Okej vänner...Dagarna närmar sig och snart är det dags för mig att packa min väska o fara upp mot norr.Jag blir bara mer o mer taggad!. Har redan träffat en tjej vars intresse är cykel i alla dess former. Vi är inne på samma program och verkar likasinnade, Skrattade redan från första dagen vilket känns tipptopp. För ca en vecka sedan besökte vi min lägenhet som jag ska dela med tre andra. Det roligaste just nu är att få inreda ett rum och köpa massor av smått o gått som behövs när man flyttar. Vi börjar den 23 Augusti vilket betyder att det snart är dags att packa bilen proppfull o köra norrut. Bilåkning är något man i nuläget är ganska van vid. Snart börjar den stora resan som förhoppningsvis kommer vara en av de roligaste tiderna framåt. Under mina år hittils i backen har jag fått uppleva massor av resor och äventyr men också träffat mängder av underbara människor. Att bli uttagen på skolningsläger o skaffa vänner från hela sverige har varit en häftig upplevelse, Att få bo tillsammans och under dagarna och ha kul i backen. Komma hem lite småtrött, plugga och prata om ditt o datt... Att spendera kvällarna runt soffan där vi alla sitter o skrattar så att tårarna rinner. Att få veta att jag inte är ensam om att tycka att spökhistorier är lite läskigt, min vän Johanna o jag la oss istället i vårat sovrum och pratade om livet och allt positivt vi kunde komma på bara för att inte höra hur de viskade anden i glaset utanför våran dörr.

Någonting man lär sig av att delta i en individuell sport är att du måste göra allt jobb....ingen annan gör det åt dig. Nu ser jag fram emot att träffa nya människor men att också fortsätta träffa de jag spenderat alla helger med senaste åren i backen. Jag vet också att jag kan sätta mig på tåget och komma hem till mina barndomsvänner o familj under helgen vilket känns good!! Tanken är nu att jag ska lägga mig i solen o steka lite så vi ses snart igen XO

Ett av mina favvoländer, Mallorca!! Där befann vi oss för ca 2 veckor sen under solen i 30 grader. Love it!! Vårat första stopp blev i en lägenhet vid Plaza Major mitt i Palma. Fräscht och jättemysigt. 2 dagar spenderades på Mallorcas gator med en del shopping, och massor av god tapas. För matälskaren som jag är passade detta alldeles perfekt! Vi tog oss upp på morgonen och gick powerwalks utmed hamnen medan solen gassade över oss...riktigt härligt måste jag säga! Efter nån dag i huvudstaden började vår bilresa upp bland bergen mot Pollenca där vi i närheten skulle bo i ett hus. På vägen dit tog vi bilen förbi en strand med fint vatten och höga vågor att hoppa i, något jag aldrig kommer växa ifrån. Huset låg mitt ute på landet omringat av bergen vilket var riktigt mysigt! Under morgontimmarna körde vi på med träning runt poolen och därefter tog vi bilen och förflyttade oss till olika stränder med sand o stenstrand,klippor, fiskrev och turkost vatten. Kvällarna spenderades hemma vid huset där vi lagade vår egna mat och såg solen gå ner mellan bergen. Somsagt så var det underbart...Men nu är vi hemma i Sverige igen och gymnasiet börjar närma sig.. I förrgår skrev vi på kontrakt för lägenheten och nu börjar all shopping av inredning,möbler,redskap bli ready to go.. Känns väldigt bra o jag längtar redan! Ses snart<3

Hej vänner! Jag har nu under de senaste veckorna varit en del på resande fot till olika länder. Jag ÄLSKAR verkligen att resa och speciellt när man reser med goda vänner/familj! Flyget tog oss först till London där vi stannade över en långhelg. Jag har aldrig varit i London innan så det var verkligen superkul att få se något nytt!! Det var en fantastisk stad med mycket liv & rörelse, vädret va på topp, fina smågator, god mat och bra shopping såklart. Verkligen en stad jag vill besöka igen! Här kommer lite härliga bilder från nån vecka tillbaka.

Hej vänner! Mitt namn är Saga Rosén, 16 år från en stad i Småland. Jag har funderat under en längre tid att skaffa en blogg där jag kan dela med mig av egna upplevelser,erfarenheter och minnen. Mina största intressen hittar ni i träning,mat och alpin skidåkning. Något annat som även faller mig i smaken är mode, stil, resor och en hel del annat. Nu till hösten börjar jag gymnasiet i en helt främmande stad för att mixa studier med mitt alpina intresse. Hoppas att ni vill ta del av detta, det blir kul... Nu kör vi!