Header

Idag är det ju våffeldagen, woho! Eftersom att jag jobbar inom kyrkan och våffeldagen hör ihop med en kristen historia. (Dagen Maria fick reda på att hon var gravid). Så jobbade jag idag. Stod och gräddade våfflor i flera timmar. Det var liksom en familjedag, så det kom massa barn dit med sina föräldrar. Så vi hade det jättekul, även om jag såg barnen i max 10 minuter under dagen.

Så nu har jag bestämt mig, inga fler våfflor idag. Jag tänker inte stå och grädda en enda våffla till. Så istället äter jag kakor och dricker VW+ 002, så gott!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Jag har två appar på telefonen som verkligen hjälper mig i vardagen. Jag är så otroligt stressad, äter knappt frukost, tappar motivationen o.s.v. Men jag blir peppad av att ha roliga appar som hjälper mig. Fick en ny telefon för ca 1 vecka sen, hade dessa appar på min gamla telefon. Älskar de verkligen.

HABIT DOTS
Denna app låter dig lägga in dina dagliga vanor. Perfekt för dig som vill börja (eller sluta) med en vana. Då kan man liksom tracka vad man har gjort för något. Jag tycker den är superrolig att använda. Den ger mig motivation dessutom.
BRIGHT TODO
Den här appen har nog hjälpt mig mest. Du kan koppla ihop ditt schema med appen och sen skriva små checklistor. Prickarna bredvid mina saker att göra är saker som betyder olika saker. T.ex, orange = skola, blå = jobb och grå = personligt. Tycker den är superbra om man har mycket att göra och komma ihåg.

Likes

Comments

Ber om ursäkt för att min frånvaro lyste över bloggen igår. För er som inte vet, jag är bipolär.. Med tanke på att jag är det så kan jag få små "dippar" ibland. Då mår jag verkligen skit, ingen lust eller energi till något. Så har det känts och jag känner så fortfarande. Samtidigt som jag mår såhär så är det så sjukt mycket i skolan. Jag är så stressad att jag mår illa, nu skojar jag inte heller.

Jag kämpar på, allt vad jag kan. Så för att pigga upp mig lite idag så köpte jag min favoritmacka som frukost. Lite lyx ska de väl ändå vara om man mår dåligt..

Likes

Comments

Det här har varit mitt favoritmärke på väskor/plånböcker ett bra tag nu. Jag älskar verkligen kvalitén på dem, dessutom är de så sjukt snygga och väldigt bra pris. Jag har kommit till insikten att jag verkligen måste köpa en ny väska, men jag kan inte välja vilken jag vill ha. Finns så många olika modeller och färger, suck!

Här är i alla fall mina 2 favorit modeller, men nu gäller det ju bara att välja färg också..

DON DONNA - 499 kr

SVART - VERONICA CARRYALL - LÄNK // ROSA - ADRIENNE SHOPPER - LÄNK

Likes

Comments

Idag kommer det nog bli en helt vanlig dag. Jag börjar 10.20 så har sovmorgon, så skönt! Ändå är jag vaken nu. Så jag håller på att kolla på youtube. Så skönt att inte behöva stressa liksom. Dock så har jag glömt att ta min medicin i två dagar nu, då jag inte haft den med mig. Så jag mår ganska dåligt.. Asså ååh, orkar inte.

Efter skolan ska jag till jobbet, sen hem och plugga. Så segt. men jag biter ihop. Om 8 dagar ska gymnasiearbetet vara inne, sen är det bara lugnt och skönt efter det. Jag längtar som bara den kan jag säga. Men tills dess får man bara bita ihop helt enkelt!

Likes

Comments

Idag fick jag värdens ryck och ville köra lite cardio. Sagt och gjort! Jag tränade i ca 40 minuter, verkligen jätteskönt. Känns så skönt att ha kommit igång med träningen igen. Men jag tänkte i alla fall dela med mig av min lilla cardioträning som jag gjorde idag.

För er som inte vet så gillar jag att använda mig utav tabata träning. Alltså att du gör en övning i 20 sekunder, vilar i 10 sekunder och sedan upprepar detta 8 gånger. Sen gör du nästa övning på samma sätt. Så varje övning görs i 4 minuter totalt, och med dessa 9 övningar som jag använde så blev det ett träningspass på 36 minuter

Övningarna som jag gjorde:

  1. Jumping jacks
  2. Burpees
  3. High knee kicks
  4. Butt kicks
  5. Jogga på stället
  6. Mountain climbers
  7. Squat jumps
  8. Air jump rope
  9. Front kicks

Likes

Comments

.. Som jag försöker få i mig varje dag. Självklart glömmer jag något eller inte är sugen på det. Men jag försöker i alla fall försöka få i mig minst 3 av dessa saker varje dag i alla fall, helst flera!

  1. Chiafrön - De må vara små frön, men de innehåller 8 gånger mer omega3 än lax, 7gånger mer C-vitamin än apelsiner och 5 gånger mer kalcium än mjölk. Dessutom stärker de hår, naglar och hud!
  2. Citron - Perfekt i vatten enligt mig. Dessutom motverkar det celluliter. Det kan även motverka munsår och acne.
  3. Blåbär - Detta är något som jag nästan bara får i mig på sommaren. Eftersom jag inte gillar frysta blåbär eller de som finns i butik just nu. Men de är fulla med antioxidanter, vitaminer och mineraler. De är dessutom väldigt bra för mage och tarmar, vilket är super för mig med IBS.
  4. Granatäpple - Det innehåller C-vitamin och mineraler som järn och kalium. Vilket är bra för att rensa kroppen på toxiner, motverka åldrande av huden och flera skyddande egenskaper.
  5. Gurkmeja - Det skyddar helt enkelt mot olika sjukdomar. Det sägs att många indiska stammar som konsumerar mycket gurkmeja, lever längre och får sällan dödliga sjukdomar.
  6. Morot - Fullt med C- och D-vitamin. Fibrer, kalcium, järn och zink. Men det är däremot viktigt att man äter moroten rå, annars förlorar den en del av sitt höga näringsinnehåll.
  7. Vitkål - Kålen hjälper tarmbakterier och lindrar även inflammerade leder. Dessutom är det otroligt bra för magen, nyttigt och billigt. Superbra!
  8. Ingefära - Jag är inte världens fan av ingefära egentligen, men det är väldigt nyttigt. Jag kan ibland smyga ner lite i maten eller om jag dricker varmt ctironvatten. Ingefära hjälper till om man har diarré eller gasbildningar. Dessutom visar en undersökning från Columbia University att man bränner runt 40 kalorier mer om man tillsätter 1 tsk ingefära till frukosten! Så häll ner det i ett glas jucie eller i din smoothie.
  9. Äpple - Klassiska ordspråket: "Ett äpple om dagen håller doktorn borta". Skalet på äpplet innehåller en massa C-vitamin och kalium som är jättebra för magen och tarmarna.
  10. Gojibär - Ett mirakelbär skulle jag säga. Innehåller hela 500 gånger mer C-vitamin än apelsiner. 4 gånger mer antioxidanter än körsbär och 3 gånger mer järn än spenat, superbäret!

Bild 1 från Annica Englund's blogg // Bild 2 från MåBra's hemsida

Likes

Comments