View tracker

HEJ alla läsare! är väldigt dålig på att uppdatera:(

Nu åker jag till Kap Verde(syd Afrika) i 8 dagar så ska köra stenhård träning där men även sola så klart. Det kommer bli löpning för det mesta i lös sand men även lite styrketränings övningar. Tänkte bara säga att det är väldigt bra träning att springa i sand om du vill ha en utmaning för det tar så mycket mer än vanlig löpning på asfalt. 

Ha det så bra här i snön ! 

/HL

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Tänkte bara säga att jag har kommit igång med träningen inför Göteborgsvarvet 2014! Är enormt taggad faktiskt

Ska bli riktigt kul om jag lyckas slå min pappa som har sprungit det ett antal gånger... men man kan ju alltid hoppas !

ja de va väll allt tänkte bara göra en lite uppdatering vilket jag inte gjort på väldigt länge.. men jaja ha det !

/HL

 

Likes

Comments

View tracker

Tänkte bara berätta att det största misstaget jag har gjort när det kommer till träning va när jag tackade nej till att få erbjudandet om att få en helt egen personlig tränare i friidrott! 80m och häck.. de är nog en av de saker jag ångrar mest idag...
Så gör aldrig samma sak som mig och tack nej till något sådant, alltid värt ett försök !
/HL

Likes

Comments

Löpträning som gäller framöver för är nu anmäld till göteborgsvarvet 2014 vilket är 2,1 mil långt !

Så nu blir det i princip bara löp-träning men även styrka för att stärka upp rygg och bröst ! 

Tränar nu med pappa så det blir mer peppning, hjälper alltid när någon springer och skriker på en man blir så jäkla förbannad!.. Så nu blir det träning och ingen vila! 

/HL

Likes

Comments

jaha nu har man varit på gymmet trots knä skada. blev endå ett antal km på löpbandet.. tänker inte säga hur långt för de är nästa pinsamt jämfört med hur långt jag bruka springa... men brände trots allt 700kcal ! hyfsat bra gym pass endå!
/HL

Likes

Comments

ja nu har jag åkte längdskidor trots ett skadat knä men men kännde mig tvingad ! och de gick faktist rätt bra trots riktigt dåliga spår ! (y)
/HL

Likes

Comments

heeeej!
ja nu har jag gått och skadat mig igen.... ska göra magnetröntgen på knät nu de närmaste veckorna om de då är menisken som är sönder blir det opperation igen.... så nu får jag inte träna fram tills allt är okej! Hoppas verkligen allt går fort denna gången ! då jag har gjort en menisk oppration på mitt andra knä för 2år sedan!
så nu blir det att tänka på kosten mer än vanligt ! (alltid viktigt)
men ha det!
/HL


Likes

Comments

heeej! under de senaste veckorna har jag  antecknat efter varje pass hur mycket just de passet brännd i kcal!

Ett kl kroppsfett är ca 7000kcal så alltså måste du bränna 7000 kcal för att gå ner 1 kg men du kan självklart snabba på viktnedgång genom att ätta bättre och mindre, det finns vissa sidor där du kan räkna ut hur mycket du bränner varje dag och bör äta utefter så mycket som du tränar/rör på dig  !

Jag själv körde 45min intensivt på gymmet båda styrka och kondition och direkt efter 40 min spinning då brände jag ca 700kcal och då äter jag ca 1500-1600 kcal /dag. mendan när jag köra 75min skivstång med 15min intervaller bränner jag 995 kcal.

Hur vet jag detta då? jo jag har en polar klocka där man gör tester för vilopuls, (har väldigt låg sådan),ställer in längd och vikt, på så sätt vet den hur mycket du brräner beroende på vilken puls du har.

Nu kanske detta blev lite rörigt men har ni fågor så ställ gärna dom i ett mail, vega_2000@live.se

/HL

Likes

Comments

heeeej ! är riktigt länge sedan nu men kan inte lova att de blir så många inlägg, men kommer bli lite då och då iallafall.
Har kommit igång rätt bra med trä ingen nu efter alla veckor jag varit sjuk.... kör nu 7-8 pass i veckar . skivstång,gym,core,spinning och löpning! vilket funkar väldigt bra!
Om nu har önskemål på vad jag ska skriva om får ni gärna höra av er vega_2000@live.se
/HL

Likes

Comments