Skönhet

Som jag skrev på måndagen så tänkte jag visa upp lite smått av det jag shoppade på Primark i Spanien. Nu har det ju gått så att det är väldigt, väldigt mörkt när jag far till jobbet och det är väldigt, väldigt mörkt när jag kommer hem från jobbet. Ni vet hur det är, det blir inte riktigt sådana bilder man vill. Hur som helst så fick jag till det idag, och här har ni min fina tröja med Harry Potter tema. Alltså, kvaliteten på tröjan är kanske inte den bästa eftersom den blev lite noppig efter bara en tvätt. Eller kanske det är vår tvättmaskin? Hur som helst så älskar jag min HP tröja! Den är så mjuk och skön att ha på sig!

Vi åkte ju inte till Spanien för att bara ligga på stranden och bli så bruna som möjligt. Underligt nog så har Alexander fått väldigt mycket färg och man ser att han har varit på solsemester. Jag å andra sidan är rätt så blek. Hur som helst så lyckades vi båda ändå bränna oss så Jessica hade aloea vera åt oss som skulle lugna ner huden. Den doftade så gott så jag kände att jag också kände att jag behövde köpa med mig en kräm hem. Dock är det inte en likadan, så jag vet inte vad denna doftar?

När vi på tisdagen var ut på vandring i staden så hittade jag en affär som sålde skönhetsgrejer, smink, och parfymer. Jag kollade direkt om det fanns Bioderma där och visst fanns det, så jag köpte med mig en liten flaska sminkborttagningsmedel. Sen har jag sett att väldigt många youtubers använder ett märke som heter Bourjois och det råkade jag hitta där så jag köpte med mig två av deras produkter. Skall bli roligt att testa dem!

Jag köpte även lite kläder från Bershka och från Primark som jag skall visa upp åt er under veckan. Ni som gillar serien Friends och Harry Potter filmerna kommer att bli lite avundsjuka tror jag...

På lördagen var det dags att åka hem. Vi packade ner det sista och så fick vi skjuts till flygplatsen. När vi kom dit som vi skulle checka in vårt bagage så står det AMSTERDAM. Perfekt tänkte vi, här står vi och väntar. Så vi väntade, och sen mitt i allt står det stängt på datorskärmen. Vi fattade ingenting och frågade de andra i kön om de också skulle till Amsterdam men det skulle ingen. Så vi fick lite panik, och svetten började rinna...vi gick till infon och frågade varifrån vårt flyg skulle gå och hon i infon blev alldeles upprörd och sa att vi hade kommit allt för sent och allting är stängt, vi kommer att missa vårt flyg! Alltså, paniken när vi fattade att vi inte kunde göra något annat än att boka om flyget.

Jag ville börja gråta och hade tårarna i ögonen en lång, lång tid. Varför kollade vi inte upp allting innan vi åkte till flyget? Vi kan absolut inte skylla på någon annan än oss själva, men det suger rejält! Vi frågade sedan i en annan info hur vi skulle göra och de sa att vi skulle gå till Finnairs information men vi hittade det ingenstans, hur vi än försökte kolla. Så vi gick till Norwegian och frågade om de hade platser kvar på något flyg som kan ta oss till Finland. Visst fanns det kvar platser, som tur var. Men 5h att vänta tills nästa flyg och 630€ för det. Alltså, det blev dyrare än vad vi betalade från början för vår resa. Allt detta bara för att vi inte hade kollat upp tiderna i tid.

Det var så sjukt irriterande! Alla våra sparade pengar, borta! Ja, ja, ja jag vet! Det är helt vårt eget fel, men det stör ändå rejält! Om det finns någon rik, och snäll människa där ute som vill skänka oss 630€ blir vi väldigt tacksamma.

Hur som helst så fanns det platser kvar på ett direkt flyg till Finland. Så, det var helt okej och vi kom hem och alla mår bra. Det var bara det att det var så irriterande! Mycket gick fel under vår resa, men ändå har vi haft en otroligt skön vecka i Spanien. God mat, gott sällskap och otroligt fint väder!

