Header

Postad i: Livet som mig, Träning&Hälsa


Vi går redan in på vecka 4, 2017. Helt sjukt? Jag har hunnit med så mycket men ändå så lite, samtidigt som ännu mer ska hinnas med. Precis planerat klart veckan och tänkte att ni kanske ville hänga med? Som tidigare nämnt blir det en hel del jobb, plugg och träning, samtidigt som jag har fler roligheter inplanerade. I helgen får jag se hur det blir med träningen med tanke på London-resan. Annars känns det bra. Jag är taggad, nu kör vi - ännu en vecka där vi äger!

Här ovan ser ni ett försök till en kalender där jag samlat veckans alla inplanerade händelser. Ni som hängt med ett tag vet att jag en är rutin-människa och behöver strukturera upp mina dagar, haha. Visserligen kan det vara skönt att släppa taget också, men inte denna vecka - jag behöver struktur för att hinna med allt. Förutom planering sätter jag också upp 3-4 små mål för att underlätta dagarna.

Mina mål vecka 4:

- Tänk inte bara på en komplimang till någon annan, säg den!

- Stretcha eller rolla 10-15 minuter.

- Stanna upp på kvällen och tänka på minst 3 positiva saker som hänt under dagen, trots att dagen varit tung. Alternativt visualisera 3 positiva saker som ska hända.

- Låta mig själv slappna av om det behövs, känna efter helt enkelt.

Likes

Comments

View tracker

Postad i: Recept - Frukost/Mellanmål, Träning&Hälsa

Måndag morgon och bästa dagen. Ännu en möjlighet till att bli en bättre person, skratta mer och få en allmänt bra vecka. Startade min dag på bandet i 25 minuter med maximal lutning samt 30 minuters tabata med en tapper deltagare. Härligt ändå att iallafall någon kommer hit en måndagsmorgon 06.30.

Just i skrivande stund smaskar jag på en chiapudding som stått i en glasburk under natten, toppat med banan och blandat med vaniljpulver. Mums. Trots att det står "fröknäcke" kan vi konstatera att det faktiskt är Chiafrön där i. Supersmidigt när man inte har tid att fixa frukost på morgonen då jag äter på gymmet. Har ni testat? Ha en underbar dag. Kramar.

Likes

Comments

View tracker

Postad i: Livet som mig

Borta bra men hemma bäst.. eller vad är det man brukar säga? Mig har ni inte hört ett ljud ifrån under dessa dagar, men tiden då jag haft internet har jag lagt på "trumvirvel".. plugg. I vilket fall är jag nu hemma från Litauen och släkten. Riktigt mysigt att träffa alla, speciellt kusinerna som jag inte träffat på några år.

Trots att jag är hemma är det inte slut på resandet, om en vecka - alltså nästa söndag, bär det av till London med skolan. I huvudsyfte åker vi dit för att avsluta ett projekt men har väldigt mycket fritid vilket innebär att vi lär hitta på andra saker också. Jag har varit där en gång tidigare, men har för mig att det var hela 8år sedan. Har ni något tips på roliga aktiviteter?

Det är dock en hel vecka kvar vilket innebär back to bussines. Kalendern är packad med hemtenta, tävlingsbidrag, jobb och även två middagar inplanerade. Mycket att göra men jag gillar det. Kramar.

Likes

Comments

Postad i: Träning&Hälsa

Hej vänner! Satt med en inlämning alldeles för länge igår och idag var det dags för tabata 06.30 med mina pigga, energigivande stammisar. Bockade av två lektioner i skolan och nu sitter vi här på Skavsta och väntar in planet som ska ta oss till Litauen. Det är nämligen så att vi ska hälsa på farmor och pappas sida av släkten i några dagar. Helt sjukt egentligen att det är billigare att åka till Litauen än till Stockholm?

Anyway, tisdag igår och rygg stod på schemat. Ett riktigt skönt pass som fick frustrationerna att rinna av mig. Fokuset låg som vanligt på kontakt och latsen men det fick bli några dropset också. Det känns idag kan jag lova. Hur föredrar ni era ryggpass? favoritövning? Min är helt klart skrivstångsrodd. Avslutade sedan passet med lite mage. Nu väntas några timmar på resande fot men vi hörs när jag är framme. Kramar.


Passet:
Latsdrag bakom huvudet i cable (superset med raka) 1x12 - 20kg, 2x12 - 25kg, 2x10 - 30kg
Raka Latsdrag i cable (superset med Latsdrag) 5x12 - 10kg
Raka Latsdrag 1x12 - 35kg, 1x10 - 40kg, 1x8 - 45kg, 1x5 - 50kg, 1x3 - 55kg (dropset till 35kg)
Skivstångsrodd, 3 set vanligt grepp & 3 omvända grepp (superset med flyes) 3x12 - 30kg, 3x12 - 35kg.
Omvända flyes (superset med skivstångsrodd) 6x8 - 5kg
Sittande enarmsrodd 1x10 - 5kg, 4x8 - 10kg

Cirkel för mage: situps på halv balansbolla 30st, sidorotation med 10kg 20st, halva fällknivar 15st, benlyft 13st, cykel i luften 10st/ben. Varvet x2.

Likes

Comments

View tracker

Postad i: Träning&Hälsa


Allt blir en rutin tillslut. Utan att det ens var meningen har det blivit så. Jag är inte längre trött 05.00 på morgonen, vad är det som händer? Haha. Skönt att vara tillbaka igen då jag har haft en lång period då jag känt mig trött och nere, men som sagt - det har börjat vända. Istället är jag nu pigg, glad och ser fram emot allt livet har att bjuda på.

