Igår hann jag med att testa min nya tvättstuga, skräckupplevelse var det:( fick nästan ett sammanbrott medan jag hade mamma i telefonen som stöd. Wow att jag fyller 23 snart. Snyggt beteende. Resterande dag städade jag en lägenhet och sov. Så skönt. Vid 20 kom TM till mig och senare anslöt sig Niclas. Vi drack vin och snackade och ba va. Senare gick vi till Sorella en kort stund. Somnade ganska sent men känner mig väldigt utvilad idag faktiskt, kan ju vara bra med tanke på att jag börjar jobba imorgon igen:( Det är verkligen så lätt att vänja sig med ledighet. Dock ska det bli kul att växla pengar igen, det är roligt. Och att hänga med kollegor dagarna långa. Nu ska jag kolla på Amir akrouti aka syret för att jag ska fungera som människa. Puss hej

Igår var en väldigt bra första dag hemma! När jag hade vaknat ringde jag min nagelsalong dirr, det var välbehövligt!! Så nu har jag långa naglar igen, aldrig känts så bra. Mamma kom förbi och vi fikade i parken där jag bor och sedan kom vi i konflikt angående blondinbellas skilsmässa. Så oklart. Mot kvällen gick jag till det finaste vi har i den här staden, Tilda. Vi hade vin och åt pizza och ba va. Sedan kom Petronella och vi dansade till Britney och diskuterade karlar. Dansade på Strömpis (näe Ruth?!) och stötte in i mitt ex som jag inte behövt träffa sedan det tog slut 2016. Man ba välkommen hem träffa ett ex det första du gör. Som i alla fina klyschor skjutsade Tilda mig på sin cykel och vi somnade bredvid varandra. SÅ FINT. Folk ba men chilla man kan va ifrån en kompis. Vi ba vi sitter ihop 3 veckor har varit länge.

Snart ska jag tvätta i min nya tvättstuga vilket jag är väldigt nervös över. Lol. Sen ska jag hänga med TM och carpa lördag. Puss

Jag är hemma igen. När jag kramade Kajsa och Anna och sa hejdå så grät jag. Grät i taxin påväg till flygplatsen. Det var inte bara att boarda ett plan och åka hem. Jag skulle åka hem från allt som varit min vardag de senaste 3 veckorna. Lämna 2 personer jag varit 24 timmar om dygnet med. Sovit bredvid, skrattat med, lagat middagar med, ätit tysta frukostar med, delat badrum med. Vi har pratat om det djupa i livet och det lättsamma. Letat febrilt efter mat att stoppa i magarna för att undvika det värsta sockerfallet. Åkt tåg i timmar och petat på varandra när det är dags att vakna för att gå av. Skrattat när vi egentligen ska sova (förlåt Kajsa). Vi har smort varandras ryggar varje himla morgon och hållt händer i mörka gränder. När jag spydde i en påse på bussen påväg hem från Amalfi så var jag inte ensam, jag hade mitt lilla team. Anna som tvättade min tröja när jag kom hem och Kajsa som satt i mitt knä. Ätit billiga middagar sena kvällar och skrattat åt oss själva. Nästan fått polisen på oss. Dansat tidiga mornar och skålat. En sjuk grej är att Kajsa och jag inte känt varandra längre än luffen, så fantastiskt att det klickade och att vi nu är vänner. Att vi hunnit dela allt detta, mer än vad vissa delar under en hel vänskap. Och Anna, min fina Anna, som jag älskar så mycket. Som tar fram det äventyrliga i mig. Som aldrig är negativ. Ett lyckopiller.

Den här tågluffen är bland det bästa jag gjort. Om inte det bästa. Ingen trodde det om mig, att jag skulle åka på en luff i flera veckor. Men jag gjorde det och jag önskar att semestern var längre än 3 veckor. Jag önskar att Medelhavet fick vara min vardag om så för en stund till. Och att livet här i Örebro fick sitta på paus ännu lite till. Men jag är hemma och jag har minnen för livet. Minnen jag delar med två fantastiska tjejer. Vilket drömliv ändå. Att man kan få allt om man så vill.