På fredag kvällen efter att jag och Alexander haft vår stranddag och efter att Jessica kommit hem från jobbet så bestämde vi oss för att fara ut och äta en sista middag tillsammans. Vi var lite skeptiska till att ens äta ute eftersom vi tror att vi blev sjuka av skaldjursmiddagen....men vi gick till en väldigt mysig restaurang som heter Tanit. Vi beställde in väldigt god mat, lyssnade på live spansk musik och njöt av sista dagen i Spanien. Det var så god mat och till på köpet var det en varm kväll och vi hade månskenet som sken över oss. Verkligen perfekt. Vi kunde inte ha haft en bättre sista dag!

På fredagen vaknade vi utvilade och mådde bra. Vi smörjde in oss igen med solkräm, packade strandväskan och traskade ner till strandgatan. Före vi hyrde solstolar så for vi in till en butik och köpte med oss lite dricka och snask till stranden. Vi kom till stranden mellan tio och halv elva och sen låg vi där och solade tills klockan blev tre. Vi var så tidiga där så vi tog solstolarna som var längst fram. Bredvid oss hade vi ett gäng med glada holländare. Efter att vi hade solat så gick vi och känna på vattnet och med tanke på att nästan ingen var och simmade så tänkte vi att det skulle vara riktigt kallt. Nope, nej nej nej! Det var så skönt att plaska omkring där. Jag var och simmade och plaskade hur länge och hur många gånger som helst bland vågorna. Det är också så skönt att man kan guppa omkring och bara flyta i vattnet.

Det som ju är lite jobbigt när man skall gå till stranden är ju att vara bikini. När vi var i Grekland så var jag ju smal som en sticka och kände mig ändå ganska okej på stranden. Nu är jag har fått tillbaka mina former så kändes det till en början som att alla skulle se på mig och döma mitt utseénde. Sen kom jag över det och kom på att ingen annan än jag dömer mig. Jag är fin som jag är! Det var så skönt när jag släppte tanken om att jag inte har den perfekta bikini kroppen. Det är som de säger, ta på dig en bikini och du har den perfekta bikinikroppen!

Som jag skrev så mådde vi alla ganska dåligt på onsdagen så vi gjorde absolut ingenting den dagen. Jessica var på jobb och vi andra låg i tre lika sängar och sov eller såg på våra telefoner. Synd nog så for en hel dag till ingenting men ingenting vi kan göra åt det. På torsdagen tog vi nya tag och packade iväg oss till ett shoppingcenter som heter MIRAMAR. Vi hade fått höra att det fanns Primark där och det var jag väldigt glad över. Tydligen var vi ännu ganska trötta och hungriga efter förra dagen så v hade inte så mycket energi som vi ville ha på vår shoppingdag.

Ändå köpte vi på oss ett och annat från vår tur till Miramar. När vi hade shoppat i Primark en stund så bestämde vi oss för att fara på lunch och äta pizza. När vi hade ätit åkte vi tillbaka hem med bussen och bara tog det lugnt på balkongen. Jessica och Kaj hade åkt iväg på bröllop och vi blev kvar och lagade en sen middag och åt ute på balkongen. Så himla skön temperatur! Verkligen skönt! Jag tänkte förresten att jag visar upp det jag köpte i ett skilt inlägg.

Då var vi tillbaka hemma i Finland efter 6 dagar i soliga och vara Spanien. Vi var så enormt trötta igår när vi kom hem så det blev en snabb dusch, kvällsmål och så direkt och sova. Vi har sovit ungefär 11h inatt. Vi var verkligen trötta och hemresan blev verkligen inte som vi tänkte oss, så redan efter det blev det en väldigt tung dag. Mer om hemresan senare.

