Världens bästa har tagit studenten. Pontus lillasyster är inte särskilt liten längre! Det var fint väder, varmt och nice ja precis som det ska vara när en tar studenten. Lyckades knäppa lite bilder under dagen på världsfinaste människorna.

Glad student och glad storebror, kolla på'rem! Fina som få.

Så snygg smäller av på riktigt

Blev glad över att min 10 år gamla kamera ändå lyckades fixa rätt hyfsade bilder. Fick världens nostalgi när en stod och kollade på alla megalyckliga studenter. Kan inte förstå att det har gått 6 år sedan jag själv stod och sjöng på ett flak klockan 8 på morgonen efter en champagnefrukost med alla klasskamrater. Vi var inte nämnvärt nära i klassen förutom sista veckan innan vi slutade skolan. Best buds hela högen, sedan har det mattats av med kontakten. Fast det är så som det blir.

Lönedag idag vilket skulle varit en fröjdens dag för halleluja inkomst! Men när man förväntade sig en summa och lönen sedan inte uppnår hälften, ja då sjunker glädjen ned i fötterna och rinner ut på golvet. Pengarna räcker inte ens till att betala räkningarna och ångesten skriker i ett crescendo mellan öronen och i bröstet. Helvetes jävla piss. Pengar är inte allt, eller hur? Fast en måste leva, helst utan dekadens. Jag psykbryter snart, gör ett tvärsnitt igenom tillvaron som jag sedan maler i en köttkvarn, slabbar ned i en stekpanna och bräcker. Gränsen var egentligen nådd för flera motgångar sedan, men inte stoppar det ödets ironi till att fortsatt bidra till ännu akt i den satiriska pjäsen "Livet - en resa du inte glömmer hur mycket du än försöker".

Men nog med beklagande, finns inte tid för sådant. Besök vankas och jag borde rycka upp mig. För i helvete.

• Personligt

Intalar mig själv att jag har blivit bättre på att handskas med oförutsedda händelser och stress, vilket jag visserligen har fast jag är nog inte såpass bra på det som jag skulle vilja tro. Insåg idag att stressen får mitt omdöme att försämras och mina beslut blir rätt radikalt urusla.

Trots att Plan A gick i stöpet pga omständigheter utanför min makt, blev ändå Plan B en adekvat lösning. Även om noradrenalinet påverkade mig negativt och vid ett tillfälle steg hormonet mig såpass åt huvudet att jag kände för att lipa, så har det nu tack och lov löpt ut ur mitt system och pulsen har börjat sjunka tillbaka till viloläge.

I slutändan löste allting sig på ett bra sätt, vilket jag egentligen vet. Jag vet att allting ordnar sig, det gör det alltid för att citera Jason Diakité.

Några minuter av meditativa andningsövningar och jag känner mig back on track. Det kommer faktiskt bli en bra dag så tänker återgå till mitt tidigare positivt inställda humör. Tackochadjövartärkaffet

För dagar när man är stolt att vara tjej dvs varje dag.

En weekend i London blev det. God mat, god dryck och den bästa konserten jag har varit på tillsammans med den bäste. Först hamnade vi vid Kings Cross och åt lunch på La Regina som hade en neonskylt i rött.

Nationens flagga fast i plural som svajade på ett förortsstaket och graffiti överallt.

Obligatorisk pint-paus med glas stora nog att drunkna i. Vädret var typiskt Londonistiskt så det blåste lätt och regnet hängde i luften = statiskt hår som inte lyder någon.

Ett styck fantastiskt dörrkonstverk, Señor Katt, som fanns på andra sidan gatan från där vi bodde.

Södra London hade en hel del att erbjuda, framförallt mysiga restauranger och caféer. Många avskräcks nog av dess lite mindre glamourösa uppsyn men om man faktiskt tar sig tid att undersöka området hittar man riktiga guldklimpar. Ren sinkadus att vi hamnade där men är galet nöjd. Ett favorithak blev Cafe 338 där man fick en rejäl och delikat frukost för 6-7 pund. Såg inte mycket ut för världen men oh lord maten var to die for och stället blev snabbt packat med människor ifrån området. Mumsade i mig en utav pannkaksmenyerna varje morgon.

