I helgen blev det dags för årliga julbaket. Jag brukar alltid göra saffransbullar med vaniljfyllning. De är verkligen smaskens! I år fick jag bra assistans från Hanna. Hon gjorde även några egna minivarianter.

Lite bilder från den 28 nov när kidsen fyllde 9 år. De fick varsin efterlängtad present - en mobil. Lyckan var total! Sen fick de lite tillbehör som skal, laddsladd, hörlurar. Hanna blev även överlycklig för sin Ever after High docka och Viktor över att få senaste Guiness Rekordboken.

Igår var jag med kidsen hos frissan. Särkilt Viktor behövde verkligen klippa sig. Han ville absolut ha svart färg i håret 😊 Hanna ville ha både rosa och lila samt får håret lockat 😊
Efter klippningen fixade vi med foton till deras ID kort. Nu ska vi bara få tid att besöka kontoret för att fixa med underskrifter på id-korts ansökningarna.

På kvällen var det Halloween fest på skolan. Båda två tyckte det var kul att få klä ut sig och de hade verkligen superkul på festen.

Hinner inte med att blogga som jag skulle vilja. Tiden räcker inte till till allt som man skulle vilja göra. Så ni får helt enkelt acceptera att det bara blir sporadiska uppdateringar här 😊.

Var iväg med Hanna o Viktor en sväng till skateparken i förmiddags. De har riktigt kul när de åker. Ännu har de inte lärt sig några särskilt avancerade trick, men det tycker bara mammahjärtat är bra. Annars hade jag väl haft det i halsgropen hela tiden 😱

Har blivit hemmapyssel och lite fixande o höststädade ute idag, samt handling inför veckan som kommer. Manne har byggt en del lego inför utställningen i Ängelholm den 14 oktober. Kidsen har hjälp till i omgångar.

Igår var vädret så tråkigt att jag o kidsen påbörjade ett Harry Potter film maraton (Manne jobbade beordrad övertid). Jag tycker Harry Potter filmerna och särskilt böckerna är så bra. Det är härligt när man kan dela det med kidsen.

Nu är det snart middag (kyckling i ugnen m ris) och sen blir det kvällsmys med en kopp kaffe framför tvn.

Härligt med semester. Vi rivstartade med att åka först till Örebro, där Manne skulle ställa ut lego på Klossfestivalen och därefter åkte vi mot Norrköping, för att besöka Kolmården.

Höjdpunkten i Örebro var besöket på äventyrsbadet Gustavsvik. Hotellet vi bodde på i Örebro, Elite Stora Hotellet, var ok men inte mer. Största nackdelen var att det inte fanns någon luftkonditionering så det blev väldigt varmt på rummet. Utsikten från frukosten över Örebro slott var fin.

Utanför Norrköping bodde vi på ett hotell som heter Villa Fridhem. Största fördelen med detta hotell var inomhuspoolen som nyttjades flitigt av kidsen så fort tillfälle gavs 😊.

Kolmården var verkligen ett jättetrevligt ställe att besöka. Karuseller och vilda djur och bra shower. Vi såg både på rovfågelshowen, sälshowen och delfinshowen. Delfinshowen var absolut bäst. Men fåglarna var också häftiga att se. Kvällen på Kolmården avslutades med att besöka restaurang safari och äta grillbuffé och njuta av en fantastisk utsikt över Bråviken.

Väl tillbaka på hotellet skulle man kunna tro att kidsen var helt slut, men icke, de skulle bada en stund 😊 Så vi satte oss i loungen och vilade fötterna medans vi drack lite gott.

På tisdagen blev det hemfärd. Vi kände oss alla lite hemsjuka. Kidsen passade på att ta ett sista dopp innan vi checkade ut och körde söderut.

Här kommer en del bilder från vår lilla semestertripp.

Började dagen lugnt med sovmorgon och sen tittade mamma och Christer förbi på en fika. Mamma hade köpt med sig en liten tårta som vi smaskade i oss.

Eftersom det är morsdag fick jag önska vad vi skulle hitta på idag. Så det blev en tripp till med besök på Kullaberg, Mölle och Krapperup slott. Kullaberg doftade ramslök, som ju blommade överallt. I Mölle åt vi lite mat och sen stannade vi till på Krapperup slott och köpte glass och promenerade runt bland blommande rhododendron. Så vackert!

Har varit en härlig dag!

Idag har jag och pappa varit på shoppingtripp till Tyskland. Uppenbarligen var vi inte ensamma med den idén då det var väldigt mycket folk. Långa bilköer in till Burg. Dock inte så extremt mycket folk på Nielsen Discount där vi handlade. Handlade en hel del öl (Carlsberg, Erdinger o Staropramen) och sen lite goda viner till sommaren. Allt som allt gick resan bra.

Hemma har barnen premiärbadat i poolen och varit två timmar på skateparken. Så Manne har haft fullt upp 😊

Nu sitter vi o väntar på att grillen ska bli redo. Vilken härlig kväll!

Igår uppträdde Hanna o Viktor tillsammans med alla andra tvåor från Hässleholms kommun i Tvåornas kör. De hade tränat sånger sen förra terminen. Var jättekul att se och så duktiga alla var!

Igår var vi på årliga påskfirandet hos Anette o Bertil. Fullt hus blev det, vilket är jättetrevligt! Inte så ofta man träffar allesammans. Kidsen hade det roligt o stimmade o stojade o lekte så bra tillsammans. Anette bjöd som alltid på god mat. Tävlingen behöver vi inte prata så mycket om (kunskapsfrågorna gick superbra men sen kom det till aktiviteter som att kasta boll i prick mm vilket inte var min styrka direkt 😊)

Härligt att vara långledig! Jag smygstartade redan på skärtorsdagen då det var vabb för Hanna. Hon fick feber på fritids i tisdags men det blev som tur var inte mer, så i torsdags hade hon piggnat till ordentligt.

Idag bjöd pappa oss på utflykt till Skånes djurpark. Det var några år sedan vi var där sist. Det hade både hänt en del och en del som var sig likt. Det blev en trevlig utflykt trots de kalla vindarna. Kidsen hade kul och de gick jakten på påskäggen. Som vinst fick de varsin godisnapp.