Heisann! Nå sitter jeg på første ferge, på vei til Stavanger og har 3 timer igjen før jeg er fremme. Jeg tar altså kystbussen, gørr kjedelig. I dag har jeg i tillegg vært i praksis i barnehage i syv timer. Så kan innrømme at jeg er rimelig sliten og gleder meg veldig til å legge meg. Det eneste positive med denne dagen er crispo sjokoladen jeg kjøpte på butikken før jeg satte meg på bussen, hehe.
Jeg skal være i Stavanger til søndag, da reiser jeg hjem igjen til Bergen. Hvis dere skulle lure på hvorfor jeg reiser til Stavanger, så er det fordi faren min bor der. Han flyttet dit i 2015 eller noe.
God fredag alle sammen!

//Bilde fra weheartit.com

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - Klikk her

Lørdag 7. oktober, reiste vi til Spania og va der i 9 dager. Flyet gikk fra Flesland litt før 5. Mens vi ventet på flyet, spiste vi på O'Learys, som er en restaurant og sportsbar. Der hadde de noen skikkelig digge "buffalo wings", mmm.
​Søndag​ var vi bare hjemme å slappet av og solte oss. Denne dagen var det en del skyer på himmelen, så solen kom og gikk hele tiden. På kvelden gikk vi ut å spiste på en thai restaurant som heter "The Banana Tree". Maten der var knall god!! Deretter gikk vi å spiste dessert på bar og restaurant "The Old Don Carlos".
Mandag gjorde vi ikke noe spesielt da heller. Bare solte oss og slappet av. Til middag så bestilte vi pizza fra den lokale kebab/pizza sjappen. De er faktisk såå flink til å lage mat der. Den kebaben de lager der, jeg har ikke smakt bedre!
Tirsdag var vi å kjørte go cart. Sinnsykt gøy! Etter det, gikk vi å shoppet på et svært kjøpesenter som heter "La Zenia Boulevard". Jeg skal innrømme at det ble brukt litt mer penger enn jeg hadde tenkt, men for all del, jeg er sykt fornøyd med tingene jeg kjøpte! Etter et par timer med shopping, var det tid for litt mat, så vi fant oss en spennende restaurant inne på senteret. Jeg husker ikke helt hva den heter, men det var vertfall slik at vi betalte en viss sum per person, så kom de bare ut med masse forskjellig mat så kunne du si om du ville ha det eller ikke. Jeg har aldri vært med på noe slikt. Det varierte mellom, forskjellige pizzaer, pastaretter og litt sjømat. Alt jeg smakte på, var jeg ganske fornøyd med!
Onsdag var vi hjemme. Solte oss, slappet av og spiste alle måltid hjemme. Ikke noe spesielt å fortelle om denne dagen egentlig, haha.
Torsdag var vi på stranden. Såå deilig. Knall sol, saltvann på kroppen og sand mellom tærne. Jeg elsker å være på stranden. Føler også at jeg blir mye fortere brun når vi er på stranden enn hjemme ved bassenget. Vi spiste også lunsj på en restaurant som ligger rett ovenfor stranden. Ikke så lenge etter gikk vi vell hjem igjen, for senere på kvelden skulle vi ut å spise. Det var nemlig siste dagen til kusinen og tanten min. De reiste hjem tidlig tidlig fredag morgen. Vi spiste på en argentinsk steakhouse restaurant og fikk dessverre en dårlig opplevelse der. Vi ventet på maten i sikkert nesten to timer, det var helt krise.. men når maten endelig kom, var vi vert fall fornøyd med at maten var knallgod ❤️
Fredag var jeg og mamma hos frisøren nede i byen der vi bor. Vi klippet vekk alt slitt hår og jeg stripet håret. Jeg har verken farget eller stripet håret mitt før, så det var skikkelig deilig med en liten forandring! Nedenfor ser dere før og etter bilde, se forskjellen! Beklager for dårlig kvalitet på bildene, det var frisøren som tok de med hennes telefon for å legge ut på Facebook siden hennes.
Denne dagen tok vi oss også en tur til Alicante for å se på en borg og shoppe litt. Eneste butikken jeg kjøpte noe på, var Sephora. Kommer kanskje en innkjøps video om jeg får tid til å filme og redigere❤️
Lørdag spilte vi mini golf hele gjengen, mormor og morfar var også med. Etter at vi var ferdig å spille mini golf, gikk vi hjem igjen for å spise middag.
Søndag gikk vi på stranden igjen. Deiliiiig! Dessverre var det ganske mye skyer den dagen, så jeg fikk ikke solt meg så mye som jeg hadde tenkt.. men fikk vell kanskje litt farge allikavel. Vi gikk hjem ganske tidlig på grunn at det «dårlige» været. Så lunsjen, den ble spist hjemme. Jeg solte meg videre hjemme og smurte meg inn med sololje. Brunfargen den skulle på plass! På kvelden gikk vi ut for å spise, siden dette var vår siste kveld i Spania. Når vi kom hjem denne kvelden, var det bare til å sette i gang med pakkingen..
Mandag var det hjemreise :( Men før det, fikk vi heldigvis solt oss litt, en siste gang! Flyet hjem gikk fra Alicante litt over 3 og vi landet på Flesland i 7-tiden.
Jeg må jo innrømme at det var litt godt å komme hjem, til egen seng, venner og de vanlige rutinene. Kjæresten var i Haugesund, så han kom dessverre ikke hjem før fredagen etter at jeg kom hjem. Men var utrolig deilig å se han, etter å ha vært vekke fra hverandre i to uker.

