Tisdag 1:a
En helt vanlig dag med K i skolan och D på gymnastik. Hem och äta lunch, leka och se på film innan vi hämtade K vid skolan.
Det som var lite speciellt med denna dag var att det var min 7 månader i Seattle dag! :D

Onsdag 2:a
K och D i skolan och jag hade min lediga tid. Värdmamma K jobbade hemma så när jag hade hämtat D och det var dags för att hämta K så kunde jag lägga D för vilan tidigare och åka och hämta K själv. Kom hem med K och så var det dags för henne att gå att vila.
Denna dag var väldigt speciell för jag hade nämligen tagit mitt beslut om förlängning och jag var så glad att meddela min värdföräldrar den glada nyheten att jag valt att stanna med dem i 1 helt år till! De båda blev så glada och gav mig kramar och sa "Vi är så glada att du vill stanna med oss! Och barnen älskar det också :D"

Torsdag 3:e
K hade skola som vanligt och jag och D åkte till Golden Gardens innan hon skulle till doktorn på sin 4 års kontroll och få vaccin. så min värdmamma tog henne dit. Hämta K och sedan vila. Efter vila är det lite lek sedan åker jag iväg till skolan för att ta min Strenght & Conditioning klass :)

Fredag 4:e
K och D i skolan och jag hade min ledig tid innan jag hämtade D. Jag träffade Linnéa och vi åkte till Golden gardens och gick runt :) Hem en liten sväng för snacks och film innan vi hämtade K och hem för vila.

Måndag 31:a oktober
Dagen Halloween kom äntligen och tjejerna var så exalterade och de fick ha kostymer till skolan. K klädde ut sig till pirat och D till prinsessan Aurora. När skolan var över för dagen och jag hade hämtat de båda så var det som vanligt dags för vila. Efter vilan så var det dags att göra sig i ordning för Trick or treating (bus eller godis) och min värdmamma hade frågat om jag ville vara med och jag sa "Ja j'ättegärna!" så medan barnen tog på sig sina kostymer så fixade jag min - leopard igen fast en lite enklare version :) K klädde ut sig till den Prinsessans Elena och D till Tingeling, så söta. Min värdmamma var Wonder woman och min värdpappa klädde ut sig till en Hawaii surfare. Vi blev bjudna över till en granne på pizza innan vi gick ut på trick or treating. Vi gick runt i kvarteret och barnen fick godis, ett hus hade gjort som en liten spökvandring i trädgården och D tyckte det var lite läskigt men hon tog sig igenom! Mot slutet av rundan började det smått att regna så vi klarade oss precis, vi kom hem och barnen tömde ut sina pumpa hinkar med godis!

Lördag 29:e oktober
Halloween en holiday jag längtat efter då det är stort här i USA, som typ allt annat ;) Men det märktes flera veckor före att Halloween var på väg för alla butiker hade pumpor, dekorationer och många hus hade halloween pynt. Jag valde att klä ut mig till en leopard så jag hade köpt svans, handskar, ett diadem med öron och så sminkade jag mig. Någon vecka före halloween sa min värdpappa "Ronya, du måste gå ut på Halloween!" Så jag och fyra kompisar hade bestämt oss för att gå ut, vi hade köpt biljetter till en klubb. Vi alla klädde ut oss och tog oss ner till Capitol Hill och överallt på gatorna var det folk som var utklädda, så häftigt för alla gick verkligen all in med kostymerna :D

Måndag 24:e
En helt vanligt dag med båda barnen i skolan.

Tisdag 25:e
K i skolan och D har sin gymnastik. Det är så roligt att sitta och titta på när D har sin gymnastik! N'är vi kom hem ville D hjälpa med lunchen - Mac & Cheese så hon hämtade en pall och ställde sig bredvid mig vid spisen och väntade på att vattnet skulle börja koka. Under tiden så spelade vi in roliga filmer. Efter lunchen så var det dags för lite film innan vi åkte och hämta K vid skolan. Kommer hem äter lite snacks sedan vila.

