Om det är fler som jag som har åkt på förkylning. Då vill jag tips om ingefära shot! Det är super enkelt, det hjälper immunförsvaret, ökar fettförbränningen och ger massa vitaminer till kroppen.

Recept;
2 stora citroner
1 medelstor bit ingefära
1-2 matskedar honung
1-2 liter vatten


Dela citronen på hälften, pressa ut så mycket saft som det går. Försök att undvika att få i kärnor.

Ta ingefäran och skala den så gått det går. Sedan bestämmer du själv om du antingen vill köra den i en centrifug, riva i rivjärn eller skära i bitar. Det blir lika bra oavsett.
Det finns forskning som säger att behålla fruktköttet gör allt mycket mer näringsrikt. Så jag föredrar att riva ner ingefäran.

Blandar ihop det med citronen och blandar i honung tills det löses upp. Blanda sedan ut detta med kallt vatten så de passar dig i smaken.

De som är så bra med att ha honung i,
1. Honung är läkande
2. Inflemations härmande
3. Naturligt söt och bra sockerart

Dock, de som händer när man värmer upp honung är att alla läkande ämnen försvagas. Därför bör man inte dricka varmt te med honung i. Då är det bättre att ta i honung i ett glas vatten istället(om man är ute efter den läkande effekten).
🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋

Krya på er med denna superdryck!



Givetvis vill jag ta upp ämnet kost och träning då... denna superdryck är även jättebra som PWO (PreWorkout) då man får en kick av den, ämnesomsättningen och fettförbränningen ökar. Så man kan även få grymma resultat av att tillsätta ingefära i sin kost 💪🏼💪🏼👊🏼

#ingefära #kost #träning @fitnessbusse

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Man kan ju bara älska underbara Göteborg runt julen. Det är så mysigt när all juldekoration kommer upp i staden. Jag tycker att allt ser så mycket vänligare ut. Fantastiskt 🎄

Idag avslutar jag min dag med lite familj-medicin! En mysig fika med mamma och storasyster. Mycket bra! ❤️

Likes

Comments

🤧🤧🤧🤧🤧🤧🤧
Förkylningstider är här och givetvis åker jag på de. Då är jag lite extra tacksam för Celsius, som får mig att orka genom dagen.
Jag förstår inte varför jag alltid blir så förkyld, räcker att se en reklam om förkylning så är jag smittad. TRÖTTSAMT!
Vitamin förrådet hemma är på fyllt och jag försöker få i mig så mycket som möjligt för att blir frisk.

Äntligen hade jag kommit igång med min träning igen efter en slapp vecka. Men men, så snart jag är frisk blir det nya tag igen 💪🏼

Likes

Comments

En söndag som idag startade jag givetvis på gymmet. Idag kände jag mig lite låg och dålig ork. Men jag körde igenom ett Benpass ändå. 💪🏼

När jag kom hem dukade jag fram fika. Min älskade farmor och farfar kom på besök. Så mysigt med lite kvalitetstid tillsammans med dom.

Nu är det snart dags att sova, klockan ringer 4:55 imorgon ⏰

#söndag #gofika #kvalitetstid


Instagram @fitnessbusse

Likes

Comments

Från en super slö morgon! Sovit på tok för många timmar, kollat serier och somna lite till..... raka vägen till gymmet med grym musik i lurarna. Resultatet blev svettigaste passet på länge.

JAG ÄR SÅÅÅÅ NÖJD!

Det blev 60 minuter kondition, blev 9,5km.

Äntligen börjar kroppen ta form efter att ta bort socker och annat onödigt. Fortsätter på detta spår och tänker inte sluta förens jag är i mål denna gången. 👊🏼💪🏼@fitnessbusse


#fitness #motivation #shapeup

Likes

Comments

Julen närmar sig och jag har redan börjat fundera på vad jag skall ha på mig.

Detta året längtar jag till julafton mer än något annat år tidigare. Jag längtar till all dekoration hemma, få sätta upp julgran och bara mysa.

Julen för mig betyder verkligen kvalitetstid med sin älskade familj. Jag är en riktig familj-älskare. Det finns inget bättre än att få tid tillsammans med mig familj.

Funderar på att ha det som är på bilden...kommer fira flera dagar. Så kommer behöva olika outfits. ✨

Puss och kram!

@fitnessbusse @fitnessbusse @fitnessbusse

#christmas #familj #outfitbild #shopping

Likes

Comments

För 4 år sedan bestämde jag mig för att ta kontroll över min vikt. Jag trivdes inte med mig själv och kände aldrig att jag passade in. Jag har aldrig känt mig speciellt självsäker över min kropp utan ofta jämfört mig med andra och försökt bli va normal idealen är.... liten och smal. Ha så liten klädstorlek som möjligt. Osv....

Så efter en månads semester i USA började jag min vikt-resa. Det absolut bästa beslutet jag någonsin tagit!

