HEMMAAAA! Nu, gott folk, nu är jag hemma i skogen igen. Men det var på gränsen att jag kom med flyget! Jag bokade en taxi till flygplatsen fyra timmar innan flyget och bilresan ska ta ca 1,5 timma. Jag ville verkligen vara i tid då det är första gången jag checkar in bagage och gör allt sånt själv på en flygplats, så jag bokade jättetidig taxi. Men tror ni inte trafiken är KAOS och bilresan tar TRE TIMMAR!? För att komma med flyget måste man checka in 45 minuter innan. När jag kom fram släppte taxichauffören av mig i ett stort parkeringshus, hade ingen aning hur jag skulle komma till flygplatsen. Jag hade tio minuter på mig att hitta och checka in bagaget. Jag var 90% säker på att det var kört. Jag sprang runt med fyra tunga väskor på en vagn och körde in i minst två personer, frågade alla vart jag skulle. Att jag klarade detta! Om jag är imponerad av mig själv? Ojojoj, oja, hahaha. Jag hade räknat med att jag ville ha minst två timmar på mig att checka in osv, jag fick tio min. Taxiresan tog tre timmar, flygresan 1,5, hahaha.

Nu är jag hemma i lilla Burseryd igen. Galen kontrast! Men helt sjuuukt vad skönt. Oj vad jag saknat vårt hus och bara vara hemma och vara jag! Lyssna på hög musik och göra ingenting. Mår så bra just nu. Men innan jag åkte mådde jag såå dåligt hemma, vilket jag troligt vis kommer komma tillbaka till snart. Vi får se vart jag tar vägen då. Jag gillade ju ändå London väldigt mycket ;)

I söndags var sista dagen jag kunde hitta på något innan jag for hem då jag jobbade heldagar utom måndagen där efter, då jag var tvungen att åka till banken osv. Ändå gött att jag fick åka till banken två gånger för att ta bort mitt brittiska bankkonto och ändå kunde jag inte andra gången för jag behövde mitt pass!!? det kunde de sagt första gången jag var där... Sedan hade jag inte mer tid för att åka till banken innan jag åkte så jag har fortfarande ett brittiskt bankkonto, kul :)))

Söndags var jättebra!! Det var sol och vi började dagen tidigt med att köa till restaurangen Granger & Co. Det ska vara någonting speciellt med den restaurangen men tyvärr förstod jag inte vad. Ångrar dock att jag tog avokadomacka istället för pannkakor... Deras pannkakor ska vara speciella, men just då kände jag inte för pannkakor. Vilket jag ändrade mig sen om när Olivia fick in sina medens jag fick en macka med avokado... haha. Vi bara gick runt i Notting Hill och kollade runt, gick i affärer och tog massa kort mot olika väggar, ahah. Life.

Au pair-livet var långt ifrån vad jag hade förställt mig. Jag had en ganska tydlig bild av hur det skulle vara. Jag tror det var från alla bloggar osv jag löst innan jag åkte för att förbereda mig på hur det skulle vara. Dock var det inte alls som i alla au pair-bloggar (vilket jag borde fatta). Au pair låter som ett enkelt och soft jobb, vilket det är för vissa. Det beror så mycket på vad man kommer till för familj & hur man passar med sin nya värdfamilj.

Jag fick nog inte den rätta familjen för mig. Eller så var bara inte au-pair min grej. Första månaden var värst. Nu funkar det men trivs inte alls & känner inte att det är värt att spendera ett helt år av att känna som jag gör. Så jag har bestämt mig för att flytta hem. På onsdag. Det känns bättre för varje dag som går sedan jag berättade för värdfamiljen, sd det var 100% säkert att jag skulle flytta hem till Sverige igen. Dock vet jag inte riktigt vad jag ska göra sedan...haha. Jag får först komma hem och bli uttråkad. Då kanske jag blir sugen på något annat äventyr, haha.

Jag och Cecilia bestämde att vi skulle besöka Shoreditch, det skulle vara någon marknad där. Men de hade marknader överallt!!? Det var ett häftigt ställe. Min värdpappa sa sen också att det är en stor hipsterdel av stan. Men det var också häftigt för det kom in mycket moderna byggnader i det gamla.

Vi hittade en mat-marknad som var inomhus vilket var perfekt då det var kallt ute, trots att solen var framme. Jag älskar matmarknader!! Det finns så mycket olika att välja på, och allting är så enkelt och gott! Dock valde jag som vanligt fel, min var inte så god hahah. Cecilia valde nog dock det godaste som fanns att erbjuda...

Efter en promenad så kom vi utmed Themsen där det var flera julmarknader. Vi såg så mycket bara genom att gå runt där. Kameran var uppe hela tiden, haha.

I lördags vaknade jag och var faktiskt inte jättesugen på att festa. Jag skulle på Bubble and brunch på The Box. Jag har hört att det ska vara helt sjukt så drog mig dit ändå. Vi var ett gäng tjejer. Vi samlades alla på en pizzeria (som var helt jävla omöjlig att hitta!!). Sedan gick vi till en bar, tog en öl innan vi drog oss till klubben. Det var en ganska liten lokal med två scener och flera sittgrupper. alltså FAN va kul det var! Showerna var så sjuka. De sköt bollar med sin fiffi ut i "publiken" och de fångade med sina glas!? Den nivån. Så jävla kul! Vi ägde ju dansgolvet också, hahha. Så skönt sen att komma hem tidigt på kvällen. Detta höll på från 13:00-18:00. Somnade som en stock direkt när jag kom hem, ahaha.

