Header

Godmorgon! Halsontet håller i, dock inte lika mycket längre men då har jag blivit hes istället. Suck, jag börjar sakna gymmet faktiskt men jag hoppas vara bättre och tillbaka där på måndag igen.

Nio timmar på jobbet är igång och efteråt tar jag mig hem till Regina och Richard där det väntas party. En bra start på helgen!

/ Sabina 

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Godmorgon, idag är det riktigt kallt ute och det börjar väl bli dags att införskaffa mig en ny vinterjacka då jag kasserat förra årets..

Förkylningen sitter i och det blev som sagt att ställa in morgonens träning och istället fick jag lite sovmorgon istället. Jag jobbar fram till fem och därefter åker jag hem och tar det lugnt. Hoppas på att förkylningen snart släpper..

/ Sabina 

Likes

Comments

Godkväll på er! Halsontet sitter fortfarande i så efter jobbet så kröp jag upp i soffan och mös ner mig. Mamma kom förbi en sväng och efter att hon gick hem igen så åt jag kvällens middag och nu ser jag typ ut som på bilden ovan ifrån serien Friends. Jag har världens träningsvärk i överkroppen efter måndagens träningspass med Sanna så orkar knappt att röra på mig.

Då förkylningen fortfarande sitter i så fick jag tyvärr avboka morgondagens träning som var tänkt att köra tillsammans med Sanna. Jag avbokade även fredagens morgonspinning. Det tog verkligen emot att avboka det men man ska inte träna när man har ont i halsen så därför blir det att skippa det.. Jag är inte ofta sjuk (peppar peppar) så när jag väl blir förkyld så får jag lyssna på kroppen..

Nu ska jag avsluta kvällen med lite mer vänner innan jag bäddar ner mig och laddar om för en ny dag!

/ Sabina 

Likes

Comments

Godmorgon! Imorse vaknade jag upp med halsont så innan jag åkte mot jobbet gick jag till affären och köpte med halstabletter, jag vill inte bli sjuk.

Idag har jag vilodag från gymmet vilket passar perfekt när jag har ont i halsen. Så då åker jag istället hem och kryper ner i soffan och hoppas att halsen känns bättre imorgon..

/ Sabina 

Likes

Comments

Här ovan ser ni lite throwbackbilder ifrån halloween-firanden de senaste åren.

Vi är inne i mitten av oktober och om bara någon vecka är det Halloween, men tråkigt nog har jag inga planer än för vad som händer då. Förhoppningsvis så dyker det upp något och jag får klä ut mig och spöka ut mig med smink och blod. Det är ju riktigt skoj att göra det!

/ Sabina 

Likes

Comments

Godmorgon! Det är måndag igen och det känns som att helgen bara sprungit förbi. Dags att börja om på en ny kula för denna vecka. Idag var det lite segt att ta sig upp, kan bero på att det är så mörkt ute när man vaknar. Men det var bara att ta sig upp och ladda med havregrynsgröten för jobb och träning med Sanna.

Veckans planer är:

Måndag: jobb, träning med Sanna

Tisdag: jobb, träning (dynamic flex)

Onsdag: jobb, vilodag

Torsdag: träning med Sanna, jobb

Fredag: träning (spinning), jobb, party🎉

Lördag: Vilodag!

Söndag: Vilodag?

/ Sabina 

Likes

Comments

Den här kommentaren fick jag häromdagen och jag tänkte att jag svarar på den i ett inlägg då den var anonym.

Jag kan erkänna att de senaste veckorna har det blivit rätt mycket träning och få vilodagar, men det är inte så att jag tränar samma muskler varje gång jag är där, min träning är väldigt varierande och musklerna får vila emellanåt. Jag har ett träningsschema som jag fick av min pt för ett tag sen och då hade vi 4-5 dagar i veckan med inplanerad träning varav två av dem var pt-passen. Jag försöker få till det liknande just nu också då hon är mammaledig. Jag brukar försöka planera upp min träningsvecka på följande sätt utifrån dessa pass: 

Dynamic Flex går jag på minst en gång i veckan (oftast tisdagar) och det är ett pass som fokuserar på rörlighet, stretch och smidighet. Detta är ett pass som gymmet rekommenderar att köra innan sin ordinarie träning som en uppvärmning eller efter träningen för att skapa en bättre förutsättning för snabbare återhämtning.

