//Världens coolaste skor och världens coolaste Chloé Schuterman i dem!!

Är såå sugen på ett par såna här godingar från Gucci, var lite tveksam till dem först, men nu ääälskar jag dem, ballaste skorna helt klart. Skulle jag köpa ett par skulle det antagligen vara dem utan päls i helsvart, även om de andra helt klart är coolare. Synd att priset är lite saftigt bara, kan kanske hitta någon budgetvariant annars eftersom jag skulle spara typ alla pengar i år haha:((

Puss sötisar!!

Ikväll hade vi en liten reuinon med hela gänget. Jag, Malin, Minela, Jennifer och Hanna åt middag på Yum Yum. De borde typ känna igen oss där vid det här laget eftersom vi är stammisar:)).

Så kul att alla kunde va med ikväll, har inte träffats alla tillsammans på flera månader, världens bästa tjejer<33

Puss

Har gjort en liten lista på saker jag vill göra/åstakomma/uppnå/jobba på under det här året, lite klyschiga saker och lite saker som kan verka som småsaker, men det är väl så det ska vara?

1. Vara snällare mot mig själv (och andra)

2. Bli mer bekväm framför kameran

3. Resa utomlands med vänner

4. Träna minst 3-4 gånger varje vecka

5. Börja använda min kalender och PLANERA

6. Komma i tid (kommer aldrig hända haha)

7. Ta skolan mer seriöst

8. Bli bättre på att spara pengar, sätta upp sparmål osv

9. Tjäna mycket pengar

10. Rensa min garderob

11. Läsa The Secret (boken om attraktionslagen)

12. Tvätta mina sminkborstar oftare

13. Köpa mer träningskläder

14. Sluta lägga ner pengar på onödiga saker i vardagen

15. Bli mer självsäker

16. Ge fler komplimanger

17. Vara lyckligare

Hej på er, idag är sista heldagen här, flyget hem går runt tre imorgon. Idag har vi mest solat och så, planen var att ta en surflektion på eftermiddagen, men jag orkade aldrig eftersom jag fortfarande är rätt förkyld, något jag har varit hela veckan.

Eftersom mamma och pappas ac gick sönder och de blev tvungna att sova utan så fick vi idag byta rum till en master siute. Den är verkligen jättefin, och stor

Hotellet ville också bjuda oss på middag för att kompensera för trasig ac, helt okej tyckte vi. Jag åt grillad barracuda, som är lite av en paradrätt här, jättegott var det också. Nu ska vi snart sova, tror detta blir mitt sista inlägg från resan.
Puss

Hej på er!! Idag var vi på en "guidad" tur runt på ön lite. Det kändes inte riktigt som att de hade några riktiga sevärdigheter här, och därför hittade på lite. Typ som det här "lion mountain"

Som skulle se ut som ett lejon tydligen. Vi var inte helt nöjda med turen eftersom vi var lovade en privat tur, men fick dela guide med en annan familj, och så kunde guiden inte så mycket engelska så det blev inte så mycket guidning. Vi fick iallafall se än del grejer, något jag inte fick någon bild på var när vi badade med hajar, eller ja, vi såg hajarna iallafall, dock kanske tio meter bort.

Eftersom de producerar rätt mycket salt här på ön så finns det mycket "salt lakes" runtomkring. Vi fick testa att bada i en sån där man flyter jättebra

Vi var också vid "the blue eye" som skulle vara rätt speciellt. Det var typ en grotta med vatten i som såg rätt blått ut när solen låg på, dock är det inte det på bilden. Vi passade också på att äta lite lunch där

Vi stannade också till i en liten fiskarby, dock väldigt kort

Till middag åt vi på Leonardo, samma Italienska restaurang som vi åt på häromdagen. Min mat var faktiskt inte så god, åt en vegansk quinoarätt men tror bara att jag hade otur eftersom det jag åt förra gången (och alla andras mat) var jättegott.
P&k

Hej älsklingar!! Idag solade vi och badade vi på förmiddagen (i vanlig ordning) det har varit klart typ hela dagen så vi alla har nog bränt oss lite

Lunchen åt vi på en beach club lite längre bort på stranden, inte samma som igår dock. Det blev pizza för min (och mamma och pappas) del. Rätt svårt att vara nyttig här faktiskt, men är det semester så är det;))

Efter lunchen gick vi tillbaka till stranden, sen tog vi massage på hotellets spa. Jag tog en ryggmassage, såå himla skönt var det. Efter massage köpte vi (virgin för mig haha) mohitos på stranden

Till middag åt vi på ett ställe som hette hungriga grodan. Maten var jättegod och vällagad men det var livemusik, som är väldigt vanligt på restaurangerna här, och de spelade såå högt och vi satt precis vid dem. Det va trevligt i typ tio min sen hade typ alla tröttnat lite, haha.
Det var vår måndag, hoppas ni hade en fin dag!!
Puss

Imorse åt jag (som vanligt) samma frukost som dagarna innan, sedan gick vi (som vanligt) och la oss vid stranden och solade lite. Vädret idag var det bästa hittills. Vi snorklade och solade fram till lunch

Som vi åt på en Beachclub en bit bort på stranden. Jag åt en vegetarisk burgare, väldigt gott faktiskt. Blir även kär i alla gatukatter/hundar som springer omkring här, vill ta med alla hem<3

Efter lunchen gick vi och köpte glass,

sedan tillbaka till stranden/hotellet en stund där vi läste och tog det lungt bara och sedan fixade oss lite inför kvällen

På kvällen var vi på stranden, på en beach barbeque. Maten var jättegod, vi åt grillad fisk och annan typisk Kap Verdisk mat, alla tyckte att maten idag var godare än nyårsmiddagen, haha. De hade en öppen eld på stranden, livemusik och lite annat, mycket mysigt och trevligt.

