Alltså kommit hem från Asien sen sist. Glömt bort bloggen lite. Har i alla fall hunnit fylla år och fick en weekend i Warszawa av F i present. Världens bästa present!!! Ätit och druckit asgott, skjutit med massa militärvapen på skjutbana, strosat runt i gamla stan och kollat på folk. Bara myst. Kommer leva länge på den här helgen, så nöjd!!!

Att jag skulle blogga varje dag var ju inte jättesant. Kan inte skylla på dåligt wifi längre heller. Men. Här kommer en kort (lång) sammanfattning på senaste veckorna:

Stannade typ fem nätter på Phu Quoc, sen tog vi båt och buss därifrån till Sihanoukville i Kambodja. En natt där, sen nattbuss till Siem Reap. Här har vi varit i tre nätter nu. Angkor Wat var fint. Gick upp 03.30 och kollade på soluppgången. Tröttnade ganska fort på alla tempel, men mäktigt och absolut värt att se.

Kan ju tillägga att jag INTE stöttar djurplågeri, så inte ridit på några elefanter. Gick bara förbi dom.

Ellsan fyllde 25 i måndags också, och det firades kan man säga. Hon åker hem om några dagar, men jag stannar några veckor till och tar lite semester från semestern. Lol. Behövs dock. Väldigt blandade känslor inför att åka hem.

Sen sist: två nätter i Cebu. Fyra nätter i Ho Chi Minh. Och Elinor är här. Ska bli så kul.

Kom till Phu Quoc tidigt imorse. Lyxar lite i några dagar och jag betalar inte ett öre för E insisterade på att betala allt (då blev min budget glad). Bor i en så mysig bungalow, med pool och världens bästa personal.

• Vietnam

Träffade ett gäng sköna tjejer på Malapascua,  så hängde på dom till Boracay. 6 nätter där, med massa fest, stränder och väldigt roliga människor. Frendz bodde vi på. Rekommenderas! Två kvällar i veckan har dom free pasta night ❤❤❤ höjdpunkten på hela veckan ju. OCH viktigaste av allt - har lärt mig att dricka öl!!! Inte druckit nåt annat senaste veckan. Guldstjärna till mig.

Nu har jag gjort allt som stod på att-göralistan på Filippinerna. Så nu är jag tillbaks i Cebu över natten, efter fem nätter på Malapascua, som jag verkligen gillade. Filmkväll och gratis popcorn på hostlet varje kväll också. Nöjd hehe.

Malapascua fick stå för premiärdyket, stränder, roliga människor och god mat. Och Kalanggaman Island såklart. Paradis. Vill inte hem.

(Skönt ändå att min nya bästiz vill hänga med mig fast jag ser ut som jag knarkat i 22 år).

02.30 inatt ringde klockan och vi åkte direkt till Oslob för att simma med valhajarna. Längtat!!! Träffade Pamela och Fernanda i vårt dorm kvällen innan så dom hängde också på.
Så fina djur!!! Var dock väldigt packat med turister och båtar i vattnet, så tog bort känslan lite men helt klart värt det ändå.

Efteråt tog vi moppe till Tumalog waterfall, älskar vattenfall och detta var nog ett bland dom finaste hittills.

Ikväll lyfter planet till Cebu. Träffade en filippinsk tjej på hostlet inatt och fick massa bra tips. Så stannar en natt i Cebu och sen får jag se var jag hamnar!

Sitter i skrivande stund i East coast park, tog bussen hit i förmiddags. Gått längst strandpromenaden, legat och läst i några timmar tills det började spöregna. Så nu lyssnar jag på Carola-covers och äter börgare.

I torsdags kramades Lisa och jag hejdå på flygplatsen, hon åkte hem till Sverige och jag till Singapore. Kommer sakna henne!!!
Mötte upp Isabella och Olivia på hostlet dagen efter. Det är jag och indiska boyzen som snarkar och fiser ikapp i mitt rum. Mys ändå.

Och Singapore då. ÄLSKAR det. Blev positivt överraskad. Älskar det verkligen. Så mäktigt och fint. Allt är så rent och välplanerat. Så stor stad men ändå så lugn. Planerar redan nästa resa hit haha.

Dag 1: Botanic Gardens, Marina Bay Sands och kikade lite i Clarke quay.

Dag 2: shopping och häng i Gardens by the bay.

Kommer förresten resa själv efter Singapore. Gillar alla tjejerna supermycket och har haft så kul men känns bara rätt just nu. Så inga hard feelings alls, utan är bara väldigt sugen på att åka ensam ett tag. Puss.