Hej! Fredagen på Liseberg blev lyckad och det var super kul! En oförglömlig klassresa med bästa klassen. Igår var en mysdag, vi var på rally och badade. På natten sov vi i tält med en kompis. Idag har vi varit och firat morsdag hos mormor. Vi badade i poolen och det var jätte kul. Nu ska vi äta middag hos farmor. Vi ses imorgon, kram❤

Jag är                                                        🔝

Hej! Idag är det fredag vilket betyder att klassen ska till liesberg. Jag har aldrig varit på Liseberg så det ska bli super kul. Vi åker buss både dig och hem, i 4 timmar.😥 Jag är åksjuk men med dricka, musik i lurarna och djupa andetag klarar jag buss resan dit och hem. Vi har redan åkt i 2 timmar och vi har stannar och ätit frukost. Det blir antagligen inget inlägg senare idag då vi åker från Liseberg kl. 21 och är hemma 00-01. Men inatt ska jag sova hos min kompis igen. Kanske kommer ett inlägg ikväll med bilder❤ Vi ses senare, kram❤

Hej! Idag har varit en riktigt bra och mysig dag. Vi har tagit premiär doppet för iår och det var faktiskt inte så kallt som man kan tro. Jag har tränat med glasan för katta, min tränare. Och det gick jätte bra och jag är jätte nöjd. Vi tränade på att flytta han vid sidan och det gick bra, han blir lite uppjagad och irriterad när jag ger han fel signaler. Nu är jag hos min kompis och ska sova över för att jag ska åka med dom till bussen som tar oss till liseberg. Vi ses imorgon, kram❤

Hej! Igår blev det ingen uppdatering för att det är ingen täckning för. (såklart, vi är ju i skogen🌲 ) Men Igår kväll åt vi godis och chips och sedan vid 23 somnade vi. Det är jätte mysigt att sova mitt i skogen. Vid 5 vaknade jag och vi stannade i tältet till kl.8 den åt vi frukost. Jätte mysigt med frukost med utsikt över hästarna. Vi ska vara här nästan hela dagen och vi ska rida och bada. Ikväll ska jag hem till min kompis och sova över för jag ska åka till lisebergsbussen med henne. Och imorgon åker vi till Liseberg med klassen.💞🌲 Vi ses sen,kram🌸

Hej! Nu är jag påväg till skolan. Jag har som sagt prao dag idag så det är inga tråkiga och jobbiga lektioner.
Idag ska Glasan och donna ut en lugn runda i skogen.  Jag och några kompisar ska idag tälta vid sommarhagen. Det ska bli jätte kul! Vi ses senare, kram💞

Hej! Klockan är rätt mycket och jag ska snart försöka sova. Men först blir det lite uppdatering här! D
Först och främst, Elise hoppade över träningen idag då hon åker och tävlar i öland hela helgen. Så vi åkte aldrig till olofström. Glasan fick ett styrkepass nu på kvällen. Precis som jag ville ha det, svettigt och jobbigt och en mycket nöjd och glad ryttare och häst. Han var väldigt fin och arbetsvillig och han lyssnade bra även om jag släppte på han. Påvägen till stallet och när jag gjorde iordning han lyssnade jag på ett gamalt avsnitt av ridpodden. Jag lyssnade på avsnittet där Cornelia Rylen pratar om följsamhet. Riktigt bra och jag blev så inspirerad. Jag fick så många tips av att bara lyssna och jag kände verkligen igen mig, med att ryttare vill att hästen ska gå i korrekt form och att du ska rida runt och stiligt hela tiden, varje pass. Men det är ju inte det som är prio ett. Skit bra! Jag rekomenderar verkligen det avsnittet.

Efter att jag hade ridit Glasan tog jag in donna och grejade lite snabbt med henne.
Nu ska jag sova och jag är verkligen helt slut. Men jag tycker jag har varit duktig idag, jag går ju ändå cycklat till och från skolan, cyklat hela dagen i skolan och cyklat till stallet. Imorgon är det en rolig och spännande dag. Jag ska nämligen praoa.
Vissa i klassen ska praoa i olika klasser på skolan och jag valde dagis. Varför jag valde just dagis får ni veta imorgon. Vi ses imorgon,kram❤

Hej! Jag har precis kommit hem😰 eftersom vi har cycklat idag i skolan så slutade vi 1 timme tidigare. Vi har i skogen och fick lära oss om naturen och skogsbruk.  Inte jätte kul men det är ju något ut över det vanliga. Påvägen hem stannade jag och mina kompisar på pizzerian och jag bjöd dom på glass.🍦
Nu ska jag vänta här hemma sedan ska jag till stallet. Jag ska arbeta med Glasan och ge donna mat. Glasan ska klättra, trava och gallopera sakta/samlat i backar och gallopera på raksträcka. Det blir ett jobbigt Styrke pass för han idag. Ikväll ska vi även troligtvis åka och titta på när bästa elise hoppträna. Vi ses sen, kram🌸

God kväll! Ridpasset med donna gick jätte bra. Hon kändes inte jätte framåt i traven men i skritten formade hon sig fint. Efter ridpasset tog jag in Glasan. Gav han mat, smörjde han med flugkräm och oljade hovarna. Min kompis har kommit. Hon ska sova här för vi ska cykla i skolan så vi ska cykla till skolan tillsammans. Morgondagens planer får ni veta imorgon. Vi ses senare, kramar💫

Hästarnas schema v.21

DONNA💫
Måndag: skrittjobb på volt
Tisdag: Vila
Onsdag: Skogsrunda (skritt O trav)
Torsdag: SKRITTRUNDA
Fredag:Vila
Lördag:SKRITTRUNDA
Söndag : Jobb på volt

Jag har valt att Glasan ska få hoppledigt denna veckan då han tävlar om 2 veckor igen.

Hej! Igår efter tävlingen red jag donna. Hon var pigg och jag red barbacka. Det gick hyfsat bra. Hon var på tårna hela tiden och tog även ett gallop steg vilket hon egentligen inte får. Men att galoppsteg gör eller för spelar nog inte så jätte stor roll eftersom hon galopperar i hagen. Idag har jag gått i skolan till 13.20. Nu när jag kommer hem ska jag inte göra något speciellt. När mamma slutar vid 4 idag ska vi till stallet. Glasan ska vila och donna ska skrittas på volten och jobba lite. Det kommer med upptadering ikväll. Vi ses sen, kram❤ Det kommer även mer bilder från tävlingen ikväll.