Onsdag 26:e
K och D skola som vanligt och jag hade min lediga tid på förmiddagen. Denna dag slutade K tidigare så jag åkte och hämtade henne och sedan direkt till D's skolan. När vi var nästan framme och jag körde upp för en backe så märkte jag att bilen saktade ner och det hände inget när jag gasade, jag kommer precis upp för backen och jag svängde åt sidan och bilen la av. Jag fick lite smått panik och försökte starta bilen igen och den kom i gång i typ 5 sekunder innan den la av igen och jag såg att batterilampan lyste till. Jag försökte ringa min värdpappa och såklart inget svar, jag insåg då att jag och K måste kliva ut i regnet och gå de två sista gatorna till D's skola. När vi lämnade bilen så fick jag tillslut tag på min värdpappa och jag förklarade situationen och han säger att han möter oss vid skolan. Så jag och K gick i spöregnet till D's skolan och fick vänta där på J (värdpappa). När han kom gick han till vanen för att hämta bilbarnstolarna och fixade de i hans bil och han körde hem oss. J lämnade av oss vid huset, ringde en bärgare och var sedan tvungen att åka tillbaka till jobbet. Efter lite snacks så var det dags för vila.

Torsdag 27:e
K i skolan och efter lite förmiddags mys med D så åkte vi till biblioteket för att läsa lite böcker. Vi hade en mysig stund med alla böcker och gosedjur. Vi kom hem och åt lunch, såg film och min värdmamma K jobbade hemifrån så hon hämtade K vid skola och jag la D för vila. När K kom hem från skolan åt hon lite snacks och såg på lite film innan det var dags för henne att vila. De vilar normal från 14:45 - 16:30 ungefär om de inte vaknar före av sig själva. Medan de vilar dricker jag kaffe, äter mellis och chillar på soffan.

Fredag 28:e
Denna morgon bestämde sig mina värdföräldrar att skjutsa D till skolan så jag blev ledig tidigare än vanligt. Efter min lediga tid åkte jag och hämtade D och eftersom min värdmamma jobbade hemma så la jag D för vila medan hon gick och hämtade K vid skolan. Denna kväll så hade K&J en dejt night så jag jobbade över middagen och till typ klockan 8 på kvällen. när de var borta hade jag och barnen dansparty, picknick, lekte kurragömma och gjorde roliga filmer :)

På förmiddagen åkte familjen till en pumpa farm och när de kom hem hade de köpt 5 pumpor så vi alla fick en varsin att karva. Jag har aldrig karvat ut en pumpa förut så det var roligt och jag blev nöjd med mitt resultat :) K var lite små rädd och ville inte bli kladdig så hon valde att inte karva ut sin katt men hon pyntade den med prinsesskrona och en kopp vatten med sugrör :P När alla pumpor var urkarvade så tog jag reda på pumpakärnorna för att rosta de i ugnen. Jag valde att göra en plåt med olja, socker och kanel och två plåtar med olja och salt, det blev mycket gott!

Vecken efter min semester (17:e - 21:a oktober) var en helt vanlig vecka med barnen i skolan och mina klasser på kvällen.

Lördagen den 22:a oktober så hade jag och Imi köpt biljetter till en Husky Fotbolls match, nämligen University of washington laget! Min första amerikanska fotbolls match :) Denna match var även Homecoming och vi spelade mot Oregon så det var fullt med folk alla klädda i lagets färg - Lila, även jag hade köpt mig en lila tröja! I halvleken marscherade live bandet ut på planen och hade show då det spelade musik medan de bildade olika formationer, så häftigt! I början av matchen förstod jag inte spelet alls men ju mer jag tittade så började förstå lite mer i alla fall och det var en väldigt häftig upplevelse och The huskies vann, :D