Innan tänkte jag på vad jag åt till viss del, men jag ”unnade” mig alldeles för mycket och för ofta. Under denna period jobbade jag även som barista på ett café, så det blev ett o annat bakverk som slank ner om dagarna. Men efter resan så ändrade jag min kost totalt. Rensa ut allt onyttigt jag hade hemma och handlade nytt och hälsosammare.

Jag började med att ta bort socker nästan 100%. Det var absolut inte så att jag lusläste alla innehållsförteckningar, men det som var sötsaker och annat onödigt med socker i åkte bort. Jag försökte även hålla nere på kolhydrater så mycket jag kunde, jag uteslöt inte heller de helt. Men till stor del. Jag ersatte detta med ägg och grönsaker istället. Jag läste på väldigt mycket på nätet hur man kunde gå tillväga och lite tips. Mycket som var bullshit men även mycket som var väldigt användbart för mig.

Inte bara socker och kolhydrater, jag behövde även tänka mig för med salt då de binder vätska i kroppen. Vilket man skall undvika när man försöker gå ner i vikt.

Jag kämpade på med min träning 5-7 pass i veckan. Jag tyckte att min kropp gav best respons på konditions träning, därför valde jag att köra mycket av det. Svettas så mycket som möjligt och aldrig kortare än 45minuter. Det är så att allt fram till 40-45min under träning är bara förbränning av matintag och reserver i kroppen. Därefter börjar kroppen bryta ner fettcellerna till energi och då får man en annan typ av förbränning i kroppen. Vilket då gör det enklare att gå ner i vikt.
När man kämpar att gå ner i vikt så får man tänka att ca 80% är maten och 20% träning. Så maten är det absolut viktigaste att fokusera på. Men att träning är en hjälpande hand på vägen.
Väljer man att ta hjälp av träning så som jag gjorde, då är det bra om man varierar sig samt att man utmanar sig själv. Att hålla en jämn träning är tillslut som att inte träna alls, för kroppen blir van. Men utmanar man sig själv med olika träningsformen eller kör på olika nivåer så tar det längre tid innan kroppen blir van. Vilket kan handla om flera år.

Vad som är viktigt att komma ihåg är att man skall göra en viktnedgång på låååång sikt och inte på en vecka. Det tog nästan 6månader innan jag började se någon skillnad på vågen och på min kropp. Det blev lite som att de bara ”small” till på mig. Vilket absolut var roligt efter så mycket kämpande. Men det fick mig inte till att ge upp, jag försökte hela tiden nå nya nivåer för att se hur jag kunde utveckla min kropp.

Idag kör jag mycket mer blandad träning och försöker bygga upp en styrka och mer definierade muskler. Så kosten är ändrad igen och även mitt tränings schema. Men de i ett annat inlägg 💪🏼👊🏼


#träning #motivation #nordicwellness #lifestyle #workout #goals #gymshark #celsius #inspo #feelgood #minresaräknas #jagtogbeslutet #lovelife

Likes

Comments

Äntligen har jag fått gjort mina fransar igen. Ett uppehåll på två månader hat tagit kål på mig. Nu känner jag mig hel igen ❤️ tack bästa Cynthia för hjälpen, du är bäst!

Likes

Comments

Idag testade jag ett nytt pass på Nordic Wellness, hot in-trinity. Detta är en kombination av hot yoga och pilates. Man jobbar med en bräda som står i lutning. Temperaturen i salen var 40 grader varmt. Helt underbart pass verkligen, har bestämt mig att detta får bli min söndags träning framöver. Jag mådde såååå fantastiskt bra efter passet. Det var tufft men samtidigt så avslappnande. Underbart 🙏🏼 #yoga #träning #pilates #relax

@fitnessbusse

Efter mitt träningspass idag så fick jag lite feeling på att baka egna proteinbars. Recept ifrån Sofi Fahrman och Julia Fors. Har gjort det många gånger och det är perfekt att ha hemma. Mycket enkelt recept!

De jag tycker är bäst med att göra hemma gjort är att då vet man exakt vad det är man äter. Jag har blivit mer och mer eftertänksam när det kommer till maten. Jag vill få i mig så hälsosamt som möjligt. Ett mycket bra tips till alla som kämpar med vikt och kroppskomplex. Genom att äta hemma gjort, allt ifrån scratch, så får man bättre kontroll över vad som händer med sin kropp också. 🥑🥕🍅🥗🍴

Följ mig gärna på Instagram också!
@fitnessbusse. @fitnessbusse @fitnessbusse

Likes

Comments

Jag känner att det är dags att utmana mig själv igen. Sockerfritt funkar fortfarande jättebra, så nu behöver jag lite till. Mina utvalda utmaningar är dessa som på bilderna. Att köra samma typ av övning varje dag, det gör att man formar sig bra. Jag har tidigare sett fina resultat på att göra 100 situps varje dag. Men nu blir det Squat och plankan.

Följ mig på Instagram @fitnessbusse

Likes

Comments