1. LÄNK / 2. LÄNK / 3. LÄNK / 4. LÄNK

1,2,3,4. LÄNK

1. LÄNK / 2. LÄNK / 3. LÄNK

Jag älskar verkligen Ebay! Ibland kan jag sitta flera timmar och bara söka efter en massa grejer. Det finns liksom allt mellan himmel och jord. Självklart finns det mycket skräp. Man vet liksom aldrig hur kvalitén kommer vara när man beställer billiga saker från tex Kina. Men jag tycker bara det är kul haha. Det är ju inga dyra saker man beställer och frakten brukar dessutom vara gratis.

Här ovan har jag länkat lite olika smycken som jag hittade billigt på Ebay. Jag har själv beställt några av grejerna så vi får se när dom kommer. Det brukar ta mellan 2-4 veckor. Såå kul haha!! Det finns ju inte bara en massa billiga skräp grejer, man kan även fynda märkeskläder och märkes grejer begagnat eller nytt. Det finns som sagt ALLT!😍

👻 @sabinamontero

Hallihallå!! Tillbaka till verkligheten nu då. Jag började jobba i lördags. Semestern gick lite för fort tycker jag.. men det känns ändå skönt att vara tillbaka på jobbet och med lite rutiner. Jag har tränat rätt dåligt under semestern. Eller iallafall under Kroatien resan då jag inte tränade en enda gång. Hade aldrig orkat i den värmen säger jag bara. Så dagen efter vi kom hem från resan stack jag till gymmet och körde ett hårt cardio pass med lite styrketräning. Men alltså jag fick sådan träningsvärk i benen så jag kunde inte gå på seriöst fyra dagar. Sedan lagom till helgen fick jag världens förkylning, trodde knappt jag skulle kunna jobba. Men det fick gå. Idag känns det fortfarande sådär. Har ont i huvudet och är hostig och snuvig. Men jag tänker gå till jobbet ändå (bara jag inte får feber eller något).

Sitter just nu i soffan med en kopp te och en ansiktsmask. Har mens nu också så min hy var inte så fresh. Ja allt är bara jobbigt just nu som ni hör. Nä men jag hoppas jag kan bli frisk snart. Är så pepp på att börja träna regelbundet och äta bra igen!

Hej och hej Sverige!😜 Vi kom hem i måndags eftermiddag så har varit hemma ett tag nu, så skönt. Det är alltid lika skönt att komma hem. Men vi har haft det jättebra i Kroatien. Det var första gången jag var där och jag vill definitivt tillbaka. Men kanske inte när det är så varmt.. Det började ganska lugnt de första dagarna, då låg värmen på runt 32-33 grader. Men sedan gick det bara uppåt och vi nådde som högst 39 grader. Man orkade max tre timmar på stranden och då låg vi i vattnet kanske 90% av tiden. Havet var liksom nästan ljummet. Meeen det var najs!

Vi bodde som sagt på ön Brač som låg en bit utanför Split. Vi hade ju hyrbil så vi åkte runt en hel del på ön till olika stränder osv, så kul verkligen!
Vi bodde i en lägenhet som vi fick låna av en som Anthonys mamma känner. Lägenheten var inte världens finaste och inte så stor heller, men den låg precis vid havet.👌🏼 Vi lagade mest egen mat och det var så kul att gå och handla i kroatiska mataffärer och känna på lite hur det skulle vara att flytta ihop ;)

Det var min och Anthonys första utomlandsresa ihop faktiskt. Vi har aldrig spenderat så många dagar tillsammans #distansförhållande.. Men vi hade det bäst bäst bäst! Nästa år ska vi satsa på USA!🇺🇸

Idag åkte vi till en annan fin strand här på Brač, Sumartin Beach hette den. Det var verkligen jättefint där, men det var nog mer en strand för barnfamiljer. Men vattnet var som vanligt hur fint som helst! Vi hade med oss en liten matsäck, vilket var tur, för det fanns ingen restaurang/kiosk i närheten. Så när vi började bli lite hungriga igen runt kl 15 åkte vi hem. Jag hade gärna stannat längre men man orkar seriöst inte vara vid stranden mer än några timmar. Snapchat visade 39 grader när vi åkte hem liksom.. Men jag ska inte klaga.

Här har ni lite bilder på mig också. Anthony tog lite bilder på mig, så snäll<3 Älskar min klänning jag köpte på Zara när vi var i Helsingborg. Har använt den flitigt här!

Idag steg vi upp hyfsat tidigt och gjorde god frukost som vi åt på balkongen. Sedan tänkte vi gå ner till stranden ett par timmar och sola lite men vi hoppade faktiskt över det. Vi låg i sängen och kollade serier istället. Men sedan runt kl 12 så gjorde vi i ordning oss och åkte ner till hamnen för att ta färjan över till Split. Vi gick runt lite vid hamnen där, åt en god burgare och tog sedan en taxi till Mall of Split som är det största shoppingcentret i Split. Jag var bland annat inne på Zara, Mango och Stradivarius och hittade lite grejer.