Hei alle fine! Jeg fikk dessverre ikke blogget når jeg var i Spania, fordi vi hadde problemer med nettet og Nouw appen var ute av drift eller noe lignende. Jeg fikk meg vert fall ikke innpå den.. Dermed ble det en uventet bloggpause i høtsferien. Og ja, det er jo en stund siden høstferien nå, men jeg har bare ikke hatt tid til å sette meg ned å skrive et innlegg før nå.

Jeg hadde det vert fall dritbra i Spania, og det kommer et innlegg om hele Spania-turen så fort som mulig! Jeg ville bare innom for å gi lyd fra meg og gi dere en liten oppdatering ❤︎

Om bare 2 dager (!!!!), reiser jeg til Spania med familien. Mormor og morfar har hus i Torrevieja, med eget basseng og hele pakken. Jeg elsker å være der nede, det er bare så fint! Vi har reist ned til mormor og morfar i så mange år på rad nå, at jeg føler meg som hjemme i den byen.

Får ikke dere bare utrolig lyst til å reise til syden nå? Altså, hallooo, se hvor nydelig!
Ord kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til å komme ned dit, spise god mat, sole meg og ha litt kvalitetstid med familien. Jeg skal ligge å svi meg i solsengen, prøve å bli så brun som mulig på de 9 dagene vi skal være der.

Som dere ser, så koser jeg meg veldig når det kommer til mat der nede. Det er faktisk mye bedre å spise frukt der i varmen enn her hjemme uansett årstid, vet ikke hvorfor, men den bare smaker bedre haha. Det ser kanskje ut som om jeg er en skikkelig sunn person, men helt ærlig, så er jeg det stikk motsatte. I Spania er det vert fall vanskelig å ikke spise usunt, siden de har større utvalg av snop og digg enn det vi har hjemme.

Nå fikk jeg sinnsykt på donut's, ah.. Dette er faktisk noe jeg spiser ca. hver dag i Spania... ikke så bra for kroppen, men herreguud så gode de er! Det er rett og slett vanskelig å ikke kjøpe donut's når de koster 2 euro for 8 stk (!!), da klarer jeg ikke å motstå, hehe

Blir så digg med høstferie i morgen, har lengtet etter den i flere uker!
Hva skal dere i høstferien?♥︎

Akkurat nå ligger jeg i sengen og skulle eegentlig ha gjort skolearbeid, men endte opp her.. Jeg er så lite motivert altså.
Vi har nemlig en tverrfaglig muntlig prøve på torsdag som jeg prøver å jobbe med. Vi har fått oppgavene, så må vi finne svaret på de og øve, øve, øve. Skoleåret begynte med at jeg var skikkelig motivert og nesten gledet meg til å begynne det nye skoleåret med en ny klasse, men nå har jeg mistet motivasjonen allerede.. jaja. Det viktigste er at skolearbeidet blir gjort så godt jeg kan, og fullført. Man kan jo ikke alltid være på topp og alltid få de beste karakterene. Det må jo være lov til å stresse ned litt av og til, og ikke jobbe så hardt med alle innleveringer, presentasjoner og prøver - mener nå jeg.

