Dagen började med blåst å regn men avslutades så mycket bättre med 25 grader, stålande sol och några timmar på stranden.

Vi började dagen med en frukost intill stranden, det var lagom varmt men lite blåsigt, efter vi ätit promenerade vi bort mig Las arenas ett stort köpcentrum här i Las Palmas. Där finns maaaassor å bland annat primark. Tjoho!
När vi gått halva vägen började det regna en del så när vi väl var framme rann det om oss. Men vi torkade fort å så var det glömt.
När vi kom ut lite mindre än en timme senare var det strålande som å 25 grader, så himla underbart!
Ända sen vi kol hit har jag känt mig så himla uppblåst å ofräsch men idag hade jag på mig jeansshorts å en skjorta så himla skönt, där av köpte jag även en till skjorta på primark som ska invigas någon dag i veckan. Alltid skönt å hotta kläder man trivs och känner sig fin i :)
Vi promenerade runt lite mer i stan där vi inte varit för att sen gå ner på stranden. Även idag var det rödflagg och varning för maneter så vi bredde ut handdukarna å la oss å solade. Lika skönt det. Lyckades såklart bränna mig lite, på armarna å i ansiktet men jag hoppas det hinner lägga sig lite under natten.

Vi gick hem, piffade oss å byte om å gick ner mig stranden igen, först vart det ett glas vin i solnedgången å blicka ut över havet å sen en middag på en italiensk restaurang.
Resterande tid av kvällen har vi spenderat på hotellet med att packa och flamsa.
Imorgon vid 11.30 tiden har vi en bokad taxi som ska plocka upp oss och köra oss till andra sidan ön närmare bestämt maspalomas. Där resten av vår tid här på än ska spenderas

Hej på er! Eller ska jag säga Hola!
Äntligen var det dags, semester och en flygresa till solen! Ja tack!

Sent igår kväll landade vi på gran canaria å närmare bestämt Las Palmas.
Vi hade bokat transfer å vart hämtade i en ljuslila minibuss som tog oss hela vägen fram till entrén på hotellet. Så himla skönt!

Idag vaknade vi alla tidigt, vi promenerade bort längst stranden mot ett köpcentrum i förhoppningen om att saker öppnade tidigt här. Men icke, vi var framme nästan en timme innan det öppnade vid 10 så vi satt vid stranden å kollade på de som försökte surfa. Bra start ändå :)

Vi har haft 24 grader å sol nästan hela dagen, lite molnigt men lite färg har vi lyckats få på kinderna ändå.
Känns så himla skönt att åka från -3 till +25, från tjocka jackor å kängor till shorts å promenera barfota i stranden. Älskar det!

Efter shoppingrundan tog vi oss till hotellet å vilade någon halvtimme innan vi började gå helt motsatta hållet från där vi varit, å den var så himla mycket bättre. Lite mer turistigt, precis som vi gillar det.

Efter några timmars promenerande vart det en paus på en supermysig bar med utsikt över hamnen, sen började vi gå hemåt igen. Lite mosiga i huvudet efter alla intrycken men ack så underbart det är :)

Väl Hemma ( 21000 steg och 1,5 mil senare) vart det powernap å sen fixa oss å åter igen gå mot stranden (vi bor en minuter promenad där ifrån) vi vad kollat ut en restaurang vi ville äta på, Casablanca hette den. En liten takterass med bar och utsikt över Atlanten, dock ett mörkt och lite blåsigt sådant.
Det vart lokalproducerad öl, pasta och en passionsfruktsdrink.
Nu ligger vi i våra söndag å ska sova efter en långdag.

Hörs snart igen!

godmorgon mina hjärtan!

Sitter på en lite för kall buss påväg till jobbet, ska jobba 06.30-15.30 idag men tänkte kika in här å säga hej :)

Å kära ni, klä på er idag. Det är sjukt kallt ute!!

Puss på er!

Torsdags förra veckan så var det ju inte vilken dag som helst, utan det var min födelsedag!! Så den bästa dagen på året med andra ord! ;)

Jag jobbade å sen åkte jag hem till föräldrarna i Tyresö och firade lite. Hade en så lugn å helmysig dag!

På jobbet vart jag överraskad med champagne, dina blommor, fika och sång. Inget jag hade förväntat mig alls så vart väldigt överraskad. Å så himla rörd av hur fina människor jag har runt mig <3

Hemma hos föräldrar i Tyresö så vart det middag å super fina presenter, dom prickade så himla rätt!

Lite senare kom min vän från Gotland förbi så vi åt tårta, drack champagne och spelade lite sällskapsspel med mamma.

En himla mysig födelsedag!

Tack alla!

hallå på er, å god jul!

Jag hade en så himla lugn, fridfull och mysig jul. Helt klart den bästa genom alla mina 24 jular jag firat :)

Jag var ledig redan den 23:e så det vart den obligatoriska uppesittarkvällen med bingo lotto, utan vinst för min del. Men så mycket ändå. Man kanske skulle köpa sig en lott å köra på nyår också?