P&k,

Igår var det nyårsafton, men hann/orkade aldrig blogga.

Till frukost åt jag precis samma sak som första dagen, för varför bryta ett vinnande koncept haha. Efter frulle gick vi och solade i några timmar men vädret var inte topp

Så vi gick på en liten promenad och köpte glass istället,(och blev inlurade i en turistbutik). Säljarna här är rätt jobbiga, alla har typ samma saker i sina affärer och de är sinnes duktiga för att få med en in "bara för att titta". Många här är dock väldigt fattiga så man får väl ha förståelse. Trevligt var det ändå

Efter det gick vi till hotellet och fixade oss lite. Sen hade hotellet en liten nyårsskål med drinkar och så. Middagen åt vi också på hotellet eftersom det tydligen skulle vara en av öns bästa restauranger. Vi åt femrätters, maten var helt okej, iallafall med svenska mått mätt. Vid borden hade de lagt massa hattar och masker och sånt, skrattade så mycket åt oss haha, hade dock tyvärr ingen bild på det.

Klockan 23.30 hade de en jättelång fyrverkerishow typ, den slutade typ kvart i och alla svenskar satt kvar och trodde att det skulle bli en "riktig" show vid tolvslaget. Dock var det tydligen inte så, så alla fick blåsa i sina tutor och klappa istället, haha. Lite av en buzzkill men det var okej ändå:)).
Hoppas ni hade ett bra nyår älsklingar!! P&k

Hej bloggisen, det var ett bra tag sen nu. Slutade för att jag inte kände att jag hade tid för att göra bra inlägg.

Tänkte iallafall blogga nu när vi är på Kap Verde för att kunna titta tillbaka sen och minnas allt. Vi kom hit igår på eftermiddagen och då gjorde vi inte speciellt mycket förutom att äta och sova eftersom alla va rätt trötta efter flygresan och så. Idag gick vi upp rätt tidigt på grund av jetlag (och att vi la oss vid typ 8 igår haha).

Hotellets frukost var faktiskt jättebra, åt pankisar med nutella, äggröra med tomater och melon. Vårt hotell ligger precis vid stranden så hotellets restaurang e liksom ute i vattnet typ(?) ja ni ser ju på bilderna

Efter frullen låg vi bara på stranden och solade typ hela dagen. Till lunch åt de andra kycklingwraps, medans jag åt chips och lite sallad typ, vegetarianlivet haha:/ äter ju fisk också men eftersom Kap Verde är en ö och väldigt torr så kan de inte producera någon egen mat, och därför måste de importera allt. Mot slutet av veckan innan båtlasterna kommer så kan mycket vara slut i restaurangerna. Aja, vem gillar inte chips till lunch;)

Efter strandhäng gick vi till rummen och duschade och så, sen gick vi ut och tittade lite i "staden" här, och letade efter en mataffär i typ en timme. Kulturen och stämningen är verkligen annorlunda här, alla barn leker ute på gatan och det är folk som spelar musik överallt, och alla är så snälla och trevliga, världens härligaste<3

Vi åt iallafall middag på en italiensk restaurang, maten var jättegod men glömde ta bilder på den. Efter det gick vi till rummen och sen umgicks vi och kollade på gamla videor och bilder från andra resor och så, har faktiskt jordens bästa familj<3

Nu ska jag sova, p&k<3

Tre saker jag ser fram emot
•Kap verde i vinter
•Att gå ut gymnasiet och flytta till en annan stad
• sommar
Tre saker jag gillar
• känslan efter ett träningspass
• personer som kramas fast man bara är bekant
• att vara själv
Tre saker jag ogillar

• läsk

Oljud

Män i grupp;)

Tre saker jag borde

• blogga mer
• kunna gå ut helt osminkad
• gå upp ur sängen

tre saker jag vill

• resa
• bli brun
• köpa nya kläder

Tre saker jag kan

• vara lugn i stressiga situationer
• lära mig saker lätt
• shoppa
Tre saker jag inte kan
• komma i tid
• låtsas tycka om någon
• göra saker som inte är under tidspress
Tre saker jag pratar om ofta
• hur andra beter sig
• kläder
• feminism

Tre saker jag blir lugn av

• att tänka på framtiden
• skriva listor över saker jag ska göra
• få saker gjort
Tre saker jag blir stressad av
• när någon inte svarar på sin telefon
• när mitt rum är stökigt
• mig själv pga är största tidsoptimisten
Tre saker jag ska göra i helgen
• träna
• jobba
• sova
Tre saker jag gjort den senaste veckan
• shoppat
• varit med vänner
• kollat på suits (bästa serien!!!)