Godmorgon! Hur mår ni? Själv mår jag mycket bättre vilket är underbart. Igår tog vi det rätt lugnt hela dagen, för att sen på kvällen åka in till stan och kolla lite i butiker och äta middag. Vi gjorde också ett stop på Amorino. Bästa glass-stället i Palma, där dom gör glassen som blommor. Älskar!! Vi åt middag på Tall de Carn, en köttrestaurang som vi var på sist vi var i Palma också. Ett tips om ni är i Palma, jättemysig restaurang och såå gott kött! Efter middagen åkte vi hem till hotellet, spelade lite kort och somnade tidigt. Det är rätt skönt att lägga sig tidigt och vakna tidigt på semester tycket jag. Vill ju inte sova bort hela dagen liksom.

Idag är ju sista dagen här i Palma, lite sorgligt faktiskt. Jag vill stanna här hela sommaren! Men men, vi ska göra det mesta av vår sista dag. Ikväll ska vi äta på La Perla-Ingrosso och det ser jag väldigt mycket fram emot. Har längtat hela veckan! Nu på dagen ska vi bara njuta av sol och bad här på hotellet. Hoppas ni har en fin dag. Vi hörs lite senare, puss på er!

Hej på er! Jag kom ut i solen en liten stund iallafall och är otroligt glad över det. Jag kan inte komma över hur fint det är här, förlåt att det är det enda jag tjatar om (+att jag är sjuk) men det är otroligt vackert alltså! Och väldigt "instagram friendly", man kan seriöst ta bilder överallt, helt perfekt! Just nu ligger jag i sängen lite, har duschat för en stund sen och ska snart slänga på mig lite kläder för att gå ner och äta middag. Det blir middag på hotellet idag igen, det är ju skönt när jag inte är rickigt kry. Sen blir det tidigt i säng och hoppas på att jag mår bättre imorgon!

Gårdagens lunch blev inte room service, utan vi gick ner till hotellrestaurangen. Och ser ni utsikten?!! Det är så extremt fint här, jag skulle kunna stanna för alltid. Hotellet vi bor på heter Nixe Palace, vi åt faktiskt middag här också igår och med tanke på hur jag mår lär vi ju äta här fler gånger. Maten är helt okej, jag åt pasta pesto till lunch och en hamburgare till middag. Smakade på Stellas pizza också och det var jättegod, så jag lär ju överleva. Förutom att jag är sjuk så finns det faktiskt inget att klaga på här, hotellet är hur fint som helst, maten är bra och vädret är underbart. Jag älskar verkligen Palma!

Godmorgon finisar! Imorse när jag vaknade mådde jag inte bättre, tvärt om nästan. Så nu ligger jag nerbäddad i sängen på hotellrummet medans solen strålar utanför. Det känns lite trist. Jag som verkligen älskar solen och hade tänkt jobba lite på brännan under denna semestern. Pappa föreslog att vi skulle åka hem, men jag vill göra det bästa av resan och försöka njuta ändå. Ska vila lite nu på förmiddagen och dricka mycket te, sen mår jag förhoppningsvis bättre sen.

Hoppas ni mår bättre än mig, puss!

Efter många om och men är vi äntligen framme! Morgonen började med kaos. Min hosta har inte blivit bättre så vi funderade på att inte åka, pappa var orolig som vanligt. Han ringde min faster som är sjuksköterska, jag ringde sjukvårdsupplysningen och så vidare. Alla var lika osäkra på om det är smart att åka eller inte, men i sista sekunden bestämde vi oss för att det var det. Så vi skyndar oss in i bilen, knappt två timmar till boardingen stängde och det tar ca 1,40 att köra till flygplatsen. Efter ca 20 minuter kommer pappa på att han glömt passen! Så det är bara att vända och köra tillbaka. Som tur är kommer bästa bästa ängeln mormor och möter oss med passen. Fem minuter innan väskincheckningen stänger springer vi in på Landvetter med andan i halsen och med 2 minuters marginal hinner vi till boardingen! Och nu är vi här i 28 grader och sol. Helt underbart!

Nu ska vi packa upp, beställa lite roomservice och slappa lite på balkongen, kanske ta ett dopp innan vi gör iordning oss för middag. Hoppas ni har det bra! puss på er.

Beställde dessa fina shorts i skinn-imitation från NA-KD innan summerburst med dom hann inte komma. Fick faktiskt hem dom igår, och jag gillar dom väldigt mycket. När jag beställde dom trodde jag att det var vanligt mjukt material med jag blev positivt överraskad. Dom är lite annorlunda och coola! Jag packade inte med dom på resan nu, för väskan var redan överfull. Men kommer få mycket användning för dom i sommar! Ni hittar dom HÄR

Detta är förhoppningsvis min midsommarklänning om den sitter bra. Den ser ju så himla fin ut, jag gillar att den är så enkel, men så händer det ändå lite bak på ryggen. Ni hittar den HÄR

Huuuur fint??? Jag blev kär när jag såg det i butiken. Detta är ju inget jag beställt, men var bara tvungen att visa er ändå. Jag älskar verkligen fina underkläder, vet inte riktigt varför men det är så mysigt bara och det känns lite speciellt! Trosorna hittar ni HÄR & BH:n HÄR

Ååh balen, en så bra dag! Jag kände mig verkligen som en prinsessa och det var så kul att gå med Jacob. Min bästa vän som jag känt sen jag var typ en vecka gammal.