Nu sitter vi iallafall på färjan över till Brač och vi är svin trötta. Så det blir nog bara hem och sova direkt.

Idag åkte vi till andra sidan ön där en utav världens finaste stränder ligger; Zlatni Rat. Den sista bilden tog jag från Google och titta bara hur vackert det är!! Det går ut som en jättelång sandstrand och vattnet runt om var helt turkost och klart. Det blev djupt ganska så direkt men man kunde se bottnen oavsett hur långt ut man simmade.
Det tog cirka 45 minuter att köra dit och vi var där strax innan 11. Det var redan då ont om både parkering och plats på stranden så om vi åker dit någon mer gång får vi nog åka rätt tidigt. Jag vill definitivt åka dit fler gånger. Vi har ju en hyrbil så den ska vi ju utnyttja så mycket som möjligt!

Det var iallafall hur mysigt som helst där. Det fanns flera små kiosker som sålde olika slags snacks. Vi köpte bland annat pommes med nuggets och senare crepes med nutella, mumsigt. Vi stannade till 17.00 ungefär och sedan har vi inte gjort så mycket. Lagat lite mat här i lägenheten och tittat på serier typ. Vi får se vad vi hittar på imorgon. Nu ska vi sova iallafall, godnatt.😴

Vilken dag..! Vi steg upp 05 imorse för att åka till Alvesta där vi tog ett tåg till Kastrup. Herregud vad mycket folk det var på flygplatsen, vi fick stå i svin långa köer och det var bara jobbigt. Men till slut kom vi på flyget mot Split Kroatien!✈️
I Split hade vi hyrt en bil som vi ska ha under resan, så den hämtade vi. Anthony får vara chaufför under resans gång, då jag inte får eftersom att jag är under 20 men hade aldrig vågat ändå. Han är så himla duktig och modig!
Från Splits hamn tog vi en stor färja över till ön Brač där lägenheten ligger. Det tog ca 50 minuter att ta sig över och det var rätt dyrt också eftersom vi tog med bilen. Så vi kommer nog inte åka över så mycket till Split vilket jag hade tänkt.. menmen vi får köra runt på ön istället :)

Så nu på eftermiddagen/kvällen har vi bara fixat här i lägenheten, handlat en massa mat, lagat mat och bara chillat. Vi hade strul med att sätta på vattnet i lägenheten så det har varit någon kille och sprungit i lägenheten och fixat. Men nu ska allt fungera.

Nu ska vi sova för vi är helt slut. Skriver mer imorgon!

Idag fyller Anthony 20 år. Så vi har firat honom lite hemma hos mig. Vi åt hemmagjorda hamburgare och pommes till middag, för han älskar verkligen pappas burgare (det gör vi alla!). För en liten stund sedan åt vi prinsesstårta som är Anthonys favorit.
Som födelsedagspresent fick han av mig en tatuering faktiskt. Eller alltså att jag betalar när han känner sig redo att tatuera sig. Han har tänkt på det ett tag att han skulle vilja göra en blandning av en tatuering hans mamma har och en hans pappa har. Så vi får se om det blir av efter sommaren någon gång :)

Började dagen med att ge mig ut i skogen med Tilda för att plocka blåbär. Det hade inte kommit så mycket än eller så hade någon hunnit före och plockat där vi var. Men vi fick ihop nästan 3 liter iallafall. Så det rensade vi och sedan gjorde vi en liten god smoothie på blåbär, vaniljyoughurt och mjölk.

Seeen tog Tilda lite bilder på mig för vi hade tråkigt hehe. 📸

Jag drog in till gymmet och körde ett litet pass nu på kvällen. Hade inte tänkt att träna idag men Olivia behövde skjuts in till Värnamo så jag var snäll och körde henne och drog till gymmet efter det.

Nu ligger jag hemma i soffan och har ätit lite äggröra och grönsaker som ska vara bra efter träningen. 😉 Men ska mumsa lite på det ovan också. Ääälskar verkligen oliver, ostar och sånt plocki plock!

Hej på er. Som jag skrev i gårdagens inlägg så skulle vi till Väla shoppingcentrum och shoppa idag. Jag köpte bland annat två klänningar som jag tänkte ta med till Kroatien. Den svarta är från H&M och den är perfekt att dra på sig över bikinin eller typ om man ska gå och handla. Den andra klänningen hittade jag på Zara på rea avdelningen och jag älskar den. Perfekta klänningen till en fin middag eller liknande.
Jag köpte även lite underkläder och ett par solglasögon. Mer hittade jag faktiskt inte. Men jag är mer än nöjd.