Avslutade såklart kvällen med Donken <3

Oooooch en fredag med denna babe 👆🏼 Det blev en liten barrunda i Soho. Hittade dock inga bra barer... Men vi fick i alla fall i oss lite Mulled wine!!! Smakade inte alls lika bra som glögg men en bit på vägen. Jag har vart så avundsjuk när alla hemma i Sverige dricker glögg & käkar lussekatt! När man ser snaps & instagrambilder osv från alla i Sverige så känns det så konstigt, för ni har ju redan startat julen. Det är julpynt, ljusstakar, julbak, julbord osv överallt. Här är det ingenting sånt. Det är bara juligt när man går i stan då de har galet mycket julbelysning. Men i hemmen ser man ingen antydan på att det snart är jul...

I onsdags skulle jag möta upp Olivia 18:30 i Kensington. Jag kom dit 18:35 och väntar. Efter tio min skriver Olivia "Du kan gå in på resturangen sålänge för trafiken rör sig ej". Jag går in och sätter mig själv vid ett bord. Läser igenom menyn ca 5-6 gånger innan Olivia kommer. Gissa hur sen hon var? EN TIMMA. HAHAH, absolut värre än mig. Jag brukar alltid vara sen men nä. Dock var det itne Olivias fel, det var trefiken, men ändå. hahah. Kände mig som tjejen som sitter och väntar på sin date, som aldrig kommer.

Det var i alla fall jättetrevligt, som alltid att träffa Olivia. Dock ett ganska sorgligt samtal, ska berätta i ett senare inlägg.

Dagen där på hängde jag med Natalie i Westfield (köpcentrum). Målet var att käka på Five Guys. Livets godaste pommes, som sagt. Vi gick runt och kikade lite på kläder men blev inget. Precis när jag skulle ta tåget hem så skriver värdmamman att ena barnet är sjuk och jag måste ta taxi för att hämta hem på skolan direkt. Så jag hoppade in i en taxi och hämtade upp honom och hans syster på dagis. Direkt när vi hoppade in i taxin frågade jag honom hur han mår, då han svarar"Jag mår bra nu igen, nu är jag frisk". KUL :))) Hahah, unge! Jag slapp iaf GÅ och hämta barnen den dagen ;)

Jag och Olivia bestämde att vi skulle mötas i Covent Garden 11:45. Vi möttes där 12:30 :))))

Tur att båda var sena så att inte en av oss hade behövt stå och vänta i 45 min, haha. Vi hade tänkt käka brunch men när vi kl 1 hittade ett ställe att äta på så serverade dem inte brunch längre. Det gick bra för oss denna dagen, Ojoj, allt bara rullade på😅 Ne. Men vi tog en efterrätt istället och bestämde att vi senare skulle äta på Shake Shack istället. Shake Shack var första gången för mig. Jag har hört så sjukt mycket bra om det så det var på tiden. Och herregud vad goda hamburgare!!!! Godast jag ätit i mitt liv! Pommesen var också goda men Five Guys har bättre. Det var en väldigt mysig dag! Vi bara gick runt och pratade i all julstämning som är i London just nu, älskar det!

Kass, kass vecka!!!
Denna veckan har jag vart riktigt jävla dum. Gjorde en galet dum grej i lördags & idag ännu en. Dock inte alls samma nivå. Men idag glömde jag nyckeln till huset när jag skulle gå & handla. Så jag ringde värdmamman & hon skickade nyckeln med något bud på motorcykel. Jag väntade på en resturang i närheten, tog en kaffe. Kaffet tog dock slut snabbt. Jag satt där i TVÅ timmar. Plus att jag hade inget internet då det precis hade tagit slut. Tänk er två timmar på en resturang, utan internet & bara glo!! Fyfan. Detta kostade mig 250kr också, bud + kaffe. Sjukt värt!! Bara för att man glömde nyckeln. Fan.

Min kompis Johan kom hit till London natten mellan lördag och söndag SÅ KUL! Vi hade en chacklista på saker vi skulle försöka hinna med under de tre dagarna han var här. En av dem var att äta English breakfast. Jag har inte ens gjort det än!? Det var faktiskt över mina förväntningar!

En annan sak var ett köpa matchande jultröjor, HAHAH. Men fick mycket blickar och kommentarer i alla fall, vilket var kul, haha.

National History museum var en av punkterna. Sjukt stor byggnad. Det var faktiskt ganska intressant. Men jag har kommit på (visste egentligen innan också) att museum inte riktigt är min grej. Dock ett bra sätt att fördriva tiden dagar man inte har någonting annat för sig.

Nu har Winter Winderland öppnat!! Det är ett stort vinterland i Hyde Park. Också över mina förväntningar!! Det var gaaalet stort. Vi bara gick och gick och det tog aldrig slut. Så häftig med alla lampor, musik, isrink och allt som hände överallt! Dig måste man om man är här på besök under vintern.

Det blev en del öl lite överallt och när som när Johan var här, nice. Båda kvällarna han var på besök mötte vi upp Olivia som är en gemensam vän till oss båda. Riktigt sköj!!!!

Sista dagen hann vi med en sväng förbi Big Ben och en lunch utmed Themsen innan han åkte till slygplatsen :(

Sjukt kul att han kom och hälsade på! Hoppas han kmmer tillbaka till våren igen. Men om 2-3 veckor är jag hemma i Sverige igen och kan träffa alla man saknat.