Kondition/Pulshöjande vill jag få till i alla fall en gång i veckan, ibland blir det två gånger. Därför brukar jag gå på spinningen på fredagsmornarna och ibland springer jag på löpbandet emellanåt.

Power som är ett helkroppspass med fokus på styrka och muskeluthållighet går jag på en gång i veckan när jag kan, oftast lördagar.

Sen så har jag två pass med Emma (i vanliga fall). Dem passen planerar hon bland annat utifrån hur min träningsvecka ser ut. Nu så tränar jag med Sanna en till två gånger i veckan och dem planerar jag med min vecka i tanken så att dem blir varierande och värdefulla för min träning.

Mina träningspass är väldigt utspridda jämfört med förr. Skulle jag få välja hade jag velat ha som i våras då spinningen och flexen var på samma dag men det ligger inte så i gruppträningsschemat nu. Annars hade jag kört dessa två på raken eller ett pt-pass och flexen före eller efter.

Att jag ser otränad ut? Ja det kanske jag gör, men du som skrev, du känner förmodligen inte mig eller min kropp. Jag känner att jag mår bra. Sen så har nog min kost en del i det hela. Jag har inte ätit så nyttigt större delen av året och när väl helgen kommit har jag slängt i mig godis och annat onyttigt, vissa helger har det blivit flera påsar av mitt favoritgodis och det vet jag att det inte är bra, ibland har min cheat-day blivit till en cheat-helg och det har blivit överdrivet mycket onyttigt... Så för mig har det nog blivit plus minus 0 i resultat.. Kosten har en stor betydelse om man vill ha resultat och det har jag inte följt riktigt, dock gör jag det bättre nu, så vill jag ha resultat så kan jag få dem. Jag har ett kostschema som jag försöker att följa så bra som möjligt, men man är bara människa!

Vill jag träna 4-5 gånger i veckan så gör jag det, vill jag träna mindre så gör jag det. Vill jag unna mig något gott ja då gör jag det, men det får inte gå till någon överdrift, det är därför jag kör på kostschema just nu. Men så länge jag känner att jag mår bra och att mina muskler får vila emellanåt är jag nöjd och det är det som räknas.

/ Sabina 

Likes

Comments

Lördagen började med power och jag kände mig på topp. Nu så känner jag mig helt tvärtom. Halsen har börjat värka lite men jag hoppas inte det blir värre. Jag ska bara ligga här i soffan hela kvällen och ta det lugnt och hoppas på att halsontet går över. Min kväll ska spenderas med youtube och netflix. En sån lugn kväll ska jag ha och bara njuta av att inte göra nånting!

/ Sabina 

Likes

Comments

Fredagen bara springer förbi mig! Spinning började min dag för att sedan jobba fram till fem. Tiden på jobbet bara flög förbi tycker jag. Nu är jag hemma en sväng. Har bytt kläder och ska alldeles strax gå till Ceasar som är en restaurang här i Kumla. Jag och några vänner ska fira två kompisar som fyllt år! Det blir nog en trevlig kväll men nu måste jag kila!

/ Sabina 

Likes

Comments

Godmorgon! Idag började jag dagen på gymmet med Sanna. Det blev ett kort men intensivt pass vi körde idag. Efteråt skiljdes vi åt och åkte mot våra jobb. Jag har precis fått i mig min frukost som blev chiapudding, det är så enkelt att ta med!

Nu börjar jobbdagen och eftersom dagens träning är gjord åker jag hem efter jobbet och tar kväll!

/ Sabina 

Likes

Comments

Instagram@sabinacarman