Dag 7
Sista dagen på resan gick mot San Francisco, på vägen dit så stannade vi till vid Tuolumne Grove of giant Sequoia träd, så häftigt! När vi närmade oss San Francisco och jag fick täckning på mobilen igen så hade jag fått mejl från Alaska airline att mitt flyg troligtvis skulle bli inställt på grund av en storm som skulle gå efter kusten vid Oregon, Washington och upp till Kanada. Jag ringde och pratade med min värdmamma som sa att många i Seattle hade förlorat strömmen och att de skulle sova på bottenvåningen utifall ett träd skulle falla. Jag kände inte för att flyga i storm så jag avbokade mitt flyg och bokade ett nytt nästa dag, då var det ju det att jag inte hade bokat hotell/hostel i SF, men då hade min värdmamma pratat med sin bror (som bor typ 40 min från flygplatsen) som sa att jag kunde få sova där. Så nu fick jag en extra kväll och dag i SF vilket jag inte tackade nej till. I alla fall turens sista stopp var Golden Gate Bridge :) Efter att vi gått runt vid bron så åkte vi till hotellet där de flesta i gruppen skulle stanna och det var dags att säga hejdå till Rob våran awesome tour guide.

På kvällen så hade vi (gruppen) bokat bord på en restaurang för vår sista middag tillsammans. Restaurangen låg vid hamnen, Pier 39 och maten var mycket god! Några droppade av redan efter middagen medan vi andra tog en tur runt på piren trots regnet och såg, i alla fall hörde sjölejonen. Sedan var vi ett gäng som gick längs hamnen och hamnade inne på en bar. En mycket trevlig sista kvällen med gänget!

Dag 8
Jag, Katja och Joanne tog oss ut i spöregn för att hitta en Hop on - Hop off buss men efter en timmes letande efter busstoppet så gav vi upp och gick till ett mysigt bageri och sedan ett köpcentrum där vi åt en god lunch! När vi kom tillbaka till hotellet ser jag att mitt flyg blivit försenat med två timmar och jag inser då att jag kommer att missa sista tåget från flygplatsen och he,m. Ringer till min värdpappa med gråten i halsen och förklarar läget och han säger att vi löser det, under tidne när jag är på flygplatsen blir mitt flyg mer och mer försenat till klockan tre på natten och jag måste tillbaka för att det är ju vardag och jag ska jobba. Jag hittar någon att prata med och jag hamnar på väntelista på de andra flygen till Seattle, så jag väntar och väntar. Jag hade turen och fick den sista platsen på flyget vid 22:00 och landar då efter midnatt i Seattle, fick låna en kompis uber användare och tog mig hem, klockan var nog 02:00 när jag var hemma och släckte lampan. Trots at hela resan slutade med flygkaos så hade jag en fantastisk resa, kan fortfarande inte förstå att vi hann se allt på en vecka! Jag skulle absolut rekommendera att ta denna tur eller en annan med TrekAmerica :D

Dag 5
Denna dag spenderades mest i bilen då vi hade en lång resa från Las Vegas till Yosemite National Park! Innan vi åkte in i national parken stannade vi till Mono Lake. Vi kom fram till vårt boende på kvällen och åt en mycket god middag innan vi gick och la oss för att ladda inför morgondagens hike.

Dag 6

Vi var uppe tidigt och åt frukost och fick våra lunchpåsar från caféet och hoppade in i bilen för att åka till The Valley. På vägen dit så stannade vi till vid ett utkiksplats in till Yosemite Valley där vi såg El Captian och The Half Dome. Rob våran guide hade valt ut en slinga till oss The Mist Trail som skulle ta oss till Vernal Falls och Nevada Falls och på tillbaka vägen John Muir Trail. Naturen och utsikten var fantastisk och varje gång vi gick runt ett "hörn" så ändrades det och blev ännu mer wow fast man inte trodde att kunde bli mer wow. Sista biten till Vernal falls var ganska så brant, stentrappor men vi kom upp och så fint det var :) Här kunde vi bestämma oss vi ville gå vidare till Nevada falls eller vända, några droppade av men vi var ett ganska stort gäng som valde att gå vidare. Efter ett tag kunde vi välja mellan två stigar, en längre stig men inte så brant eller en kortare men brant. Alla tjejer utom jag valde den längre stigen, så jag och fyra killar tog den brantare vägen. Kan säga att den var inte så brant som jag trodde att den skulle vara men jag det var lite jobbigt,, är glad för att squats jag gjort :P Men så otroligt värt när vi väl kom upp, utsikten var breathtaking, finner verkligen inga ord för hur fint det var! När vi alla var uppe så valde vi ut en plats att äta vår lunch och det var verkligen lunch on top of the world :D Precis när vi hade ätit klart så började det regna lite så vi började vandringen tillbaka. Efter sex timmars vandring kom vi tillbaka i tid och åkte tillbaka till The Yosemite Bug (vårt boende). Denna kväll lagade Rob middag till oss, då detta var vår sista kväll tillsammans. Medan han lagade mat så var vi ett gäng som gick och köpte biljett till relaxen med varm bubbelpool, och bastu vilket var så skönt efter en dags vandring!