Ibland har man turen att bli bjuden på kalas där födelsedagsbarnet gjort sin egen tårta.

Och ibland känns allting bara pastelligt och fint, lite som ett antidepressivt när man behöver det.

Dag nummer två började med lite sovmorgon, min andra hälft råkar lida av kronisk morgontrötthet och var i behov av snooze. Att jag med lite mer energi på morgonen sedan valde att väcka P genom att fotografera honom var inte jätteuppskattat.

Medan min sängvessla försökte vakna till liv efter frukosten tog jag en promenad i skogen. Fann både svampar, övergivna hus och spindelnät som glittrade i solen.

Även denna dagen spenderades på stranden bland kottar och granar, vi till och med somnade när vi låg där i sanden. Tystnaden och det hypnotiserande ljudet från vågorna gjorde väl sitt. Detta var dock sista dagen, för morgonen därpå var det dags för hemfärd igen. Plikten kallade så att säga. Farväl till Dalarna för denna gången.

När ledighet från jobb uppenbarar sig och innan studier drar igång är det ett ypperligt tillfälle att besöka farmor i Dalarna. Resan tog cirka 6 timmar med bil fast åh vad det är värt det. Norra Sverige är i min mening helt underbart och då är ändå inte Dalarna så värst norrut om man kollar på kartan. Men vi kom dit vid åtta-snåret på kvällen, blev bjudna på middag av farmor Bibbi, satt och pratade tills det var dags att dra sig tillbaka. Dagen därpå blev det ett besök på Orsas rovdjurspark där vi såg isbjörn, kodiakbjörn, brunbjörn och en annan björn jag ej minns namnet på samt tiger, leopard och järv. Inga vargar eller lodjur, de var skygga :(

Efter att vi hade besökt rovdjur började vi åka tillbaka mot Furudal, på vägen fann vi ett litet mejeri som hade gårdsförsäljning. Det var ett litet rum med en kyl, så man tog varorna man ville ha, betalade igenom en obemannad lucka (aka ett hål i väggen) och tog växel som stod på ett litet bord. Hur charmigt som helst. Vi köpte en liter fil samt en brieost för den hutlösa summan av 45 riksdaler. Filen var nästan lite gräddig i smaken, riktigt god plus att det känns bra i moralisk bemärkelse att stödja ett litet, lokalt mejeri. Närproducerat ftw.

Efter att ha tackat för oss och sagt hejdå till kalvarna begav vi oss till Ore sjö för ett uppfriskande dopp, vilket till en början var en pinande upplevelse men efter ett tag vande man sig vid kylan. Solen värmde gott så när vi blev kalla om tårna var det bara att gå upp och lägga sig på stranden tills man blev varm igen. Kändes för övrigt superlyxigt att ha en hel strand för oss själva. Visst att öar med vita sandstränder och palmträd är underbart, men jag tycker det är så härligt idylliskt att besöka stränder med barrträd och där man kan peta på kottar med tårna.

Precis som för ett år sedan när perseiderna passerade besökte vi samma plats på bryggan vid Öresjö. Att sitta där och blicka upp på himlavalvet är en väldigt mäktig känsla. Gjorde ingen ansträngning att fånga meteorerna på bild, tog med kameran av vana men den låg mestadels i väskan. Fast en helt otroligt fin kväll var det. Té i en termos, två tjocka filtar, musik och varandras närhet.

En dag begav vi oss ut i skogen med massäck, filt och musikspelare. Solen sken, termometern visade 26 grader och allting kändes exceptionellt.

Först en liten vandring genom bostadsområdet, säga farväl till Pantera innan vi kom till gröna stigar och barrdoft.

Det är ganska otroligt hur tid och rum blir irrelevant och det enda som har ett värde är du och han, era konversationer, att leta efter det perfekta klätterträdet så som du gjorde när du var barn och tystnaden som omsveper likt en varm jacka.

Vi var inte hemma igen förrän det hade börjat mörkna. Skogen om natten är lite läskig tycker jag så vi såg till att komma ur den innan dess. Väl inne blev det en stund av klotter i sällskap av ett glas rött medan P fixade grillen. Det var helt klart en väl spenderad dag, mer livsnjutande tack.