Long time no see kära bananpannkakor! Slängde ihop detta kvällsfikat igår bestående av en banan, ett ägg och lite havregryn toppat med mosade frysta jordgubbar, jordnötssmör och lite kokos,

Idag drog jobbet igång, det blir ju dock en mjukstart, fyra dagar denna veckan och tre dagar nästa vecka. För den som undrar så jobbar jag på Ahlsells centrallager. Jag sitter på kontoret och reder ut diverse felplock så att alla blir nöjda och glada.

Efter en sväng på gymet för ett jädrans jobbigt och svettigt benpass satte jag mig ner och klippte ihop en film från resan. När jag kollade igenom klippet märkte jag att jag har lyckats fiffla med videokvaliteten, andra halvan av klippet är filmat i VGA. Detta stör mig väldigt mycket, men what to do. Slutligen måste jag också få beklaga mig lite över faktum att filmklippet är ljudlöst, men jag är inte helt med på vad som gäller på youtube med musik. Googlade runt lite och kollade youtubes musikbibliotek, men det var ju bara tråkiga låtar. Det kanske får blir lite mer prat när vi filmar från Korsika om endast två små veckor, känns lite mer intressant att titta på.

Vill ni titta så varsågod, det finns iallafall en intressant scen då jag äter en extremt stark pasta.

Mellieha har varit vår lilla by. Vi hade uppfattat det som att hotellet låg i Mellieha eller precis i utkanten så att det var gångavstånd till restauranger. Den lilla detalj vi hade missat vad att avstånden från hotellet mättes med fågelvägen och Maltas vägar går ju inte precis fågelvägen. Hur som var detta inget större problem eftersom att det gick bussar ungefär vad tionde minut till Melleiha och det tog oss 10 minuter in.

I Mellieha finns ett gäng med restauranger att välja mellan och i princip alla ligger längs stadens huvudgata. En rätt mysig liten stad, går dock inte att jämföra med de grekiska städerna/byarna. Priserna på Malta skiljer sig en del från resturang till resturang (givetvis) men igår (sista kvällen) hittade vi såklart den billigaste och en av de bästa restauranger vi ätit på under resan. Vi åt varsin pasta med vin och öl för 200 kr, samma måltid kostar 400 kr på hotellet...! Annars ligger priserna generellt lite under Sveriges priser och framförallt är drickan billigare än i Sverige.

I Mellieha finns även en sandstrand, vettekatten om jag hade velat spendera resan där dock, så jag är nöjd med att vi hamnade en bit utanför. Tänkte göra ett inlägg om hotellet senare.

I skrivande stund sitter jag återigen i solstolen precis intill havet. Vi har redan checkat ut och lämnat väskan i bagagerummet, men vårt plan går inte förrän sju ikväll vilket innebär att vi har några soltimmar kvar här på hotellet innan det är dags att lämna Malta.

Idag är det sista dagen på Malta och jag ska nu påbörja uppdatering av min kära lilla blogg. Saker och ting kommer inte komma i rätt ordning, men så får det bli.

Jag ligger för stunden i solstolen några meter från havet och har det väldigt bra. Vi bor utanför Melleiha, ganska så off, men fint. Räddningen för att få se någonting annat än hotellet har varit Maltas välfungerande busstrafik. Två euro kostar en biljett och då får du åka hur mycket du vill i två timmar. Igår tog vi bussen till Sliema, Maltas näst största stad som sitter ihop med St Julians.

Bussresan tog en timme, men med helt okej bussar och lite AC var det inte så farligt. Väl framme i Sliema blev det en tur på Zara, sedan promenerade vi genom stan, stannade till på en väldigt snyggt inredd bar där Andreas fick ta sig en öl för att sedan gå till en resturang jag spanat in. Piccolo Padre heter stället och är det bästa vi ätit på här på Malta. Man satt extremt fint på en terass utöver havet, inredningen var gammaldags, maten var väldigt god och priserna bra. Sliema i sig hade många så mysiga gator men jag tycker nästan St Julians verkade mysigare, sen har vi ju bara spenderat en kväll där. Nu ska jag ta ett dopp i havet, hörs senare.

Jag och Stella började dagen i skrylle. Startade med att springa 1,2 km x 3 och körde lite axlar i utegymet mellan löpturerna för att sedan kliva in på gymet för lite mer axlar samt triceps och mage. Planerna idag var att ligga vid poolen men satan vad det blåser idag. Vi bestämde oss för att ta en tur till Malmö istället och prova Café 2000 (endast för att grönt och gott hade stängt): Har hört bra om detta stället och det är med all rätt. Fick en stor sallad för 65 kr och det fanns mycket att välja mellan.