Om dere skulle lure, så går jeg Helse og oppvekst, barn og ungdom på videregående.

Nå sitter jeg vert all her å skriver mens jeg spiser litt frukt og rosiner. Kanskje jeg skal prøve meg på øvingen igjen, heh..

Min kjærlighet for Weheartit, den er stor. Det er så gøy å bare skrolle nedover og se på alle de fine bildene. Det er som terapi. Jeg finner så mye inspirasjon på denne nettsiden, og blir aldri lei. Jeg kan sitte i timesvis å bare se på alle bildene. mens jeg drømmer meg vekk.

Hvis dere vil sjekke ut brukeren min, så finner dere den HER

Happy sunday babes!

- bilder hentet fra weheartit.com

Det stedet jeg har mest lyst å reise til, må være New York. Den byen er bare helt nydelig. Bare se for deg at du sitter oppe i en av skyskraperne, og ser utover byen mens du spiser et skikkelig digg måltid- altså, hvor fantastisk! Jeg kjenner det kribler i kroppen bare jeg snakker om dette. Menneskene, byen, moten, maten og alt er helt annerledes enn hvordan det er her i Norge - vert fall Bergen. New York er noe jeg lett kan drømme meg bort i når jeg ligger i sengen å blar nedover på weheartit.

Jeg bor på landet, men må innrømme at jeg er en skikkelig byjente! Selvom det kanskje er mye bråk og støy, så er ikke dette jeg legger noe særlig merke til.

New York er vert fall et sted jeg absolutt skal og gleder meg å reise til.

- bilder tatt fra weheartit.com

Contains affiliate links

Høsten er noe av det gøyeste å kjøpe inn nye klær til. Dette er sesongen der man kan pakke seg inn i lag på lag, med gode, varme strikkegensre, skjerf og kåper. Dessuten, elsker jeg strikk og ull. Det er jo så varmt og deilig. Jeg er ikke typen som bruker så mye hodeplagg, så dermed har jeg utelukket dette. Men en basic lue eller et fint pannebånd kan også passe godt til alt det fine jeg har valgt ut.

Jeg vil si vi har kjent på høstværet en god stund nå i Bergen, så jeg har allerede begynt å kjøpe inn både ull og strikk. Det fine sommerværet var ikke noe vi kjente så mye på, her i Bergen dessverre...

Man våkner jo opp til en ny årstid hver dag nesten! Enten er det trist, vått og grått, eller så er det sol, varmt og blå himmel. Men høsten er jo en veldig koselig årstid da, det må jeg innrømme. Det er jo på denne tiden man begynner å drikke kakao, tenne koselige stearinlys, pakke teppet godt rundt seg om kveldene og ha flanell sengetrekk på både dynen og puten. Ah, herlig!

Ha en fin mandag mine fine.
Håper dere får en suuper uke!

Jeg elsker å spise havrepannekaker til frokost! Det gir meg energi og god samvittighet. Disse havrepannekakene går det ikke an å ikke like!

Oppskrift
1 egg
Ca. 4ss melk
Litt chiafrød (valgfritt)
Havregryn

Helt ærlig vet jeg ikke hvor mye havregryn jeg har oppi, jeg tar oppi helt til "røren" er blitt ganske fast og tykk. Så du kan helt selv velge hvor mye havregryn du vil ha oppi og hvor tykk du vil ha røren. Jeg pleier å ha på enten syltetøy eller banan, det er knallgodt!

I går var jeg og noen venninner på café hvor en annen venninne av oss jobber. Vi koste oss og holdt henne med selskap i halvannen time. Deretter gikk vi på senteret for å se litt, og etter ett par timer spiste vi mat på Hot Wok.

Dagens antrekk

T-skjorte - Holzweiler
Jeans - Junkyard
Sneakers - Adidas Gazelle

Håper dere får en fiin dag!