Vi är i Sorrento nu som ligger vid Amalfikusten. Vi kom hit igår runt eftermiddagen och somnade typ direkt. Så trötta efter alla äventyr de senaste veckorna. Vi gick till havet och åt en sen middag och tittade på en rosa himmel. Kommer vara svårt att inte ha havet nära till hands hemma i örebronx. Imorse sov vi ut och efter det gick vi till havet och satte oss i dyra solstolar. Vi blandar budget med tågluffs-lyx. Det va så härligt att bada i Medelhavet igen efter några dagar i Rom. Njöt. Läste bok, somnade till, badade igen, åt pasta, la på ett till lager solkräm. Typ det på repeat. Ikväll har vi lagat pasta och nu sitter vi här i läggis och tar det lugnt. Jag och mina fina kompisar. Tänk att vi gör och upptäcker det här tillsammans. Så fint. Hoppas ni har det bra och att var ni än är och gör, tar hand om era hjärtan. Puss

(Asså bilden på mig och Kajsa ovan, fatta att det är vardag?? Vill inte vänja mig av)

Hej från Rom. Idag ska vi turista runt för det måste man göra här. Det ska bli skoj. Igår hände det så många saker på en och samma gång. Inte bara drama på buss utan vi var också hemlösa. Asså på riktigt. Vi hade bokat för 1 ist för 3....så vi hade ingen säng igår. Kajsa sov i lobbyn medan jag och Anna gick och söp bort sorgerna. Typ. Nä men vi drack prosecco på en stor trappa och sedan gick vi till en klubb. Vi ramlade hem vid 07.30 tiden och då var jag inte stöddig. Är ganska bakis och ganska trött men äsch. Finns så många SJUKA saker att berätta om gårdagen(idag hallå?). Typ som att vi tog en powernap utomhus imorse?? Haha jag har släppt det totalt. Är inne i världens bästa tågluff-mood. Bästa. Nu ska vi gå hejdååååå

HEJ kompisar!!! Capslock och hets från min sida, dvs som ofta. Nu åker vi från la spezia och är påväg mot Rom. Lämnar havet för lite storstad alltså. Ska bli kul och varmt, 33 grader där tydligen. En halvnorrlänning lär ju smälta. Vi har iaf haft så fina och bra dagar i la spezia. Eller vi har mest tagit tåget till de små byarna som ligger i närheten. Ni har sett dem på Tumblr lol. Sinnes vackert. Att bada i havet har varit magiskt.

Igår gick vi på en hike mitt på dan i värmen. Jag trodde promenaden var på 1 km. Visade sig vara en och en halv timma..det va bara att gå på. Men det var så vackert där uppe i bergen. När vi kom fram till destinationen köpte vi pizza och bytte snabbt om till badkläder. Har aldrig tidigare hoppat i vattnet så fort som igår. Och ja, jag poserar i min baddräkt. Ont i svanken fick jag nästan.

Efter några timmar gick vi till en restaurang som låg precis vid hamnen. Snackade och efter det köpte vi en flaska rödvin och satte oss vid vattnet och hade en fin stund. Vi tog dock en ganska sent tåg och det gick inga bussar hem...så vi fick gå från stan hem i 40 min. Vi var hemma 02:) glam life. Imorse när klockan ringde 06.30 var jag inte stöddig. Lol

Och där står jag och poserar svettig och äckligast i Italien. Det var under ett stopp när vi hikade. Haha en annan rolig sak är att vi idag försökte åka buss gratis men kontrollanterna stoppade oss. Det ledde så pass långt att de hotade med att kalla på polisen för att vi inte ville betala böter på 35 euro. Girls on a budget hallå. Dagen innan försökte vi åka tåg gratis och fick böta då också...flyt.

Aja här har vi en liten update som kanska var lite kul?! Har det iaf fett med mina kompisar och jag längtar inte hem förutom att jag saknar kompisar och familj såklart. Det självklara. Puss hej ha det fint vi hörs snart

Här var vi i förrigår och badade. Det har helt sinnes vackert. Alltså vackraste på länge. Det låg på en ö och ba va. Sådana här platser gör mig så harmonisk. Något mindre kul var att jag hade ångest typ hela dagen. Visste inte riktigt varför, ni vet den ångesten. Men jag tänkte, om det är någonstans man ska ha ångest så är det på en strand vid ett klarblått hav med två kompisar långt från kalla grader.