I söndags provade jag benefits hoola bronzer men köpte aldrig den, vilket jag ångrade så fort vi lämnade Emporia. Så efter lunchen tog vi en sväng till Emporia och jag köpte denna från Sephora, det finns två olika nyanser, jag tyckte den ljusa räckte gott och väl. Huden ser alldeles len och fin ut efter att man pudrat på denna.

Sitter i köket hos pappa nu med ostmackor och oboy. De senaste dagarna har varit rätt intensiva, men nu är det dags för en liten sammanfattning.

I Fredags ringde alarmet vid 07.30 efter 2 timmars sömn, om jag var nervös för tentan, inför min födelsedag eller bara inte kunde somna vet jag inte. Hur som drog jag mig upp och befann mig i tentasalen 08.15 för sista tentan på NEK A. Den gick bra, jag vet att jag gjorde ett slarvfel vilket stör mig... jag var klar redan efter två timmar iallafall.

Till lunch blev det dine, godaste burgaren i Örebro (av de jag testat iallafall). Sedan spenderades eftermiddagen på balkongen i solen och jag fick en resa till Polen av Andreas, som att jag inte har nog med resor framför mig, men det känns så kul. Lutar mot att det blir Krakow i början av Augusti.

På kvällen sadlade jag om och åkte till en tjej från min gamla klass där vi spenderade kvällen och firade att dom har tagit examen, väldigt trevlig kväll.

På lördagen började jag och Andreas dagen på frukostbuffé på Java i Örebro, kan rekommenderas, 90 kr för en bra buffé. Vid elva hoppade jag på tåget till Lund och var framme vid tre. Åkte direkt till lägenheten för att äta Grönt och Gott med Stella och öppna lite fler presenter. Sen fixade vid iordning lite bål och diverse inför kvällen och vi sju dök mina kära vänner upp. Vi beställde hem pizza, hängde lite i lägenheten och avslutade kvällen på stan, det blev dock inte så sent för min del.

I lördags började jag dagen med ett benpass för att sedan åka till Emporia med Stella och Mamma. På kvällen åt vi födelsedagsmiddag hela familjen på en grekisk resturang i Lund. Idag är det måndag, jag har tränat, lunchat i stan och ätit grillat hos mamma.

Vilken bra helg det har varit. I fredags var jag klar i skolan redan vid 10-tiden och åkte då hem till Bea för att spendera eftermiddagen på hennes balkong i värmen. Tog en sväng till dollarstore för att investera i en ordentlig solstol, så nu är jag redo för sommaren. På kvällen blev det ett svettigt benpass. Lördagen bjöd på ännu finare väder så jag och Andreas köpte med oss lite mat och åkte till några familjekompisar till Andreas familj för att spendera dagen vid deras pool, ja ni ser ju själva på bilden, sådär kan man bo. På kvällen blev det bowling (jag vann stort över Andreas) och lite fest.

Igår köpte vi äntligen en ny säng hem hit till Andreas, det behövdes. Så nu har vi en superfin continentalsäng, ska fota och lägga upp så fort allt är helt klart, saknas nämligen nattduksbord vilket jag ska fixa på onsdag. Idag har jag varit ute och sprungit en sväng på förmiddagen samt varit på Ikea och fixat galgar och en klädhängare till min "walk-in-closet". I eftermiddags hade jag skola, sista skolan innan tentan och ikväll har jag tränat samt fixat med garderoben.

Hade på mig min nya topp från Zara i lördags som jag köpte i Danmark, perfekt sommartopp. Den gick på 129 danska kronor.

Hej igen! Dagarna rullar på, i måndags åkte jag tillbaka upp till Örebro. I tisdags jobbade jag och igår var jag i skolan. Idag är jag ledig, men det är väl dom flesta, dagen har spenderats med plugg, promenad och ett ryggpass nu precis. Klockan är nu 16.15 och jag känner mig ganska klar med allt som ska göras för dagen. Har det väldigt lugnt i skolan just nu trots att det endast är 8 dagar kvar till tenta. Men det känns bra, har endast 2 skoldagar plus tentan kvar och sedan är även nationalekonomi A avklarat, galet. Vi fick tillbaka tentan i makroekonomi i tisdags också, ett VG blev det vilket innebär att jag hittills haft högsta möjliga betyg på ALLT i FEK B och NEK B det vill säga allt jag gjort i Örebro, fasen vad duktig jag är ändå. Känns välförtjänt med tre resor i sommar efter detta skolåret och på lördag är det endast två veckor kvar till Malta.

