Höstlov och 3 månader tills jag fyller 16. Ja det är vad jag tänker på denna tisdagskväll.

Ja det är ju höstlov vilket innebär... ingen skola! Det är så skönt. Att inte behöva gå upp kl 6.30 är värsta lyxen. Jag uppskattar loven mycket mer nu än vad jag gjorde för några år sedan. Skolan är så jobbig och svår, därför är det så skönt när jag äntligen får en paus från allt och bara får vara. Det har inte hänt särskilt mycket hittills, jag har mest legat hemma och såsat. Idag var jag dock och hälsade på min älskade Farmor! Det var roligt, det var  länge sedan vi sågs. Bl.a fikade vi på konditoriet "Chic" vid Mariatorget.

Om bara tre månader fyller jag sexton. Är inte det otroligt. 16 är inte alls mycket och jag känner mig inte alls stor. Men tiden har gått så himla fort att det är läskigt! Jag minns så väl när jag fyllde typ 8 och hade kalas där vi sjöng "sing star". Ja haha det var gamla goa tider! Det var nästan åtta år sedan, tiden går så himla snabbt!! Snart kommer jag fan va 40, ha sju barn och bo i ett stort läskigt hus...

Puss Puss och ha det gött tills vi ses! <3

Lördags och höstmys med Mamma ❤

Jag vaknade vid halv ett, eftersom jag somnade vid ungefär 01.00 p.g.a att jag hostade så mycket. Det var verkligen jätte jobbigt, att inte kunna sova för att man hostar nästan oavbrutet i en timma...

Därför vaknade jag så sent idag. Efter frukosten gick jag och mamma ut. Vi köpte Kaffe Latte + kaka på Caféet "Älskade traditioner" och satte oss på Greta Garbos torg. Vilka höstkänslor man fick där man satt i solen och kände kylan bita i sina kinder... haha. Det var mysigt. 🍁 Nu är det bara löven som saknas, de är fortfarande gröna...

Jag tycker att hösten är så mysig, just för att man kan göra sånna här saker. Mysa! 😍🍂

Det är när jag är sjuk som jag inte har nåt "bättre" för mig än uppdatera bloggen. Ganska tragiskt ändå.

Igår kom jag hem från Italien. Jag har haft den underbaraste resan någonsin! Det var så härligt ❤ Jag åkte med min älskade klass som jag älskar mer nu än innan, haha 😂

Vi åkte i Mondags den 21 och kom hem igår den 26. Vi skulle egentligen åkt den 11 men det blev inställt. Vi bodde på en bondgård ca en timme ifrån Grosetto i Toscana. Gården var superduper fin! Vi åkte på utflykter till heta källor, stranden HAVET 😍😍 När vi var på stranden spelade vi fotboll och JAG råkade såklart skjuta iväg bollen in i en buske... en stor jävla taggbuske! Jag klättrade in och rev mig på hela kroppen av de små taggarna, mitt hår fastnade och jag satt fast...

Vår resa var ganska kaosig. På vägen ner, vi flög först till Bryssel där vi skulle byta flyg till Rom. VI satt på flyget och väntade på att det skulle starta. Men det var något krångel med det flygplanet så vi fick gå av, och vänta på ett annat flyg. Där av blev vi försenade vilket gjorde att vi missade vårt tåg i Rom till Grosetto. Vi fick springa till Tåget, 24 personer som sprang genom hela Roms tågstation... det såg ganska roligt ut!  Ja ja det var en liten historia av vår resa.

Sista natten åkte vi till Pisa.Vi gick till det lutande tornet och larvade oss, fotobombade alla turisters foton, och tog en del egna sådana bilder. Sen gick vi och shoppade, jag hittade ingenting!! 😭 Alla affärer stängde (kl var 20). Vi "sov" på ett Hostel som var jätte fint och lyhört...

Eftersom resan var så himla bra,rolig vet jag inte hur jag ska överleva här och nu i verkligheten...

​"Hej alla fans" citat av Rosa. Nu ligger jag här i min säng, sjuk, som alltid... fattar inte hur jag kan vara så sjuk hela tiden. Okej den här meningen skrev jag  just utan att titta på tangentbordet, asså jag är så proud!!!