Igår åkte vi till Cannes! Älskar den här staden!!! Alltså så mycket lyx men så mysig stad!! Vi åt lunch vid vattnet, strosade delux i alla affärer och såååå

Var jag på jakt efter ett armband. Hade fått för mig att jag ville köpa något fint som ett "minne". Var ganska inställd på ett från balenciaga eftersom jag velat ha ett forever. Men när jag stod där inne och provade så kändes det inte rätt. Inne på Celine provade jag ett och blev typ kär. Det är så fint och så mycket jag. Minimalistiskt och enkelt. Ganska sjukt dock att åka på en tågluff och lyxhandla. Men sån är jag:')

Idag ska vi åka till Italien!! Så härligt!!!

Jag älskar oss. Hon plus jag. Vi två mot världen. I en bil påväg till en stad 20 mil bort. Vi två på en gata mitt i Örebro i ett försök att hitta en taxi på ostadiga ben efter en utekväll. I någons soffa en söndagskväll medan ett problem diskuteras. I kassalinjen en torsdag 16.54 och ett skratt som ekar när det är tomt på kunder i lokalen.

Tänk att vi hittade varandra. Att vi korsade vägar och insåg att vi behöver varandra i livet. För lite så är det. Man träffar någon och inser att den här personen behöver jag för den gör mitt liv roligare.

Jag sitter här borta i Frankrike i någon liten stad. Du är hemma i örebronx. Jag saknar dig så mycket. Alltså jag saknar dig. Inte bara ett "det ska bli kul att ses igen". Jag saknar att dela vardagen och livet på plats.

TM tack för att du klev in i mitt liv 2016 och blev anledningen till att jag började skratta på riktigt igen. Du är mer fantastisk än ord kan beskriva.

nu har det missats lite att skriva. my bad. har varit lite upptagen så att säga. och jag gillar att skriva på morgonen innan vi går någonstans men igår gick vi en morgonpromenad och då hann jag inte. ganska fint var det att börja dagen med en promenad vid havet.

vi har också varit en klyscha dvs att vi satt på en liten uteservering, drack varsin öl och läste en bok. sååå mysigt om jag får ge klyschan det.

igår åt vi också "ute" för första gången på den här resan. ett jättefint café som ligger typ 5 min från vår lägenhet där vi bor nu i gamla stan i Marseille. vi satt ett bra tag och ba snackade. sen gick vi och kollade på coola byggnader.

mot kvällen köpte vi oss varsin flaska rosé och satte oss med utsikt över havet och carpade. så fin stund verkligen. när klockan slagit 23 gick vi till en klubb som låg på ett rooftop typ över en galleria. FINT. man ba lite casual dansade på en uteklubb vid havet. när de typ skulle stänga gick vi hem, köpte chips och somnade ganska fort. vi hade lite får kul men lite för kul ska man också ha.

idag vet jag faktiskt inte vad vi ska göra här. men det är vår sista dag i Marseille för imorgon åker vi vidare och imorgon ansluter sig Kajsa på resan!! woho puss och kram

kolla vad fint det va i Séte! vi tog tåget vid 13.44 och åkte mot Marseille! när vi kom fram tog vi bussen direkt till där vi skulle bo, dvs vid stranden. vi har en sådan sjuk utsikt. när vi öppnar balkongdörren så ligger stranden några meter bort. det var dröm att äta kvällsmat igår och ha solnedgången precis framför sig. Anna är ju vegan och jag är inte den som är den så jag äter också veganskt under de här veckorna. min kropp mår såå bra av att inte äta kött eller mejeriprodukter!! jag som annars typ alldeles för ofta har ont i magen, har det inte här borta. goals.

och lite såhär såg det ut igår vid 22 tiden när vi hade ätit mat och skulle dela på en flaska smirnoff. de har ju en större variant här borta hehe . kolla magiskt!!! så sinnes sinnes fint för själen att ba kolla ut på. uppskattar det verkligen så mycket.

och ännu en baddräktsbild som Anna tog med sin kamera. free the booty. om jag skulle run for president så skulle det vara en högst aktuell slogan. typ. men helt serr speciellt ni tjejer släpp loss och ba va. släng upp bootypics på insta mystory bloggen whatever. embrace eran kropp!! strunta i vad trötta män och avundsjuka tänker. vår kropp är ju ett mästerverk och inte något annat. glöm aldrig det!!!

nu har vi vaknat här och ska dra på oss sköna kläder för en asvarm dag här. planen är att vi ska åka ett litet turisttåg upp till en gammal kyrka som är väldigt känd. kul!! ha det bra var ni än är