Hej bloggisen, idag är det måndag och jag har lov<3 skulle egentligen ha gymmat med M på förmiddagen
men missade två(!) bussar så hon fick gymma utan mig. Förstår verkligen att mina vänner är trötta på mig ibland för att jag verkligen ALLTID är sen till ALLT. Jag blir också trött.

Trots att jag blev trött på mig själv så var det nog ganska bra att jag aldrig kom iväg till gymmet (kanske var det ödet), eftersom jag fick så sjukt ont i huvudet strax efter. Kände mig verkligen sjuk så låg i sängen i flera timmar och internetshoppade (la massa saker i kundkorgen som jag sen inte köpte), och myste med lilla mollis.

Sen åt jag massa knäckisar med ost och smör och honung till lunch typ(?). Man måste inte alltid vara nyttig

Efter det gjorde jag fish tacos till familjen (och mig själv såklart) använde ett recept från finaste Awas blogg (som förövrigt driver ett av mina favoritkonton på instagram @awasantessonsey)

Nu ska jag på Hatha Yoga på mitt gym enligt måndagsrutinen.
Hoppas ni får en fin kväll älsklingar!!<3

Igår var vi hos min morbror och hans sambo/tjej och firade deras Italienska utbytesstudent som fyllde 18!! Vi firade jul tillsammans med dem också, och benni, eller Bennedetta som hon heter egentligen är väääärldens gulligaste verkligen.

Sötaste lilla Nemo aka svåraste mopsen att få med på bild

Var på biodejt med Minela ikväll, vi såg skönheten i allt. Filmen var rätt bra, många bra skådisar i den.

Har märkt att jag spenderar ungefär all min vakna tid med Minela haha, världens bästa tjej<3 tröttnar aldrig på henne (hoppas hon aldrig tröttnar på mig) <3
P&k

//Världens coolaste skor och världens coolaste Chloé Schuterman i dem!!

Är såå sugen på ett par såna här godingar från Gucci, var lite tveksam till dem först, men nu ääälskar jag dem, ballaste skorna helt klart. Skulle jag köpa ett par skulle det antagligen vara dem utan päls i helsvart, även om de andra helt klart är coolare. Synd att priset är lite saftigt bara, kan kanske hitta någon budgetvariant annars eftersom jag skulle spara typ alla pengar i år haha:((

Puss sötisar!!

På måndagar brukar jag alltid äta chiapudding till frukost, eftersom man kan göra den kvällen innan. Så skönt när man börjar tidigt att slippa göra frukost. I chiapuddingen brukar jag ha typ 2msk chiafrön, och 2dl mjölk. Sen skär jag upp frukten kvällen innan också, idag hade jag mango, banan, hallon och vindruvor, blev jättegott!!

Trots mina försök att spara in tid så kom jag ändå sent till skolan imorse (bäst på att följa nyårslöften). Går från 8 till 17 på måndagar så är såååå trött nu, jaja längsta dagen avklarad!!

Ha en fin kväll älsklingar!!

Ikväll hade vi en liten reuinon med hela gänget. Jag, Malin, Minela, Jennifer och Hanna åt middag på Yum Yum. De borde typ känna igen oss där vid det här laget eftersom vi är stammisar:)).

Så kul att alla kunde va med ikväll, har inte träffats alla tillsammans på flera månader, världens bästa tjejer<33

Puss

Har gjort en liten lista på saker jag vill göra/åstakomma/uppnå/jobba på under det här året, lite klyschiga saker och lite saker som kan verka som småsaker, men det är väl så det ska vara?

1. Vara snällare mot mig själv (och andra)

2. Bli mer bekväm framför kameran

3. Resa utomlands med vänner

4. Träna minst 3-4 gånger varje vecka

5. Börja använda min kalender och PLANERA

6. Komma i tid (kommer aldrig hända haha)

7. Ta skolan mer seriöst

8. Bli bättre på att spara pengar, sätta upp sparmål osv

9. Tjäna mycket pengar

10. Rensa min garderob

11. Läsa The Secret (boken om attraktionslagen)

12. Tvätta mina sminkborstar oftare

13. Köpa mer träningskläder

14. Sluta lägga ner pengar på onödiga saker i vardagen

15. Bli mer självsäker

16. Ge fler komplimanger

17. Vara lyckligare

Hej på er, idag är sista heldagen här, flyget hem går runt tre imorgon. Idag har vi mest solat och så, planen var att ta en surflektion på eftermiddagen, men jag orkade aldrig eftersom jag fortfarande är rätt förkyld, något jag har varit hela veckan.

Eftersom mamma och pappas ac gick sönder och de blev tvungna att sova utan så fick vi idag byta rum till en master siute. Den är verkligen jättefin, och stor

Hotellet ville också bjuda oss på middag för att kompensera för trasig ac, helt okej tyckte vi. Jag åt grillad barracuda, som är lite av en paradrätt här, jättegott var det också. Nu ska vi snart sova, tror detta blir mitt sista inlägg från resan.
Puss

Hej på er!! Idag var vi på en "guidad" tur runt på ön lite. Det kändes inte riktigt som att de hade några riktiga sevärdigheter här, och därför hittade på lite. Typ som det här "lion mountain"

Som skulle se ut som ett lejon tydligen. Vi var inte helt nöjda med turen eftersom vi var lovade en privat tur, men fick dela guide med en annan familj, och så kunde guiden inte så mycket engelska så det blev inte så mycket guidning. Vi fick iallafall se än del grejer, något jag inte fick någon bild på var när vi badade med hajar, eller ja, vi såg hajarna iallafall, dock kanske tio meter bort.

Eftersom de producerar rätt mycket salt här på ön så finns det mycket "salt lakes" runtomkring. Vi fick testa att bada i en sån där man flyter jättebra

Vi var också vid "the blue eye" som skulle vara rätt speciellt. Det var typ en grotta med vatten i som såg rätt blått ut när solen låg på, dock är det inte det på bilden. Vi passade också på att äta lite lunch där

Vi stannade också till i en liten fiskarby, dock väldigt kort

Till middag åt vi på Leonardo, samma Italienska restaurang som vi åt på häromdagen. Min mat var faktiskt inte så god, åt en vegansk quinoarätt men tror bara att jag hade otur eftersom det jag åt förra gången (och alla andras mat) var jättegott.
P&k

Hej älsklingar!! Idag solade vi och badade vi på förmiddagen (i vanlig ordning) det har varit klart typ hela dagen så vi alla har nog bränt oss lite

Lunchen åt vi på en beach club lite längre bort på stranden, inte samma som igår dock. Det blev pizza för min (och mamma och pappas) del. Rätt svårt att vara nyttig här faktiskt, men är det semester så är det;))

Efter lunchen gick vi tillbaka till stranden, sen tog vi massage på hotellets spa. Jag tog en ryggmassage, såå himla skönt var det. Efter massage köpte vi (virgin för mig haha) mohitos på stranden

Till middag åt vi på ett ställe som hette hungriga grodan. Maten var jättegod och vällagad men det var livemusik, som är väldigt vanligt på restaurangerna här, och de spelade såå högt och vi satt precis vid dem. Det va trevligt i typ tio min sen hade typ alla tröttnat lite, haha.
Det var vår måndag, hoppas ni hade en fin dag!!