Nu på fredag åker jag till Italieeeeeeeen!!!! 🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹 På klassresa, det kommer blii så kul!! Vi kommer tågluffa ner igenom Europa till Italy. Det kommer att ta cirka 34 timmar... I Italien kommer vi bo på en bondgård där vi även ska ha bongårdspraktik. ÅÅh det kommer bli så myyyysigt ❤

Hej svejs igen! Nu är skolan igång igen, nu är man en Nia då! Igår hade vi vår första bedömningsuppgift, det gick bra (hoppas jag). Jo men nu känns det ändå ganska bra att gå i nian/skolan. Första dagarna var 👎 men nu har jag vant mig. Om 13 dagar åker jag åh min flummiga klass till ITALIA! 🇮🇹 Det ska bli fett najs ❤

Känner att jag är lite of i bloggandet = lite ovan. Men snart blire bättre I hope!

Hur mår jag då? Jo men det rullar på. Är lite hängig, trött. Jag vill verkligen inte bli sjuk! Vi får hoppas att jag håller mig frisk. Man missar så mycket i skolan nu förtiden om man är hemma och är sjuk. Så idag ska jag vila och ta det lugnt. Vi får se hur det går haha. Jag hoppas att ni mår bra och att ni får en härlig helg ❤

Kika in min instagram om ni inte redan gjort det:  http://instagram.com/loniroth

Hej allesammans! Nu är jag på Landet. Min och pappas roadtrip är nu slut 😔 vi kom hit med bussen igår och välkomnades av tre glada, vinkades filurer. Sara Linnea & Elin.

Igår kväll blev en metar kväll. Vi satt hos grannarna på deras brygga och metade, det var mysigt!

Idag fick vi besök på av pappas jobbarkompis å hans tjej. Vi åt lunch, spelade kubb och gick ut i skogen och plockade svamp. När de åkt gjorde jag E och L "kräftskivahattar" som vi sedan hade på oss när vi åt kräftor till middag 👌

Nu sitter vi alla här i vardagsrummet och sysslar med vårt egna = läsa/hålla på med våra mobiler 😂
Jag har lyckats få flera otroligt jobbiga och kliande myggbett på min kropp!! Men vad vore sommaren utan dem??

Puss och snart GODNATT ❤️

Hej nu befinner jag mig på ett vandrarhem i Laholm. Jag och pappa sov på "Landet" som ligger vid Valdemarsvik inatt och nu är vi i Laholm. Vi ska åka in till Båstad och en stund äta middag och imorgon ska vi spendera den största delen av dagen i Båstad 👍 Sen bär det av till Ullared!!

Bara jag som tycker det här molnet ser ut som ett gapande ansikte? ☁️

Nu har jag varit hemma i några dagar efter jag kommit hem från Göteborg. Och nej jag var inte på Liseberg när jag och mamma var där. Vi var på stan och shoppade, myste med taco och film hemma hos vår vän Anna och hade det gött! ​ Igår var jag och mamma på bio och såg "Paper Towns". Den var super bra! Jag älskar den. En fin film med humor och romantik 👌 Jag kan verkligen tipsa er att se den! Cara Delevingne som spelar en av huvudrollerna är en sjukt bra model och är grym!!

Imorgon åker jag och pappa på roadtrip i Sverige. Det kommer att bli myys! ❤ Efter det åker vi till Landet.

Fy fan va mitt liv är bra, inte för att det har hänt något speciellt utan för att jag är jag och jag har fantastiska vänner och en underbar familj. + att jag lyssnar på "Walking On Sunshine" 😂 musik smittar av sig! Idag insåg jag att sommaren är det bästa som händer på hela året! På sommarlovet är jag mig själv och känner mig friii!!! Sommarn är livet, att va ledig är livet, för i skolan blir jag en annan person. Nu kan jag välja vad jag ska göra och vem jag ska träffa. Jag är ingen person som gillar rutiner, speciellt inte skolrutiner. Att vakna upp till en ny dag och känna "Idag kan jag göra precis vad jag vill", det är den bästa känslan. Sen kanske det inte stämmer för jag kan ju inte direkt åka till månen eller så... men jag tror ni förstår vad jag menar.

Jag är så glad på livet just nu.

Ikväll har jag myst med My ❤ Vi gick en sväng på söder. Det började spöregna när vi gick längs årstaviken, så vi stod under ett träd, pratade och myste.