Dag 4
Trots att vi kom hem efter klockan fyra på natten så var jag och Katja uppe först av alla och åt av den goda frukostbuffén! Efter det bestämde vi oss för att chilla vid hotellets pool,, i mitten av poolen var det ett stor akvarium med stora fiskar och hajar. Det fanns även en vattenrutschbana som gick igenom akvariet och såklart blev vi som barn och åkte :) Vid lunch tiden lämnade vi poolen och gjorde oss i ordning för att gå ut på sightseeing. Vi tog oss till The strip och gick hela gatan och stannade vid Venetian (Venedig), Caecars palace, London, Paris, Planet Hollywood, Monte Carlo, New York New York och Luxor. Sista stoppet var Las Vegas skylten i dagsljus :)

Efter denna långa promenad i solen var vi ganska trötta och hungriga så vi tog en Uber tillbaka till hotellet, gjorde oss i ordning för middag. Jag och Katja valde att äta på en asiatisk restaurang i hotellet. Mätta och belåtna så mötte vi upp några från gruppen och gick till Fremont Street - Downtown Las Vegas,. Fremont street var helt fantastiskt med belysning, hotell, casinon och musik överallt! Över gatan så var det som ett digitalt tak och även en zipline lina och jag bestämde för att jag ville åka så jag köpte mig en biljett och väntade nervöst på min tur. Jag fick en sele på mig och blev fast hakad till lina och låg på mage på en madrass och väntade, sedan fälldes väggen ner och jag såg ut över hela gatan och på tre fick man putta iväg sig och vilken känsla det var att flyga över allt!

Dag 3
Efter en god frukost buffé så var det dags att hoppa in i vanen och åka mot Las Vegas! På vägen så stannade vi vid ett till Route 66 ställe. Vi kom fram till Vegas ungefär vid sextiden så vi hade precis tid till att göra oss i ordning för kvällen och äta middag. Jag och Katja åt på hotellets buffé, så mycket mat och gott var det! Efter middagen samlades vi alla i Rob's hotellrum en liten stund innan det var dags att gå ut och vänta på partybussen! Partybussen - en stor limousine med "rum", discolysen och musik. Vi klev in och festen började, vi stannade till vid The little chapel och såklart The Las Vegas skylten :D När vi klev ut där var det kö fram till skylten och två Elvis Presley var på besök och sjöng. Sedan åkte vi hela The Strip - gatan där alla hotell och sevärdheter är. Helt plötsligt så stannade vi och Rob sa "Nu fortsätter festen på Bellagio för ni som ville gå ut! Jag har fixat in er på gästlistan" Så vi som var över 21 år och ville gå ut klev ur så stod vi utanför det fina hotellet Bellagio. Rob gick med oss in och väl i lön så fick alla tjejer drinkbiljetter. Klubben var jättefin och hade utsikt över lilla Paris med Eiffeltornet och den stora berömda fontänen. Sådan otrolig och nästan overklig känsla att stå inne på en fin klubb i Vegas! Kvällen var helt fantastisk och vi kom tillbaka till hotellet vid klockan fyra på morgonen.