Ojoj! Slutet börjar vara nära nu. Känns konstigt att man nu börjar vara vid den punkten igen då allt skall packas ner och stängas. Sista gästerna anländer under helgen och sen har vi bara packningen kvar. Både av Miniklubben och allt man har här. Blir intressant att se om man får allt att rymmas i kappaäckarna. Tror det kan bli lite tajt. Men bara det ryms så får man sen bara hoppas att dom är vänliga vid incheckningen. Det vill jag minnas att dom var ifjol åtminstone.
Annars denhär veckan har jag varit ledig må-ons. Måndag och onsdag tog jag det bara lugnt och på tisdagen hyrde vi bil och åkte för att shoppa lite. Hittade som vanligt inte det jag behövde, en klänning för vår gala, men kom hem med två par nya skor åtmistone... Nåväl de va dom första skorna jag köpte, så det är okej.
13 dagar så landar jag på finsk mark!

1: Vattenkrig
2: Inne i vår lokala moské
3: Minion

Säsongens slut närmar sig med storm steg. Är knappa eller dryga tre veckor kvar innan man sitter på planet hem, allt beroende på vilket datum det är jag kommer hem. Det kommer jag själv få veta först en vecka innan också. Vädret här börjar bli svalare vilket betyder att vi gärna går omkring med långärmat och undviker poolen. För gästerna är ju vädret bra men för oss som är vana med dubbelt varmare märks en stor skillnad. Här under veckan har vi också haft lite små åskväder och regn, två dagar tror jag det varade.

Annars går väl allt bra, och rullar på som normalt. Börjar kännas i både kropp och själ nu att det ska bli skönt att komma hem. I ett halvt år nu igen har hjärnan fått jobba på högvarv för att hitta på nya idéer. Har även haft sjukt i ryggen sen jag kom hem från Kusadasi, vet inte vad det beror på, kanske att jag satt på något konstigt vis i bussen. Men har två lediga kvällar nu och till den ena ska jag nog klämma in en massage för att de om det hjälper.

1: Bakom molnen kommer solen fram

2: Darrigt på slackline

3: Konstigt att lägga på sig långärmade kläder

Så var jag hemma efter några dagar fyllda av skratt med ett härligt gäng. Måndag kväll var minst sagt intressant, vi började på hotellet och så drog vi iväg till barstreet senare. Roligt att se nån annan festplats också och inte bara samma vanliga. Tisdagen chillade vi hela dagen vid poolen och kvällen spenderade vi på hotellet.

Har nyss kommit hem igen.. En lång resa minsann. Startade 11.30 från Marmaris och hemma var jag kanske 21.00. Skönt att ha ledig dag imorgon ennu så får man vila ut ordentligt.

Gänget som var med. En saknas på bilden!

Sitter i skrivande stund i hotell lobbyn i Marmaris med över 9h resa bakom... Blev en minisemester för min del på hela fyra dagar. Vi har i Nazar haft en försäljningstävling där vi skulle sälja piratkryssningar. Jag och en annan hade sålt för lika mycket, så vi bestämde att jag får åka till Marmaris,som var priset för vinnarna i varje team. Inte illa att åka iväg tre dagar med 7 kollegor som man nästan aldrig träffar och ennu till få bo på all inclusive hotell. Har åkt med nattbussen idag, söndag. Tillbaka startar vi på onsdag förmiddag. Eftersom det här var ett pris på två extra lediga dagar måste jag flytta min normala extra lediga dag så den blev på torsdag. Vilket betyder att jag nu är ledig fyra dagar. Härligt! Får försöka få lite färg på huden nu dom sista veckorna innan man kommer hem. Faktiskt bara dryga månaden kvar så är man hemma.
Men nu ska jag faktiskt försöka sova lite för att orka med några kvällar fest! Har inte sovit i bussen och nu har vi inte fått rummen heller så får försöka sov i soffan. haha!

1: Gick in till hotellets bagare för att fråga efter ingredienser till trolldeg, ut kom vi som kirurger/vetenskapsmän
2: Lite finare bussar än hemma kan man säga, påminner om flyg med servering och allt

Tillbaka på jobb efter några dagar i Kusadasi. Åkte alltså iväg på söndag kväll med flyg som från Antalya tog knappa timmen. Då vi kom fram till Izmir fick vi vänta en stund på transfern för att sen åka en timme till Kusadasi. Väl framme möttes vi av några kollegor som visade oss till rummet vi skulle få bo i. Aktivitetsguiderna som jobbar på Aqua Fantasy bor på lodgement vilket innebär att de bor tillsammans med de andra som jobbar på hotellet. Det var riktigt trevligt att se hur annorlunda det är.

På måndag morgon gick vi till hotellet för att kika runt lite. Vi sola, simma, checka in miniklubbdn och så måste vi ju förstås besöka vattenparken. Det var roligt att få åka lite häftigare rutchkanor än dom vi har. På kvällen kollade vi minidisco innan det var dags för lkte fest. En riktigt lyckad kväll i sällskap av nästan hela gänget som jobbar där uppe.

På tisdagen bldv det sent morgonmål i en mysig bergsby. Vi hann också med att gå och se oss omkring innan det var dags att åka tillbaka till hotellet för att packa ihop allt. Innan vi kom till flygfältet han vi också med lite snabb shopping, dryga 30 minuter men lyckades endå göra av med lite pengar... Hem kom vi runt midnatt, nöjda med att vi faltiskt fick till denhär lilla resan.

Åker iväg på nästa äventyr antingen på söndag natt eller på måndag morgon. Uppdatering kommer senast efter det!