Morgoncardio stod på schemat, 20minuter på crossen och sedan 20 minuter i trappan. Jäklar vad jobbigt det var, speciellt med träningsvärken från gårdagens pass. Detta resulterade i en svettig Emilija, man skulle nästan kunna tro att jag hade duschat. Men nu väntas frukost med pojkvännen. Ha en underbar dag. Kramar

Likes

Comments

Postad i: Träning&Hälsa


Hallå, Hallå! Gissa om förra veckan inte riktigt blev som planerat? Fick hoppa in och jobba på Nordic ett par dagar vilket har resulterat i en vecka som bestod av träna - sova - plugga - jobba - äta - sova osv. Men vad gör det ibland? Avslutade iallafall en jobbvecka med två pass på Circle K i helgen, det gör mig som sagt inget, älskar stället! Anyway.. Ny vecka och nya tag, eller vad är det vi brukar säga? Sitter nu på en öm rumpa efter ett benpass tidigare idag samt morgoncardio imorse. Bästa sättet att starta en vecka på. Kvällsfika i form av knäckemackor och ägg tillsammans med killen innan vi kryper ned under täcket, det är ju trots allt en ny dag imorgon. Godnatt finaste ni.



Passet:

Höftlyft i smithen med gummiband (superset med sumo) 1x12 - 21,5kg, 4x12 - 41,5kg

Sumosquat med hantel 5x12 - 40kg

Liggande bencurl 4x12, 1x10

Benpress med gummiband 1x12 - 40kg, 1x12 - 50kg. 1x12 - 60kg, 1x12 -70kg, 1x12 -80kg

Legpress pushdown i chinsmaskin 5x12

Vänner - glöm inte att det är kvalitén på era pass som är det viktiga INTE kvantiten. Fokusera på kontakten och gärna långsamma rörelser för att verkligen hitta den! Mitt bästa tips för kontakt i rumpan? Gummiband. Kramar.


Likes

Comments

Postad i: Träning&Hälsa


Går efter benpasset stod jobb i receptionen på schemat. Därav min frånvaro här, dessutom var jag allmänt ångestladdad inför skolan idag så jag behövde min lilla stund. Det känns ändå helt ok att vara tillbaka, det är ju trots allt endast 150 (!!) dagar kvar till studenten.

Anyway, tillbaka till benpasset. OMG. Vill ni ha brännande träningsvärk i rumpan dagen efter? Gummiband+vikter=sant. Jag körde på ett "vanligt" pass men adderade ett gummiband runt låren på i princip varje övning vilket resulterade i att jag knappt kunde sitta på golvet under vilan. I och med detta kanske ni förstår att kontakten blev makalös, då rumpan spänns extra mycket när du koncentrerar dig på att hålla bandet spänt. Har ni provat det? Gillar ni eller föredrar ni något annat? Jag älskar det iallafall. Kramar.



Passet:

Frontböj med gummiband 3x12 - 30kg, 2x12 - 35kg

Höftlyft i smithen med gummiband 5x12 - 41,5kg

Utfallssteg i smithen 1x12 - 21,5kg, 4x12 - 41,5kg

Enbensspark + benspark 5x8(enben) x8(enben) x12(båda)

Knäböj i cable med gummiband 4x12 - 17,5kg

Små stretchrörelser för höften.

Likes

Comments

Postad i: Träning&Hälsa

5.00 ringde klockan - killen skulle upp till jobbet och jag till gymmet. Det är nämligen så att julschemat är över och jag börjar med mina "nya" pass i city 06.30 varje måndag, onsdagarna fortsätter som vanligt. Nu pratar jag alltså om tabatan. För er som missat det så är jag instruktör, haha. Det var lite glest med folk men en tapper person gjorde mig sällskap genom passets gång! Härlig energi och vi båda var riktigt svettiga efteråt.

Sitter just nu och planerar min skol-, blogg- och träningsvecka i mina två olika kalendrar, samtidigt som jag smuttar på min smarriga smoothie gjord på en halv ananas, banan, kokosflingor och mandelmjölk. Och så isbitar förstås. Dessutom blev det också två kokta ägg. Mums. Vad äter ni idag? Kramar.

Likes

Comments


Ibland mår jag inte så bra. Ibland mår inte du så bra. Ibland mår inte vi så bra. Men så vår det va. När jag vandrade min korta väg till gymmet snubblade jag över denna låt och den träffade mig så hårt. Jag har aldrig riktigt förstått mig på folk som kan relatera till musik så pass mycket eller att de kan koppla vissa låtar till en vis tidpunkt. Men ack vad vilsen jag varit. Låten träffade mig så hårt att jag brast ut i gråt på vägen, under passet och sedan envisades jag med att starta den om och om igen.

För er som inte vet om det så är min föräldrar skilda sedan ca 5år tillbaka, när jag var 13år. Det var ingen dramatisk skiljsmässa eller så, de är bra vänner och kommer överens utan problem - vi firade till och med jul tillsammans. Jag har alltså turen att ha det bra på två ställen men mina underbara föräldrar. Däremot så var jag så fruktansvärt ledsen när de berättade att de skulle skilja sig och jag tror att det är därför låten påverkar mig så otroligt mycket. Förövrigt så är låten väldigt fin, eller var tycker ni?

Det jag egentligen ville säga med detta inlägg är att det är ok att vara ledsen, det är on att gråta och det är ok att släppa ut sona känslor, trots att du har det bra. Kramar.

Likes

Comments