På julaftonsmorgon var vi bjudna hem till mina systrar vid 08 på morgonen för julfrukost, det bjöds på bagels i alla dess slag, kaffe, julmust å massa gott.

Sen åkte vi andra tillbaka hem till mamma och pappa, jag stod för dukningen och att slå in alla mina paket som jag hade kvar. Jag upptäckte hur roligt det var att slå in paket med andra saker än bara rött papper och snöre (se bilderna nedan) jag höll på i säkert närmare två timmar med paket och dukning. Så himla roligt!! Har ni några roliga tips och idéer? :)

Sen var det Kalle, julmiddag och paket å slutligen lite sällskapsspel på schemat. I år var vi bara familjen, morfar å morbror, uppskattade verkligen att ha ett lugnt och litet julfirande.

Å jag fick så himla bra julklappar! En nu plånbok, träningtights från stronger, koppar och grytunderlägg från Gynning design, lite träningsredskap å euro till Spanien resan i januari. Himla bra klappar måste jag säga! ✨🙏🏻

Hej på er!!

Det är så mycket som händer i livet just nu, och jag har sååå himla mycket att visa er.
Såg att jag ännu inte har visat min resa till London som jag gjorde med Elin i september å heller inte köpenhamnsresan från förra helgen. Detta kommer såklart.

Nu sitter jag på båten hem ifrån Gotland. Har varit över i helgen och hälsat på min fina vän Fanny. Jag får ett sådant lugn i kroppen såfort jag bara går på båten över till ön. Jag trivs så bra där och gillar verkligen att spendera tid där.
En vacker dag ska jag ha mig ett landställe där, ett av mina mål i livet.

Vi har iallafall hunnit med medeltidsjulmarkmad, Medeltidskonsert i domkyrkan, såååå fint! Vart överraskad över hur mycket jag tyckte om musiken.
Köpt lite julklappar, åkte å såg en rauk, vart på bio och gjorde vår egna lilla version av minijulbord.
Och gråtit en skvätt till 'så mycket bättre' avsnittet där dom humör Ted Gärdestad. Herregud så fin!

Heeeeeej på er!

Vet ni vad? Jag var redan en sådan sjuk julkänslan. Kan inge minnas när jag hade denna starka känslan sist.
Jag älskar julen, å verkligen allt med den.
Julmusiken går på repeat i hörlurarna sen någon vecka tillbaka, idag köpte jag ljusstake till fönstret, årets tomte är hittat å står redan på hyllan.
Å jag har så mycket roligt att se fram emot, julmarknad i Köpenhamn men Emma å Sofie i början av december, sen eventuellt julmarknad i Visby hos Fanny. Å innan det ska det firas födelsedag å göras massa julbord på jobbet å såklart julbaka massor!

Som jag längtar!!

Idag har jag varit ledig så har umgåtts med Elin å mamma å även morfar en stund. Bästa sällskapet att ha runt sig!
Först vart det Nacka forum där vi fikade, sen tog vi oss mot rusta. Där hade dom så himla mycket roligt!
Jag kom hem med en matta, ljusstake och ett ritkit. Har så himla svårt att komma ner i lugnt tempo har jag känt, så ska testa detta lite. Hört flera som rekommenderar det.

Åh juste! Äntligen så hittade jag de perfekt vinterskorna!
Kände mig väldigt bekväm å fin i dagens outfit måste jag säga.

Hur har eran dag varit? Längtar ni till julen?

Hallå gänget!

Höst lördag! Så underbart! Gick upp vid 08 idag så jag skulle hinna träna innan jobbet. Detta är ju egentligen min lediga helg men ska jobba ändå, å långpanna dessutom. 12-00 minst, lär säkert bli senare ändå. Men jag ser fram emot det, det ska bli kul! :)

Dock hade ju SL kunnat på sammarbeta lite mer idag, först var bussen fem minuter sen å sen stod vi stilla i broöppning i 15 minuter... så trots att jag var ute i god tid så kommer jag ändå att bli sen nu.

Hur som så hann jag med ett ganska så bra pass på gymmet, när jag kom hem hade min kära roomie lagat super goda bananpannkakor med kokos som jag fick dela med henne. Gjorde mycket sånt förut men måste verkligen börja med den vanan igen! Hade glömt hur sjukt gott det är!

Hallå i stugorna!
Denna lördagen har inte bjudit på så supermycket, största delen av dagen har gått åt till att jobba å sen spendera två timmar på gymmet. Ensam! Herregud så skönt och lyxigt det är att ha ett helt gym för sig själv.

Nu ska jag sussa! Imorgon väntar söndagsmiddag med familjen 😍

Här har vi också dagens pepplåtar under träningspasset! Denna högt i lurarna å inget kan stoppa än!