Godmorgon! Idag vaknade jag av att solen lös in och inte kan man bli sur då. Med tanke på gårdagens omväxlande väder så är det här toppen!

Nu på förmiddagen ska jag in till gymmet och köra lite egen träning då gymmet öppnar klockan 11. Jag får se hur mycket löpning det blir då jag börjar känna mig lite förkyld. Sen åker jag hem och hinner förmodligen få i mig lite lunch innan jag ska möta upp mamma som ska hjälpa mig med handlingen. Lönen har ramlat in på kontot så räkningar ska betalas och mat som sagt ska inhandlas. Några mer planer än så har jag inte för dagen, men det är väl så semestern till viss del ska vara!

Godmorgon! Nu kan jag säga att det känns som semester då det är måndag och i vanliga fall jobb. Jag tog en sovmorgon idag, till viss del då jag hade väldigt svårt för att somna inatt, någon gång efter ett slocknade jag. Vid niotiden imorse vaknade jag, men låg kvar i en timma innan jag tog mig upp och fixade frukost. Så mycket mer än att äta frukost har jag inte gjort. Sitter just nu i sängen, kollar på youtube och bloggar. Om någon timme ska jag möta upp Sanna (och Vera ofc) och gå en promenad. Senare vid fyra åker jag in till gymmet, jag tänkte köra knärehab och därefter power 30 minuter. Emma (min pt) är bortrest även denna vecka så det blir lite egen planering på vad jag ska träna. Veckan bjuder till största del på träning, men utöver det så har jag inte så mycket inplanerat.

Hela veckan: SEMESTER!!!

Måndag: Promenad med Sanna och Vera, träning (knärehab och power).

Tisdag: LÖN, träning (löpning och ben/rumpa), mathandling

Onsdag: Träning (ATC)

Torsdag: Träning (core)

Fredag: Powerwalk, massage

Lördag: Kalas för Felicia som fyller den 11e juli.

Söndag: Träning (överkropp)

Förra veckan i bildformat.

Godmorgon! Gårdagen blev väldigt lugn men på sena kvällen kom Elin, Robin, Jakob och Johan hit och vi spelade lite kortspel och tog sedan en sen kvällspromenad här i området. Vid tolv åkte dem hemåt och jag gick och la mig.

Jag vaknade för en stund sen och ska alldeles strax gå hem till pappa och Frida och umgås med dem. Några mer planer för dagen har jag inte, utan jag får ta den som den kommer, ingen söndagsångest har jag heller!

Midsommar bjöd på god mat i mängder. Jag åt lunch med mamma, halloumi, färskpotatis och ananasgrädde. Så gott och jag blev så mätt! Jag lyckades få i mig lite jordgubbar till efterrätt också innan jag gick hem och städade inför kvällen.

Runt femtiden kom Emma och Pernille över till mig och det blev ännu mer god mat och jordgubbar. Vi hade en riktigt trevlig kväll med massa skratt och glädje. Kvällen spenderades nykter och imorse vaknade jag upp utan att vara bakis, vilket inte har skett de senaste åren på midsommaren.

Idag har jag haft en väldigt lugn morgon, frukosten fick jag nyss i mig och jag tittar nu på de senaste avsnittet av Once Upon A Time. En helt okej start på midsommardagen!

Glad midsommar!

Idag är det en typisk midsommarafton, grått väder trots att veckan tidigare bjudit på strålande sol. Jag spenderade förmiddagen med att ta det lugnt och fräscha till mig. Strax innan ett mötte jag upp mamma och gick och handlade och nu befinner jag mig hemma hos henne och Doris. Vi ska äta en midsommarlunch tillsammans.

Senare på eftermiddagen kommer några vänner hem till mig och så ska vi äta gott och ha det trevligt. Exakt hur kvällen blir är inte bestämt än men en trevlig midsommar kan jag allt säga att det blir!

Så har jag nu gått på semester!

Efter jobbet idag (som jag kunde sluta lite tidigare) åkte jag mot gymmet. Jag kom dit tidigare än vad jag planerat så det blev att gå på power 30 minuter innan coren. Det blev en skön start på semestern!

Jag börjar bli rätt så trött, så jag tänkte tvätta bort sminket, fixa chiapudding till morgondagens frukost och sedan lägga mig i sängen och kanske titta på något på Netflix. Jag nådde nu ikväll slutet av HIMYM, så jag ska leta upp något annat att avsluta kvällen med! Godnatt! ❤️

Godmorgon! Runt åttatiden igår kom jag innanför dörren efter en dag på jobbet. Jag var så seg då dagen var tuff så i med middagen i magen och på med serier fram tills att det blev sovdags.

Inatt har jag inte sovit så bra så när alarmet ringde imorse var jag så trött. Snart så får jag sova ut, för efter dagens jobb, om 9 timmar, så får jag semester!

Jag är nu på väg till jobbet och som sagt väntar jobb fram till fem. Sen så tar jag mig till gymmet för ett core-pass. Jag räknar ner timmarna nu!

Godmorgon! Idag fick jag en rejäl sovmorgon för att vara en vardag och jobb på schemat. Jag börjar elva och jobbar till klockan sju ikväll, då ett barn var tvunget att ha omsorg så länge.

Idag började jag dagen vid halv nio med att fixa frukost och kolla på det senaste avsnittet av Pretty Little Liars. Det var det nästsista avsnittet vilket betyder att om en vecka sänds det sista avsnittet, däremot kommer det att vara cirka 2 timmar långt (jippi) istället för de 40 minuterna det brukar vara.

Idag blir det vilodag från gymmet då jag jobbar så pass sent som jag gör. Åker hem och bänkar mig framför Netflix gör jag nog. Hoppas ni får en härlig onsdag!

Hellu! Idag hade vi tur med vädret då det var utflyktsdag på schemat. Solen lös i princip alla timmar vi var där. Dock var det kyligt i luften, men barnen badade som bara den ändå. När vi kom tillbaka till fritids så öste regnet ner, så tur deluxe hade vi.

Efter jobbet tog jag mig till gymmet och sprang på löpbandet samt körde knärehab vilket fortfarande är viktigt för att minska skaderisken. På hemvägen handlade jag lite matvaror som jag saknade. Middagen är nu i magen och resterande timme av dagen spenderas framför Netflix. Imorgon har jag en rejäl sovmorgon då jag börjar elva, dock slutar jag inte förrän vid sjutiden, segt..

En ny vecka är igång och denna vecka bjuder på fyra arbetsdagar och därefter tar jag semester! Min hjärna fattar inte att det är semestertider redan, jag tycker att tiden har gått för fort. Nu får den gärna sakta ner så att man kan njuta lite extra länge av sommaren.

Min vecka ser ut som följande:

Måndag: jobb, träning (power)

Tisdag: jobb, träning (löpning+rehab)

Onsdag: powerwalk, jobb

Torsdag: jobb, träning (core)

Fredag: ledig, midsommarfirande

Lördag: hemmaträning

Söndag: vilodag

Utöver detta har jag tänkt att träffa familjen under helgen och jag hoppas på att detta blir en vecka med massa sol!

Förra veckan i bildformat.