Premiär på bryggan i Grebbestad i det underbara vädret! Älskar verkligen att bo på västkusten, bästa bästa stället i världen. Och att få spendera hela sommaren här är fantastiskt!

En mysig kväll med mina tjejer! Vi grillade veggo-burgare (vilket var förvånansvärt gott), marshmallows och banan med choklad mums, mums, mums! Fler kvällar som denna önskar jag mig i sommar!

En helg i Göteborg och Summerburst med fantastiskt roliga människor! Helgen blev inte alls som planerat, men jag hade sjukt kul ändå. Trots dåligt väder och inflammation i magen gjorde jag det bästa av helgen och det blev verkligen så lyckat!

Sist men inte minst så tog min allra bästa vän i världen studenten!!

Godmorgon på er! Jag har precis vaknat och ska snart åka in till Uddevalla för att hämta lite grejer i lägenheten. Det är nämligen så att jag åker till PALMA imorgon och har typ alla mina kläder i stan. Ni som läst min blogg innan vet kanske att jag var i Palma förra sommaren, och jag blev verkligen kär i staden. Det ska bli så kul att åka tillbaka! Dock är jag fortfarande sjuk vilket suger väldigt mycket. Så om ni har tips på vad man kan göra för att bota en rejäl förkylning snälla dela med er! Jag testar ALLT! Vill bara bli frisk haha... Det är ju inte kul att vara sjuk när man är utomlands, men jag känner mig redan mycket bättre så jag tror allt det ska gå bra. Flyget imorgon går runt elva, så vi är framme vid två-tiden. Sen åker vi hem på torsdag, det blir en kort resa men jag ska njuta av varenda minut! Det ska bli skönt att bara komma bort från allt ett tag, umgås med familjen, äta gott och sola i världens mysigaste stad. Finns inget att klaga på helt enkelt! Men som jag skrev i förra inlägget är jag ju inte helt klar med skolan än. Eftersom jag vart borta mycket den senaste tiden så ligger jag efter lite och har fått "förlängd kurstid" i samtliga kurser. Vilket betyder att jag inte har sommarlov än, jag ska inte tillbaka till skolan men har en del att göra hemma (eller ah i Spanien). Så det är lite tråkigt, men det måste ju göras.

Nu ska jag slänga ihop lite frulle, sen bär det av mot Uddevalla. Hoppas ni har en fin morgon!

Senare kommer det upp ett inlägg med" highlights" från mitt uppehåll, som jag tänkte kunde vara lite kul att se. Och sen hörs vi väl i Palma. Puss på er!

Heej på er, har ni saknat mig? Det var ett tag sen jag bloggade senast... Men mitt liv har varit en bergochdalbana ska jag säga er... Dom senaste månaderna har verkligen varit påfrestande. Jag har varit väldigt stressad, det har vart mycket i skolan och min hälsa har inte varit på topp. Så jag kände bara att det blev för mycket helt enkelt, jag behövde en paus. Men nu är det sommar, ingen skola, ingen stress, ingen press. Nu är det dags att ta tag i bloggen igen, för jag tycker det är så himla kul och jag har veeeerkigen saknat det. Jag är inte riktigt klar i skolan än och jag hade tänkt att vänta med att starta upp bloggen igen tills allt var färdigt. Men jag kunde inte vänta längre, det är så mycket roligt som händer som jag vill dela med mig av!

Just nu ligger jag hemma, sjuk, i sängen och har gjort det sen i måndags. Mitt immunförsvar är seriöst det sämsta någonsin, jag är sjuk heeela tiden. Men denna gången kanske jag får skylla mig eftersom jag var på Summerburst förra helgen med alldeles för lite kläder. Aja, jag hade sjukt kul iallafall! Tänkte slänga ihop ett inlägg med lite "highlights" från dom senaste månaderna, för lite roliga saker har jag faktiskt hittat på trots allt. Dom negativa sakerna som hänt tänkte jag inte lägga större fokus på, men kan nämna att jag och Simon har gjort slut. Han var en stor del av mitt liv och var med mycket på bloggen innan, så det kommer ju ändå märkas. Jag tänker inte skriva något om varför vi gjorde slut, för det är mellan oss. Men vi är vänner och vi båda är lyckligare vilket är allt som räknas. Det är väl den enda stora förändringen som ni kommer märka av, annars är allt som vanligt. Jag hoppas att ni är taggade och att ni vill fortsätta följa mitt liv och alla roliga saker som händer i sommar. Jag tror att det kommer bli toppen!