En vecka kvar till jag fyller år dessutom, eller jag nästa fredag, samma dag som tentan. På kvällen ska jag ut med några vänner från FEK B, dom tar examen och det ska firas. På lördag tar jag tåget till Luuuund igen och på kvällen blir det kalas med mina kära vänner.

Hej igen! Det var en vecka sen senast och på denna vecka har det hunnits med en hel del. Jag åkte ner till Lund i tisdags och har spenderat veckan hos pappa bestående av plugg, pool och sol, träning och några promenader. Verkligen rätt vecka att åka till Skåne, jag har det lugnt i skolan och vädret har varit perfekt..

Igår tog vi en dagstur till Köpenhamn vilket var så himla mysigt och kul. Det är helt klart en av fördelarna med att bo här nere, närheten till allt... det tar under en timme att ta sig över till Köpenhamn. Hoppas på att det inte ska dröja alltför länge innan man tar sig hit igen. Vi började med att gå i affärer, men orkade inte så länge då det fylldes på med folk. Jag hittade iallafall ett par byxor och en topp på Zara, kände mig ganska nöjd efter det. Efter att ha gått ströget upp och ner satte vi oss på en restaurang i Nyhamn. Vi beställde in nachos som förrätt att dela på och sen tog jag en vegetarisk burgare som inte var speciellt god, tyvärr. Nyhamn är extremt mysigt, måste verkligen hit igen under sommaren.

Idag var jag på gymet redan vid 8-tiden imorse och sedan har dagen spenderats hos mamma i en solstol med lite plugg och lite läsande. Nu ska jag ha en lugn söndag, kanske ta en kvällspromenad och imorgon går tåget tillbaka till Örebro. Dock är det bara två veckor tills jag åker ner igen och då är skolan dessutom slut, weho.

Tog en sväng upp på Illums rooftop där det fanns några restauranger, café och fin utsikt.

Var ju självklart tvungen att käka våffla från ett riktigt inspoställe längs ströget. Glass, jordgubbar och nutella, väldigt gott.

Här har vi den veggieburgaren, försökte få en skiva ost på den, men det gick då inte. När det inte gick försökte jag byta maträtt, ungefär 3 minuter efter beställning, det gick inte heller. Nyhavn C hette stället, rekommenderar deras nachos inte mer än så, haha.

Jag hade ställt alarmet på 05.50 för att träna innan frukosten, klockan 04.50 vaknar jag och kan inte somna om. Det blev en tidig morgon på gymet då jag var där redan 05.40 och hemma lagom till frukosten två timmar senare. Trodde inte att jag gillade att träna på morgonen men det var faktiskt rätt skönt, dels för att det knappt var nått folk på gymet men också för att jag hade hela dagen ledig sen. Det blev iallafall bröst, axlar, triceps och 30 minuter på cykeln.

Efter gymet blev det en skål med gröt innan jag och mormor åkte och handlade inför kvällen. Vid halv ett kom Andreas och vi körde mormor till stationen. Efter det åkte vi hem och åt frukostbullar på balkongen. Det var inte riktigt så varmt som jag hade väntat mig att det skulle vara dock. En sak som jag har börjat ifrågasätta är varför min kära familj har köpt Bregott hela livet, varför köper man Bregott egentligen? Låter man inte smöret stå framme innan användning så är det nästan omöjligt att bre utan att mackorna går sönder vilket inte är fallet med Lätta.

Efter det åkte vi till Marieberg för att köpa ett bord till balkongen. Hittade detta på Jysk för 350 spänn och så blev det även någon form av aloeveraväxt (tror jag). Den ska iallafall vara tålig och klara sig utan vatten ett bra tag. Jag skulle egentligen vilja köpa blomsterlådor till balkongen men eftersom att jag inte kommer vara i lägenheten speciellt mycket i sommar är det tyvärr ingen mening. Stolarna kommer förövrigt från Ilva, fynd från i höstas, tror jag betalde 200 spänn för båda. Men jag såg att dom hade fått in dessa på Ilva nu igen, sköna att sitta i är dom också.

Det blir mycket matbilder på denna bloggen känner jag. Hur som helst, tacos till middag och sen godis och chips framför en film. Idag har vi ägnat eftermiddagen till att byta hjullager på min bil och kvällen på gymet.