Resor

Jag tog en del bilder under vår resa i Italien så tänkte dela med mig av dom här med lite korta bildtexter.

Började torsdagen med att klippa av mig håret ~ sedan var jag redo för att börja resan. Vi åkte upp till Arlanda för att övernatta där. Det var väldigt skönt att få sovmorgon innan vi gick och köpte frukost.

Flygresan gick väldigt bra. Väl i Italien lyckades vi ta oss med buss in till Milano där det blev lunch.

Självklart blev det pizza! Vi tog oss sedan med hjälp av tunnelbana, tåg och taxi till vårt hotell som låg ca tre mil utanför Milano. Mäkta stolt över vår insats då det knappt fanns några skyltar på engelska eller några engelsktalande personer.

Väl framme vid hotellet bytte vi om till löparkläder och begav oss ut på en liten tur. Och ja, jag var lika trött som jag ser ut. Skönt att lufta benen och vi kollade vart starten skulle gå. Till middag åt André den största förrätt vi någonsin sett!

Lördagen tillbringades i solen. Det var klarblå himmel och tjugo grader, jag njöt. Vi passade även på att köpa saker till Andrés lopp och en god plocklunch, hämta ut nummerlappen och äta glass.

På kvällen klädde vi upp oss och gick ut och åt. André tog en stek med potatis och jag en hamburgare med pommes, väldigt gott och vällagat. Sedan blev det en tidig kväll då vi behövde gå upp tidigt på söndagen för loppet och dessutom ställde man fram klockan.

Vi hade fått hjälp att beställa en taxi. Jag blev lite nervös när André frågade på engelska om taxichauffören visste vars vi skulle och han svarade "no english". Med lite teckenspråk kom de i alla fall överens om att André skulle springa lopp och han visste turligt nog vars starten gick. Väl där en peppad pojkvän. Loppet gick på en bana som var två mil lång. Dom sprang alltså fem varv.

Två bilder hann jag ta under loppet. Är väldigt svårt att både fota och bistå med mat/ dryck.

En nervös flickvän som tillslut fick se sin pojkvän springa ohotad först in i mål!

Kramar, medalj och en massa fotografer ville ha sina bilder.

André ville helst av allt bara ha sin segerpuss 😍🙏🏽

Sedan ville fler ha foton av André och även ta kort med honom.

Det blev även lite autografskrivande, många ur publiken som också kom fram och ville ta kort med honom. Så även jag förstås.

Prisutdelning, en stor pokal, goodiebag, en fjäder och massa applåder.

Han fick även skriva sin autograf på en stor bild av en känd person för loppet (tror vi, lite svårt att förstå allt för det var ca två personer som pratade engelska av alla dom som höll i arrangemanget) När allt var klart fick vi skjuts till hotellet där det blev pizza i sängen. I måndags blev det en rejäl hotellfrukost innan vi tog taxi till flygplatsen. Vi var hemma i lägenheten åtta på kvällen.