​Tyvärr så blev kvaliteten på denna video helt värdelös när jag laddade upp den på Youtube men jag hoppas att det skall gå att genomlida (är ju ingen expert på varken redigering eller formatändring osv).

​Sista men också den absolut längsta och krångligaste dagen/dygnet. Vi möts upp för frukost på Subway den 19 juni, strosar i några souvenirbutiker och sedan beger vi oss i väg till Sky Zone Trampoline park. Vi hoppar en stund innan vi måste röra oss mot flygplatsen då planet skall gå 19:00. Vid incheckningen får vi veta att flyget är försenat 2 timmar men att vi trots detta skall komma med vårt andra plan i från Island. Tiden går och klockan slår 21, planet är inte på plats. Klockan 22 kommer planet in och jag frågar då åter igenom om det är säkert att vi kommer att komma med nästa flyg. De lovar att det inte skall vara några problem då det är deras bolag som kör båda flygen. Klockan 23 lyfter vi äntligen.

Efter 5,5 timmas iskall flygning med en unge skrikande strax bakom så anländer vi till Island. På flygplatsen möts vi av den längsta kön någonsin till informationsdisken. Jag kollar avgående flyg och vi vårt flyg finns inte med. Jag kollar då hemsidan och inser att flyget lämnat 2 timmar tidigare trots våra lovade ord. När vi väl kommer till disken får vi information att vi ska med ett flyg till Danmark i stället och att det flyget går nu så vi måste springa.

Detta flyg tog oss ca 3 timmar. Vi landar och har återigen ingen aning om vad vi gör här eller vad nästa steg är. Vi informationsdisken får vi ny info. Vi skall istället med ett SASplan till Stockholm Arlanda som går om 20 min. Återigen spring. Fram till incheckning kom vi utan boarding kort då vi inte fått några vid informationen. Vi får springa till SAS egna information för att få dessa utskriva och sedan tillbaka.

En timma och 10 minuter senare landar vi på Arlanda. Vi är äntligen i Sverige men på fel flygplats. Vi försöker leta upp vårt bolag för att höra var vårt bagage är samt hur vi nu skall ta oss till rätt flygplats. Visar sig att bolaget inte finns på Arlanda. Vi provar att kontakta dem genom telefon och Facebook utan resultat.

Vi går åter till en SAS information där han kan hjälpa oss att kolla var vårt bagage finns. Tydligen fortfarande på Island. Han hjälper oss att göra en rapport om att de skall skickas hem till oss innan vi får köpa egna bussbiljetter till Västerås och sedan ut till Västerås flygplats. Här hämtar vi bilen, tar första bästa max  att äta på då vi under de senaste 24 timmarna enbart ätit en korv med bröd.

Klockan 01:00 natten till den 22 juni är vi åter i Finspång. 12 timmar senare än planerat och utan bagage. (Bagaget hoppas de hinner komma innan midsommar) och för deras skull hoppas jag det med. Under dessa 24 timmar han vi med att åka 3 flyg, besöka 4 länder, 2 bussar och bil.

Inga större rekommendationer  till WOWair tyvärr.

Dag 4, en hel shoppingdag på Tysons Corner. Här fick inte kameran följa med då jag hade fullt upp med att bära shoppingpåsar.

Dag 5, En lugn morgon som startade med frukost och några affärer i närheten av våra hotell. Till kvällen skulle vi tillsammans med Jasses värdfamilj åka och äta och kolla på The Marine Barracks parade. En parad som höll på under 2,5 timma där de spelade musik, sjöng sånger, gick parader samt hyllade de offer som mist sina liv i krigen. * Här följde bara mobilen med därav kvaliteten på bilderna.

Dag 6, National Museum of Natural History.

Denna dag spenderades på ett av Washingtons alla museum. Vi stannade även till och kollade på en Imax 3D film om dinosaurier där det kändes som att man kunde ta på dem.

Efter att vi besökt museumet så promenerade vi och hyrde trampbåtar så vi kunde ta oss för att se även det sista monumentet innan vi for till The Cheesecake Factory. Vi åt och åt tills vi höll på att spricka innan vi bestämde oss för att gå till spritbutiken och inhandla kvällens öl.

Klockan är 08:30 den 12 juni när jag hoppar in i bilen tillsammans med min syster och hennes familj. Färden skall ta oss till Stockholm Västerås flygplats där vi sedan skall ta oss med flyg till Washington, USA med en mellanlandning på Island. Baguetter intas i bilen och den obligatoriska ölen dricks upp på flygplatsen i väntan på att få gå ombord. Trots en två timmar försenad avgång från Island så gick resan väl och vi kom fram hela, trötta och glada till USA där vi möttes upp av Jasmin och Will.

Efter en ca timma i bil på de fartfyllda vägarna i Washington så var det dags för incheckning. Min syster med familj bodde på Hotell Harrington ca 5-600 meter i från mitt hostel. Här bodde jag i ett rum med tre andra tjejer/kvinnor från länder så som Thailand och Tyskland. Jag fick nya rumskamrater varje dag vilket var väldigt spännande. *nr 4 var min säng.

Trots att vi bestämt att vi var värda en sovmorgon dagen därpå så vaknade jag tidigt. Jag var pigg och bestämde mig för att en morgonpromenad i Washington city skulle vara ett perfekt tidsfördriv. Tiden gick och det tog mig lång tid att återigen hitta tillbaka till mitt boende(det fanns lite fler gator än i Finspång). Efter detta mötte jag upp familjen, åt frukost och fika på Starbucks innan en heldag avsatt för monumenten. * White House.

American sock style.

Med trötta ben och brända axlar så avslutas dagen med ett par öl och lite mat innan det var dags att åter natta kudden.

14 juni, dvs dag två så startade vi dagen med att ta metron till Jasses värdfamiljs hus där vi lagade oss en smarrig brunch med amerikanska pannkakor, skrambled eggs och bacon. Det blev en perfekt uppladdning för en heldag på ZOO.

I stekande hetta lyckades vi inte hitta alla djuren i parken men vi fick ändå se de flesta innan vi rörde oss vidare för att äta middag på en mexikansk resturang. I väntan på maten skickade de ut tacochips och guacemole som vi tröck i oss så när maten väl kom satt de flestaa av oss bara och peta.

​Dag tre skulle det vara mulet väder så vi bestämde oss för att ta bilen till Georgetown för att äta brunch, glo i affärer, och besöka Svenska ambassaden. Denna dag blev nog bland de varmaste. Det var mulet men kvavt då åskan började närma sig. Efter en promenad längs vattnet, spring i fontänen och några affärer så bestämde vi oss för att röra oss vidare för att spela Lasertag(Laserdome).

Denna kväll krävdes en dusch och uppfräschning innan det gick ner ett par glas vin och öl på hotellrummet före middagen. Vi gick till Hard Rock Cafe där vi åt Hamburgare och tog ett par extra öl innan det var sovdags.