1-2: Besök på hotellet och poolparty

3-6: Dagen i Sirinçe

På måndagen hade vi vår vikliga lediga dag och på tisdagen hade vi "utbildning". Eller som vår utbildning är att leka lekar, spela spel och njuta av varandras sällskap. På måndag morgon åkte vid med bil för att äta morgonmål tillsammans, därefter körde vi till Antalya för att shoppa lite... Har blivit en del shopping här men då det är så mycket billigare känns det mer okej, haha. Sedan på kvällen åkte vi vidare till Kemer där vi utforskade nattlivet där, och träffade gamla kollegor från ifjol. Riktigt härligt att se dom för det är såna som man inte annars skulle komma att träffa, så det var najs. På Tisdag morgon var det dags för vår teamdag, vi åt morgonmål i Kemer före vi körde tillbaka mot Antalya och ett parkområde för picknick och utforsking av vattenfalllet och "naturstigarna". Superfin plats, verkligen. Dagen gick åt att leka massa lekar, spela spel, njuta av naturen och förstås varandras sällskap. Riktigt bra dag! Har också fått träffa en vän från ifjol som är på besök, roligt att ses igen. Nu inser man varför man lärde sig lite mer turkiska ifjol då kommunikationen sker på turkiska från hans sida och engelska från vår, och lite google translate där emellan.

Nästa "äventyr" åker jag på ikväll. Kommer då åka till Kusadasi för att träffa kollegor som jobbar där och förstås också besöka vårt hotell där samt utforska området. Mer om det sen!

1-3: Härlig naturstig vi gick på

4: Elsa & Anna hälsade på

5: Galen runda på hotellet

Har varit tyst på bloggen igen... Nån desto bättre orsak har jag inte förutom att jag varit hem på semester en vecka och nu snart har varit tillbaka på jobb i en vecka. Det var riktigt skönt att komma hem på semester och träffa alla ett var emellan. Hur härligt än kjobbet är så var det nog najs att koppla bort från allt på den fronten också. Efter semestern jobbade jag en dag och sen var det tisdag vilket betydde ledig dag. Hyrde en scooter med en vän och körde tidigt iväg för att äta morgonmål. HAnn med en massa under dagen så som att klättra upp på ett berg till ett slott, klappa en kamel, gå in till ett annat slott, vara till en vattenpark och så slutade dagen med hemlagad mat, vitlökspotatis och biff innan vi drog ut och bara chillade på en uteservering. Verkligen en bra dag! Har väl inget mer att berätta förutom att det väntas spännande program innom dom två närmaste veckorna, blir att vidga mina vyer i Turkiet lite mer. ! Bilderna får berätta mer vad det är jag pratar om. Allt är nästan från samma dag men har tagit det ganska lugnt på senaste tiden var av brist på bilder.

1: Minigolf på semestern

2-3: Fina satt vi oss på scootern

4-5: Inne på slottet och där hittade vi några fina kläder

6: Tar en titt på flaggan

7: Chilla i en hängmatta

8: Bergsklättring, lika brant som det ser ut

Som sagt har jag alltså haft besök igen! Denhär gången av en kompis och hans kompis. Dom bodde här i vår lägenhet hela veckan. Riktigt roligt att nån vän hemifrån får se lite hur livet här nere fungerar. Var en bra vecka, firade födelsedag som vanligt, känns som det är nån som fyller år hela tiden. Så åkte vi också iväg och wakeboarda. Inte så lätt som det ser ut kan jag säga. Eller det svåra var ju att få början sen var det bara att hålla i och åka med. Kul vecka, Tack för att ni kom!

Ja, vad kommer till galna dagar har man ju gått omkring som smurf, haft crazy fest på miniklubb gården med massa skum och idag slutade vi veckan med Shrek, Fiona och Mästerkatten utan stövlar, haha! HAr varit bra veckor bakom med mycket barn i klubbarna vilket alltid är najs. Och min semester närmar sig med stormsteg!!

Som rubriken säger har jag haft besök. Mamma och syrran har varit på semester vilket har betytt att jag har varit med dom en del. Så har dom också besökt hotellet några dagar. Roligt att se folk hemifrån fast det inte känns längesen heller. Ja, 3 månader, halva tiden alltså. Snart väntar även lite mer besök hemifrån och sen nalkas det så småningom semester för min del. Måste bara få biljetterna fixade. Annars har jag varit i Chill Out klubben och ojj vad jag har njutit. Riktigt galna barn men roligt iallafall. Denhär veckan har jag dansskola och så har jag faktiskt Chill Out igen, kul kul. Nu skall jag njuta av min lediga kväll.

1-3: Dagar med familjen

4: Sitter och njuter av att bli målad

5: Hade lite photoshoot innan mini disco

6: Roliga coasters

Ojoj, verkar vara skicklig på att inte skriva. haha! Lika som förut är det bara livet som sätter stopp för skrivandet. Får väl egnetligen vara glad att det glöms bort för då betyder de att man faktiskt gör något annat än att ha tid att skriva. Tror det blir att förklara lite mer med bilder nu eftersom det känns som om jag upprepar mig själv hela tiden.

Det som inte är upprepning är att mamma och syrran har kommit på besök. De bor i Alanya och har varit en dag på hotellet, så har vi varit till Dim Cayi och idag chillar vi bara hemma hos mig.

1-2: Dim Cayi på en ledig dag med kollegor

3-4: ABC: utklädningsfest. Jag var O=old

5: Dags för teamdag med paintball, vi dök upp som Justin Bieber fans

6: Var överlycklig för jag "måste" klättra upp på taket för att hämta en boll

7: White Party. Vi fick en ideé att fixa till mina ögonbryn, fint blev det ju då dom till och med syns.