & jordgubbar å jag kände mig så himla tillfreds med livet just där och då. Kände mig och som 12 år på landet då jag alltid fiskade med morfar i den där orangea lilla båten.

Lite fstrlmming vart det iallafall innan vi tog oss hemåt för middag med familjen å lite vänner. En så sjukt himla bra lördag, bästa på länge!

Hur har eran helg varit? :)

Kram!

Hola!

Tiden bara försvinner iväg hela tiden, känns som det var förra veckan jag firade nyår men nu är det slutet av april! Snön p regnet får sluta nu, jag vill ha vår på riktigt, kunna glida runt i ballerina, ha solglssögon plocka rabarber i mamma och pappas trädgård, sylta å safta. Ja men ni hör ju, jag längtar efter så himla mycket.

Senaste veckorna har jag hunnit med en resa till mitt älskade London, varit sjuk och firat påsk med familj å vänner. Mer om London resan kommer.

På lördag väntar Dannys show på dagen med Emma och på söndag ska vi fira Valborg. Så jag har minst sagt en bra helg att se fram emot 😊

Har haft en så himla bra måndag, startade dagen med jobb följt av träning, middag å handling med Emma å sen avslutades den med lite härligt snack om livet. Så himla fint :)

Det är tur man bor med sin bästevän så man alltid kan stötta, ventilera, skratta å gråta när det behövs. <3

Helgen var fin men gick som alltid alldeles för fort! Gjorde inte så super mycket, tränade, shoppade lite å hängde hemma i soffan hos mamma å pappa. Lugn å skönt. Å Var på filmkväll i lördags med Nellie, Marina å grabbarna i Åkersberga. Vi kollade davinci koden å änglar och demoner tror jag den heter. Inte mina filmer men oj så bra dom var! Måste se den tredje delen också :)

I söndags när jag å Emma var å shoppade så hittade jag både en grön bomberjacks å ett par blommigabyxor' hur snygga?! Å de är sååååå sköna! Älskar dom! Mer blommigt åt folket!

Hallojsan fina ni!

Länge sen nu!

Tänkte jag skulle kika in lite snabbt å säga hej bara. Måste verkligen bli bättre på detta med att blogga. Jag tänker på det dagligen men inte blir det av bara för det haha :)

Nu sitter jag iallafall på ett ödsligt Arlanda och väntar på min fina morfar som landade för några minuter sen. Tre veckor på Teneriffa jo man tackar. Längtar tills jag också blir pensionär ;)

Hörs snart igen :)

Dagen började med blåst å regn men avslutades så mycket bättre med 25 grader, stålande sol och några timmar på stranden.

Vi började dagen med en frukost intill stranden, det var lagom varmt men lite blåsigt, efter vi ätit promenerade vi bort mig Las arenas ett stort köpcentrum här i Las Palmas. Där finns maaaassor å bland annat primark. Tjoho!
När vi gått halva vägen började det regna en del så när vi väl var framme rann det om oss. Men vi torkade fort å så var det glömt.
När vi kom ut lite mindre än en timme senare var det strålande som å 25 grader, så himla underbart!
Ända sen vi kol hit har jag känt mig så himla uppblåst å ofräsch men idag hade jag på mig jeansshorts å en skjorta så himla skönt, där av köpte jag även en till skjorta på primark som ska invigas någon dag i veckan. Alltid skönt å hotta kläder man trivs och känner sig fin i :)
Vi promenerade runt lite mer i stan där vi inte varit för att sen gå ner på stranden. Även idag var det rödflagg och varning för maneter så vi bredde ut handdukarna å la oss å solade. Lika skönt det. Lyckades såklart bränna mig lite, på armarna å i ansiktet men jag hoppas det hinner lägga sig lite under natten.

Vi gick hem, piffade oss å byte om å gick ner mig stranden igen, först vart det ett glas vin i solnedgången å blicka ut över havet å sen en middag på en italiensk restaurang.
Resterande tid av kvällen har vi spenderat på hotellet med att packa och flamsa.
Imorgon vid 11.30 tiden har vi en bokad taxi som ska plocka upp oss och köra oss till andra sidan ön närmare bestämt maspalomas. Där resten av vår tid här på än ska spenderas

Hej på er! Eller ska jag säga Hola!
Äntligen var det dags, semester och en flygresa till solen! Ja tack!

Sent igår kväll landade vi på gran canaria å närmare bestämt Las Palmas.
Vi hade bokat transfer å vart hämtade i en ljuslila minibuss som tog oss hela vägen fram till entrén på hotellet. Så himla skönt!

Idag vaknade vi alla tidigt, vi promenerade bort längst stranden mot ett köpcentrum i förhoppningen om att saker öppnade tidigt här. Men icke, vi var framme nästan en timme innan det öppnade vid 10 så vi satt vid stranden å kollade på de som försökte surfa. Bra start ändå :)

Vi har haft 24 grader å sol nästan hela dagen, lite molnigt men lite färg har vi lyckats få på kinderna ändå.
Känns så himla skönt att åka från -3 till +25, från tjocka jackor å kängor till shorts å promenera barfota i stranden. Älskar det!

Efter shoppingrundan tog vi oss till hotellet å vilade någon halvtimme innan vi började gå helt motsatta hållet från där vi varit, å den var så himla mycket bättre. Lite mer turistigt, precis som vi gillar det.

Efter några timmars promenerande vart det en paus på en supermysig bar med utsikt över hamnen, sen började vi gå hemåt igen. Lite mosiga i huvudet efter alla intrycken men ack så underbart det är :)

Väl Hemma ( 21000 steg och 1,5 mil senare) vart det powernap å sen fixa oss å åter igen gå mot stranden (vi bor en minuter promenad där ifrån) vi vad kollat ut en restaurang vi ville äta på, Casablanca hette den. En liten takterass med bar och utsikt över Atlanten, dock ett mörkt och lite blåsigt sådant.
Det vart lokalproducerad öl, pasta och en passionsfruktsdrink.
Nu ligger vi i våra söndag å ska sova efter en långdag.