Vi anlände alltså i Malaga på måndagen runt 16-tiden och då var Kaj och möta oss på flygplatsen. Det var så skönt att stiga ut i värmen när vi kom fram. Vi åkte hem till Kaj och Jessica och så beställde vi hem lite mat och sen var alla så trötta så vi la oss och sova. Följande dag var vi redo för det varma livet så vi smörjde in oss med solkräm, packade väskan, laddade kameran och for ut och gå i deras hoods. Allt var så fint, och varmt och alla var så glada. Vi gick omkring ganska länge, pojkarna drack öl och jag drack smoothie. Sen hittade vi fina små strandbutiker som sålde massor med krimskrams. Sådant gillar jag! När vi kände att vi hade sett det mesta så gick vi tillbaka hem och väntade på att Jessica skulle sluta jobbet.

Vi gjorde oss klara för middag och traskade iväg. Före vi valde matställe så satte vi ner oss på en liten restaurang vid vattnet och tog ett varsitt glad sangria. Första gången jag smakade på det och av någon anledning smakade det som söt glögg? När vi hade druckit upp så valde vi att gå och äta på en restaurang som serverade olika sorter av skaldjursrätter. Vi hade det så skönt i solnedgången och maten smakade gott. Under natten till onsdagen kände jag att något var fel i magen. Det gurglade, jag började svettas och sen kom spyorna....3/4 av oss hamnade i samma stadie. Det var fruktansvärt, och dit for sen hela onsdagen till ingenting....vi låg inne, spydde och var trötta. Inte okej, inte okej alls. Annars hade vi en väldigt mysig och skön tisdag i Fuengirola.

Jag tänkte bara skriva ett snabbt inlägg på bloggen. Jag och Alexander är alltså just nu i Spanien på vår första gemensamma resa! Resan hittills beskrivs bäst av dessa ord: Värme, god mat, magsjuka, shopping, och vänner.
Nu skall jag och Alexander gå på en liten kvällspromenad. Imorgon är det stranden som gäller hela dagen. Ha en fortsatt trevlig dag så hörs vi igen under helgen när vi kommer tillbaka till Finland!

På måndagen flyger jag och Alexander iväg till Spanien. Vi kommer att mellanlanda i Amsterdam och chilla där några timmar och sen flyger vi vidare till Malaga. Våra kompisar har flyttat till Fuengirola och vi skall vara där en vecka på besök. Hur ljuvligt? Inte för att vara den som är den, men jag hoppas för vår egen del att det är riktigt ruttet väder hemma i Finland och att det är riktigt strålande väder i Spanien. Eller tja, egentligen spelar det väl inte så stor roll hurdant väder det är i Spanien för det är ändå en vecka borta från vardagen och måsten. Jag hoppas ändå i smyg på att det är fint väder hela veckan vi är där.

Det blir Alexanders och min första officiella resa. Vi har varit över till Åland men det räknas inte. Det skall bli så roligt! Vi bokade denna resa för ca 4 månader sen. När vi bokade resan var det sååå lång tid att vänta men tiden har gått snabbt och om bara två dagar sitter vi på flyget mot Spanien. Ingen av oss har varit där tidigare så det skall bli väldigt spännande och intressant. Nu skall jag fortsätta packa men jag önskar att ni kan lämna en kommentar på restauranger man skall äta på, sevärdheter man skall besök och vad man inte får missa när man reser till Fuengirola.

(bilderna lånade från google)

Min fina älsklings Alexander fyller 26 år idag. Hipp hipp hurra hurra för honom! Vi har redan firat honom förra veckoslutet. Då bakade vi tillsammans smörgåskaka, och sen bakade jag en blåbärspaj samt en maräng kaka med citronkräm. Alltså, smörgåskakan och blåbärspajen blev mycket goda men sen misslyckades jag totalt med marängkakan. Marängen var ca 1cm tjock och citronkrämen bara rann överallt. Det ser inte så farligt ut på bilden men ack så ledsen jag var. Ville lite gråta och slänga bort den. Hur som helst så var gästerna glada och mätta när de gick hem, vilket ju var trevligt!